Descansant a Kampong Cham

La nostra propera aturada en el camí és a la ciutat de Kampong Cham. Una ciutat situada a poc més de cent quilòmetres de la capital de Cambodja, Phnom Phen i a la mateixa llera del riu Mekong. A més, també és una altra antiga colònia francesa. El motiu de la nostra aturada ha estat sobretot per poder fer un parell de dies de relax i posar al dia el blog, que el tenim bastant abandonat. També estarem aquests dies aquí, que ben segur que serà més tranquil que la capital, perquè el mateix dia que arribem ens hem de trobar amb els cosins d’en Marc, i el dia següent de ser-hi, amb uns amics de l’Ursu.

El mateix dia que arribem fem ben poca cosa. Primer i per no variar, anem a buscar algun lloc per poder-nos allotjar que estigui bé i que sobretot sigui econòmic. Des del lloc on ens deixa la Van fins a la zona on es troben els Guest House hem de fer un passeig entre mig del mercat, alguna que altra parada de pa i esquivar unes quantes motos. Aquí no hi ha manera de saber per on venen, t’apareixen per tot arreu sense respectar cap tipus de direcció ni senyal, tota una aventura 😉

Kampong Cham (102)Kampong Cham (86)

Kampong Cham (85)Kampong Cham (82)

Kampong Cham (90)Kampong Cham (103)

Quan arribem al carrer on hi ha la gran majoria de Guest House veiem que estan situats a davant mateix del riu Mekong, les vistes són gratificants, només hi ha un petit problema, el Mekong amb les pluges que hem anat arrossegant aquests últims dies, ha portat a una crescuda d’uns trenta centímetres. En aquesta alçada, el Mekong va desbordat i han hagut de posar un dic de contenció en tot el llarg del mateix carrer, impressionant!! Aquí s’espavilen com poden!

Ja instal·lats anem a dinar i ha fer el nostre addictiu “Ice coffe with milk” i comencem el periple del que serà els propers dies, seure a la terrassa del Guest House i no fer res, bé al final també hem treballat i mooooooolt en el blog jejeje La vida a la vora del Mekong passa tranquil·la, només hi ha nens jugant a la vora del riu doncs els dics de contenció formen una espècie de piscina improvitzada que fa les delícies dels menuts del poble. Tots armats amb flotadors, jaquetes salva vides i barques es passen la major part del dia jugant!

IMG_20140808_14144920140808_182840

20140810_100508

El dia següent decidim llogar una moto i visitar una mica els voltants de la ciutat. Així que dit i fet, sabem que no hi ha gaire a veure però el poc que hi ha és inaccesible a causa del creixement del riu. Lògicament si per un costat està desbordat, per l’altre és més que segur que també ho estigui, així que quan arribem a uns dels pocs llocs a visitar, està completament inundat, cal que girem cua i tornem per on hem vingut 😦

Després de l’intent fallit, decidim liar-nos pels carrers que anem trobant, fins que arribem a una espècie de port amb tot de paradetes per menjar i al costat mateix, hi ha un temple. Donem una volta pel port on podem veure un dels vaixells més grans que hem vist mai en un riu, quina bèstia!

Entrem al temple i fem una volta ràpida, després de veure infinitat de temples i molt més cuidats en altres indrets d’Àsia, només podem dir que val la pena una visita de passada.

Tornem a pujar a la moto i marxem en direcció contraria d’allà on erem. Creuem pel mig d’unes avingudes molt ben cuidades i pel costat d’unes mansions impressionants, però poc després d’haver-les creuat, veiem les diferències econòmiques que hi ha en aquest país. Quan els ulls encara contemplen les mansions darrere nostre, tot just davant; hi ha barraques de fusta i xapa que es troben alçades dins del mateix riu amb passarel·les de canyes i taulons. No podem entendre com poden haver-hi aquest tipus de diferències i menys, en tant poc espai.

Seguim pel mateix carrer fins que ens trobem que el senyor Mekong i ens diu que ja no podem avançar més, així que girem cua i marxem cap a un temple que hi ha a l’entrada del poble, el Nokor Bachey, està considerat el millor temple de la ciutat.

Quan arribem allà apareix un tipus de guarda de seguretat i ens diu que hem de pagar 2$, creiem que pot estar bé, al menys des de fora és el que nosaltres podem apreciar, sembla ser que els temple és de l’època angkoriana però decidim no entrar perquè tot just d’aquí poc menys d’una setmana, arribarem a Siem Reap. Allà podrem gaudir d’uns del millors temples del món, els temples d’Angkor 🙂 Un cop fetes les fotos de rigor, des de fora, tornem a pujar a la moto i seguim un camí de terra que passa pel costat del temple. Quan encara no hem fet ni cinc-cents metres, veiem que hi ha una petita entrada que va directe al temple i sembla que per aquí no estigui controlat ni que s’hagi de pagar. En aquest moment, però, ens apareix “l’àngel bo” i decidim que no val la pena colar-nos o sigui que d’aquí marxem cap a dinar, que hi ha gana!

La resta de tarda la passem treballant en el blog, descansant i quan en Marc pot, s’escaqueja i es posa a jugar al billar que hi ha al Guest House.

20140810_190421

El millor d’aquestes estones al Guest House ha estat poder contemplar als nens jugant a la piscina natural que s’ha format per la crescuda del Mekong. Igualment, hem anat bebent birres i hem tingut alguna que altra conversa amb un anglès afincat a la ciutat com a professor d’anglès, que ens ha ficat les piles!

Kampong Cham (107)Kampong Cham (98)

El dia següent si que decidim que no farem completament res, seguirem actualitzant el blog, no hi ha res com viatjar per tant temps i poder prendre’t dos, tres, quatre dies o fins i tot una setmana o el temps que et calgui per poder gaudir de la calma d’un lloc o de la companyia de l’un i l’atre.

Un cop fet els deures que ens havíem proposat a l’arribar aquí, arriba el dia que hem de marxar cap a Phnom Penh, no abans sense passar per una pastisseria que hem descobert on fan un pa tremendament bo i unes magdalenes de plàtan, anomenades “muffins” en l’actualitat, jejeje increïbles! Un cop amb la bossa plena de menjar, marxem cap a la capital, que hi falta gent. Fins aviat!!!!!

• Ens deixen aprop del Mekong, allà estan tots els Guest House i restaurants per a turistes.
  • Ens allotgem al Mekong Sunrise Guest House. Habitació àmplia, ventilador, roba de llit neta i tovalloles. Labavo i dutxa a fora, n’hi ha diversos. Tenen restaurant una mica car per nosaltres, a baix teniu billar, zona exterior amb vistes al Mekong i wifi gratuït que funciona de primera. A 30 metres a mà esquerra teniu una petita botiga on tenen birres Anchor per 2500 riels.
  • El Restaurant Lazy Mekong Daze té forn i fan pizzes (segons ens han dit turistes que estan afincats aquí fent de professors) de vici!
  • Kampong Cham és un lloc tranquil sense massa res a fer, descansar i gaudir de les vistes del Mekong.
  • Hem llogat una moto en molt mal estat al nostre Guest House per 5$/ dia però us la poden llogar també per 1/2 dia per 4$. Al Guest House us proporcionaran mapa de la ciutat i voltants.
  • Amb un dia és temps més que suficient per recórrer els voltants com toca. Si voleu relaxar-vos és un bon lloc per quedar-vos, si voleu fer voluntariat també. Hi ha opció de fer de professors d’anglès en poblets propers, a qualsevol lloc us proporcionaran informació sobre el tema.
  • Hem anat a diari a primera hora i a última hora a la Phnom Phen Bakery. Hi ha pa cruixent i acabat de fer (entre 500-1000 riels/ barra) i muffins de plàtan de vici per 2000 riels la peça (molt gran), també hi ha altres tipus de pastissos i bolleria diversa. Està situada a la rotonda principal del poble.
  • Hem menjat en restaurants locals a preus entre 5000-6000 riels per plat amb arròs. Arròs al vapor, plat per 1000 riels. Cansalada a la brasa, 100 gr amb un cogombre i verduretes per fer entrepà per 4500 riels. Ice Coffe amb llet condesada per 2000 riels.
  • Comprem un bitllet de mini van per marxar cap a Phnom Phen al nostre Guest House per 5$ / persona i trajecte. Us recullen a l’hostal i el trajecte és d’aproximadament 3 hores i mitja. En bus costa 6$ i hem preguntat a la mateixa companyia de busos (davant de la gasolinera principal de la zona dels restaurants i hotels).

Posted on 14 Agost, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.