Com arribar a Ella’s Rock?

Aquesta entrada va dirigida especialment a la gent que algun dia o altre viatgin a aquest increïble país, però sobretot per a la gent que dins del seu recorregut passin per Ella i els impressionants paisatges de les Terres Altes. Volem explicar d’una manera senzilla i pràctica la manera d’arribar a Ella’s Rock, un cimet que hi ha just a sobre d’Ella i des d’on es pot gaudir d’unes espectaculars vistes, com també d’un fantàstic trajecte.

Ella (190)Ella (207)

Volem explicar de manera senzilla com arribar-hi perquè en totes les pàgines que hem consultat  no queda massa clara la ruta a seguir i fa que puguis cometre algun que altre error i al final desestimis la seva ascenció. Per altra banda, per aquí no hi ha mapes. Una opció és que en el lloc on t’allotges t’ho expliquin i et facin un croquis o que agafis un guia i et facin pagar gust i ganes. Creiem que no és necessari ja que és molt senzill.

Ella (13)

Si opteu per començar des de l’estació de trens d’Ella, només entrar (si està obert) tireu a mà esquerra pel mig de les vies.

Ella (9)Ella (8)

Si voleu seguir les nostres recomanacions i us trobeu al poble, dirigiu-vos cap a l’estació de trens però sense entrar a la carretera que us hi porta; heu de seguir recte com si marxèssiu del poble. Allà us trobereu amb un pont a mà dreta per on passa el tren per dalt i un altre carrer que segueix recte, aquest és el correcte.

Ella (195)

Només entrar al carrer, a pocs metres, trobes una escala de pedres a mà dreta. Cal pujar l’escala i ja esteu a dins de les vies.

Ella (194)

Una vegada a dins de les vies heu d’anar cap a la teva esquerra, deixant l’estació de trens d’Ella a la vostra esquena. Després heu de caminar més o menys per les vies 1 km i mig.

Ella (192)

El primer punt que passareu, és un pont de ferro i pocs metres després, a mà esquerra, hi ha un petit temple amb un buda.

Ella (177)Ella (62)

Només passar aquest temple, us trobareu amb l’estació de trens de Kithalella. Una mica més endavant, està el quilòmetre 166 1/2.

Ella (148)Ella (147)

És a partir d’aquí que un ha de controlar el costat esquerra de la via, on després de més o menys 200 o 300 metres, hi ha una pedra on està pintat amb color blau Ella’s Rock.

Ella (145)Ella (143)

Un cop arribats aquí, hi ha un trencant a mà esquerra i també hi ha marques blaves a les mateixes travesses de les vies que indiquen el camí. És aquí on comença el camí d’ascenció fins al cim.

Ella (144) Ella (146)

Una vegada dins del camí, el primer que us trobareu és un pont, senyalat també amb fletxes blaves.

Ella (141)Ella (142)

Passant el pont, hi ha un camí que s’enfila a l’esquerra i un altre a la dreta, el de l’esquerra és el que s’ha de seguir. El camí segueix entremig de petits camps de plantacions de te, deixant alguna casa a mà dreta.

Ella (118)Ella (114)

No té cap tipus de pèrdua, s’ha de seguir el camí més ben fresat.

Ella (113)

En el moment que pugeu unes escales artesanals, amb una casa a la dreta i alguna plantació de te, el camí comença a pujar més fort.

Ella (111)

Aquesta part del camí passa pel mig d’un bosc d’eucaliptus i en cap moment hi ha cap mena de dificultat.

Ella (74)

Des de que el camí és comença a enfilar i més o menys amb 25 o 30 minuts, segons el ritme, s’arriba a dalt.

Ella (75)

Hi ha un altre camí al que s’entra tot just passat el pont de ferro, a l’alçada del petit temple. Nosaltres per pujar hem seguit aquest, però hi ha una part en que si no coneixes el camí correcte acabaràs fent una mica el cabra i és fàcil liar-te i no trobar-ho.

Posted on 11 Març, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentari.