Sabaidee Laos!!!

Comença el dia de bon matí, últimament això de matinar no ens va massa i el més curiós de tot és que l’Úrsula a casa és excessivament matinera. La vida tranquil·la es contagia, no en tenim cap dubte!

Ens llevem a les set tocades per recollir motxilles i anar en direcció al 7 Eleven a comprar alguna cosa per esmorzar i de pet, cap a l’estació de busos per comprar el nostre bitllet cap a Chiang Khong i és que avui és un dia especial, avui creuem a Laos, canviem de país i estem tots emocionats!!! La Núria amb els pèls de punta de l’emoció i és que al final encara que tinguis una idea feta del que et trobaràs, com passa normalment, quan arribes et trobes amb una colla de sensacions, paisatges i gent nova que canvien la perspectiva prèvia. Així doncs: Ready, steady, goooo!

DCIM100GOPRO

A l’estació de busos ens trobem un indigent que ens té clitxats, creiem que s’ha enamorat de la Núria i ens diu que ahir ens va veure amb la moto, quina vista! Al final te’n adones que molts cops les expressions i les cares valen més que mil paraules perquè vam parlar-hi una bona estona i no parlava ni gota d’anglès així que una mica de mímica és més que suficient 😛 I després d’això, en un tres i no res, ens enfilem al bus 🙂

El viatge transcorre tranquil, entre mig de paisatges verds, molts núvols que amenacen pluja i algun cop de cap. De cop ens diuen que ja hi som, baixem i veiem que fins a la frontera de Thailàndia tenim uns 4-5km així que tenim l’opció de fer-los en tuk tuk o fer dit, triem la última opció i en un tres i no res ens carreguen!

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Sortim de Thailàndia i agafem el bus que s’ha d’agafar per collons per creuar a Laos, no es pot creuar de cap altra manera i la distància no és gaire més d’un quilòmetre i 20 Bhats, zascaaaa!!!!

DCIM100GOPRO

Arribem i fem el visat prou ràpid i de nou, transport fins al Bus Stand per poder arribar a Luang Namtha. A l’estació passem una breu estona fins que a les 12:30h surt el nostre bus que després de 4 hores de paisatges verds, densos i molt rurals ens deixen a port! Ara sí que hi som! Ja només ens queda un altre tuk tuk fins la New Town on ens allotjarem i hi ha el cotarro pels turistes…

Després de menjar una mica, treure diners i buscar un lloc per dormir, fem una volta pel centre. El poble té dos carrers on es concentren la majoria de restaurants, Guest House i operadors turístics.

Les primeres sensacions són bones, de moment les carreteres són millors del que pensàvem i els paisatges d’un verd que predomina per sobre de tot, ens agrada! A més, Laos veiem que és molt rural i després del desencant de Thailàndia ja ens va bé 🙂 Pensem que el millor en aquest lloc és perdre’s caminant o en bici pels voltants doncs a la zona nova us trobareu amb un lloc excessivament turístic i descafeïnat. A la que feu uns metres en alguna direcció o per algun carreró començareu a trobar-vos amb el Laos més rural i autèntic. Amb autèntic no volem dir que la gent mai hagi vist un turista perquè malauradament la globalització ens afecta a tots i tots hi tenim dret, no?

Luang Namtha (170)Luang Namtha (107)

Les primeres persones amb les que ens creuem i passem una bona estona és amb les venedores de souvenirs que van vestides com dones tribals, que si heu estat a Thailàndia, segurament ja haureu vist. A Laos en general la gent no parla gens d’anglès, ni el mínim que parlem nosaltres. Aquests dies ens va molt bé tenir a la Núria amb nosaltres!!! Les venedores són a tot arreu, surten de qualsevol lloc i no tenen cap mania, si esteu enmig d’una conversa us començaran a treure pulseres, bosses, cinturons,… de tot! I us animaran a comprar per preus ridículs i sense parlar ni un bri d’anglès!!! Utilitzem el llenguatge universal, la mímica i els signes!!! La Núria va acabar fent-li un massatge a la nostra mussa de Luang Namtha i a més, de rebot li va omplir l’ampolleta d’aigua hehehe

20140719_155836

Sopem al Night Market per 4 duros i ens recollim aviat, estem esgotats del dia de trajecte! Al mercat hi ha una zona amb les paradetes amb el mateix, pollastre, noodles, arròs, ànec i alguns pintxos però si vas més enllà pots trobar uns gripaus a la brasa la mar de grans, quin fàstig!

Luang Namtha (190)Luang Namtha (40)

L’endemà pensem que el millor serà llogar una bici i recórrer els voltants. Així doncs, ens llevem a les nou com senyors i anem a esmorzar. Allà coincidim amb una noia holandesa que ja ens vam trobar ahir i s’uneix al road trip!

DCIM100GOPROLuang Namtha (36)

La idea és anar a l’estupa That Luang Namtha. Enfilem carretera amunt i la pujada és per valents, en Marc arriba mort i a la Núria se li noten les classes d’spinning de casa, és l’única que arriba sencera! De camí ens trobem amb el temple Wat Samakkyxay que està en obres. Res espectacular doncs si veniu de Thailàndia, els temples són molt més bonics i estan per tot arreu. Seguim que això no ha estat res i després de la pujada més cabrona, ja som al That Luang Namtha, una bonica estupa amb cúpula daurada a la que fem quatre fotos des de fora perquè no pensem pagar.

Luang Namtha (6)

Baixem com podem, a Laos de moment les bicis no frenen massa i les marxes són inutilitzables i és que l’estat de conservació de la maquinària és dubtós 😀 Tirem per un camí rural que comença asfaltat i després es converteix en camí de cabres; cap a la Nam Dee Waterfall. Els camps d’arròs, els petits poblets rurals i alguna que altra vaca, amenitzen el recorregut. Què bonic!

Luang Namtha (7)Luang Namtha (16)

També ens trobem a uns nens banyant-se enmig d’un rierol que ens proporcionen unes fotos magnífiques, els nens ens agraden!

Luang Namtha (25)

Luang Namtha (24)Luang Namtha (22)

Luang Namtha (17)

Quan veiem una senyal que marca 3,5 km fins a la cascada en Marc i jo marxem, hem quedat per resoldre un tema pendent a casa. La Núria i la noia holandesa segueixen fins a la cascada i de camí paren a un poblet on les dones tenyeixen roba. Ens ho hem perdut!

Luang Namtha (30)

Comença a ploure i elles arriben negades com ànecs! De fet, des que hem tornat a reemprendre rumb, la pluja no ens ha abandonat cap dia, estem enmig del monzó! Mentre les esperàvem hem conegut en Jordi, un mestre de Badalona que ha viatjat molt i ens dóna unes quantes recomanacions, moltes gràcies Jordi! Us deixem la seva pàgina web: www.mikakuplanet.com

Luang Namtha (12)

Luang Namtha (47)                                                                                                                                                                                                                                                         La idea és fer un trekking demà però els preus són desorbitats i finalment nosaltres decidim no fer-lo. La Núria el farà amb la noia holandesa i tres persones més. Els ofereixen un dia de trekking pel parc natural de Luang Namtha i un dia de kayak pel riu pel preu de 60$. Passem la tarda al Bamboo Lounge prenent alguna cosa i xupant wifi i sopem a Lai’s Place, boníssim!

Luang Namtha (189)

Retirem aviat que la Núria s’ha de preparar les coses i a més estem cansats! La vida dura que anem arrossegant ens està passant factura 🙂

Quan ens llevem la Núria ja ha marxat. Sembla que ha plogut tota la nit i que el dia està força lleig. Anem a esmorzar a la Manikong Bakery amb la calma, gaudint de l’àpat que ens encanta: Cafè amb llet, pa, croissants, muffin de plàtan, un bon bol de fruita i suc de taronja, quin tiberi!

Sortim d’allà per llogar una moto, el dia no pinta massa bé però ho provarem. Moto en mà, la moto tampoc frena massa, l’agulla del combustible no marca i l’estat del vehicle és desastrós però… Seguim!

Luang Namtha (76)Luang Namtha (77)

Luang Namtha (114)

Agafem la carretera que va cap a Muang Sing i anem parant en diversos poblets rurals. La gent és simpàtica i ens deixen passar una estona amb ells. De nou, els nens fan les delícies del moment, sempre somrient i disposats a posar per la foto, gràcies menuts, sou genials!

Luang Namtha (53)Luang Namtha (52)

Luang Namtha (55)

Luang Namtha (57)Luang Namtha (71)

Luang Namtha (62)

Luang Namtha (64)Luang Namtha (66)

Luang Namtha (139)Luang Namtha (140)

Tirem per on hem vingut perquè comença a ploure amb ganes i parem en un altre poblet on refugiar-nos de la pluja. De nou, nens!!!! Unes nenes juguen a la corda i com que passem una bona estona, tot i que no ens entenem, ens treuen un llibre de conversa en anglès que ens permet esbrinar unes quantes coses 🙂

Luang Namtha (72)Luang Namtha (79)

Luang Namtha (78)

Luang Namtha (80)Luang Namtha (83)

Luang Namtha (91)

Luang Namtha (90)Luang Namtha (84)

Luang Namtha (183)

Quan para de ploure, agafem la carretera que va cap a Oudom Xai, el pas fronterer amb la Xina. El verd, com sempre, només queda pertorbat per l’asfalt de la carretera, els colors trencats dels poblets pels que passem i pel color xocolata del riu que discorre per aquests paratges, el Nam Tha River. Ens trobem amb un pont fet de canya que no podem resistir a intentar creuar, en Marc amb més decisió que jo, que sóc una cagada!!!

Luang Namtha (115)Luang Namtha (131)

Luang Namtha (137)

Luang Namtha (129)Luang Namtha (120)

Fem una parada tècnica per dinar al poble i comença a ploure.

Luang Namtha (38)

Ja no para de ploure en tota la tarda però com que fa un xim xim, arrenquem de nou cap al Nam Tha Rivulet, una carretera que està farcida de camps d’arròs, un espectacle per la vista!

Luang Namtha (97)

Luang Namtha (94)Luang Namtha (108)

Luang Namtha (104)

Volem veure el That Poumpouk, una estupa que està una mica allunyada. Conduïm fins allà parant-nos a cada moment, el paisatge i la gent s’ho val! En Marc s’aventura a endinsar-se entre camps d’arròs i de mentre, una parella de pagesos ens regala uns plàtans com a moneda de canvi per fer-los una foto 🙂

Luang Namtha (146)Luang Namtha (155)

Luang Namtha (152)

Luang Namtha (158)Luang Namtha (161)

Luang Namtha (209)

A l’estupa ens trobem un senyor coreà que porta tot el dia amb la bici, ha començat a les 9 del matí i cap al vespre haurà acabat el seu recorregut pels voltants del Luang Namtha! Quina màquina!

Luang Namtha (171)

L’Stupa és senzilla però bonica, s’ha de pagar entrada de 5000 Kips i no paguem cap dels tres. Fem fotos de les visites espectaculars que hi ha des d’aquí a dalt.

Luang Namtha (169)Luang Namtha (165)

Luang Namtha (166)

No és estrany doncs hem pujat unes escales de la mort que ens han deixat baldats hehehe

Luang Namtha (164)

Hem seguit cap a l’Akha Village fins que no hem pogut seguir més pel camí doncs estava tallat pel riu i no era qüestió que se’ns emportés la corrent i acabéssim en un bassal de fang! Continuem gastant gasolina fins que ens cansem i el nostre cul ja diu prou, és hora de retirar-se!

Luang Namtha (172)Luang Namtha (173)

Comença el dissabte plovent, primer suau, després amb estones de pluja intermitent i cap al migdia, amb pluja intensa. Avui fem res, ficar al dia el blog i llegir una mica. La Núria arribarà a mitja tarda i a les set del vespre agafarem un bus nocturn en direcció a Luang Prabang, un dels llocs més bonics de Laos!!!

• De Chiang Rai a Huai Xai (Laos) per terra:
  1. A Chiang Rai comprem un bitllet de bus a la Bus Terminal per anar direcció a Chiang Kong (65 Bhats / persona i aproximadament 2 h).
  2. Un cop allà el bus us deixarà al creuament de la frontera amb Laos (5km), nosaltres fem dit i ens carreguen.
  3. Sortim de Thailàndia (Horari border 6am a 10pm) i s’ha d’agar un bus per creuar a Laos sí o sí (20 Bhats/ persona).
  4. Fem el visat i agafem un tuk tuk des de la frontera amb Laos a la Huai Xai Bus Stand (100 Bhats/ persona).
  5. Per 250/Bhats o 60.000kips agafem un bus de la Huai Xai Bus Stand (els busos surten a les 9 a.m., 12:30 a.m. ) a Luang Namtha, trajecte de 4h i 187 km
  6. Un cop a la Luang Namtha Bus Stand agafem un tuk tuk fins al centre, la New Town per 40 Bhats/ persona.
  • Al centre teniu molts ATM que també canvien diners en horari laboral.
  • Ens allotgem a Mayachan Guest House per 30000 Kips/persona i nit (habitació triple). Wifi horrorós i el lloc una mica brut. Un de nosaltres marxa de trekking i el dia del check out ens diuen que si som 2, cal pagar 10000 kips més per persona.
  • Al Restaurant Lai’s Place trobareu menjar bó, abundant i barat. Situat al principi del carrer venint de la Old Town.
  • La Manikong Bakery Café és un lloc ideal per esmorzar. El Continental Breakfast 30.000 Kips (1 banana muffin, 1 croissant gran, 1 baguette, plat de fruita, suc de taronja, cafè amb llet o te, mantega i melmelada). American Breakfast al mateix preu i Latte 10.000 Kips. Wifi gratuït.
  • Al restaurant Bamboo Lounge tenen més o menys bon wifi, forn de llenya, pizzes i western food que sembla bó.
  • Al Night Market teniu menjar barat però sovint fred i res espectacular, plat d’arròs o noodles des de 10.000 Kips. Plàtans a la brasa amb coco 1000 Kips/ unitat.
  • Lloguer de bicicleta per 10.000 Kips/ dia, mountain bike 15.000 Kips/dia. Lloguer de moto de marxes 30.000 Kips/dia, moto automàtica 50.000 Kips/dia. 1 l de gasolina 10.000 Kips aproximadament. Us trobareu gasolineres a cada racó.
  • Oficina de Turisme oberta de DL a DV, us donaran mapes amb rutes factibles en bici i/o moto pel vostre compte.
  • A la mateixa zona de la New Town trobareu l’estació de busos per transport dins de la província. A la Old Town teniu els busos per sortir de la zona, per exemple en direcció a Luang Prabang o venint de Houai Xai.
  • La Núria ha fet el trekking un dia pel Parc Natural de Luang Namtha en un paquet turístic amb un altre dia de kayak. Ella ha arribat contenta tot i que ha fet mal temps i tampoc han vist animals. El guia del kayak no en tenia ni idea… El preu per tot plegat amb allotjament, aigua, alimentació i activitats és de 60$. Com més sigueu, més barat surt. La única manera de fer trekkings creiem que és per mitjà d’una agència. Als dos carrers de Luang Namtha trobareu moltes agències turístiques que venen trekkings, activitats diverses i transport. La que té més bona reputació i que està per tot Laos és la Green Discovery que alhora és la més cara.

Posted on 22 Juliol, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )