Hi havia una vegada un lloc anomenat Kampot

Arribem a Kampot després d’un viatge des de Sihanoukville que no dura més de dues hores. Anem amb una mini van plena de turistes, de moment és la millor mini van a la que hem pujat a Cambodja, sembla de luxe, neta i fresca, anem com dos reis! Allà coïncidim amb una parella de Sabadell que porten un mes de viatge per Laos, Cambodja i Vietnam i amb noi andorrà que aprofita la temporada baixa d’esquí per viatjar, encantats d’haver-vos trobat i molta sort!

El paisatge fins a Kampot ens transporta als nostres records del nostre pas pel nord-est del país, la Cambodja més rural i verda. A més, la pluja fa acte de presència, el verd ara sembla més verd i les gotes de pluja que patinen pel vidre fan el paisatge i el viatge encara més intens. Tenim clar que si per alguna cosa recordarem Cambodja és primer de tot, per Angkor Wat i els seus temples, seguidament per Koh Rong i per últim, pel nord-est d’aquest país, la zona que creiem és més autèntica i rural 😉

Kampot i Kep (9)Kampot i Kep (7)

Parem amb la mini van enmig de Kampot, les primeres impressions són bones, no ho sabem ben bé perquè però Kampot ens atrapa. Ens recorda al nord, potser a Kratie, potser a Kampong Cham o fins i tot a Ban Lung. El passat colonial aquí fa acte de presència i les casetes del centre estan molt ben conservades. Estant en temporada baixa, Kampot és molt tranquil, aquí hi ha quatre turistes i la majoria són occidentals que s’han acomodat per aquí.

Kampot i Kep (75)

Kampot i Kep (69)Kampot i Kep (85)

Kampot i Kep (89)

Kampot i Kep (99)

Kampot i Kep (67)

Una vegada sabem on som, ens dirigim on es localitzen els Guest House més econòmics. Els comencem a registrar tots fins que arribem al Pepper Guest House. Aquest és un dòlar més car que els altres que hem vist, però sense cap mena de dubte ens quedem. És un Guest House d’allò més arreglat, amb unes zones comunes fantàstiques, un bar amb taula de billar i tot està molt net.

Kampot i Kep (5)

Kampot i Kep (2)Kampot i Kep (130)

Kampot i Kep (3)

Ja instal·lats, anem a donar un primer cop d’ull a la ciutat. Aquí la pluja ens fa la guitza i no podem gaudir de la posta de sol, però bé a falta de bones vistes anem a omplir l’estòmac en un restaurant local on fan un menjar de vici!!

Kampot i Kep (106)

Una visita obligada quan estàs a Kampot és anar a veure alguna plantació de pebre o anar fins a Kep, poble de pescadors i a pocs quilòmetres de Kampot. Doncs bé, nosaltres hem llogat una moto i hem anat pas a pas.

Kampot i Kep (44)

La primera aturada ha estat al mercat del peix de Kep, allà hem pogut veure i gaudir de com pesquen crancs de mil mides diferents, veure com els netegen, com els maten, com els cuinen i com el mengem 🙂

Kampot i Kep (13)

Kampot i Kep (15)Kampot i Kep (20)

Kampot i Kep (23)

Kampot i Kep (17)Kampot i Kep (28)

Kampot i Kep (29)Kampot i Kep (31)

Kampot i Kep (47)

Des d’aquí hem anat reseguint la costa per la carretera que passa paral·lela, fins que tornes a la principal.

Kampot i Kep (10)Kampot i Kep (12)

Aquí ha començat la cerca de l’entrada per anar fins alguna plantació de pebre. Conduïm una gran quantitat de quilòmetres fins que la trobem, amunt i avall. Aquí ens endinsem per una carretera de terra on un panell informatiu diu que ens endinsem a la zona de Phnom Voar. Al cap de pocs quilòmetres trobem una plantació familiar, la Sothy’s Pepper Farm i allà parem!

Kampot i Kep (63)

Kampot i Kep (64)                                                                                                                                                                                                                                                            Entrem a la plantació i la propietària, la Sothy, ens acompanya en la curta visita, explicant-nos tot el procés que han de fer fins que no aconsegueixen una producció òptima. Esperàvem una mica més de les plantacions de pebre, la veritat… El pebre de Kampot és un dels millors del món i aquí el plat típic és el cranc al pebre! Com a dada d’interès, només dir-vos que Cambodja exporta anualment més de vuit mil tones de pebre, quina salvatjada!

Kampot i Kep (48)Kampot i Kep (50)

Kampot i Kep (53)

Kampot i Kep (59)Kampot i Kep (34)

Tornem a Kampot i ens dediquem a buscar l’entrada del monestir Wat Kampong Bay, allà podem gaudir d’una estona amb els monjos mentre treballen a l’obra, estan restaurant el monestir i de mentre, practiquem anglès. El lloc no té massa d’encant però és tranquil i podeu gaudir de veure els monjos en acció 🙂

Kampot i Kep (66)Kampot i Kep (77)

Kampot i Kep (110)

Kampot i Kep (114)

Kampot i Kep (111)Kampot i Kep (112)

Aprofitem per fer compres perquè marxem cap a Malàisia i allà sabem que els preus són molt més cars. Hem trobat un supermercat amb bons preus a la rotonda del Monument del Durian. Sí, sí, aquí tenen un monument dedicat al durian, a aquesta boníssima fruita que fot una pudor que apesta! I per què? Doncs el que ens han dit els locals és que aquesta fruita aquí és cultiva en elevades proporcions i que molts locals viuen d’això, així que visca el Durian i el seu monument!

Kampot i Kep (108)

Tirem cap al Guest House a dutxar-nos i a jugar al billar amb el noi que treballa allà, un noi molt majet que ens fica música i ens obre els llums de la part superior del restaurant, la que més ens agrada (és tota de fusta i té un ambient chill out molt xulo) sense consumir res. Us hem dit que ens encanta el Pepper Guest House? Ah! I només dir-vos que en Marc va matxacar al cambodjà…

Kampot i Kep (127)Kampot i Kep (118)

Sortim a sopar al nostre lloc de capçalera, el Captain Chim’s Restaurant. Hem quedat amb en Mingo, la Montse i els nens però plou una mica i acabem sopant sols. Jo avui provo el Lok Lak, una espècie de vedella estofada amb molt de pebre, arròs, un ou ferrat i verdures. No està mal! En Marc es tira als noodles, tot un clàssic, a aquest noi li encanta la pasta, no s’hi pot fer res…

L’endemà marxem aviat cap a Phnom Penh, agafem un bus local a les dotze del migdia i arribem a destí cap a quarts de sis de la tarda sota una intensa pluja que ens despedirà de Cambodja. Anem al nostre Guest House xino xano, ens instal·lem i quedem per sopar amb la família Nicolau Amorós. Ens despedim com toca i anem a dormir que demà a les 5:30h ens recullen per tirar cap a l’aeroport. Demà marxem a Malàisia!!!! Allà reemprendrem la ruta on la vam deixar quan vam haver de marxar perquè en Marc es va ficar malalt 😀

• Ens allotgem al Pepper Guest House. Habitació doble amb roba de llit neta, lavabo a dins amb aigua freda, tovalloles, ventilador, ampolles d’aigua (2), sabó, xampú, paper WC i pinta. 7$/ parella i nit. Espai comú increïble, en un mes tindran piscina. Lloc tranquil i bona gent. Bon wifi (tenen 3 routers).
  • Lloguem una moto al Pepper Guest House per 5$/ dia. Moto semiautomàtica en perfecte estat, ens deixen cascs.
  • Mengem a diari al Captain Chim’s Restaurant, està darrera del passeig del riu. Preus correctes (a partir de 1,5$ els plats de menjar), abundant i bó. Acostuma a estar ple.
  • Teniu diversos supermercats amb bons preus i llocs locals per menjar, encara més barats. Hi ha alguna bakery on podreu degustar per 1$ brownie, carrot cake i banana cake que fan una pinta… No ho hem provat.
  • Visitar les Pepper plantations és gratuït. El curiós de les plantacions de pebre és que no són a Kampot, sinó a Kep… Per tant, o llogueu una moto, una bici (pedalareu una bona estona) i contracteu un tuk tuk. En Mingo i la Montse van contractar un tuk tuk per tot el dia per 23$ (els va portar a les plantacions de pebre, al mercat de Kep i a les coves).
  • Els indicadors de trànsit per arribar als llocs són inexistents, vam buscar les coves una bona estona i no les vam trobar. També ens va costar trobar les plantacions de pebre, així que paciència!
  • Hem anat a Kep i si us apropeu al Crab Market, podreu menjar peix molt barat: 2 sèpies petites 1$, 8 gambes grans 2$, 1 plat d’arròs al vapor 1000 riels.
  • Comprem un bitllet per marxar cap a Phnom Penh per 6$/ persona i trajecte. Bus, 5 hores de durada. Ens recullen al nostre GH.
  • Hem vist que anar al parc de Bokor, costa en un paquet d’un dia 10$ i inclou recollida, visita al parc, dinar i després sunset. Nosaltres no hi hem anat. Allà podeu veure les runes de l’estació de muntanya de l’època francesa i fer trekkings. Diuen que les vistes des de les Elephant Mountains són força boniques.

Posted on 3 Setembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )