Ubud, l’Occident d’Indonèsia

Avui marxem de Bondowoso, des de l’illa de Java cap a Ubud, a l’illa de Bali. Més o menys estan a poc més d’uns 150 km, però a Indonèsia recórrer aquesta curta distància pot ser tota una aventura. Aquesta vegada no us ho explicarem amb pèls i senyals per no fer-nos pesats, només dir-vos que vam sortir de Bondowoso a les nou del matí i vam arribar a Ubud a quarts de deu de la nit 😦 A més vam utilitzar per fer tot el trajecte tres busos, un vaixell i un taxi. Aquest últim perquè ja teníem ganes d’arribar i no volíem discutir-nos més, però amb aquest aspecte no ens en vam sortir, vam tenir que discutir fins a última hora!!!

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Quan arribem a Ubud, és molt tard, i no tenim on anar a dormir, així que comencem a buscar algun lloc econòmic, cosa impossible a Bali en temporada alta… Ens fiquem per carrerons i arribem en un Homestay que ens diuen que està ple però que ens poden acompanyar amb moto fins a un altre on hi ha lloc pel mateix preu i enmig dels camps d’arròs. O sigui, que pugem a la moto, primer jo per anar a veure el lloc i quan dóno el vist i plau, van a buscar a l’Ursu per portar-la fins allà. No tenim gaires més forces que les d’anar a sopar i anar a dormir, demà ja serà un altra dia.

Ubud (238)

A primer cop de vista, Ubud ens ha semblat una ciutat un pèl caòtica i massa turística però potser demà tot ho veurem amb uns altres ulls… Hem vist molta gent i moltes botigues amb roba, complements, records, pintures,… i amb unes estratègies de màrqueting que ja voldrien en algunes ciutats de casa!

Ens llevem amb poques ganes de fer res, només la de situar-nos i mirar una mica el que farem durant tots aquests dies a l’illa de Bali. Per variar encara no hem mirat res i no sabem exactament què fer 🙂 Ens fiquem en marxa, anem a veure de quin color són els raigs de sol i a l’obrir la porta ens rep en Pico, el gos del nostre Guest House. És el primer gos net, polit i simpàtic que trobem en tot el nostre viatge, quina canya!

Ubud (242)

Ens porten l’esmorzar, unes torrades amb ou, tomàquet i all, un plat de fruita i cafè amb llet tant com vulguem, de sobre eh? No ens queixarem, estem com reis i el nostre llit és tan còmode… Estem allotjats en un lloc super tranquil i amb un jardí ple de plantes i flors. La mestressa ens ha deixat flors sobre la taula de la nostra terrasseta, quin luxe! I abans de les vuit, ja reparteix les ofrenes per la casa, els vehicles i la porta d’entrada. Benvinguts a Ubud!

Ubud (235)Ubud (234)

Ubud (9)

Durant aquest dia, ens dediquem a donar alguna que altra volta per Ubud, aconseguir un plànol de la ciutat i observar que és una ciutat exageradament turística, està plena de guiris ;P

Ubud (59)Ubud (63)

Pels carrers d’aquest poble hi ha una olor peculiar, la del canang i això és una barreja de flors, fulles, encens i bambú que conformen les ofrenes que ens anem trobant per tot arreu. Has d’anar vigilant per no trepitjar-les! A part de deixar flors i encens, també deixen fruita i hem estat temptats de recollir-la i menjar. No entenem quin serà el destí final dels plàtans i les mandarines que hi ha pel carrer… A Bali la major part de la població és hinduïsta però l’hinduïsme aquí és molt diferent del de la Índia.

Ubud (58)

Ubud (21)Ubud (43)

Ubud (50)

A Ubud té lloc part de la pel·lícula Eat, Pray, Love on la protagonista Julia Roberts corre pels carrers i racons d’Ubud. Això ha generat que moltes turistes entre els trenta i els quaranta arribin aquí cercant de respostes i genera coses com les que podeu llegir, si voleu, en aquest article. http://www.mujerhoy.com/reportajes/comer,rezar,amar,reclamo,126922,10,2010.html

Ubud (213)

Avui hem decidit que ens donarem un homenatge, que ja toca i anirem a sopar una mica en condicions, o sigui que avui per sopar no hi haurà arròs! Yujuuuuuuuuu… 😀 Anem a sopar a un restaurant que hi ha a prop del nostre Homestay on fan pizzes a partir de 2 € i amanides de veritat per poc més de 2 €. Ens fotem una birra, aquí la que es porta és la Bintang! Sopem com dos lladres, fins al punt que l’Ursu queda mig empatxada hehehe Amb la panxa plena anem direcció cap a dormir que demà volem començar a descobrir aquesta ciutat, bona nit!

Ubud (85)Ubud (89)

Ens llevem ben aviat i just acabats d’esmorzar anem cap als camps d’arròs que hi ha a a poca distància d’on som nosaltres. Així que entrem pel corriol que hi ha, podem respirar la tranquil·litat que no hi ha a dins la mateixa ciutat. Caminem sols entre els camps d’arròs que estan verds a morir, veiem moltes papallones i alguna serp que no fa cara de bons amics…

Ubud (150)

Ubud (98)Ubud (100)

Ubud (101)Ubud (105)

Ubud (109)

Ubud (134)Ubud (136)

Ubud (157)Ubud (183)

Ubud (137)

Ubud (107)Ubud (112)

Entre mig de tot això, apareixen una colla d’ànecs que corren entremig dels camps d’arròs al uníson. Passem gairebé dues hores passejant entre camps d’arròs, calma i sol. Bona combinació!

Ubud (129)

Ubud (132)Ubud (116)

Ubud (122)

Tot i això, toca tornar a la realitat i és que Bali de ben segur és una de les illes més paradisíaques del món i Ubud un dels llocs més cool d’aquesta illa. A nosaltres però no ens està agradant massa, aquí hi ha molt turisme i a Indonèsia això vol dir que la gent local es relaciona d’una determinada manera amb els turistes. Odiem anar pel carrer caminant i que ens assaltin els taxistes a totes hores amb el cartellet de Taxi. Hem pensat que nosaltres també ens en farem un! I també hem pensat en dir-los que menys resar i més tractar als turistes com persones, que segurament la seva religió robar no ho contempla com una cosa moralment acceptable. Portem quatre dies en aquest país i tot i que és molt bonic i té molts punts forts, la seva gent ens està esgotant massa 😦

Després de poc més de dues hores sortim dels camps d’arròs i anem a visitar algun temple que hi ha a qualsevol dels carrers de la ciutat. En cap d’ells podem entrar, perquè les portes estan tancades, o sigui que fem alguna que altre foto i anem a veure si en trobem algun altre.

Ubud (17)

Ubud (16)Ubud (19)

Ubud (45)

Ubud (34)Ubud (47)

Acabem entrant al Palau Reial o Puri Dalem i allà podem seguir gaudint d’aquesta arquitectura que tenen els temples balinesos. Aquí a Balí la religió majoritària és la hinduista i els temples, tenen aires dels temples de la Índia, amb la diferència que molts d’ells estan molt més ben cuidats que els seu homònims indis.

Ubud (224)Ubud (230)

Ubud (225)

Ubud (227)

Ubud (226)Ubud (231)

Ubud (228)

Ubud és famosa per la seva arquitectura balinesa i es troba dispersa per qualsevol racó. A les entrades de les cases i hotels a primer cop de vista, sembla que hi hagi un temple però no, això és part de l’encant d’aquest lloc! A la que et perds per carrerons, hi ha temples i templets i la gent local va vestida per l’ocasió 😉

Ubud (94)Ubud (92)

Ubud (185)

Ubud (148)Ubud (189)

Segons l’hinduïsme que es practica a Bali, l’univers es divideix en tres elements: Brahma (Déu creador), Vishnu (Déu preservador) i Shiva (Déu destructor), això també té analogia amb el cos humà (cap, tronc i cames). A l’arquitectura la zona més sagrada està elevada i orientada cap a la muntanya (on viuen els Déus), la zona intermitja és la de l’home i la zona baixa que s’orienta cap al mar, és on habiten els èssers impurs…

Ubud (55)

Darrera del Lotus Cafè visitem el Pura Taman Saraswati, un temple amb un estany ple de flors de lotus que fan les delícies de qualsevol càmera de fotos, no creieu?

Ubud (196)

Ubud (204)Ubud (205)

Ubud (200)Ubud (206)

Ubud (198)

Anem a recórrer una mica el poble, passem per botigues, galeries d’art i ens aturem al seu mercat totalment encarat al turisme. Aprofitem per provar una mica de fruita fent-nos els bojos… Quins mangos més bons!!!

Ubud (72)Ubud (78)

Ubud (73)Ubud (27)

Ubud (40)

Ubud (29)Ubud (26)

Ubud (51)Ubud (32)

Ubud (184)

Curiosament un dels souvenirs que es venen a Ubud són els obridors en forma de penis i això que a Indonèsia hi ha vigent una llei anti pornografia que fa por!

Ubud (23)

Ubud (25)Ubud (36)

Ubud (151)Ubud (152)

Avui hem fet poca cosa més, ens hem anat fins al bosc dels monos, encara que no hem entrat i a buscar una moto de lloguer pels propers dies, al final la llogarem al mateix Homestay, encara que ja els hi ha costat baixar-nos el preu. Hem treballat amb el blog una estona i l’Ursu amb la uni, avui ha començat, o sigui que a partir d’ara estarem una mica més distrets hehehe

Ubud (155)

Ubud (165)Ubud (168)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (1)

Aquest matí ens llevem amb energia i ganes de conèixer l’illa. Avui és el primer de cinc dies que anirem en moto, encara que el dia d’avui serà d’anada i tornada a Ubud. Anirem a veure alguns temples i la ciutat de Kuta. Famosa entre els australians pel surf i les borratxeres 😦

Quan acabem d’esmorzar, pugem a la moto i ens posem de camí cap a Denpasar, la capital de Bali. Comencem a notar que no serà tasca fàcil arribar als llocs sense portar un GPS o sense el google maps, però bé això no té marxa enrere. A Denpasar no ens hi aturem, el passem de llarg perquè la nostra intenció és anar a veure el temple que hi ha més al sud de l’illa, el temple de Ulluwatu.

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (9)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (18)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (23)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (4)

El temple no té gaire cosa a veure, està en obres i el que realment val la pena són les impressionants vistes que hi ha dels penyasegats que cauen al mar amb un aigua d’un blau elèctric impressionant 🙂

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (19)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (14)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (13)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (15)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (3)

Acabada la visita, marxem direcció a Kuta, per veure com la gent fa surf i per poder tenir el primer contacte amb les platges de Bali. Abans però, ens parem a dinar en un restaurant local que trobem de camí cap allà.

La benvinguda a la platja ha estat la de pagar per aparcar la moto, buffff… com són aquesta gent. Res, paguem i cap a la platja. Primera impressió dels dos? Doncs vaja, no n’hi ha per tant, esperàvem aigües completament transparents i sorra neta, vaja un estil com Koh Rong, a Cambodja. Doncs no, l’aigua no està molt neta, hi ha força brossa i la sorra és negra de tants volcans!!

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (37)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (39)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (62)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (52)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (60)

Al final, estem una estona contemplant com fan surf i a la poca estona decidim marxar cap a un altre temple abans de que es faci tard, el temple de Tanah Lot que està dins del mar.

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (51)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (43)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (61)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (48)

Uns quants quilòmetres més tard, arribem a l’entrada i a que no sabeu què? Hem de tornar a pagar per aparcar i per entrar, clar. Amb el que ens ha costat arribar, decidim tornar a pagar i d’allà cap a dins. La primera sorpresa ens l’emportem quan veiem que abans d’entrar al temple està ple de botigues de tot tipus i per tot arreu. Més que un temple sembla un mercat d’artesans…

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (98)

El lloc perd part del seu encant per la gent local que hi transita, ells són escandalosos i en general arreu d’Àsia, també. No pots anar a un lloc i estar tranquil i a vegades, es fa moolt pesat.

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (65)

Com a la resta dels temples que hem vist a Bali, en aquest tampoc podem entrar, així que ens hem de limitar a veure’l des de baix o des d’algun dels miradors que hi ha. Altra vegada ens acaba agradant més tot el voltant que el mateix temple. Potser si els poguéssim veure de més aprop i de dins, canviarien els nostres pensaments però això de només poder veure la seva silueta no ens acaba de convèncertot i que sigui espectacular. El temple i els seus voltants està infestats de turistes occidentals i locals i no ens mal interpreteu perquè no és la nostra intenció ser-hi sols però cal tanta gent?

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (74)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (73)

Els reflexos i jocs de llum ens deixen unes fotografies precioses i passem una llarga estona estudiant el temple i els seus voltants. L’entorn és màgic 😉

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (92)

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (82)Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (69)

Aquest temple és un dels millors llocs per veure la posta de sol de tot Bali, però nosaltres no la vam acabar veient, això que només faltaven dues hores. El problema va ser que només teníem un mapa per tornar fins a Ubud i l’enrrenou en aquest país és trobar quina és la carretera bona perquè no hi ha senyals de cap tipus i no volíem arribar de nit…

Ulluwatu, Kuta, Tanah Lot (93)

De totes maneres, vam arribar de nit i donant més voltes que un tonto per trobar el poble. La senyalització en aquest país és inexistent i això ens va fer perdre més d’una vegada. Només arribar, ben cansats, anem a sopar i a preparar les maletes perquè demà marxem de ruta per l’illa durant quatre dies. Així doncs, bona nit!!!!

