Benvinguts al paradís!

Avui marxem cap a la illa de Koh Rong i pel que hem llegit, és un illa paradisíaca. Per anar-hi, hem aconseguit, després de lluitar i buscar molt, poder-hi arribar amb l’slow boat. Aquest vaixell tarda unes dues hores llargues per arribar-hi, però pel mateix preu de l’speed boat, inclou l’esmorzar, el dinar i una estona d’snorkel. Així que cap allà anem!!

Ens venen a buscar als respectius Guest House amb una van i ens porten en un local allunyat del centre per esmorzar. No està gens malament, perquè ens donen una baguette a cadascú, a part de tenir mantega i melmelada de diferents gustos a la mateixa taula. A més, ens donen un te o un ice coffe per persona, el millor és que a la taula hi ha el pot de la llet condensada per poder-te fer al teu gust l’ice coffe, amb tot això que la Montse aprofita per omplir el got i en Mingo fa el que pot, bé la foto ja parla per sí sola, hehehe 😉

Sihanouk Ville (74)Sihanouk Ville (70)

Sihanouk Ville (73)

Tips de l’esmorzar i tips de llet condensada, ens tornen a fer pujar a la van per portar-nos cap el port. Tot seguit pugem al vaixell i quan ja hi som tots, tirem mar endins.

Koh Rong (2)Koh Rong (3)

Koh Rong (10)

Koh Rong (11)Koh Rong (22)

Després de potser una hora navegant, arribem al costat d’una illa on es veu el fons marí. Aquí les aigües són molt clares i sembla que serà el lloc on farem l’snorkel. Però no ens n’adonem i veiem que no queden ulleres, les han agafat totes la gent local que anava al vaixell, que han de saltar amb la jaqueta salva vides, perquè no saben nedar!

DCIM100GOPRO

Les poques ulleres que queden estan fetes un nyap, encara que, en podem aprofitar un parell, però després veiem que els tubs també estan tots trencats, o sigui que poca cosa podrem fer 😦

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Tot i així, saltem des de la coberta superior del vaixell i nadem una estona a prop de l’embarcació. La Laia, l’Arnau i l’Ursu amb les ulleres que han aconseguit miren una estona per sota l’aigua i veuen que no hi ha gaires peixos, així que tampoc ha estat tan greu no haver-ne aconseguit cap en bon estat 😀

Koh Rong (23)Koh Rong (24)

Un cop tots a dalt, tornem a engegar motors i marxem cap a la següent parada, la ila de Koh Rong Salolem. Amb poca estona arribem al seu petit port, entre mig d’unes aigües espectacularment cristalines. Aquí baixem per dinar, mentre observem la bellesa d’aquesta petita illa i la seva virginitat, practicament no es veuen ni hotels ni guest house ni tampoc cap tipus de vivenda, això és el punyetero paradís!!!!

Koh Rong (34)Koh Rong (39)

Koh Rong (48)

Koh Rong (37)Koh Rong (46)

El dinar que ens donen no està gens malament, és un plat combinat de peix, amanida, pa i el nostre amic inseparable, l’arròs 🙂 També ens donen un refresc i síndria molt bona, de postres. Tot això amenitzat per l’encant del lloc i els paisatges que ens envolten.

Koh Rong (63)Koh Rong (62)

Koh Rong (43)

Quan tornem a pujar al vaixell, ens dediquem a banyar-nos una estona en aquestes aigües, per refrescar-nos i per fer menys pesada l’estona fins que arribi tothom. Un cop tots a dalt, arriba l’hora de marxar cap al nostre destí, l’illa de Koh Rong.

Koh Rong (40)

Koh Rong (53)Koh Rong (57)

Encara no ha passat una hora i arribem al port de l’illa i ja estem atracats al moll. Aquesta illa no té res a envejar a la seva illa veïna, quines aigües, quina calma, quin lloc, això si que és el p…to paradís hehehe

Koh Rong (72)Koh Rong (70)

Un cop a terra ferma, toca començar a buscar allotjament pels propers dos dies. Per sort el poble no és gaire gran i aviat trobem un guest house barat i que sembla que està força bé, el White Rose Guest House.

Koh Rong (76)Koh Rong (78)

Un cop instal·lats, anem impacients a banyar-nos en aquestes aigües, mentre esperem que en Mingo i la Montse acabin d’instal·lar-se. Un cop estan instal·lats acabem tots banyant-nos i gaudint d’aquest lloc tan espectacular. Una vegada tots remullats, marxem cadascú pel seu costat a sopar, el nostre pressupost segueix sent petit i ells, en canvi, es poden permetre més luxes venint per només vint dies.

