Kuching, la ciutat dels gats

Arribem a Kuching després d’un vol tranquil, la nit ha estat distreta no pas perquè no haguem dormit sinó més aviat perquè a l’aeroport feia moooolt fred. Només sortir pensem en com ho farem per arribar al centre, sabem que està a 8km i no volem pagar el taxi que ens costaria 26 RM. Res res, ens carreguem les motxilles i comencem a fer dit!

Sembla que no hi haurà sort però de cop en Marc em diu: -Mira, en too fast too furious! I curiosament, el cotxe es para. Ens pregunta on anem, li diem que cap al centre i tot que no sembla que el senyor hi vagi, ens carrega! Estem de sort 🙂 Ens trobem amb en David, un “kuchingjenc” molt simpàtic que ens explica que té 57 anys i ja està jubilat perquè ha patit un càncer del que a dia d’avui, sembla que està més o menys recuperat. Ens porta a fer una volta pel poble perquè veiem l’ambient, ell diu que Kuching és una ciutat petita però la veritat és que a nosaltres no ens ho ha semblat pas… De camí, parem a veure a la seva dona, treballa en una gasolinera. En David apareix amb dos ampolles d’aigua, ha pensat que tindríem set 😀 La gent a Malàisia és molt maca i amb tothom acabem parlant de religió. Aquí la majoria de la població és musulmana però en David ens explica que és cristià. Per pena nostra, demà marxa cap a Xina a fer-se una revisió oncològica, sinó haguéssim tingut allotjament i un magnífic amfitrió. La cosa no acaba aquí, en David ens porta a l’ambaixada d’Indonèsia perquè li hem dit que la nostra intenció era fer el visat l’endemà. Ara ja sabem què hem de portar i quan hem de venir, gràcies de nou! Ens ha convidat a dinar però hem declinat l’oferta, ja ens semblava abusar… Fins aviat David!

k (2)

Ens deixa al centre i comencem a buscar un allotjament decent i barat, acabem al B&B INN, descarreguem motxilles i sortim a dinar.

k (132)k (134)

Les sensacions i primeres impressions de Borneo són bones! El centre de Kuching ens ha semblat un lloc tranquil amb un cúmul de cultures barrejades, hi ha mesquites, temples xinesos, esglèsies i en aquestes dates estan de festa!

k (5)DSC_0091

DSC_0024DSC_0023 (2)

DSC_0039DSC_0041 (2)

El nom de Kuching vol dir ciutat dels gats i d’aquests animals no n’hem vist massa la veritat però la majoria de rotondes estan plenes d’escultures de gats i a les samarretes que venen com a souvenirs, els gats són un element important 😀 A Kuching també hi ha un museu dels gats i és gratuït, així que si us agraden els gats, esteu d’enhorabona!

DSC_0055 (2)DSC_0063 (2)

DSC_0067 (2)DSC_0069

DSC_0062 (2)

DSC_0008DSC_0007 (2)

Anem a explorar el supermercat que tenim al costat del nostre Guest House amb la il·lusió que tenim cuina i consegüentment podríem cuinar! Hem quedat molt decebuts quan hem començat a mirar preus, estan bojos o què? Ens hem trobat l’Alban, un noi francès que ha vingut cap a nosaltres i ens ha preguntat si realment crèiem que el super era molt car. Doncs sí, Alban és car, caríssim i soparem al carrer que surt millor de preu!

Sortim a sopar amb la intenció de parar-nos a Carpenter Street, en ple barri xinès. Sabem que hi té lloc la Inter-Cultural Moon Cake Festival.

k (8)k (10)

El carrer és ple de vida, de llums xineses, de parades de menjar, de dolços i d’espectacles quan cau la tarda. Hem pogut gaudir i riure molt d’una espècie de play back amb dansa, amb músiques de tot el món i tots els temps on la master class era impartida per un graciós senyor xinès que suava el que no està escrit 😉 Demà intentaré unir-me al ball!

k (29)k (28)

També hem tancat els ulls i ens hem transportat a la Xina a través de la música que tocava una jove orquestra davant mateix d’un temple xinès. Impressionant!

k (33)

En aquestes dates també té lloc un festival de cuines del món i cap allà hem anat, no es pot desaprofitar l’oportunitat de menjar bé a preus ridículs! Ens hem endinsat a la carpa i hem anat fent tastets, primer uns pinxos i després hem provat menjar vietnamita. Just seure, uns senyors malais ens han convidat a tastar uns pinxos de corder picants, què bons i després ens han regalat les postres, segons ells l’ABC. Aquestes inicials volen dir Air Batu Campur, un postre típic d’aquest país que està fet a base de gel picat, mongeta “azuki”, gelatina, panís, llet condensada i alguna cosa més. És bó, dolç i refrescant però no repetirem massa sovint…

k (15)k (11)

k (23)

k (18)k (22)

Tornem cap a casa fent un passeig per les diferents paradetes que hi ha pel carrer. De camí cap a casa, degustem el famós Kek Lapis de Kuching. Això és una mena de biscuit tenyit de colors que té millor pinta que gust…

DSC_0009Kuching (38)

El dia següent ens llevem amb il·lusió! Anem a fer el visat per Indonèsia i després d’esmorzar i agafar un bus, ens plantem a l’ambaixada. Tenim sort, som els únics turistes i el visat el fem en un tres i no res. A més, ens diuen que a les 3 de la tarda ja el podrem recollir, de collons!

Caminem una estona sota el sol per fer temps i ens plantem en una zona amb mercats, un centre comercial i restaurants locals. Passem una llarga estona dins al supermercat aprofitant l’aire acondicionat fins que es fa l’hora de dinar. Trobem un lloc local on megem uns fideus molt bons a un preu de riure! I sense que ens n’adonem, ja són gairebé les tres. Remontem el camí i anem a recollir el nostre visat molt contents! Ja tenim les portes obertes d’Indonèsia!!!!

Kuching (4)Kuching (8)

k (40)

Sortim amb la idea d’agafar el bus per tornar al centre de Kuching però veient que fa un sol de nassos, decidim fer dit amb sort! En un tres i no res ens para un enginyer agrònom que ens parla una estona dels pesticides i de les seves repercussions en la salut de la humanitat… El senyor molt amable es desvia de la seva ruta per deixar-nos a casa, si és que a Malàisia són molt bona gent 🙂

Tornem a anar a Carpenter Street a sopar, avui continua el ball i la xerinola i després de sopar una mica, ens en anem cap a casa a treballar una mica en el blog i a dormir que demà anirem a veure orangutans!!!

• Des de l’aeroport de Kuching hi ha diverses maneres d’accedir al centre i viceversa:
  1. Taxi: 26 RM fins al centre/ trajecte
  2. Caminar fins a la Express Bus Terminal (20 minuts des de l’aeroport) i des d’allà agafar un bus urbà (K3, K6, K10, K13), 1,50 RM
  3. Fer dit, la nostra opció
  • Ens allotgem a B&B INN, està aprop de Chinatown i del Waterfront. L’habitació doble amb ventilador i roba de llit neta ens ha costat 40 RM/ parella i nit. Lavabos compartits nets amb paper WC i aigua freda, espais comuns amplis, esmorzar bàsic inclòs, cafè i te quan vulgueu, podeu fer ús de la cuina, terrassa a dalt i bon wifi. Si voleu deixar les motxilles, us cobraran 2RM.
  • Al costat de B&B INN teniu en Ting Ting Supermarket, és molt car però comprar algunes coses molt bàsiques com ous i patates per fer una truita, és assumible. Hi ha d’altres supermercats amb preus tant o més alts. Si aneu per la zona just davant del Waterfront tirant cap a Little India trobareu botigues locals on podreu comprar productes bàsics, verdura, fruita, carn i peix molt bé de preu.
  • Mengem sovint al Borneo Delight, bons plats, abundants i molt barat.
  • Hem coincidit amb moltes festivitats i hem menjat de carrer per pocs diners.
  • Si voleu rentar roba, teniu en un carrer perpendicular al Waterfront (on comença Main Baazar) el My Express Laundry. Una rentadora amb aigua freda d’un màxim de 10Kg de roba ens ha costat 5RM. Assecar la roba ens ha costat 5RM més. Al local hi ha ventiladors, sabó per rentar roba (si no en teniu) i wifi! Total 10RM bugada feta! Això són aproximadament 2,5€.
  • Museu dels Gats, per anar-hi, agafeu el bus K5 que costa 1,5 RM. L’entrada és gratuïta.

Visat Indonèsia:

• Si voleu fer a Kuching la visa per Indonèsia hi teniu un consulat al que podeu arribar amb el bus K8 que surt de l’estació Jln Masjid cada mitja hora i costa 2RM/ persona i trajecte. Hem fet el visat per 2 mesos i ens han demanat: Vols d’entrada i sortida, una targeta de crèdit, una foto de carnet amb fons vermell i 170 RM/ persona. El tràmit és senzill, arribeu, tramiteu el visat i en principi en 2 dies l’haurieu de tenir però nosaltres el vam poder recollir la mateixa tarda. Porteu diners en efectiu, aprop no hi ha cap caixer. L’horari és de DL a DV de 9-12h i recollida de 15-17h.

Posted on 19 Setembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.