De relax a Goa

Una vegada vistes les coves D’Ajanta i Ellora toca deixar la ciutat d’Aurangabad per anar direcció al sud, buscant més tranquil·litat i platges. Mos n’anem cap a Goa, més concretament al poble de Benaulim, gràcies al les recomenacions del companys de Viatge a Ítaca sabem que podrem estar uns dies relaxats sense els atacs continus dels indis.

De totes maneres per poder arribar fins a Goa des d’Aurangabad, hem de tornar a passar per una llarga excursió de més de 24 hores, aquesta vegada però, amb tren. El primer trajecte el comencem a les sis del matí i amb només dues hores, arribem a la ciutat de Majbad JN. Aquí hem estat tot un espectacle, perquè creiem que no hi havia un turista a molts quilòmetres a la rodona, tots els indis es giraven encuriossits al nostre pas. A més, hem hagut d’esperar l’altre tren durant dues hores més. L’estona ha passat prou ràpida, per sort, entretinguts fent fotos a tot el que es movia, donant voltes per buscar-nos una mica de menjar pel camí o conèixer fins i tot, una colla de Sighs que anaven cap a Mumbai.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

A l’hora arriba el nostre tren, cosa molt rara a l’Índia però que de moment en cap dels trajectes que hem fet ens ha arribat amb retard. Pugem i ens trobem en Sid un noi indi, estudiant d’econòmiques amb qui passem xerrant la major part del viatge. A més, ens fa un curs d’indi una mica més ampli i que de ben segur ens serà útil durant la resta de l’estada a l’Índia! Just al davant d’en Sid, seu un gurú, un indi particular que té una Farm House que és una espècie de ONG. Ell es defineix com un científic, polític, orador, sociòleg, etc. Moltes qualitats en una, vaja! Parlem amb ells de coses que a l’Ursu li van, feminisme, la situació de la dona a l’Índia i alguna cosa més que també ens serveix per practicar el nostre anglès macarrònic hehehehe Així van passant les hores i a les sis i mitja ens plantem a Vasco de Gama.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sortim de l’estació i esmorzem una mica, la primera truita de verdures amb pa que ens surt per 15 INR i és boníssima, a la mateixa paradeta de carrer fem el chai de rigor i en marxa! Anem a buscar un bus que ens durà a Margao i d’allí n’agafarem un altre fins a Benaulim. Un cop allí comença el periple de buscar allotjament. Els llocs barats són Guest House de famílies i això vol dir que tenen com a màxim 3 o 4 habitacions i tot està ple. Després de caminar una hora carregats com rucs i sota el sol, decidim que un vagi cercant l’allotjament i l’altre s’esperi amb els trastos. Bona decisió! En una hora més ja tenim apartament i aquí ens quedem! Amb un balconet que dona a tot de palmeres, arbres de mangos i papayes!!! Yujjuuu!!!

Deixem els trastos i amb la calor que fa, anem a prendre la nostra primera cervesa des que vam marxar!!! Dinem i ens estirem una estona i sortim just per poder anar camí de la platja i contemplar la posta de sol que segueix.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADSC_0274

Goa és la zona de la Índia amb una renta per càpita més alta amb una economia basada en la pesca, les granges, els cultius i el turisme. Ahir al matí de camí cap a la platja, vaig trobar un home munyint vaques que em va explicar que treu 8 litres de llet diaris per vaca, 4 al matí i 4 al vespre. Ho vaig intentar però ho fan manualment i no va sortir res mentre jo munyia!!!!

DSC_0056 (2)DSC_0201

No hi ha tanta brossa ni tantes pitades, està tot més o menys tranquil, quina alegria! Les cases i tot plegat té forta influència Portuguesa colonial, són de colors i super boniques i la major part de la població és cristiana. Els portuguesos van arribar a Goa per controlar la ruta de les espècies el 1510 i també van arribar-hi els missioners de Sant Francesc Xavier. Fa gràcia veure noms comuns a tot arreu, com Xavier, Pedro,.. tot i que ells no parlen Portuguès. Arreu pots veure creus i imatges de Jesús que contrasten amb els collars de flors que hem anat trobant a tots els temples hindús fent ofrenes a Shiva o Vishnu. A sota casa nostra, cada vespre és un espectacle, fan missa reunits en una casa, tots van vestits de diumenge amb una predominància d’una indumentària femenina més occidental; vestits fins davall del genoll que recorden a ma mare (hola Ramona!) fa vint anys endarrera. La missa acaba amb una bona traca de petards que el primer dia ens van espantar prou!! 😀

Realment estem en un lloc familiar i tranquil. Hi ha poc turisme, la majoria del nord d’Europa, russos i indis. Les platges són kilomètriques i inacabables… No es veu el final i estan envoltades de palmeres i barques de pesca. Caminant trobem molts crancs que corren espantats sobre la sorra buscant un amagatall, juguem a perseguir-los! Trobem petxines molt boniques que guardem per fer un collar quan les poguem perforar 😀