Koh Rong (83)

Koh Rong (89)

A l’endemà hem quedat ben aviat, per anar caminant a la platja que hi ha a l’altra costat de l’illa, una platja recomenada per molta gent, la Long Beach. Així que ens trobem a l’hora pactada i ens enfilem cap el camí que està molt ben marcat, tan a la seva sortida com en el seu pas pel mig de la selva. La única part del camí que és més entretinguda, és quan estàs arribant a la platja, hi ha una part que has de descendir pel mig de rocs fins a peu de platja, res impossible si aneu ben calçats! 😉

Koh Rong (92)

Koh Rong (94)Koh Rong (96)

Koh Rong (98)Koh Rong (100)

Koh Rong (109)

Amb menys d’una hora arribem a una platja, completament deserta, amb sorra blanca i amb aigües de color turquesa i cristalines, IM-PRE-SSIO-NANT!!!! Estem sols enmig d’una de les millors platges del món, això és el que diuen els experts, no serem nosaltres qui els hi portarem la contrària. Podem confirmar que sí, estem al paradís 🙂

Koh Rong (137)

Koh Rong (112)Koh Rong (119)

Koh Rong (131)Koh Rong (132)

Koh Rong (136)

Aquí ens hi passem més de mig matí, banyant-nos, xerrant, pensant que som afortunats, prenent el sol i també matant les “sandflies”, una merda de mosquetes minúscules que estan a la mateixa sorra de la platja i que no paren de pessigar-te i deixar-te tot de marques al cos, la mare que les va parir!! Marxem tots pesigats de dalt a baix, però més que contents 😀

Koh Rong (117)Koh Rong (128)

Koh Rong (139)

Koh Rong (144)Koh Rong (123)

Quan arribem al poble, en Mingo i la Montse amb els nens, marxen a canviar-se de guest house i a dinar, mentre que nosaltres anem a dinar i a treballar una mica en el blog en un lloc increïble. Ens posem a la terrassa del nostre Guest House amb vistes directes al moll, al mar…

Koh Rong (153)Koh Rong (154)

Koh Rong (155)Koh Rong (156)

Per la tarda, abans de la posta de sol marxem cap a una platja que ens han recomenat una parella de xilens. La platja està força aprop d’on estem allotjats i ens han garantit que estarem sols 🙂

Koh Rong (243)

Òstia!!! no sabríem dir quina platja és millor si aquesta, o la Long Beach. Aquí hi ha merda com a totes les platges d’aquesta illa, això és la pitjor part de la història, però el lloc és més idíl·lic. Hi ha pedres que entren fins a dins del mar, els arbres estan a peu mateix d l’aigua, deixant molt poc espai entre la sorra i el mar i a més, no hi ha ningú. I això que està a quinze minuts caminant de tots els guest house i hotels.

Koh Rong (167)Koh Rong (173)

Koh Rong (178)

Koh Rong (180)

Koh Rong (184)Koh Rong (186)

Aquesta platja és la 4K, només cal que camineu cap al Mango Tree Bungalows (per cert, el lloc ens ha encantat!) i seguiu el camí paral·lel a la platja, en 10 minutets sereu al paradís!

Koh Rong (160)Koh Rong (165)

Aquí ens passem una llarga estona completament sols, fins que arriba la millor part i la que no esperàvem, la posta de sol! Quin regal ens ha ofert aquesta vegada la naturalesa, un lloc impressionant amb una posta de sol que no és de les millors que hem vist però que quedarà gravada a les nostres retines per la resta de les nostres vides 😀 Estant solets hem gaudit una mica de banyar-nos com Déu ens va portar al món i de jugar com dos nens 😉

Koh Rong (196)

Koh Rong (200)Koh Rong (202)

Koh Rong (204)

Després d’aquesta estona inoblidable, anem a sopar que hem quedat amb en Mingo, la Montse i els nens per veure brillar el plàcton en plena nit. Així que acabem de sopar, anem a trobar-los al seu guest house, estan acabant de sopar però els hi donem pressa que sembla que vol començar a ploure. Tot depressa i corrent, ens fiquem a l’aigua i comencem a remoure-la per a veure que passa, doncs sí, fem que brilli el plàcton només movent una mica les nostres mans o els peus. Un altre moment màgic que ens ha regalat avui la natura!! La llàstima ha estat no poder fer fotos, bé tampoc haguéssiu vist res perquè el plàcton brilla però no tant perquè ho pugui agafar bé la GoPro hehehe Un cop vist aquest espectacle marxem cap a dormir, demà en hi ha un parell que es volen llevar molt aviat per veure la sortid a del sol, a veure si sabeu qui seran? 😉

Koh Rong (191)

Bon dia, doncs som nosaltres que abans de les cinc del matí ja estem a peu de platja per veure com surt el sol. Doncs bé, no sabem com d’escriure-ho, així que us regalem unes quantes imatges d’aquest moment que vam poder viure altre cop tots dos sols, és el que té llevar-se a aquestes hores!

Koh Rong (212)Koh Rong (222)

Koh Rong (216)

Koh Rong (228)Koh Rong (230)

Koh Rong (239)

Koh Rong (234)Koh Rong (248)

Koh Rong (249)

Acabem de veure la sortida i marxem a estirar-nos una estona, que tampoc ens hem d’estressar! Quan ens llevem, esmorzem com dos senyors i tornem cap a la mateixa platja on ahir vam veure la posta de sol.

Koh Rong (275)Koh Rong (277)

Allà ens hem de trobar amb en Mingo, la Montse i els nens, encara que ells aribaran per mar, perquè llogaran un caiac i així podran veure algun altre racó de l’illa i faran snorkel. Quan arribem a la platja, no estem sols! Hi ha dues parelles més en una platja que tranquilament fa entre un i dos quilòmetres, no sabem si hi cabrem tots! Hehehe

DCIM100GOPRO

Un cop hem aconseguit espai, ens banyem i ens amaguem una mica del sol que està caient, quan de cop i volta els veiem aparèixer amb un parell de càiacs i amb un nen local d’acompanyant.

Koh Rong (326)Koh Rong (281)

Koh Rong (327)

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Quan arriben ens dediquem a buscar cargols de mar i crancs amb les seves ulleres i amb l’ajuda del nen local, quina màquina buscant bitxos a sota l’aigua!

Arribat el migdia més o menys, nosaltres dos marxem a buscar les motxilles, a dinar i preparar-nos per marxar cap a Sihanokville, els nostres dies al paradís han estat curts però intensos! Ells es queden un parell de dies més, aprofitant que marxen del país més tard que naltros i perquè tenen ganes de fer més dies de platja. No ens extranya, amb aquestes platges a ningú li vindrien ganes de marxar!

Així que ho tenim tot recollit, marxem cap a buscar el mateix vaixell que ens va portar a aquest fantàstic indret enmig del mar. Abans però, fem una petita aturada a la parada de fruita enmig del poble, fan uns shakes impressionants. Almenys marxarem amb alguna cosa per prendre en aquest llarg camí, fins a terra ferma, de dues hores llargues.

Koh Rong (407)Koh Rong (408)

I arriba l’hora dels adéus, adéu Koh Rong, adéu paradís, no sabem quan, però tornarem!

• Comprem bitllets per marxar cap a Koh Rong amb vaixell. A tot arreu costen 20$ amb speed boat, en 40 minuts us deixen a l’illa. El bitllet inclou l’anada i la tornada (oberta). Nosaltres però, agafem l’slow boat. Ens costa el mateix i tarda mig dia però us donaran esmorzar (baguette, melmelada, mantega) + cafè amb llet o te i també us entra una estona d’snorkel (millor que us porteu les vostres ulleres i tub) i el dinar (peix, arròs, amanida, pa, refresc i fruita). El menjar era boníssim i pareu a dinar a koh Rong Salolem, un lloc paradisíac! La tornada també és oberta però només hi ha un horari per tornar, les 3 de la tarda. A l’anada el vaixell va ple però de tornada estareu gairebé sols.
  • Ens allotgem a White Rose Guest House. Habitació doble amb tovalloles, roba de llit neta, mosquitera i ventilador. Lavabos compartits molt nets i amb paper WC. Corrent i wifi segons l’horari. 5$/ parella i nit. Tenen restaurant i teniu espai comú a dalt amb hamaques i tauletes per treballar.
  • Mengem a diari en un lloc local on el menú és molt bàsic i tot està molt bó. Només tenen entrepans a 1$, noodle soup a 1$, arròs i noodles a 2$ i Ice Coffee with Sweet Milk a 0,50$. Sortint del White Rose Guest House a mà esquerra, el primer lloc local no, el segon.
  • Allà mateix teniu una botiga de fruita on comprem plats d’aproximadament 1/2 kg de fruita pelada i variada boníssima per 2$. Els shakes boníssims surten a 1$. La dona de la paradeta es forra!
  • Hi ha força restaurants per turistes amb preus massa elevats per a nosaltres.
  • L’illa en temporada baixa (ara mateix, agost) és tranquil·la i les platges són molt boniques. L’única pena és que totes les platges estan MOLT brutes, la Long Beach també. Just davant del nostre Guest House teniu els Friends of Koh Rong que algun dia hem vist en funcionament. Algunes turistes es passegen amb nens de l’illa i amb unes bosses d’escombreries recollint la brossa. Aquí la gent no té cap consciència ambiental, suposem que tot el que no repercuteixi en beneficis immediats i palpables, a casa nostra ja és difícil de treballar-ho, i aquí encara més.
  • Molts Guest House ofereixen allotjament gratuït si compreu 3 begudes alcohòliques que no siguin cervesa… D’altres et conviden a la birra! En temporada alta ens han dit que no hi ha lloc per tots els turistes que s’apropen fins aquí, així que molts, han de dormir a la platja.
  • Compreu o porteu Oli de Coco per les mosques de la platja, piquen i molt! És l’única cosa que en principi, les allunya!

Posted on 1 Setembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.