Descobrint Ella

La nostra següent aturada per les Terres Altes ha estat el petit poble d’Ella. Un altre indret majestuós que ens ha fet gaudir d’un parell de dies increïbles. Per poder-hi arribar, hem fet el trajecte altra vegada amb tren, però aquest cop no ha estat tan còmode com el que vam fer des de Kandy a Nanu Oya. Aquest últim tren, només tenia tres vagons per passatgers i els seients eren de fusta, però sobretot la incomoditat més grossa ha estat la gran quantitat de gent que hi havia a dins. Semblava una llauna de sardines però les vistes increïbles i els paisatges amb el verd habitual al que ens té acostumats Sri Lanka, també s’ho valien no?

Tren de Nanu Oya a Ella (16)Tren de Nanu Oya a Ella (39)

Tren de Nanu Oya a Ella (28)Tren de Nanu Oya a Ella (79)

Ella (8)

Buscar allotjament barat en aquest poble semblava missió impossible però finalment hem trobat aquesta super suite amb bones vistes per un preu assequible a la nostra butxaca. Ja ho veieu, una maravella 😀 Ja ens tocava també, oi?

Ella (2)Ella (6)

A Ella, el que ens hem dedicat a fer, bàsicament ha estat caminar. Hem pujat fins a Ella’s Rock i fins al Little Adam’s Peak. Tots dos són uns senzills trekkings que envolten el poble per cada costat.

Ella (35)

Hem començat pujant Ella’s Rock. Aquest cim és molt senzill, el poblema ha estat conèixer per on es pujava. Vam buscar informació i tot el que vam trobar era bastant contradictori o erroni, a l’hora de la veritat. Per això hem fet una altra entrada explicant el camí més senzill i correcte per pujar a l’Ella’s Rock.

Ella (191)

El camí fins a Ella’s Rock, comença caminant per les vies. Pots començar des de la mateixa estació de trens i potser aquest fet li dóna un aire més romàntic doncs la mateixa estació sembla de joguina, petita, bonica, amb un buda que la corona, amb flors,… El nostre pas per les vies ha estat entretingut. Hem quedat sorpresos per tot i el camí s’ha allargat en temps. Hem entrat a una petita escola de pre-escolar on hem pogut passar una estoneta amb els nens. Hi havia un petit que plorava però deseguida s’han ficat a cantar i al final, era el que feia més soroll!!!

Ella (21)Ella (27)

Ella (24)

Hem gaudit de fantàstics paisatges i hem vist una gran quantitat de camps d’arròs plens d’aigua que lluien al nostre pas. De casualitat hem sentit crits i eren uns homes que llauraven camps d’arròs com es feia fa uns quants anys per les nostres terres, amb animals, quin espectacle!

Ella (39)Ella (44)

Ella (135)

Ella (57)Ella (122)

I bé, amb el nostre pas per les vies, també hem pogut comprovar que l’equilibri i nosaltres no estem gaire units hehehe

Ella (17)Ella (169)

Ella (175)

Sorprèn que la majoria de cingalesos passen per les vies com si res; ara però, potser ho entenem una mica millor, els trens van tant a poc a poc que quan els sents que venen, et dóna temps de buscar un bon lloc i gaudir de veure’l passar.

Ella (29)Ella (31)

Ella (43)Ella (34)

El camí de pujada un cop deixes les vies passa primer per unes petites plantacions de te. Aquí la calor ja la començàvem a notar una mica i mig ens vam perdre seguint indicacions que havíem trobat per la xarxa. Quan es deixen endarrera les plantacions de te, comences a pujar per un petit corriol que avança per un bosc d’eucaliptus durant una estona, per acabar arribant a dalt de l’Ella’s Rock.

Ella (66)Ella (73)

Des de dalt pots gaudir de la tranquil·litat i d’unes vistes fantàstiques, sobretot del Little Adam’s Peak, que s’enlaira just al mateix davant d’aquesta. És un espectacle de color verd que ho cobreix tot, més que una muntanya sembla un prat! I et sents tan petit… Això que no són muntanyes massa altes però les vistes fan que et sembli trobar-te a la fi del món.

Ella (72)Ella (101)

Ella (82)

Ella (79)Ella (89)

Un cop al poble, agafem forces amb un espectacular rice and curry perquè al cap d’una estona ens en anem a pujar el Little l’Adam’s Peak! Hem de dir que aquest restaurant local s’ha convertit en el nostre lloc de capçalera i no ens n’hem mogut, bons preus i menjar local bó i abundant.

Ella (197)Ella (201)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

A prop d’Ella hi ha l’Adam’s Peak, un lloc de peregrinatge al que s’accedeix després de pujar més de cinc mil escales i des d’on les vistes de la sortida de sol són espectaculars. Ens vam plantejar anar-hi però no volem trinxar-nos els genolls amb una matada com aquesta! Us deixem un parell de fotos de l’Adam’s Peak del Google perquè pogueu saber del que parlem.

adams-peak_srilankaíndice

El Little Adam’s Peak té menys complicació que Ella’s Rock perquè el sender ja el trobes marcat des del mateix poble i amb poc més d’uns dos quilòmetres arribes al cim. Al poble, just a la parada del bus i davant de la Curd Shop, hi ha un panell indicatiu que marca la direcció a seguir. El sender avança, gairebé des de la seva meitat fins arribar a dalt, pel mig de plantacions de te.

Ella (219)

Ella (211)Ella (213)

Una vegada a dalt hem pogut gaudir de les vistes invertides que hem tingut el matí. Aquesta vegada hem gaudit de les vistes de tot el paisatge i de la muntanya que s’enlairava davant nostre: Ella’s Rock.

Ella (208)

Des del Little Adam’s Peak, hem anat seguint els tres petits turons que el segueixen i gaudint cada vegada més d’aquest verd que cobreix aquesta muntanya i de les seves vistes, realment increïbles. En aquest indret del país ens ha semblat ser a zones més aviat de muntanyes europees que no pas enmig d’aquesta illa asiàtica.

Ella (298)Ella (234)

Ella (240)

Ella (274)Ella (304)

El nostre pas per aquest poble no ha estat molt llarg, però ens ha deixat un molt bon gust de boca. A més, nosaltres hem de seguir amb el viatge. La nostra propera parada ja és al sud de l’illa, a la mateixa zona de les platges, marxem cap a Galle!

Ella (160)

• Per arribar des de Newura Eliya fins a Ella nosaltres hem anat amb bus des de Newura Eliya fins a l’estació de trens de Nanu Oya (24LKR per persona i trajecte). Allà hem agafat el tren que en unes tres hores ens ha deixat a la petita població d’Ella (60 LKR per persona i trajecte, tercera classe)
  • Al poble d’Ella els Hotels i els Guest House estan localitzats al mateix centre, com també n’hi ha alguns pels voltants. Hi ha molta oferta
  • Hem dormit en un Guest House que ens ha costat 2000LKR per parella i nit. Estava molt i molt net i era molt gran i assolellat. No recordem el nom però és el del mateix Wok Restaurant ( el restaurant per cert, molt car)
  • Un bon lloc per menjar molt bé i molt econòmic en comparació amb tots els altres restaurants del poble (encarats majoritàriament al turista); és un petit restaurant local que es troba a l’entrada del poble venint de l’estació de trens; és el primer a l’esquerra i no té nom

Posted on 12 Març, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )