Les xarxes xineses de Kochi

Agafem un tren a Hospet (Karnataka) que ens deixarà a Bangalore després de 11 hores de trajecte, fem la connexió amb l’altre tren que ens deixarà a Erkenalum pels pèls. I pels pèls vol dir que pugem amb el tren en marxa, sort que els trens indis arrenquen poc a poc!!! Després de 22 hores de viatge, per fi arribem al nostre destí. Esgotats de tantes hores i amb una calor sofocant que ja havia tret el cap durant el viatge, aquí s’aguditza i ens pega una òstia de ple només baixar del tren.

Ens trobem amb una ciutat més cosmopolita, neta i endreçada però no és la parada definitiva. Així que mapa en mà, anem cap a la parada del bus que ens durà fins a Fort Kochin. Al veure’ns carregats amb les motxilles, el primer bus no ens deixa pujar, això és la Índia! Després d’esperar una estona, per fi pugem en un bus que en una mitja hora ens deixa al lloc més turístic de Kochi, al bell mig de les xarxes de pesca xineses, un dels seus principals atractius. Guaitem la posta de sol i anem a buscar un lloc per dormir, per sort, n’està plagat i anem d’un lloc a l’altre. Tot està molt més net i endreçat però és una mica més car. Finalment optem per un lloc on podem regatejar i està força correcte. Tenim nevera i utensilis de cuina i ens fiquen facilitats per poder rentar-nos la roba a mà i estendre-la sense semblar delinqüents!

s (39)s (45)

Els punts d’interès de Kochi, a l’estat de Kerala, estàn molt propers els uns als altres i es poden fer tranquil·lament caminant. Kochi és un dels principals ports marítims del país i ja era un important centre de comerç d’espècies a la Costa del Mar Aràbic des del segle XIV. El 1503 va ser ocupada pels portuguesos i posteriorment per holandesos i britànics. El 1552 també va ser visitada per missioners espanyols de la Companyia de Jesús que van començar a predicar i ensenyar la doctrina catòlica. De fet, els monuments més representatius de la ciutat són la Basílica de la Santa Cruz i l’Esglèsia de St. Francis. En aquesta esglèsia van enterrar a Vasco de Gama fins que després les seves restes van ser dutes a Lisboa.

s (10)DSC_0040

s (31)DSC_0007

L’estat de Kerala és un dels més desenvolupats de tota la Índia. Hi ha un índex d’alfabetització i una esperança de vida de les més altes de tot el país. Com a conseqüència té un dels índexs de natalitat més baixos amb una mitjana d’un fill per dona. És el primer estat del món que va escollir un govern comunista lliurement el 1957 i no sabem si com a coincidència o no, els avenços que s’hi palpen són notables. És un estat que destina més pressupost en salut i educació que qualsevol altre estat de la Índia, es veuen col·legis per tot arreu i parcs infantils com els de casa nostra! Ens trobem amb una població tant diferent de la que ens hem anat trobant més al nord… Són simpàtics, gens pesats i molt amables, tot un luxe! I per últim només apuntar que l’estat de Kerala és referència internacional a nivell de planificació participativa de baix cap a dalt.

s (15)

Anem a la Singoga Paradesi que es troba a Metancherry i només dir que he entrat jo sola (Ursu) i que no val gens la pena! Una presa de pèl en tota regla, com molts dels llocs als que hem entrat a la Índia. Qualsevol Sinagoga de casa nostra li dóna deu mil voltes. El curiós és la Jew Street que està plena de botigues d’antiguitats i artesans que amenitzen el passeig. La barca de la foto també es ven!

s (5)s (6)

s (11)s (13)

Kochi és una ciutat que com la resta de la Índia també està plena d’artesans i gent que es busca la vida de mil i una maneres. A més, el port està ple durant tot el dia de venedors de peix amb les llotges improvisades enmig de qualsevol lloc.

Hi ha artesans…

s (8)s (9)

I artistes…

Veure la posta de sol a la zona del port, plena de xarxes de pesca xineses, patrimoni que van deixar els primers comerciants xinesos que van passar per aquestes terres, no té preu. Per moure una xarxa es necessiten un mínim de quatre persones i no creiem pas que puguin viure del que pesquen… Hem passat llargues estones contemplant tot el procés i per cada cop que es recull la xarxa no surten més d’una desena de peixos, quin percal! Els pescadors posen la seva mercaderia davant de les xarxes i es pot comprar i portar-ho en algun restaurant perquè t’ho cuinin. Resulta curiós veure el peix, el venedor i el gat que dorm impassible sota la parada, només corromput per l’olor de peix i el consegüent premi, si hi ha sort!

DSC_0018s (19)

s (33)s (27)

Avui hem tingut una bona sorpresa mentre contemplàvem els pescadors, la naturalesa ens ha fet un super regal de comiat del país, a escassos cent metres de nosaltres hem pogut gaudir d’un espectacle amb uns quants dofins, què bonics!!!

Una de les atraccions que hi ha a Kochi és l’espectacle tradicional del Kathakali. Es tracta d’una dança teatral on els cantats narren llegendes hindús i tradicionalment, està representat per homes. Es pot assistir primer al maquillatge, procès que dura una hora i després a la representació que dura hora i mitja. Nosaltres vam obviar-ho però les crítiques són bones. Us deixem unes fotos del Google perquè veieu l’espectacle!

imageskathakali2

I poca cosa més hem fet a Kochi, que ha estat realment una parada tècnica per treballar en el blog i sobretot, per preparar el nostre salt a Sri Lanka, un país en el que ens hi estarem gairebé un mes per tornar després a la Índia en un recorregut que ens durà fins al nord i cap a Nepal, de nou!

• Des de l’estació de trens Ernakulam JN (hi ha també l’estació Ernakulam Town però la única en la que es poden comprar els bitllets és a Ernakulam JN), podeu caminar 5 minuts i agafar un bus local que us portarà a Fort Kochin per 12 INR per persona. Aquest bus us deixa al centre, hi ha Guest House, restaurants i tot allò més turístic.
  • Els Guest House són més cars que els preus que ens anàvem trobant però si sortiu dels carrers principals, podeu trobar alguna cosa correcta i més barata. Nosaltres estem al Hamdale INN amb una habitació doble amb bany i zona comú amb estris de cuina i nevera i facilitats per rentar roba per 400 INR.
  • Fort Kochin i Matancherry es poden visitar en un dia i caminant. És a dir, la nostra recomanació és arribar a mitja tarda per poder gaudir de la posta de sol a la zona de les xarxes de pesca xineses i al matí següent visitar tot allò important per marxar la mateixa tarda.
  • Hi ha busos de Fort Kochin a l’aeroport però surten a partir de les 7:20 a.m. El trajecte són escassos 40Km i es tarda 1h i 40 min en arribar, santa paciència!
  • Els tuk tuk et poden fer una ruta per la ciutat a canvi de portar-te a mil i una botigues on ells tenen comissió compris o no compris, el cas es portar-t’hi! Nosaltres no vam contemplar la possibilitat perquè tot està molt a prop.
  • A Fort Kochin hi ha algún supermercat per comprar coses bàsiques com cereals, iogurt, xampú, etc. Als supermercats no venen alcohol, cal anar a licoreries. També hi ha alguna Bakery on hem comprat un pa de motllo prou aconseguit per 30 INR.

Posted on 28 febrer, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.