• Arribar de Bondowoso a Ubud:
  1. A Indonèsia moure’s és molt lent, compteu un dia sencer si ho feu pel vostre compte.
  2. Sortim de Bondowoso en bus local fins a Situbondo per 7000 IDR/ persona i trajecte. Aproximadament 1 hora de trajecte. Surten busos sovint.
  3. A Situbondo agafem un bus local fins a Ketapang (Ferry per creuar a Bali). En 4 hores arribem a Ketapang. 20000 IDR/ persona i trajecte.
  4. A Ketapang haurieu d’agafar un ferry per creuar a Bali, en principi costa 10000 IDR/ persona i trajecte però nosaltres no vam pagar res. Els ferrys surten cada 30 minuts 24 hores al dia. El ferry estava a punt de marxar i ens van dir que compréssim els bitllets a dins, ningú ens va dir res. El trajecte dura entre 35-40 minuts.
  5. A dins al ferry hi ha busos amb els que arribar fins a punts concrets de l’illa, valoreu si us interessa. Nosaltres ens vam voler estalviar calers i ens hagués costat el mateix.
  6. Un cop a Ketapang, sortiu del moll i busqueu l’estació de busos. Allà afagem bus local fins a Denpasar (el preu local no el sabem, pels turistes són 50000 IDR/ persona i trajecte). Aproximadament calculeu entre 4-5 hores. A més, penseu que a Bali anireu amb una hora més…
  7. Un cop a Denpasar, toca buscar Bemo o taxi per arribar allà on vulgueu. Nosaltres vam pagar per un taxi per arribar a Ubud 100000 IDR (Els locals en paguen 5000 IDR!) Els bemos ens demanaven 150000 IDR/ persona. De nou, només dir-vos que Indonèsia és un país mooolt corrupte i pensem que tothom que està relacionat amb el negoci del turisme té molt mala llet i us intentarà robar segur i descaradament. L’únic positiu és que a Bali tothom parla anglès.
  • A Ubud ens allotgem a Pelangi 2 Guest House. Només hi ha dues habitacions i està una mica apartat de tot el merder turista. 150000 IDR/ parella i nit. Terrassa a l’habitació i jardí. Esmorzar inclòs, roba de llit neta, tovalloles, sabó, aigua calenta, lavabo dins l’habitació, ventilador. Bon wifi. Cafè i te quan vulgueu. No recomanem el lloc perquè no ens ha agradat el tracte. Primer ens volien cobrar més per la moto del que ens cobraven en qualsevol lloc de carrer i després ens diuen que no saben si ens poden donar esmorzar més aviat del que és habitual quan estem parlant d’un Home Stay.
  • Lloguem una moto al nostre Guest House per 40000 IDR/ dia. Hem regatejat una mica, el preu en principi és de 50000 IDR. El litre de benzina costa 6500 IDR en gasolinera i 7000 IDR en qualsevol negoci de carrer.
  • A Ubud sopem algun dia a Umah Pizza. Les taxes estan incloses en el preu i les pizzes surten a partir de 2€ la pizza margarita. Menjar bó i forn de llenya.
  • Normalment mengem en un Warung local d’aquests on et fiquen arròs i tu tries el condiment. Hem quedat a rebentar per unes 20000 IDR. No hi ha preus i està fet expressament per als turistes, així que abans de demanar pregunteu què us costarà. Us estalviareu sorpreses. El lloc on mengem nosaltres està just després de la cantonada de correus. El menjar és boníssim, sobretot les croquetes (per dir algo) de patata i els trossos gegants de tofu marinat, yummyyyyy!
  • Temple Ulluwatu: Entrada 20000 IDR, us donaran un sarong. Aparcament 2000 IDR
  • Temple Tanah Lot: Entrada 30000 IDR. Aparcament 2000 IDR
  • Aparcament a la platja de Kuta: 5000 IDR

Posted on 14 Octubre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentaris.

1. Teniu raó, nois! No és qüestió d’estar sols, però Bali, i en particular Ubud, té èpoques de l’any massa plenes de turistes. I és que tots busquem el mateix… Però la imatge dels camps d’arrós a les afores és impagable, oi?
    Esperem que la ruta en moto per petits poblets de l’interior, hagi sigut xula per vosaltres. Per nosaltres va ser de les millors experiències a l’illa. La falta d’indicadors pot desesperar, però també pot fer trobar per casualitat llocs encantadors…
    Seguim les vostres aventures!!!

Manel i Cristina

• Hola guapos!!!! Es salven els voltants d’Ubud i la màgia de les ofrenes i els temples. I per descomptat, els camps d’arròs 🙂 La ruta amb la moto ens va anar bé però pensem que el nostre problema ha estat anar a Bali amb unes expectatives molt altes, veníem al paradís i no l’hem trobat! De totes maneres, ha estat una experiència descobrir tantes coses amb tant poc espai, Indonèsia és màgic i llàstima que sigui taaaan gran 😀