De l’anàrquica Chennai a la caòtica Hyderabad

El camí des de que sortim de Puducherry és llarg i mooolt calorós; ara ja tirem cap al nord de la Índia per anar a Kolkata i més endavant a Darjeeling i Sikim. La primera i curta aturada per anar al següent destí és la caòtica ciutat de Chennai, la capital de Tamil Nadu.

En aquesta ciutat no hi passem gaire més d’unes sis hores, perquè només és un enllaç per anar a Hyderabad, l’última ciutat abans d’entrar a Kolkata. Aquí la única cosa que fem és aprofitar les llarga espera per comprar els bitllets de tren d’Hyderabad fins a Kolkata i per donar voltes i voltes per aquesta grandíssima estació, intentant buscar un wifi inexistent i algun racó una mica més fresc, feina completament impossible.

Chennai (1)Chennai (3)

Chennai (8)Chennai (5)

Dins de la nostra desesperació de calor, deixem les motxilles al locker de l’estació i sortim al carrer a veure si quedem fregits d’una vegada per totes pel sol que cau. Anem a donar una petita volta pels voltants de l’estació. Allà només observem i confirmem que aquesta gran ciutat és exageradament caòtica. Passem per l’antiga estació que hi ha just al mateix costat de la nova, és un edifici imponent i molt bonic que està coranada per un tren antic molt vistós. A part d’això, aprofitem per menjar una mica de fruita en una parada del carrer (calenta però boníssima!!!).

Chennai (24)Chennai (12)

Chennai (14)Chennai (25)

Un cop passades les hores, que no passen… Pugem al tren i d’allà cap a Hyderabad. Destí al que arribem després de més de dotze hores i unes tres extra de retard. Aquesta ciutat no és gaire més diferent que Chennai, pel seu caos i per la gran quantitat de cotxes, gent i tuk tuks que hi ha per tot arreu. El primer contacte amb Hyderabad ens fa pensar que les coses no seran fàcils… I dit i fet!

Hyderabad (39)

La primera dificultat que ens trobem és que tots els Hotels i Guest House estan completament plens d’indis perquè d’occidentals, en el dia i mig que hi passem; no n’aconseguim veure més de tres o quatre. Una vegada resolt el problema de l’hotel, dormim en un lloc que deixa una mica que desitjar i pagant més que mai a la Índia (800 INR), ni que sigués això el Hilton!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aquest fet i el retard del tren ens porta a no poder gaudir d’un dels reclams turístics de la ciutat, el Golconda Fort. No podem anar a visitar-lo perquè sabem que és possible anar-hi amb bus i un cop localitzem la parada és massa tard per poder-hi arribar (fem cas dels indis que ens diuen que el bus para allà: MENTIDA!!!) i tenir temps suficient per visitar-lo, perquè a les sis de la tarda tanquen el recinte. Això fa que la tarda que ens passem allà, no fem gaire cosa a part d’anar a prendre alguna cosa en algun local amb aire condicionat. A més, quedem una mica desmotivats pel fet de no poder fer gairebé res, i quedem els dos pensant que hagués estat millor agafar un camí més recte des de Puducherry i anar directament a Kolkata. Us deixem una foto del Golconda Fort extreta del Google perquè podeu observar el que no vam poder veure.

golconda-fort

El dia següent ens llevem amb les piles completament descarregades per la nit que hem passat de calor insuportable. Hem estat a més de 32 graus a dins l’habitació, impossible dormir!!! Per pal·liar-ho, hem anat passant cada dues hores per la dutxa a refrescar-nos. Quan acabem d’esmorzar i ben d’hora, ens encaminem cap a una de les zones més turístiques, Charminar. El camí és llarg i molt calurós, però per sort i amb una mica de bona orientació i preguntant de tant en tant i donant algunes voltes extra, arribem al nostre objectiu.