I per resumir-vos una mica el nostre dia a dia en aquest indret, us podem dir que ens dediquem a fer bons esmorzars a casa que són a base de llet fresca o iogurt de veritat, pa de motllo integral boníssim amb Nutella, cereals i fruita fresca! Després fem la bugada a casa que amb la calor que fa en un pim pam ho tenim tot sec i ja no fem res més. Passegem, prenem el sol a la platja, ens banyem al Mar Aràbic i mengem i passegem, contemplem la posta de sol i sopem i passegem i dormim… Molt dur!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Un dels dies fem una sortida a Palolem, una platja que està a 40 km al sud de Margao. Això vol dir que per arribar tardem una estona. La platja és molt més espectacular que la de Benaulim però no és ni de bon tros tranquil com casa nostra 😀 Està ple de turistes més joves que van allà a fer Ioga i de festa. Per altra banda, a la platja has de vigilar perquè està plena d’ampolles buides que de ben segur són el llegat de la festa de la nit anterior… Aprofitem per prendre una mica el sol, passejar i tornar cap al nostre niuet a Benaulim.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADSC_0085

Per comprar els bitllets per marxar cap a la propera parada, hem d’anar fins a Margao, és la ciutat del costat i on es troba l’estació de trens. Un cop comprats els bitllets de llista d’espera, perquè està el tren ple i ens diuen que no ens asseguren que podrem marxar, tornem cap a l’estació de busos que està a uns 20 minuts caminant. A mig camí veiem que estan jugant a l’esport nacional, el Criquet, decidim aturar-nos i veure com juguen i aprofitar per fer unes fotos. Allà ens ve un entrenador d’equips inferiors i ens explica una mica que a la Índia a tothom li agrada el Criquet i ens porta a veure unes dones que es dediquen a arreglar el camp i també ens comenta que aquí són les dones les que fan aquesta tasca.

Des de Benaulim tirem cap a Hampi a la província de Karnataka, un altre lloc que també creiem serà tranquil. Allà hi ha unes ruïnes impressionants, algun salt d’aigua i una zona d’escalada en bloc. Pensem llogar una bici i estar-nos-hi uns dies… Però això us ho explicarem a la següent entrada. Primer haurem d’arribar-hi i no serà tasca fàcil, hem comprat un bitllet en llista d’espera, això vol dir que a efectes reals no tenim bitllet encara que hem pagat però la intenció és entrar al tren fent-nos els suecs!!!

• Si aneu al sud de Goa, la millor estació de tren o bus és la de Margao. Des de l’estació de trens al bus stand hi ha aproximadament 20 minuts caminant a bon ritme. O es pot agafar un tuk tuk.
  • Des de l’estació de busos podeu anar a qualsevol indret de la província. Els bitllets es compren al mateix bus a no ser que aneu a Panjim; llavors els heu de comprar a la guixeta (a rebentar de gent!). El bus per anar a Benaulim surt des de l’altra banda de l’estació.
  • El bus de Margao a Benaulim o viceversa costa 10 INR per persona i trajecte i dura depenent del conductor i el trànsit entre 10 i 30 minuts.
  • El trajecte de Benaulim a Palolem (aproximadament 40 km) consta de: Bus Benaulim- Margao 10 INR/persona i Margao- Palolem 40 INR/persona. És a dir, anar i tornar per persona, 100 INR, poc més d’un euro.
  • El Wifi a Benaulim existeix però en els allotjaments com el nostre (baix cost) no està disponible i en la majoria de bars i restaurants com que tothom xupa del mateix Wifi, va fatal i lent. A la platja algun dia l’hem pogut agafar bó, però a primera hora, quan gairebé no hi ha ningú.
  • A Benaulim hi ha supermercats i German Bakery, tot a la mateixa cantonada. A la German Bakery 1 pa de motllo integral molt bó costa 50 INR sencer o 30 INR la meitat; 50 INR un croissant de xocolata i podeu trobar pastissos de gairebé tot el que us imagineu. I el millor expresso del poble, segons diuen els turistes!
  • Apartament Luizinha Guest House per dues persones amb bany, 400 INR per nit. Hi ha pica per preparar menjar, terrat, nevera compartida i està preparat per rentar roba. Està ple de Guest House barats però com més barat més brut i deixat, el nostres estava regular però hi hem estat molt a gust!
  • A qualsevol lloc es pot menjar però els preus tot i ser barats, a nosaltres ens semblen cars, així que per dinar optem per anar a l’hotel que hi ha a l’entrada del poble (creuament de bus), un restaurant predominantment amb gent local on també hi ha turistes i on mengem per preus assequibles.
  • Sopem algun dia al Crusher, un lloc de menjar ràpid on fan hamburgueses, amanides (amb enciam!!!!) i sandwichs vegetals molt bons. Barat, els cuiners porten gorra i la cuina està a la vista i neta. El cafè amb llet està molt bó també. Patates fregides 45 INR, amanida del jardí 90 INR, cafè amb llet 25 INR Ahhh! Súper important, el Wifi va a velocitats mai vistes per nosaltres a la Índia!
  • A Benaulim funciona a la platja un sistema d’hamaques per les que no pagues res, només has de consumir alguna cosa, et proporcionen hamaques, parasol i tauleta. Nosaltres la majoria de dies, consumim una aigua de 1 L (30 INR) i tan contents xupant Wifi.

Posted on 20 febrer, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.