Aterrant a Siem Reap

Després d’haver viatjat en bus nocturn, haver punxat roda i haver pogut dormir, alguns més que altres, arribem a Siem Reap, ciutat coneguda per la seva proximitat amb la que molts consideren la vuitena meravella del món, el Complex Arqueològic d’Angkor Wat.

Baixem del bus i el primer que ens trobem és tota una colla de conductors de tuk tuk, buffff… ens acabem de llevar i ja estem discutint preus!!! Ens deixen en un intent d’estació a 5 quilòmetres del centre. Arribem a un acord a la baixa i comencem a donar voltes amb els tuk tuks per diferents Guest House que els hi interessen a ells, segurament per la comissió que es poden emportar. Al final nosaltres dos baixem allà on ens sembla i ens dediquem a fer-ho de la manera que més bé sabem, amb calma i amb la panxa plena. A ells els porten finalment a un hotel que pel que ens diuen està prou bé.

Deixem bosses i sortim a patrullar la ciutat enmig del sol que cau. Les primeres sensacions són bones, sembla un lloc tranquil i donem unes quantes voltes pel passeig del riu fins a la Post Office, que avui tocava escriure algunes postals!

Després de reflexionar una mica, pensem que possiblement sembla un lloc tranquil perquè la majoria de turistes deuen estar de visita als Temples 🙂

Un cop allotjats i descansats, quedem per dinar tots junts i parlar de què i com ho farem els propers dies per visitar els temples d’Angkor. Al final decidim que farem, en principi, els dos recorreguts recomenats en bici, o sigui que toca anar a fer tractes amb els que lloguen bicis. Al cap d’una llarga estona de regatejos i discutir preus aconseguim a 1€ al dia cada bici, creiem que bon preu al final! Després d’això volem anar a comprar les entrades per l’endemà i aprofitar per veure la posta de sol però s’ha fet tard, o sigui que demà començarem!!!

Siem Reap (33)Siem Reap (34)

Siem Reap (36)

Donem una volta pel centre, l’Old Market, Pub Street i el Night Market, aquí hi ha més gent que a Kao San Road a Bangkok, i això que estem en temporada baixa! L’oferta de massatges a 1$ està per tot arreu, i és fa imprescidible pensar en la dubtosa professionalitat dels massatgistes!

Siem Reap (672)Siem Reap (665)

També podeu fer-vos massatges als peus, els peixets que els duen a terme tenen gana!!! A més, us regalen la cervesa si fiqueu els peus en remull! També hi ha insectes a la brasa com a Bangkok però aquí, la cosa va més enllà, i podeu degustar taràntules i serps… Quin fàstig!

Siem Reap (662)DSC_0059

Dins els carrerons del Night Market també teniu milions de botigues de souvenirs i algun bar on podeu observar algun combat de lluita amb bastons per un preu de 7$ amb alguna beguda.

Siem Reap (659)Siem Reap (657)

L’endemà quedem a les 4:30h del matí amb les bicis per tirar cap a Angkor Wat! Curiosament, ara ens costa molt llevar-nos però amb la cita que teníem avui, ens hem llevat de pèt! Estem emocionats, feia molts dies que pensàvem en tot el que veurem avui 🙂 Arrenquem amb els ulls empegats i anem cap al super que està obert 24h per comprar algun cafè amb llet fresquet i provisions per esmorzar. Allà ens trobem amb la colla, al final la Montse vindrà amb tuk tuk perquè hem intentat fer una classe de bicicleta accelerada però potser el trànsit i l’ambient no fan d’aquest lloc, el més idoni per l’aprenentatge.

Siem Reap (648)DSC_0063

Amb una estampa estil Verano Azul, arrenquem enmig de la nit poc a poc fins al punt on comprarem les entrades. No hi ha massa trànsit i som els primers en arribar però va passant l’estona i la Montse no arriba… Obren les guixetes i comprem tots l’entrada de 3 dies. Decidim que en Marc i en Mingo vagin a veure si troben la Montse i jo entenc que aniran a la porta del Temple més famós de tots, Angkor Wat. Veient que no arriben, en Jose i la Vero marxen per aprofitar i veure la sortida del sol, sí sí, fem tard! Jo em quedo esperant amb l’Arnau i la Laia i en una estona arriben ells sense la Montse, quedem perplexos doncs jo pensava que havien anat cap a la porta del temple i resulta que han anat a buscar-la al poble, vaya tela!

Siem Reap (652)

Emprenem el recorregut en bicicleta fins al Temple i ens la trobem allà morta de fàstig d’esperar. Per sort, ha aprofitat per fer unes quantes fotos 🙂 Decidim que donada l’hora que és, el millor és tirar cap a Siem Reap i no esgotar l’entrada per avui. Així doncs, a la tarda anirem, en principi, a veure la posta de sol a Angkor Wat.

Esmorzem tranquil·lament però de mentre, veiem que hi ha temples espectaculars força allunyats que també valen la pena. Dit i fet, comencem a negociar amb un conductor de tuk tuk perquè ens dugui de ruta i això fem! Pugem el tuk tuk sabent que com a mínim tenim dues hores fins que arribem al primer temple, el temple de Beng Mealea situat a uns 68 km de Siem Reap.

Quan ja portem una bona estona asseguts i per un camí de carros amb una sorra vermella, veiem a gent local treballant enmig dels camps d’arròs i fem parar el tuk tuquero. Aprofitem l’estona per estirar les cames i fer unes quantes fotografies, el lloc és realment impressionant!!!

Els verds dels camps d’arròs són espectaculars i el reflex del sol i els núvols sobre els mateixos, fan d’aquest moment, un moment únic. La gent ens saluda tot i que està per la feina, de cop veiem lluny uns bous que treballen els camps d’arròs!

No tardem gaire estona i ja estem de nou asseguts. El camí comença a canviar, de passar entre mig de camps d’arròs passem enmig de la selva i cases bastant precàries, però sense perdre la bellessa. Els nens saluden, van despullats i juguen amb el que poden. De tant en tant ens creuem amb algun menut en bicicleta, normalment l’eina és més per un adult que per un nen però aquí, la capacitat d’adaptació a l’ambient és molt més forta que a casa nostra.

Per fi arribem al Beang Mealea. Ens encaminem cap al seu interior i allà hi ha diversa gent local que fa de guia en el seu recorregut, però sense explicar-te res, només t’ensenyen el camí perquè és bastant enrevessat. El temple està envoltat i menjat per la mateixa selva, donant-li un aspecte sinuós i espectacular, alhora.

Caminem entre mig de passadissos, atravassem portes mig enderrocades, creuem per pasarel·les per poder accedir a altres compartiments practicament inaccesibles, pugem escales i per allà on podem per seguir visitant un dels temples que està considerat un dels millors de tot Angkor, com també un dels menys visitats, gràcies a la seva llunyania de tots els altres temples.

Quan acabem la visita marxem cap al temple Kbal Spean (riu dels mil lingues) pel qual tenim especial interès perquè hi ha cascades i possiblement ens hi podrem banyar 🙂 Aquest també està bastant allunyat, o sigui que toca altre vegada apretar-nos dins el tuk tuk i fer quilòmetres. De cop i volta, el tuk tuquero es para i ens diu que aquest temple tanca a les tres de la tarda i encara ens falten vint quilòmetres i no tenim prou temps per arribar-hi, són les dues passades. No el creiem del tot però desistim i accedim anar fins a l’altre temple que volíem visitar, el temple de Banteay Srei.

Arribem al temple, i el primer que fem és preguntar si realment el que ens ha dit el conductor del tuk tuk és veritat. Doncs sí, tenia raó, preguntem als revisors dels tíquets i ens diuen exactament el mateix, si al final hi ha conductors de tuk tuk honrats! 😉

Siem Reap (142)

Aquest temple, brilla sobretot pels seus treballats a les parets de cada racó que hi ha dins de cada petit temple, porta o pilar. Realment no ens deixa indiferents i passem una llarga estona, encara que el sol i la calor ens fa buscar en cada moment l’ombra.

Siem Reap (146)Siem Reap (153)

Siem Reap (177)

Siem Reap (186)Siem Reap (160)

Els gravats són preciosos i el color vermell arenisca de les seves parets fan jocs de llum amb els raigs de sol que cauen en aquestes hores del dia. Aquest temple hinduista està dedicat a Shiva i el seu nom significa “ciutat de les dones”, la qual cosa s’explica perquè es creia que els seus gravats són tan fins i exquisits que era impossible que foren elaborats per la mà d’un home.

Siem Reap (172)Siem Reap (178)

Siem Reap (182)

Siem Reap (174)Siem Reap (171)

Quan sortim creiem que és hora de menjar alguna cosa, li diem al conductor de tuk tuk que ens porti a algun lloc i el pu… ens du al lloc més car que troba :S Alguns mengen una mica i nosaltres fem un ice coffee, que això encara ens ho podem permetre. I sense descansar massa, ens dirigim cap al temple Pre Rup per poder veure la posta de sol des d’un lloc en principi tranquil.

A mig camí del temple notem que alguna cosa passa al tuk tuk, hem punxat roda! Sort que en aquests països et sorprenen a cada moment i amb poc més d’un parell de quilòmetres, trobem una casa que fa de taller mecànic enmig d’enlloc, increïble!!

Siem Reap (193)Siem Reap (195)

A l’arribar al temple, veiem que precisament tranquil·la no serà l’esperada posta de sol, està ple de gent! De totes maneres pugem fins a dalt i veiem que no serà la millor posta de sol que hem vist, i no és per la gran quantitat de gent sinó perquè està massa tapat per tal que el sol pugui lluïr en el seu últim moment del dia. Aquest és un temple muntanya que adopta una forma piramidal i es creu que va ser un dels primers crematoris reials.

Siem Reap (202)

Siem Reap (200)Siem Reap (207)

Siem Reap (198)

Des d’aquí marxem cap a Siem Reap a sopar i descansar, demà toca llevar-se molt aviat altre vegada per veure la sortida del sol des d’Angkor Wat! 🙂

Avui en Jose i la Vero han visitat Angkor Wat i Angkor Thom però ens han dit que a la una del migdia ja eren al Guest House perquè entre el seient del Jose i la calor que queia han quedat esgotats!

Bona nit!!!!

• Arribem en bus a una estació de bus privada a 5km del centre de la ciutat. Agafem un tuk tuk fins al centre. El preu oficial és d’1$/ persona. Pactem un preu de 2$/4 persones.
  • El centre de la ciutat és la zona de l’Old Market, Pub Street i el Night Market. Allà està tota l’oferta de restaurants, guest house i tot allò que un turista necessita.
  • Nosaltres ens allotgem a l’Ivy Guest House II, una mica apartat del centre però a 5 minuts caminant com a màxim. L’habitació doble costa 8$/ parella i nit. Roba de llit neta, ventilador, lavabo dins de l’habitació, aigua freda i bon wifi. Teniu un espai comú molt xulo tot de fusta i amb una mica de jardí, plantes i restaurant. Billar gratuït. Els divendres fan festa al restaurant i si no consumiu, sereu un estorb, és l’únic que no ens ha agradat del lloc.
  • Lloguem bicicletes per visitar Angkor Wat a Siem Reap World Trip Travel. En principi els preus del lloguer són de 2$/ bicicleta i dia. Al ser uns quants podem treure-les per 1$/ bicicleta i dia. Us donen locker.
  • Al centre teniu supermercats però a dins a l’Old Market tot és més barat. També hi ha un caixer Canadia (no cobra comissió per treure diners) i pastisseries molt cares.
  • Hem menjat sovint a l’Indian Gate, un indi una mica cutre amb un menjar boníssim. Els Naan a 1$, Thali a 3$, Dhal amb arròs 2$, Chai gegant 1$.
  • També hem trobat el Khmer Restaurant just al mateix Old Market amb preus que ronden entre 0,5$ el Coffee Shake, 1,5$ truita de verdures amb baguette, 1,5$ plat de fruita variada i els plats de menjar entre 2 i 3$.
  • Comprem bitllets per marxar amb un Sleeping bus cap a Sihanoukville però ens caldrà canviar de bus doncs el trajecte és el següent: Siem Reap – Phnom Penh – Sihanoukville. El trajecte dura una pila d’hores, sortim a les 12:00h de la nit i arribem a Phnom Penh cap a les 9h del matí. El primer bus és Sleeping i hi ha llençols nets, coixí, manteta, aigua i wifi inexistent. El segon bus és assegut amb aigua i tovalloletes humides. Trajecte aproximat de 4 hores. 15$/ persona (2 trajectes).

Posted on 25 Agost, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.