Bolaven Plateau, des de Champasak a Tad Lo!

Decidim llevar-nos aviat i veure què ens depara el futur climatològic, ha estat plovent tota la nit i a hores d’ara, el temps ens dóna un respir per poder esmorzar tranquils. Nosaltres esmorzem a diari al Sabaidy 2 perquè tenen el millor pa que hem menjat a Laos i fan un cafè prou bó. A més, la melmelada de taronja dels últims dies tenia trossets així que, motius més que suficients per repetir a diari!

20140728_133836

Pakse (3)                                                                                                                                                                                                                                                         Mentre estem esmorzant decidim que anirem a veure les runes de Champasak a Vat Phou, primer perquè no estan molt lluny, perquè el temps no sembla que ens vulgui deixar gaire estona tranquils i finalment perquè la Núria no sap si l’endemà llogarà la moto i prefereix anar a veure les runes que les cascades, o sigui un cop decidit i amb la panxa plena, enfilem el camí d’uns quaranta quilòmetres més o menys fins a Champasak.

Durant el trajecte ens va plovent de tant en tant, i això no ens permet parar i poder fer fotografies als paisatges impressionants que ens envolten per tot arreu, amb uns verds increïbles de diferents tonalitats i cascades i saltants d’aigua a cada racó, gràcies a l’aigua que ens està fent la guitza durant aquests dies. Si al final ens queixem per vici, perquè després realment gaudim com nens, encara que ens caigui un diluvi a sobre 🙂 Pensem que l’època humida té molt d’encant i al final el monzó t’acaba limitant si tu també vols!

Pakse (202)Pakse (199)

Després d’una hora arribem a les runes i com no podia ser d’altra manera ens fan pagar per deixar les motos i després l’entrada al recinte. Ah! Per cert, ens fan ensenyar el tiquet tres vegades abans d’entrar en un petit recorregut de no més de vint metres i sense que hi hagi ningú més que nosaltres, veure per creure! Jejeje Això és Laos!

Un cop a dins, el primer que fem és entrar al petit museu que hi ha just a l’entrada. No hi ha molta cosa a veure i en poca estona fem la visita! Quan sortim, ens trobem en Jordi, l’home que vam conèixer a Luang Namtha, que ens acompanya la resta de la visita al recinte.

Pakse (111)Pakse (110)

Fins que no arribem a les restes arqueològiques hem de caminar una estona, caminem poc a poc i gaudint de la poca gent que hi ha pel costat d’un llac, per prats d’arròs i muntanyes frundoses completament verdes.

Pakse (116)Pakse (121)

Pakse (132)

Pakse (125)Pakse (122)

Al cap de poca estona, divisem les primeres restes preankorianes just davant nostre. Aquestes restes són un complex de temples de l’imperi Khmer, situat només a 6 quilòmetres del riu Mekong. Aquest lloc va ser declarat Patrimoni de la Humanitat el 2001. Cap al segle V aquí ja hi havia un temple però les estructures supervivents daten dels segles XI al XIII. El temple té una estructura única en la que els elements porten cap al santuari per un llarg passadís.

Pakse (128)Pakse (135)

Pakse (136)

Pakse (139)Pakse (144)

Pakse (143)

Pakse (148)Pakse (155)

Seguim el camí tot pujant unes escales que ens porten un tros més amunt, on es troben més restes, un petit temple i una petita cavitat on surgeix aigua potable de les seves parets.

Pakse (154)Pakse (150)

Pakse (160)

Pakse (161)

Pakse (162)Pakse (166)

Des d’aquí dalt podem apreciar unes vistes espectaculars de tota la vall, amb camps d’arròs, petits pobles i el recorregut del Mekong des de la distància, com també de les restes més importants que hem visitat fa poca estona. Es-pec-ta-cu-lar!

Pakse (157)Pakse (177)

Pakse (174)

Quan decidim baixar per emprendre el camí de tornada, a la llunyania comencem a veure una cortina d’aigua que sembla que ens voldrà dutxar abans d’arribar a Pakse… Agafem les motos i ens despedim d’en Jordi, perquè ell marxa cap a les 4000 illes i no sabem si ens tornarem a creuar pel camí. La cortina d’aigua que veiem des de dalt de les runes al final no ha estat tant, perquè sembla que al final s’ha disolt, quina sort… 😉

Pakse (169)

Pakse (152)Pakse (183)

Quan arribem a Pakse, per no ser d’altra manera anem a dinar amb el nostre amic l’indi i d’allà ens en anem a descansar i a treballar una mica en el blog al Guest House, que el tenim una mica endarrerrit. Després a mitja tarda decidim tornar agafar la moto per anar a visitar un Buddha gegant que hi ha just a sobre del pont que creua el riu Mekong, amb la mala sort que se’ns ha fet tard i ja no hi podem pujar, no ens deixen! De totes maneres aprofitem per relaxar-nos i gaudir d’aquest majestuós riu i el gran pont que el travessa. Observem la il·luminació de Pakse i del pont de nit, molt bonic! Val a dir que aquesta zona ens ha semblat un lloc de trobada pel jovent de la ciutat, a tot arreu hi ha un lloc així 😉

Pakse (192)

Quan acaba de fer-se de nit marxem cap a sopar, altra vegada a l’indi, i allà aprofitem per parlar el que volem fer demà i a veure si al final s’anima la Núria a acompanyar-nos amb el llarg recorregut que tenim pensat fer, més o menys d’uns dos-cents quilòmetres. Bona nit i fins l’endemà!!!

