Una illa anomenada Langkawi

Sortim de Koh Tao al vespre. Passem pel 7Eleven a comprar uns bikinis i un cafè amb llet fresquet pel viatge. Tirem cap al ferry, deixem les bosses i a les nou de la nit emprenem el viatge. Passem una estona reflexionant sobre el nostre pas per Kho Tao i sobre els 4 mesos de viatge. Balanç més que positiu 🙂 L’habitació comunitària del vaixell està més que bé, ens toca en una llitera doble a dalt i hi ha mantes d’ossets que ens són útils per no morir congelats. A Thailàndia no tenen mesura amb l’aire condicionat!

Langkawi (3)Langkawi (11)

Langkawi (14)

Langkawi (7)                                                                                                                                                                                                                                                         Cap a les cinc del matí arribem a Suratani, aquí ens porten en tuk tuk cap a l’agència on ens recollirà la furgoneta que ens durà a Hatyai. Després d’unes quantes hores de viatge, les nostres cames estan ressentides i jo m’adono que en algún moment em vaig fer un esguinç al turmell!!! Obrim la farmaciola per primer cop i en Marc posa en pràctica les classes d’embenats 😀 Cap a les onze del matí arribem a lloc, ens deixen en una zona molt moderna en la que busquem un lloc per esmorzar alguna cosa. A Thailàndia he agafat un nou vici, l’ice green tea, el te Matcha japonès vaja, i que aquí és força més barat que a casa nostra. Després de voltar una mica i preguntar com podem anar a la frontera, veiem que l’única opció viable si no volem dormir aquí és agafar un taxi. Dit i fet, ens plantem a la frontera, sortim de Thailàndia, caminem una estona per terra de ningú i ja som a Malàisia!!!

Langkawi (15)Langkawi (17)

Anem a la oficina de turisme que hi ha només sortir i fem dit sense èxit 😦 Per tant, ens toca agafar un taxi que ens porti a Kuala Perlis. Allà comprem els bitllets per agafar el ferry que ens durà a Langkawi, la nostra primera parada, una illa paradisíaca!!!

Després d’una hora i mitja en ferry arribem al port de Kuah, agafem un taxi cap a Pantai Cenang i Pantai Tengah, la zona més turística i amb allotjaments més barats. Ens trobem amb un país net i endreçat, creiem que molt avançat, ens ha sorprès molt! El paisatge és un cúmul de color verd, d’arròs, palmeres i selva tropical, preciós!

Langkawi (19)Langkawi (65)

Ens quedem al Gecko Guesthouse, ens sembla un lloc net i correcte i aquí ens aturem, que per avui ja n’hi ha prou…

Langkawi (50)Langkawi (46)

Langkawi (47)Langkawi (49)

Pulau Langkawi comprèn un conjunt de 99 illes tropicals a la costa nord oest de la zona peninsular de Malàisia i separada d’aquesta pels estrets de Malaca i està localitzada al mar d’Andaman. Les illes de Langkawi des de 2007 són declarades per la UNESCO com a World GeoPark. És una illa de gran bellesa natural que creiem que és ideal per una estada tranquil·la o en família. Hem vist que és un lloc relativament poc explotat i tranquil i si voleu platges tranquil·les, boscos tropicals i fer el gandul, pensem que és un bon lloc!

Langkawi (250)

Ah! Se’ns oblidava, Langkawi és una illa Dutty Free i per tant, un bon lloc per fer compres en centres comercials i també a la Oriental Village (un lloc com la Roca Village de la Roca del Vallès) que queda al costat del Cable Car. El Cable Car és un telefèric que suposem us regalarà una de les millors vistes de l’illa i voltants.

Langkawi (126)Langkawi (127)

Sortim a fer un passeig per veure la posta de sol a la platja. La postal no ens decepciona, els colors del sol imbrincat amb el mar reflexen a la sorra blanca una màgia especial, estem al paradís! Hi ha força turisme però més malasi que occidental. Acabem a la platja parlant amb un indi viatger que parla espanyol i ens explica una mica les seves rutes pel món, ens queda molt per atrapar-lo però anem per bon camí 😀

Langkawi (20)Langkawi (21)

Langkawi (27)

Langkawi (28)Langkawi (30)

Langkawi i tota Malàisia són un cúmul de religions que conviuen en una aparent harmonia. La història de Malàisia és el resultat d’un cúmul d’invasions i dominacions i això es reflexa en una societat multiracial. No identifiquem de manera ràpida un malai però sí cares asiàtiques i dones amb aquests trets amb vels musulmans. Val a dir que Malàisia està també ple d’indis i això a nosaltres ja ens agrada, venim de la Índia i a hores d’ara, s’agraeix poder menjar indi perquè ens encanta!

Langkawi (68)Langkawi (99)

Es passa la nit plovent, llamps i trons… Hi ha algun moment que pensem que s’inundarà la nostra habitació, aquí quan plou, plou i en principi estem en època de monzó a la costa oest. Estem just aquí hehehe Fins a les deu del matí no para de ploure, ens prenem les coses amb calma.

Langkawi (43)Langkawi (66)

Langkawi (45)

Langkawi (37)Langkawi (128)

Busquem un lloc barat per esmorzar i ens dediquem a ficar al dia el blog i fer algunes gestions com buscar un lloc on llogar una moto per demà i decidir què farem que no és poca feina, no?

Langkawi (51)Langkawi (52)

Langkawi (54)Langkawi (62)

De nou, quan cau la tarda, sortim a fer un passeig per la platja i aprofitem per testejar tots els restaurants del carrer principal. De mentre, coneixem un noi egipci amb el que xarrem una llarga estona i ja es fa l’hora de sopar. Optem per un lloc local i barat i ens fotem un bon plat d’arròs. La veritat que esperàvem més oferta barata per menjar i potser és que estem en un lloc massa turístic perquè aquí t’arrissen la melena per tot!

Langkawi (71)Langkawi (73)

Langkawi (88)

Langkawi (116)Langkawi (104)

Comença un nou dia amb alegria i ben assolellat, això pinta bé! Esmorzem i recollim la nostra moto, ens fa molta il·lusió, fa segles que jo no agafo una moto i en Marc vol conduïr, quina por!

Langkawi (41)Langkawi (132)

Anem direcció al Telaga Harbour Park i ens soprèn que la illa és molt tranquil·la i no hi ha massa trànsit. La illa és verda, molt verda, el verd és intens i aclapara qualsevol racó cap al que mires. Tot està molt tranquil i ja ens va bé perquè amb en Marc de conductor hi ha algun moment de nervis, agafa toooots els sots!!! El Telaga Harbour Park és com una espècie de moll amb molts velers i un far amb un estil colonial que fa les nostres delícies. És la nostra primera aturada, l’aigua és d’un blau molt clar i transparent, això promet!

Langkawi (140)Langkawi (137)

Langkawi (144)

Langkawi (262)

Langkawi (152)Langkawi (147)

Seguim cap a la Koh Beach pel mig de zones relativament més deshabitades, amb algunes cases típiques malaies molt boniques enmig del verd que predomina. De tant en tant, anem trobant restaurants locals i anem clavant els ulls buscant les “3B” Bó, bonic i barat 😀 Aquesta gent ho té tot molt arreglat, sense brossa per terra i així les coses llueixen força més. Arribem a la platja, no hi ha ningú, quin luxe! Fem una parada d’una bona estona, fem fotos, seiem, mirem a l’horitzó i es divisen moltes petites illetes en les que veiem algun vaixell ancorat amb gent banyant-se allà lluny 🙂 Ens sentim molt afortunats per poder ser on som i fent el que hem triat fer, qui ens ho havia de dir només fa uns anys?

Langkawi (203)Langkawi (206)

Langkawi (208)

Langkawi (234)

Langkawi (211)                                                                                                                                                                                                                                         Reemprenem el recorregut en direcció a les Seven Wells Waterfall i aquest lloc és una espècie de parc molt organitzat i net, amb moltes botiguetes de souvenirs. Aparquem la nostra moto (1 RM) i pugem fins a la cascada. El trajecte de pocs minuts per un camí traçat a banda i banda de la selva tropical ens deixa parats, quanta vida! Quantes plantes i quants sorolls, només són ocells? Aquesta pregunta ens la fem alguns cops doncs sabem que aquí hi ha molta fauna!

Langkawi (155)Langkawi (160)

Langkawi (164)

En poc més de cinc minuts arribem a la cascada, no és massa espectacular perquè no hi ha gaire aigua i suposem que perquè n’hem vist de molt més espectaculars fent descensos de barrancs però el lloc és tranquil i aprofitem per baixar pels rajaculs naturals i banyar-nos una estona 🙂

Langkawi (168)Langkawi (174)

Langkawi (176)Langkawi (186)

Langkawi (179)Langkawi (177)

Langkawi (165)

Anem de platja en platja i a quina més bonica i sense banyistes, no ens banyem però podem gaudir de la calma del mar i de les vistes de les illes i illetes que rodegen Langkawi. Passem per la Black Sand Beach i la Tanjung Rhu Beach, les dues estan pràcticament desertes… Agafem de nou la moto i arribem a l’embarcador del Kilim River, un lloc tranquil i ple de barquetes on hi ha molts turistes locals passant el dia. Aquí a cada lloc turístic hi ha botigues per gastar una mica, excepte a les platges més aïllades que recorrem en les que no hi ha res!!!

