Reprenent rumb

El dia 5 de juny vam prendre la desició de tornar a casa degut a la salut d’en Marc. Els dies que hem passat a Lleida ens han servit, primer perquè en Marc es recuperés del tot i després, per aprofitar i posar al dia algunes coses que van quedar penjades quan vam marxar el 23 de gener de 2014 per començar el nostre gran viatge.

A més, també hem aprofitat per arreglar algunes coses del blog que teníem pendents i hem recorregut Lleida de dalt a baix per donar-la a conèixer per mitjà del blog. De passada hem donat forma al blog de cuina de l’Úrsula, en el que poc a poc anirà penjant noves i boníiiiissimes receptes. El blog pels qui no el conegueu encara, es diu: ursulaskitchen.wordpress.com I per últim, hem caminat pel mig dels camps de blat acabats de segar de Maials i pels seus camps d’olivera i ametlla.

Lleida (13)

Abans d’agafar el vol, ens hem tornat a despedir de la gent més propera de Maials, Lleida i Sant Celoni. Molts petons a tots i mos veiem pel món!!!

El dia 10 de juliol agafem el primer vol que ens porta fins a Istambul, on després d’una llarga escala embarquem al vol que ens torna a dur a rumb, parant a la capital de Thailàndia, Bangkok.

20140711_16393120140710_175844

20140711_04514220140711_035612

L’arribada a Bangkok sabem que està plena d’emocions. Només arribar a Kao San Road ens trobem amb la Núria, que estarà amb nosaltres pel nord de Thailàndia i per una gran part de Laos. El retrobament és intens per nosaltres, feia mesos que no ens vèiem i els últims dies a casa amb ella van ser encara més intensos… T’estimem bonica!

20140712_183912

Un dels altres grans moments del dia és tornar-nos a trobar amb en Luís, el noi que vam conèixer a Jodhpur a la Índia, juntament amb en Nicko. Aquesta vegada però a vingut acompanyat per l’Edu, una altra magnífica persona. Gràcies, us estimem i ens retrobarem voltant pel món, no ho dubtem!!!

20140712_000742

El dia que hem estat a Bangkok ens hem limitat a fer res i a passar una llarga i molt grata estona amb en Luís i L’Edu. Just abans de marxar la Núria i l’Úrsula s’han fet un massatge thailandès que recordaran tota la vida, quin mal i quina estona més distreta 😀

Entrat el vespre, agafem un bus per marxar cap al nord del país, a Chiang Mai. Com quan vam anar cap a Koh Tao, toca anar en cua i com xaiets cap el bus. Mentre esperem per pujar-hi coneixem en Ramon, un noi de Barcelona que porta des del mes de juliol de l’any passat viatjant pel sud-est asiàtic i s’unirà a nosaltres durant uns dies. Seguim!

Arribats a les afores de Chiang Mai, en una estació perduda al mig de no sabem on, el bus ens deixa i ens diuen que hem d’agafar un altre mini bus i pagar una altra vegada, per així poder arribar al centre de la ciutat. Tots quatre, naltros dos, la Núria i en Ramon decidim no pagar i ens posem a fer dit enmig de l’autopista. Després de poc més d’un quart d’hora un cotxe para i ens du fins al centre, molt amablament!!! Gràcies!!!

Ens posem a buscar un lloc per dormir que estigui bé i que sigui econòmic enmig de la ciutat antiga. No és feina difícil però sembla que tots els turistes ens hem ficat d’acord. Volíem parar-nos al Lucie Guest House que tenia molt bona pinta però estava ple així que aterrem al Same Same Guest House en una habitació de 4. Descarreguem trastos i anem a esmorzar una mica i a fer petar la xerrada, comencen a passar les hores tranquil·lament entremig de visites a temples i més temples.

El més espectacular de tots els és el Phra Singh, edificat al 1935 (aquí les construccions són molt noves si ho comparem amb casa nostra) i és un dels temples més destacats en el que a art thailandès es refereix.