Ens tornem a llevar ben d’hora, i per no ser menys aquesta nit ha tornat a diluviar. Per sort sembla que mentre esmorzem el temps es calma i sembla que ens deixarà una estona tranquils. Al final, la Núria s’anima i ens acompanya a veure les cascades 🙂

Acabem d’esmorzar i sense haver paït pugem a les motos i ens llencem a la carretera. Per desgràcia, la parada de la pluja ha estat només un petit miratge i al cap de poca estona conduïnt ens tornar a caure una fina cortina d’aigua a sobre. Ha arribat un punt que la pluja no ens espanta ni molt menys, i sembla que sigui part del nostre viatge jejeje Si els laosians fan vida amb la pluja, condueixen amb paraigües i es mouen, nosaltres també!

Pakse (258)Pakse (255)

Pakse (269)

La primera parada que fem és al trencant de la carretera que porta cap a les cascades de Tad Lo, en una petita barraca on l’Ursu i la Núria demanen que els hi escalfin un got d’aigua per poder fer un cafè. Mentre elles fan el cafè, el noi de la barraca i un altre que apareix de no sabem on, li comencen a tirar els trastos a la Núria jejeje, fins que arriben unes dones que els hi demanen diners. Una d’elles és una vella que està fumant no sabem encara què, però que col·locava només de veure-ho!!

Pakse (193)Pakse (215)

Pakse (224)Pakse (226)

Pakse (211)

Pakse (198)20140731_115531

Tornem a pujar a la moto i anem a veure la cascada de Tad Lo, encara que abans d’arribar-hi ens creuem amb les cascades de Tad Hang, just abans d’un pont en un lloc prou idíl·lic. Són prou espectaculars i amb un cabdal molt i molt fort!!!

Pakse (232)Pakse (238)

Pakse (234)

Creuem el pont que travessa el riu, i ara sí, anem directes cap a veure les cascades que ens han dut fins aquí! Després de pocs quilòmetres hi arribem, deixem les motos i caminem pocs pocs metres fins que les podem veure just davant nostre, les Tad Lo amb un cabdal d’època de pluja, impressionant el soroll que es sent i la quantitat d’aigua que hi baixa, per caure-hi a dins! Al menys si algú s’hi fica que sigui amb un kayak de rodeo, sinó que Déu ens agafi confessats 😀

Pakse (243)Pakse (248)

Pakse (250)

Després de passar una estoneta contemplant l’espectacle, ens decidim a marxar i remontem el poble de Tad Lo, un lloc tranquil en el que passar uns dies si no estiguéssim en època de pluges. Ara però tampoc és un lloc adient per gaudir de l’entorn com toca ni del bany, mala sort!

Quan sortim d’allà anem direcció a Pakxong per una altra carretera on de nou, passem camps i més camps d’arròs, sortegem ramats de vaques i veiem la vida del Laos més rural en tot el seu esplendor, aquest país a nivell de natura i paisatges per nosaltres ha estat una maravella 🙂

Pakse (252)

La pluja no ens deixa, hi arribant a l’alçada de Pakxong, el fred i el vent fort, també fan acte de presència. Parem a fer una sopeta calenta i a escalfar-nos els peus amb un braser abans de tornar a posar-nos a la carretera.

Pakse (265)Pakse (261)

Pakse (259)

Pakse (275)Pakse (270)

De tornada cap a Pakse ens plantegem si parar o no en algunes cascades que tenim de camí però el temps no ens acompanya gens i decidim tirar endavant fins a destí. Arribem gelats i cansats, tornem les motos, acabem de passar la tarda gandulejant i a sopar a l’indi per despedir-nos! I bona nit que demà marxem cap a les quatre mil illes 🙂

• De Pakse a Champasak (Wat Phou) hi ha 45 km.
  • Entrar al Vat Phou Patrimoni de la Humanitat costa 35.000 Kips, l’horari és de 8am a 17pm. A dins hi ha un museu i amb l’entrada hi teniu accés gratuït i accés gratuït també als lavabos (olé Laos!). Veureu que a dins hi ha una espècie de cotxe elèctric que us pot apropar fins al principi de les runes (1km) per 6000 Kips/persona i trajecte.
  • De Pakse a Tad Lo hi teniu uns 85km. De camí trobareu les cascades de Tad Hang, just abans del pont, són gratuïtes. Les Tad Lo també. Hem vist que hi ha molts llocs per allotjar-se a Tad Lo però veient el temps, ni ens hem plantejat quedar-nos.
  • La ruta sencera Pakse-Tad Lo-Pakse és d’aproximadament uns 200 km que es poden fer tranquil·lament en 1 dia sense pressa.

Posted on 5 Agost, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.