Pushkar, una de les cinc ciutats sagrades

La nostra propera parada és en una de les cinc ciutats sagrades de la Índia, el dham Pushkar. Anem direcció a aquesta ciutat cercant tranquil·litat, ja que ens han dit que és un bon lloc per relaxar-se. Per poder arribar a Pushkar, hem d’anar fins a Ajmer per després agafar un bus durant uns cinquanta minuts, per així arribar a la ciutat sagrada.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pushkar està plena de temples per tot arreu, especialment important és el Temple de Brahma que data del segle XIV. La majoria de temples són nous perquè van ser destruïts durant la conquesta per part dels musulmans. Explica la llegenda que els Déus van deixar lliure un cigne amb una flor de lotus al bec i allí on el cigne deixés caure la flor, el Déu Brahma faria el gran sacrifici. Aquest lloc on va caure el lotus és el que avui coneixem com Pushkar.

Un cop arribem a Pushkar i deixem les motxilles al Guest House (el més net que hem vist fins el moment en tota la Índia i amb la millor dutxa!!), anem tot caminant fins al centre de la ciutat, que està a cinc minuts. Un cop arribem allà, ens adonem que la ciutat no era el que esperàvem. En primer lloc, està tota plena de botigues expressament encarades als turistes, ens aventurem a dir que és la ciutat més turística amb diferència. I sobretot està plena de “frikis” que venen aquí a fer ioga o a fer el hippie, encara no ens ha quedat molt clar. Per cert, la gran majoria d’aquesta gent són espanyols (i catalans de ben segur que també n’hi ha…). Ahir, cercant informació vam trobar el blog d’un català que descriu fil per randa quin personal podem trobar a Pushkar, us deixem l’enllaç per si voleu riure una estona… ultimobazar.wordpress.com

DSC_0020OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La nostra desició un cop vist l’espectacle és quedar-nos només un parell de dies. Tampoc hi ha gaire cosa més a fer, a no ser que t’agradi fer ioga amb una pila d’espanyols al vell mig del Rajastán. A més a més, la idea de descans que portàvem es veu trencada per un festival que dura 24 hores diàries, molt seriosament us podem dir que la rua de timbalers indis invadeix el dia i la nit, sempre amb la mateixa cançó. Haurien de passar per casa nostra a aprendre un parell de ritmes nous hehehe Val a dir que a Pushkar al mes de novembre té lloc la Fira del Camell, la única al món, una festa que segons la cronologia hindú es du a terme el mes de Kartika a partir del “ashtmi” del calendari llunar i continua fins a la lluna plena. Diuen que és un espectacle de colors, animals i gent que omplen el poble d’activitats dia i nit, com concursos de bigotis o turbants.

De les poques coses que hem fet, ha estat anar a l’altre costat del llac sagrat per poder veure el poble i els gaths sense que hi hagués molta gent i poder gaudir de la tranquil·litat real i d’una magnífica posta de sol. El llac té 52 ghats on els peregrins es banyen i fan les seves ofrenes. També hem donat mooltes voltes pel poble i ens hem refugiat en la terrassa d’algun bar o restaurant fora del rebombori “usual”. Ahir precisament vam decidir buscar un lloc per sopar pizza i/o pasta i vam acabar al Rainbow restaurant que ens va sorprendre gratament. A Pushkar no es pot trobar carn enlloc i hem de dir que des que vam sortir de casa, no hem tornat a provar la carn ni el peix, i tant contents! Vam menjar uns macarrons amb un pesto molt ben aconseguit i una pizza de verdures impressionant 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Informació útil per altres viatgers:

• Un cop arribes a l’estació de trens d’Ajmer, per arribar a Pushkar ho pots fer amb un bus local. Només has de creuar el pont que hi ha tot just davant de l’estació i esperar el bus que passa cada mitja hora. El tiquet el compres directament al mateix bus. El preu és variable, en principi les dones paguen un 30% menys en el transport públic, però no ha estat així en el nostre cas. De mitjana hem pagat 10 INR per persona i trajecte.
  • Una menció especial al Guest House Keshav Palace. El més net i amb la millor dutxa que hem pogut gaudir fins a hores d’ara a la Índia. Està a cinc minuts del centre caminant. De totes maneres un cop arribes a Pushkar el millor és agafar un tuk tuk per a que et porti fins allà. L’habitació doble surt a 450 INR per parella i nit.
  • Un restaurant per menjar pizza i pasta és el Rainbow Restaurant. Està situat al carrer principal i té un Roof Top i una decoració molt xula.

Si voleu qualsevol altre tipus d’informació podeu escriure’ns i intentarem ajudar-vos amb el que sigui possible!

Posted on 5 febrer, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.