Caminem tranquil·lament pels carrers i les restes de la muralla de Chiang Mai i gaudint de més temples i templets.

A més, avui és diumenge i els diumenges hi ha mercat nocturn! Aprofitem per voltar-lo quan ens deixa un descans la pluja, està molt concorregut i hi pots trobar de tot, des de souvenirs i roba, fins a menjar.

En un moment dubtós la Núria i l’Úrsula es perden perquè la orientació queda clarament demostrat que és el seu punt fort. Per sort, troben un bon thailandès que els pinta un mapa que les ajuda a tornar al punt de partida.

Descansem una mica i anem a sopar tranquil·lament. Després la Núria i en Ramon se’n van a veure la del mundial de fútbol i arribem a les cinc del matí, quines hores!!! A les 9 i poc l’endemà som en peu, esmorzem i tornem al Wat Phra Singh per veure l’hora de dinar dels monjos budistes que hi viuen. Res espectacular!

Anem a recollir bosses i agafem un tuk tuk que ens deixa a l’Aracade Bus Station on comprem els bitllets per enfilar-nos cap a Chiang Rai. Tenim unes quantes hores lliures però comença a ploure, així que decidim amagar-nos en un restaurant local on abusem del lavabo i de l’aigua amb gel gratuïta 🙂 Dinem una mica d’arròs per variar i juguem a cartes fins que toca pujar al bus.

Fins molt aviat!

• Des de l’aeroport internacional de Bangkok, agafem l’Skyline línia blava fins a la parada Phaya Thai (45 Bhats/persona). Un cop allà sortim al carrer i busquem la parada del bus 503 que ens deixa a 5 minuts de Kao San Road.
  • A Bangkok ens allotgem a Rainbow Guest House, habitació doble amb roba neta, bany a dins, tovalloles i bon wifi per 400 Bhats/ parella. Situat davant de la comissaria de policia de Kao San Road.
  • Comprem el bitllet de bus a Kao San Road (Bangkok) per anar cap a Chiang Mai per 320 Bhats/ persona. Ull als busos de Thailàndia, tanqueu les bosses amb candau, les de mà també. Coneixem gent a la que li han robat tots els diners, no són llegendes urbanes.
  • Un cop a Chiang Mai el bus us deixarà en una àrea de servei a 10 Km de la ciutat més o menys, podeu anar-hi amb tuk tuk per 50 Bhats/persona o aventurar-vos a fer dit. A nosaltres ens va funcionar!
  • A Chiang Mai ens allotgem a Same Same Guest House, habitació de 4 llits amb roba de llit neta, lavabo compartit, ventilador i wifi per 80 Bhats/ persona. Es un lloc net i bonic però no el recomanem perquè a les 7-8 del vespre tanquen la zona comú de baix i creiem que no són hores. A més, si compartiu l’habitació amb gent que no coneixeu, només tindreu una clau. Per cada clau que us deixin, 200 Bhats de dipòsit que després us tornaran.
  • Entrar al temple Wat Phra Singh costa 20 Bhats/ persona. Nosaltres no els vam pagar perquè al recinte hi pots accedir igualment.
  • A Chiang Mai els diumenges hi ha mercat nocturn ple de coses interessants, roba i souvenirs pels turistes. També hi ha parades de menjar i uns gofres de vici per 20 Bhats!!!
  • Un taxi de la ciutat vella de Chiang Mai a la Arcade Bus Terminal costa 25 Bhats/ persona regatejant.
  • Comprem a l’Arcade Bus Station de Chiang Mai un bitllet de bus per a anar a Chiang Rai per 185 Bhats per persona ( 4 hores de trajecte). Anem amb la companyia Green Bus que ens dóna una ampolla d’aigua i un bun de xocolata. Els busos de Chiang Mai a Chiang Rai surten sovint, si hi aneu durant el dia no tindreu problema per arribar-hi i no cal comprar els bitllets per avançat.

Posted on 18 Juliol, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.