Langkawi (224)Langkawi (232)

Langkawi (243)Langkawi (248)

Langkawi (247)

Enfilem endarrera cap a la Pasir Tengkorak Beach, una platja minúscula una mica menys idílica que la resta, és la única platja que hem vist una mica bruta. Aprofitem que just al davant hi ha la Temurum Waterfall, la cascada més alta de Langkawi. No hi ha aigua encara que amb aigua deu ser espectacular. El passeig de dos minuts per arribar-hi és especial, només hi ha vegetació, fauna i calma, molta calma. La calma només queda interrompuda per una colla de monos que s’encaren cap al Marc quan intenta accedir a la moto hehehehe

Langkawi (253)Langkawi (257)

Langkawi (255)

Seguim la carretera plena de corves fins arribar a un camp de golf idílic, no ens agrada aquest esport i en tot allò que repercuteix, coses com la desforestació i la clara manifestació del capitalisme però el lloc, enimig del no res, fa del lloc un espai ideal en el que almenys ens deixaríem caure com croquetes jardins avall 😉

I finalitzem el dia buscant un lloc per sopar tranquils i descansar a casa, que tot i haver anat amb la moto amunt i avall, estem ben cansats. Ha estat un dia rodó i a més, en Marc té un notable en conducció 😀

Langkawi (219)Langkawi (215)

L’endemà marxem cap a Georgetown, una ciutat Patrimoni de la Humanitat, a veure què serà…

• El bitllet de vaixell nocturn de Kho Tao a Suratani (21 pm a 5 am) + el bus de Suratani a Hatyai ( aproximadament 4 hores) ens va costar 900 Bhats per persona. A Kho Tao hi ha un monopoli (com a la resta de Thailàndia) i és impossible comprar bitllets pel teu compte, la única manera és testejar les agències de viatges i trobar la més barata.
  • De Hatyai a la frontera amb Malàisia vam agafar un taxi que ens va costar 600 Bhats (300/ persona). Nosaltres vam perdre el temps a Kho Tao i no vam mirar però segur que des d’allà podíem comprar el paquet de Kho Tao directament a la frontera. L’altra opció seria compartir amb més gent el taxi però a Hatyai no hi ha turistes!
  • Creuar la frontera és un tràmit ràpid i senzill, deixes Thailàndia, camines 200 metres i ja estàs a Malàisia. Un cop allà, a les oficines d’immigració et faciliten el visat gratuït per 3 mesos (ciutadans espanyols).
  • A la mateixa frontera hi ha una oficina d’informació turística amb informació de bona qualitat i variada. Tenen mapes i llibres individuals de ciutats i zones concretes. A més, teniu informació per activitats concretes (diving, menjar, allotjaments de luxe, etc.)
  • Des de la frontera Malaia fins a Kuala Perlis (on agafem el ferry per arribar a Langkawi) agafem un taxi tot i que provem a fer dit però no ens recull ningú :´( El taxi ens costa 500 Bhats.
  • Al port de Kuala Perlis compreu els bitllets directament per Langkawi. El bitllet costa 18 RM per persona i trajecte. Al port teniu caixers, llocs per menjar, KFC, etc. El trajecte Kuala Perlis-Langkawi dura 1,5h aproximadament i surten molts vaixells al dia.
  • Si veniu de Thailàndia, recordeu que heu d’avançar una hora el rellotge, nosaltres gairebé perdem el vaixell!!!
  • Des del port de Langkawi fins al centre més turístic (Pantai Cenang, Pantai Tengah) un taxi costa 30 RM. És el preu oficial.
  • Ens allotgem a Gecko Guest House, un lloc tranquil amb espais comuns tranquils, habitació decent i neta amb bany compartit i wifi correcte per 40 RM/ nit i parella.
  • Ens movem per l’illa en moto, llogar-la costa entre 30-40 RM/ dia. Et deixen casc i és recomanable fer fotos a la moto abans d’agafar-la i provar-la, clar. Nosaltres vam pagar 30 RM/ dia a Niji One Enterprise.
  • Es poden fer moltes coses que costen diners a l’illa però també n’hi ha que no costen un duro. Recomanem agafar un mapa de l’illa i visitar els llocs més emblemàtics. Amb un dia en moto, si no vols gastar fent diving o anant en vaixell a illes properes, n’hi ha més que suficient.

Posted on 25 Mai, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )