Arribem a la capital de Malàisia: Kuala Lumpur

El despertador sona molt aviat, avui marxem cap a Malàisia! A les 5:30h del matí ens espera el tuk tuk a baix. No vam negociar preu, ho vam contractar al nostre Guest House, ens feia por sortir de bon matí i no trobar ningú. Aquí a Cambodja la gent no matina gaire o aquesta és la sensació que ens han donat. El tuk tuk fins a l’aeroport ens ha costat 7$, sabem que el preu és 6$ però ens han dit que és el dòlar que hem de pagar per ser de matinada…

Cap a Malàisia (1)

En poc més de mitja hora ja som a l’aeroport, el camí fins allà discorre tranquil i sorprenentment, hi ha més vida de la que imaginàvem. Ens ha donat la sensació d’estar enmig de la Índia si no fos per la gent que hem trobat fent esport!

Arribem, esmorzem els pastissos que ahir vam comprar a la Bakery, bebem uns batuts i quan obren el mostrador d’Air Asia facturem i tirem cap a dins. L’espera ens l’ha amenitzat una noia australiana que ens ha dit que anava borratxa i en donem fe 😀 Estem una mica nerviosos, fins ara, des que vam tornar de casa havíem estat acompanyats però ara tornem a emprendre l’aventura sols i tornem a Malàisia, el punt on vam parar.

Cap a Malàisia (7)Cap a Malàisia (5)

Arribem a Kuala Lumpur segons el previst, el vol dura més aviat poc. Un cop allà, hem de decidir com farem per arribar al centre. Contemplem diverses opcions però després de descartar el taxi i el tren perquè ens semblen opcions massa cares; optem per agafar un bus que ens deixa a Pasar Seni, la mateixa entrada de Chinatown.

Kuala Lumpur (3)

Les primeres sensacions al veure la ciutat són intenses, en Marc mai havia vist uns gratacels com aquests i ens sorprèn molt que una ciutat tant nova hagi pogut proliferar tant i tant ràpidament.

Kuala Lumpur (5)Kuala Lumpur (121)

Kuala Lumpur (105)

Casualitats de la vida, estàvem buscant un Guest House en concret, el Birdnest G.H., i de cop i volta apareix un home que està fent propaganda d’aquest mateix lloc. Quina sort, perquè si l’haguèssim hagut de trobar pels nostres propis mitjans, no sabem si n’haguèssim estat capaços. Aquí, a Chinatown, els Guest House queden camuflats pels cartells dels comerços i si no t’hi fixes, és difícil de veure’ls.

Kuala Lumpur (449)

Ens instal·lem i anem a donar una volta pel mateix centre. Entrem al Central Market i veiem que està tot encarat al turiste, o sigui que donem una volta ràpida i sortim. Creiem que és un bon lloc per trobar el millor souvenir al preu més alt i com que nosaltres mai comprem souvenirs…

Kuala Lumpur (10)Kuala Lumpur (11)

Kuala Lumpur (13)

Kuala Lumpur (25)

Kuala Lumpur (23)

Kuala Lumpur (29) Kuala Lumpur (22)                                                                                                                                                                                                                                                        Només sortir, veiem un restaurant indi i a tots dos se’ns il·luminen els ulls… Abans de que ens n’adonem, estem asseguts demanant Naan i Masala, mmmm… com ens agrada el menjar indi. Aquest restaurant, després de tots els dies a Kuala Lumpur, es torna amb el nostre principal proveïdor alimentici hehehe

Kuala Lumpur (7)

Cap al vespre, marxem cap a Little India, amb la intenció de menjar alguna cosa per allà. De camí, ens trobem la Mosque Masjid completament il·luminada i rodejada pels alts gratacels, uns contrastos espectaculars als nostres ulls que ens fan passar una estona buscant la millor fotografia. És de nit i a banda de la il·luminació, els pelegrins que estan resant fan la resta 😉

Kuala Lumpur (49)

Kuala Lumpur (88)Kuala Lumpur (445)

Kuala Lumpur (110)

Quan arribem a la zona del Little India, quedem bocabadats del moviment que hi ha i la festa que tenen montada. Ens dediquem a preguntar què coi passa i ens diuen, és la berbena del dia de la Independència perquè demà dia 31 d’agost celebren aquesta festa.

Kuala Lumpur (55)Kuala Lumpur (58)

Kuala Lumpur (69)Kuala Lumpur (64)

Tothom porta banderes malàies, fins i tot acabem amb una a les mans que li regalen a l’Úrsula mentre jo vaig xerrant amb les policies, per cert molt simpàtiques! Acabem mig celebrant amb ells la seva festa! A veure si d’aquí a pocs dies, poguéssim celebrar la independència de Catalunya!

Kuala Lumpur (77)

Kuala Lumpur (72)Kuala Lumpur (70)

Kuala Lumpur (75)

A part de la festa que hi ha, veiem diferents paradetes de carrer amb samarretes i bufandes reivindicatives contra la guerra de Gaza. No és estrany, aquí la població és majoritàriament musulmana. Mirem samarretes però no arribem a cap acord econòmic…

Kuala Lumpur (66)Kuala Lumpur (117)

Kuala Lumpur (118)

Anem a sopar al primer lloc que trobem de carrer. Per variar, acabem menjant arròs amb pollastre 😦 La diferència aquest cop és que la vetllada ens l’han amenitzat uns nois que tocaven música en directe! Joder com cantava el paio!!! 🙂

Kuala Lumpur (79)Kuala Lumpur (82)

La nit ha estat entretinguda, al nostre Guest House hi havia un cartell alertant-nos dels xinxes del llit i a l’Úrsula li ha entrat una mica de paranoia i ha estat vigilant gran part de la nit 😀 Per sort, ens hem llevat sans i estalvis, falsa alarma!

Com arribar de l’aeroport KLIA2 (Terminal de baix cost) al centre de la ciutat?

• Des de l’aeroport KLIA2 (aerolínies de baix cost) teniu tres opcions. Per totes tres opcions heu d’anar al nivell 1 (seria la planta baixa):
  1. Tren: 25 RM i tarda uns 45 minuts en arribar a KL Sentral
  2. Bus: 10 RM i tarda unes 2 hores en arribar a la zona de Chinatown/ Central Market i també teniu l’opció d’arribar a KL Sentral
  3. Taxi: No sabem què costa
  • A l’aeroport KLIA2 teniu wifi gratuït durant 1 hora.
  • Hi ha supermercats a dins a l’aeroport que són més barats que al centre de KL.
  • Al nivell 1 hi ha un restaurant indi NZ Curry House on hem menjat dhal i arròs per 2,5 RM/ persona. Menjar bó, barat i abundant.
  • Dormir al KLIA2 és possible, a la planta dels restaurants hi ha una zona emmoquetada que està plena de gent dormint per terra.

Com arribar del centre de la ciutat a l’aeroport?

• Hem agafat un bus a Pasar Seni fins a KL Sentral per 1 RM/ persona i trajecte.
  • Allà hem comprat un tíquet de bus per 10 RM que us deixa al KLIA2. El trajecte és d’una hora i mitja aproximadament. Surten busos amb diferents companyies cada 1/2h aproximadament.
  • Ens allotgem a Birdest GH a Chinatown, just davant de la parada de bus de Pasar Seni. L’habitació doble costa 40RM /parella i nit. Roba de llit neta, finestra, tovalloles, ventilador. Lavabos compartits nets. Zones comuns àmplies i mini jardí. Te i cafè gratuït i podeu fer ús de la nevera, la cuina i tots els estris. Molt recomanable.
  • Per la zona hi ha molts supermercats barats, el més barat està al mateix carrer del Central Market i és l’Speed Market.
  • A la zona de Central Market teniu un restaurant indi molt barat. A Chinatown els preus ens han semblat molt cars pel que ofereixen. Trobareu parades de fruita tallada i fresca a partir d’1RM. També hi ha fruita al pes.
  • A la Merdeka Square teniu una Oficina de Turisme amb gent molt amable, bona informació, mapes correctes amb línies de transport públic i aire condicionat.

Posted on 8 Setembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentaris.

1. Quan s’està de viatge i ruta normalment es dorm poquet. Si a sobre una falsa alarma de “xinxes” us roba hores de son, és tot un xou. Jejeje. Celebrem que esteu sans i estalvis.
    Quants contrastos junts en aquesta ciutat. Ideal per perdre’s pels seus carrers amb una càmera a la mà.
    I a sobre, si arribeu en vigilia d’una gran festivitat, ja és brutal.

Seguim amb atenció les vostres cròniques!!!
    Una abraçada.
    Manel i Cristina

• Nosaltres acostumem a dormir a deshores, de vegades solucionem les matinades amb alguna migdiada per pal·liar les hores de calor però aquella nit va ser distreta. La xarxa fa molt mal i quan llegeixes que els xinxes pugen per les parets i des del sostre salten a sobre teu guiats per la calor corporal… 😀 La nit va ser molt llarga!!!!
      Kuala Lumpur ens ha agradat però esperàvem més, no sabem què exactament però més… Potser és que ens ha resultat difícil de caminar quan sortíem de les zones més turístiques. De moment ens quedem amb Bangkok i Vientiane com a capitals de ciutats asiàtiques.
      La celebració de la Independència a KL va ser interessant i molt fotogènica 😉
      Gràcies per llegir-nos, una abraçada.
      Marc i Úrsula

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )