Retorn a la Índia recorrent els backwaters

Tornem a Kochi, on havíem deixat el nostre viatge per la Índia 19 dies abans! Mai havia pensat que pogués dir això, però estant a Sri Lanka, he desitjat tornar a la Índia!!! Aquí em sento com a casa, trobo ordre enmig del caos! Què deu tenir aquest gran país que de vegades et fa regals i de vegades et colpeja fort? Els contrastos són tan grans que pots passar del somriure al plor en segons! País intens i que finalment, ens està donant molt més del que pensàvem els primers dies del nostre viatge.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Els dos dies que hem estat a Kochi, ens hem dedicat a fer poca cosa. Hem estat treballant amb el blog, feina que ens comporta diverses hores i gaudint dels habitants del poble mentre fèiem un gran dinar. De bon matí ens vam decidir a anar al mercat per comprar unes quantes gambes i alguns calamars a preu de riure. Després els vam portar a que ens els cuinessin en un petit restaurant situat ben a prop de la zona de les xarxes xineses, on havíem comprat el nostre àpat.

El dinar va ser realment entretingut i divertit. Primer en Marc va estar ajudant a cuinar el dinar, després vam gaudir d’allò més xusclant els caps de les gambes i vam acabar la tarda asseguts durant hores amb un dels propietaris del local i un noi emprenedor indi. Enmig d’un ambient distès, vam acabar fent classes de català al propietari del local. Tenen un assortit de frases “ganxo” pels turistes que passen en múltiples idiomes, però no en català… Així que en Jamal va voler aprendre el mateix recital però aquest cop en la nostra llengua. La classe no va durar poc, ell hi ficava moltes ganes i va repetir i repetir el mateix fins que sonava bé i ja no hi havia manera d’oblidar-ho 😀 Ens van donar idees de negoci pel nostre viatge, ens van convidar a una boda, ens van aconsellar sobre llocs low cost,… En fi que la tarda va donar mooolt de sí!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Des de Kochi ens vam dirigir a Allepey amb bus, un poble proper per poder veure els backwaters d’una manera més austera. Els backwaters són uns rius on circulen una gran quantitat de vaixells turístics i d’altres més locals i on es pot observar la vida de la gent de la zona, des de la mateixa embarcació. Un cop a l’estació de bus d’Allepey, només se’n ha de sortir i anar fins al canal; allà podreu veure embarcacions turístiques a una banda i locals a l’altra. Si voleu gastar poc, aneu a buscar les barques locals!

El recorregut dins del bus/vaixell va durar unes dues hores. Mentre circulàvem per alguna zona més estreta el paisatge era bastant agraït però en el moment en que el riu es feia més ample, el paisatge perdia encant i el que més veies eren les típiques embarcacions hotel plenes de turistes, tota una plaga!

El més divertit d’anar de manera barata a veure aquest indret, és que el vaixell fa com els busos, avança de males maneres als altres vaixells, va de costat a costat deixant i recollint gent i el més surrealista és que també té “pito” i l’utilitzen igual que els seus companys, els busos de la carretera.

DSC_0411 DSC_0397

Una vegada acabem el trajecte, que per cert acaba abans perquè el pont que ens permetria avançar fins a Kottayam està trencat, hem de buscar-nos un bus perquè ens porti fins a la ciutat, on farem nit. Ens pensàvem que seria un petit poble, però quan vam arribar vam poder veure que era tot el contrari, era una típica ciutat del sud de la Índia, plena de trànsit i caòtica. Per mal nostre, el fet de ser un lloc poc turístic, comporta poca oferta d’allotjament. Aquí només vam estar-hi una nit, però vam poder gaudir d’una festa local on hi havia elefants molt ben engalanats i una noia vestida de deessa. Tot un espectacle de música, colors, molts colors i moltíssima gent. Uns nois del poble ens van explicar que els indis si algú es disfressa de Déu, creuen que és el Déu real. I a la noia disfressada no paraven de donar-li calers i ella, aprofitava per beneir-los a tots amb una mà que semblava d’aquelles dels calçadors antics de casa nostra.

I d’aquí ens dirigim cap a Varkala, on acabarem el nostre pas per Kerala!

• Ens hem allotjat a Kochi a la zona de Fort Nagar, al Ham Dale In. L’habitació doble amb bany privat i facilitats per rentar i cuinar costa 400 INR per parella i nit amb roba de llit neta, tovalloles i un wifi potent
  • Comprar peix als pescadors de les xarxes xineses ens ha costat 300 INR (300 gr gambes i 600 gr calamars acabats de pescar)
  • Que et cuinin el peix en un restaurant local costa aproximadament 100 INR
  • Per anar a Allepey, heu d’anar a l’estació de busos KRSTC d’Ernakulam (està prop de l’estació de tren Ernakulam JN)
  • El bus Ernakulam – Allepey costa 47 INR per persona i trajecte
  • De l’estació de bus d’Allepey al Boat Jetty s’ha de creuar el carrer i buscar el canal, màxim 2-3 min caminant
  • Just davant del Boat Jetty d’Allepey podeu dinar per preus de riure!
  • La barca número 50 va d’Allepey a Kottayam i nosaltres la vam agafar a les 14:30 p.m. (suposem que n’hi ha més però no ho tenim controlat). Costa 15 INR per persona i trajecte i dura aproximadament 2 hores
  • Vam dormir a Kottayam al Ambassador Hotel, 550 INR per parella i nit, sense wifi. El lloc està net. Està situat a la KK Road, per allí teniu molts restaurants locals on menjareu molt bé de preu i un menjar boníssim!

Posted on 28 Març, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.