Arribada a Pakse i cap a Pakxong, el poble del cafè!

Arribem a Pakse a les sis del matí i com no podia ser d’una altra manera, ens deixen lluny de qualsevol racó amb rastre de vida i sota una intensa pluja; i per si no n’hi hagués prou, no tenim on refugiar-nos de l’aigua! Després d’algun moment de desconcert de no saber on erem i preguntar a un i altre sense resposta, creuem la carretera principal i ens refugiem en una petita botiga que encara, lògicament estava tancada. Allà trobem a una persona que més o menys ens entèn i ens diu on som. Ens preparem i xino xano, enfilem el camí cap on està la zona de Guest House.

Quan portem una estona caminant, per la carretera principal, es para un noi jove que anava amb una moto i amb un sidecar casolà i s’ofereix a portar-nos fins al Guest House del que tenim una millor referència. El noi ens comenta que té algun tipus de minusvalidesa i al sidecar porta una cadira de rodes. Això fa que la Núria i sobretot en Marc, hagin de fer el trajecte agafats com poden dels ferros que hi ha. Abans de deixar-nos, ens porta a fer una volta perquè poguem veure allà on treballa i som l’espectacle dels monjos que a aquella hora van a recollir les ofrenes, això sí, sans i estalvis aterrem al Sabaidy 2 Guest House.

Pakse (1)

Ens instal·lem al Sabaidy 2 i el primer que fem és dormir tot el que no hem pogut dormir durant el viatge amb el bus. Quan ens llevem al cap de poques hores esmorzem una mica i anem a donar una volta tranquil·lament per la ciutat. La ciutat en sí no té res, són uns quants carrers plens de trànsit, de restaurants i Guest House amb preus força alts si pensem que som a Laos. Hem vist passant amb la moto alguns Wats però venint de recórrer tot el país i de Thailàndia, res espectacular. Aquesta ciutat, molt al sud, ja està fent frontera amb Cambodja i Thailàndia; i és un important punt de transport nacional i internacional.

Venim amb la idea de recórrer el Bolaven Plateau, un altiplà elevat situat cap al sud del país dins a la província de Champasak, al llarg de la frontera oriental de Laos amb Vietnam i el riu Mekong cap a l’oest. Aquí hi ha natura, molta natura, fred cap al nord i molta aigua i cascades! Estem molt il·lusionats!!!

Karte Bolaven-Plateau

Aprofitem per inspeccionar tots els restaurants i els locals que lloguen motos, ja que ens faran falta pels tres propers dies per visitar una part del Bolaven Plateau. A més, mirem altres Guest House perquè en el que estem no està malament però és una mica car pel nostre pressupost. Per sort en trobem un just el costat, el Vilaysak Guest House que ens surt a meitat de preu, gairebé. A part d’això i de localitzar un restaurant indi, el Nazim Restaurant i anar-hi a menjar a cada àpat, la resta del dia no hem fet gaire cosa més. Bé, veure ploure a bots i barrals!!!

Pakse (3)

Ens llevem a primera hora, esmorzem mentre veiem ploure i fem el canvi del Guest House. Allà mateix hi lloguem una moto semiautomàtica que està pràcticament nova, pels propers tres dies i després marxem a buscar-ne una d’automàtica per la Núria. Ja tots motoritzats i semblant que la pluja vulgui deixar-nos per una estona, ens dirigim cap a Pakxong, a uns cinquanta quilòmetres de Pakse, el poble del cafè. En aquest poble hi ha tot de plantacions de café i alguna de te, marxem il·lusionats 😀

Quan portem una estona de carretera, hem de parar un moment perquè el temps comença a refrescar i es comença a apreciar a la llunyania una cortina d’aigua, sembla que ens mullarem de veritat!!! Dit i fet, al cap d’una curta estona comencen a caure’ns al damunt les primeres gotes d’aigua, però molt valents nosaltres ens motivem més i seguim sense parar. Al final, el clima pot més que nosaltres i hem d’acabar parant en una petita botiga de carretera mentre cau un diluvi universal en qüestió de minuts!

Pakse (10)Pakse (8)

Per altra banda, la temperatura ha caigut en picat a base que hem anat avançant quilòmetres i mentre estem aturats també notem que fa fred! Al cap d’una estona quan sembla que la pluja va reduïnt la seva intensitat, decidim tornar a engegar les motos i acabar de fer els pocs quilòmetres que ens queden fins a Pakxong.

DCIM100GOPRO

Al llarg del camí, anem divisant plantacions de café per tot arreu, encara que poc espectaculars, com també trencants que porten fins a diferents cascades. En tres i no res, arribem a Pakxong i el fred encara ha augmentat més. Així que quan trobem una cafeteria decidim aturar-nos a veure si així entrem una mica en calor!

Pakse (7)Pakse (5)

Pakse (56)

Pakse (59)                                                                                                                                                                                                                                                               El local és una cooperativa de café, la Jhai Coffee Farmers Cooperative, on hi treballa un noi que ens explica les varietats de café de les que disposa i ens explica una mica la mecànica de la cooperativa. Un cop l’escollim la varietat Arabusta Catimor, es posa a fer tot un ritual per prepara-lo, mentre ens va explicant el perquè de tot plegat.