El camí cap a Charminar és estimulant, ens atreu molt tot allò relacionat amb el món àrab i això fa que gaudim d’allò més del passeig! El trajecte està ple de mesquites, a quina més bonica! Anem passant per diferents àrees comercials, la dels alls, la del gingebre, la de parament de la llar,… Tot un espectacle ja de bon matí!

La primera parada oficial la fem a l’Osmania General Hospital. Un hospital mooolt gran, potser el més gran de la ciutat al que arribem en un passeig vorejant el Musi River. L’edifici és d’allò més imponent, amb una arquitectura que sembla més Europea que Índia.

Caminem fins a l’altra banda del riu atravessant el pont i arribem al High Court, un edifici militar de dimensions gegantines en el que parem una estona per poder parlar amb els policíes que ens expliquen una mica com funciona el lloc. Les cúpules vermelles que s’aixequen de cada petit edifici que forma la macro estructura, li dónen un aire senyorial que es divisa des de múltiples angles i des de uns quants quilòmetres enllà.

D’aquí, enfilem l’agulla i agafem l’avinguda que ens porta directes a Charminar, seguim gaudint de més mercats i basars que apareixen per qualsevol racó si mires els creuaments que anem passant. Charminar és una espècie d’Arc de Triomf parisí però amb estil àrab. L’estructura és realment bonica i al segon pis, hi ha una mesquita que és la més antiga d’Hyderabad. Va ser construït per Mohammed Quli Qutb Shah el 1591 per la commemoració de la fundació d’Hyderabad i el final de l’epidèmia causada pels talls d’aigua del Golconda Fort.

Just al costat de Charminar hi ha la Mecca Masjid, una mesquita de les més grans del món i amb espai per més de deu mil peregrins. Algunes totxanes de la entrada estan fetes amb sorra de la Mecca. Impressionant!

Tombem cap a l’oest per anar a fer una petita volta al Laad Bazar. No hi ha massa botiguetes obertes però trobem múltiples joieries, perfums naturals i molts saris! Des d’aquí, enfilem el camí de volta cap a Abids Area a dutxar-nos i a recollir les motxilles doncs a les quatre de la tarda agafem un tren a l’estació de Secunderabad que en només 27 hores, ens deixarà a Kolkata!

Marxem d’Hyderabad més que contents per les sorpreses i bon gust de boca que ens ha deixat! Fins aviat!

• Per arribar a Chennai Egmore des de Puducherry, agafem un tren que costa 65 INR per persona i trajecte
  • A l’estació de Chennai hi ha lockers per guardar l’equipatge per si voleu fer una volta. S’ha d’ensenyar el bitllet pel dia en curs i costa 15 INR per paquet i dia. Per seguretat, t’obliguen a tancar la motxilla o maleta amb candau.
  • Les estacions de tren principals a Hyderabad són Nampally i Kacheguda i de fet, són les més adients per allotjar-se a la zona d’Abids Area.
  • L’allotjament a Hyderabad és un tema difícil, està ple i és molt car. Ens hem allotjat a la zona d’Abids Area a l’hotel Suhail, un lloc que deixa molt que desitjar on l’habitació més barata (i més ronyosa amb diferència) costa 800 INR sense possibilitat de regatejar. El Wifi es paga a part i només el pots utilitzar a l’entrada principal de l’hotel. Amb picaresca, us arribarà al primer pis.
  • Per menjar no tindreu problema, està ple de llocs locals amb menjar molt bó i molt barat.
  • A la zona de Charminar, Mecca Masjid i Laad Bazar s’hi pot arribar caminant enmig d’un passeig tranquil però millor de bon matí perquè no us mati la calor!
  • Agafem un tren de rodalies a Hyderabad Nampally per arribar a l’estació de trens de Secunderabad des d’on surt el nostre tren cap a Kolkata. 5 INR per persona i trajecte. Vigileu perquè els trens de rodalies a Hyderabad només s’anuncien en indi i per saber la plataforma, nosaltres vam anar directament al cap d’estació que ens va atendre molt cordialment.

Posted on 7 Abril, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.