Pakse (58)

Pakse (48)Pakse (36)

Pakse (16)

Pakse (14)Pakse (27)

Pakse (41)

Allà mateix té una torradora de cafè i veiem la diferència de color i olor entre cafè torrat i sense torrar, calcula amb precisió el temps que tarda en filtrar el cafè, una bonica experiència en un lloc especial. Realment és tot un espectacle veure com ho prepara, però el més espectacular és veure-se’l un cop acabat 🙂 Per ser cafè Lao, podem dir que era boníssim i jo m’he près gairebé tota la tassa sense sucre ni llet! Sóc una campiona 😀

Pakse (21)

Pakse (39)Pakse (34)

Sembla que el café ens ha reanimat una mica i després d’una llarga estona allà i trobar-nos amb una parella de viatgers de Madrid i Guadalajara, i estar xerrant una estona més amb ells, ens cobrim amb tot el que portem i decidim tirar avall, de volta cap a Pakse, sense parar-nos en cap cascada perquè el fred es fa massa pesat.

Pakse (49)

Al arribar a Pakse, ens dirigim al restaurant indi per poder dinar una mica i comença a lluir el sol!!! Quan acabem l’Ursu i jo tornem a pujar sobre la moto i marxem a veure la cascada Tad Phe Saum o Phaxuam Cliff. Sortim de Pakse en direcció cap a Pakxong i al quilòmetre 21 ens desviem a l’esquerra, els paisatges són d’un color verd intens remullat per l’aigua que no para de caure a totes hores. El verd només queda trencat pels pobles i poblets que anem passant de cases de canyes de bambú i algun edifici de ciment puntual. Aquí les carreteres són rectes i molt llargues, així que gas, gas!!!! Durant el trajecte anem parant per fer quatre fotos i aprofitant que no plou!!!

Pakse (66)Pakse (69)

Arribem a les cascades Tad Phe Saum i com que ja és tard no hi ha gairebé ningú i les podem visitar pràcticament sols. El lloc està molt ben aconseguit i bastant cuidat i les cascades són prou xules, sobretot per la gran quantitat d’aigua que porten. És la cara amable de l’època humida, tot està completament verd i els rius i les cascades estan en època de màxima esplendor 🙂

Pakse (84)

Pakse (72)Pakse (96)

Pakse (89)

Per accedir a les cascades s’ha de creuar per un pont penjat, fet completament de bambú i tancat perquè ningú es llenci al riu, suposem, jejeje.

Pakse (78)

Pakse (76)Pakse (71)

Pakse (107)

Mentre estem gaudint de la cascada i fent fotos de totes les maneres, arriben uns laosians. Ens veuen que estem fent fotos saltant i els hi fa molta gràcia… Els animem i acaba un d’ells demanant-me que li faci una foto també saltant, què bons, són com la canalla!

Pakse (86)Pakse (88)

Pakse (98)

Pakse (97)

Pakse (100)Pakse (99)

Quan marxem ens dirigim cap a Pakse, primer per trobar-nos amb la Núria i després per tornar anar a sopar a l’indi, sabeu que el menjar indi ens encanta? Agafarem sobredosi de llenties!!! 🙂 Mentre sopem parlem de què farem l’endemà, i tot queda pendent depenent de com es llevi el dia, encara que no creiem que la cosa millori… Bona nit a tothom!

• Ens allotgem una nit al Sabaidy 2 Guest House. Habitació doble 65.000 Kips/ parella i nit. Paper WC, tovallola i sabó. Els labavos estan a la planta baixa i són els únics que hi ha. Tenen llits en dormitori per 30.000 Kips i l’habitació individual costa 45.000 Kips/ persona i nit. Tenen una zona comú exterior xula i ideal per treballar però mentre hem estat allà el wifi no funcionava i han estat gairebé 4 dies en arreglar-ho, per aquest aspecte no ho recomanem.
  • La resta de nits ens allotgem al Vilaysak Guest House (al costat del Sabaidy 2), habitacions netes, roba de llit i tovalloles netes, paper WC, sabó, bon wifi, lloguem motos noves. L’habitació per 3 persones amb 2 llits de matrimoni ens ha costat 80.000 Kips/ nit (26.000 Kips/ persona i nit).
  • Lloguem una moto semiautomàtica al Vilaysak Guest House per 50.000 Kips/ dia. Les motos són noves i estan en molt bon estat. A altres llocs potser les podeu trobar més barates però a nosaltres ens han semblat que tenien les millor màquines del poble.
  • Lloguem una moto automàtica per la Núria just abans d’arribar al restaurant Dao Lin (fa cantonada). La moto costa 80.000 Kips/dia. Bon estat però les semiautomàtiques que tenen feien por…
  • Estem enamorats del Nazim Restaurant i de la seva cambrera simpàtica, atenta i dolça. Hem dinat i sopat a diari al mateix lloc. Menjar boníssim, abundant i barat. Dhal Fry i la majoria de curries com Aloo Gobi, Chana Masala, etc. Tots a 8000 Kips, Naan a partir de 6000 Kips, etc. Aigua fresca gratuïta.
  • A Pakxong (48 km des de Pakse) hem près un cafè a la Jhai Coffee Farmers Cooperative, un lloc amb encant i on us explicaran (si pregunteu) tot el procès de torrat i preparació del cafè. Una tassa de molt bon cafè acabat de moldre us costarà 12.000 Kips.
  • Per anar a les cascades Tad Phe Saum agafeu la carretera direcció a Pakxong i desvieu-vos al km número 21 a l’esquerra. Hi ha 32 km de distància. Un cop allà, us faran pagar 2000 Kips per la moto (nosaltres no vam pagar, potser perquè era massa tard ja i va colar) i 5000 Kips d’entrada per persona.
  • Les carreteres per recórrer el Bolaven Plateau estan en bon estat i són força rectes. Encara que plogui, moveu-vos, val molt la pena!

Posted on 3 Agost, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.