De ruta per l’illa de Bali!

Avui comença la ruta motera per l’illa de Bali. Primera feina, aprofitar l’esmorzar que ens donen al Homestay. Segona, deixar una de les motxilles per quan tornem. Tercera, carregar la motxilla amb la roba a sobre la moto; l’altra la portarà l’Ursu a l’esquena que per molt que estiguem de vacances, ha de seguir estudiant i hem de seguir escribint el blog. I quarta i última, deixar la tablet i el mapa a mà per poder seguir les carreteres i no perdre’ns! Sort que ahir hi vam pensar i vam deixar preparada la tablet 😉 Tot a punt? Doncs si voleu podeu venir amb nosaltres de ruta 😀

Avui anem més relaxats perquè portem la tablet amb el google maps enxufat i això ens facilita la feina i ens ajuda a no equivocar-nos de carretera. De moment els paisatges no tenen res d’espectacular a banda, això sí, de que anem trobant temples i templets d’estil balinès a tot arreu!

La primera aturada la fem al temple de Taman Ayun. En aquest temple, per variar, tampoc podem accedir a les instal·lacions interiors. Sort que el pots rodejar i això fem, l’anem voltant i coincideix que estan fent una ceremònia així que veure tota la gent vestida de blanc, fent ofrenes i resant també té molt d’encant 🙂

Ruta motera (2)Ruta motera (3)

Ruta motera (6)

Ruta motera (4)Ruta motera (8)

Ruta motera (17)

Ruta motera (11)Ruta motera (35)

Fins a dia d’avui, podem dir que és el temple més bonic estèticament que hem vist a Bali. Tots els altres eren més espectaculars pel seu emplaçament i aquest és especialment bonic amb totes les torres perfectament aliniades enmig d’un jardí ple d’arbres i flors. Tot això, amenitzat per gent resant vestida de blanc, genial!

Ruta motera (20)Ruta motera (27)

Ruta motera (24)

Ruta motera (31)

Ruta motera (36)

Ruta motera (69)Ruta motera (22)

Des d’aquí marxem cap als camps d’arròs de Jatiluwib, els quals són Patrimoni de la Humanitat. El paisatge va canviant, ens fiquem per petites carreteres on el Bali més rural agafa pista però sense deixar de veure temples per tot arreu. Aquí, a les entrades dels temples importants hem vist les palmes del dia de Rams de casa nostra però tamany XXL i amb uns treballs espectaculars.

Ruta motera (67)

Ruta motera (40)Ruta motera (41)

Ruta motera (104)Ruta motera (107)

Ruta motera (105)

Tot just abans d’arribar als camps d’arròs, parem en una botigueta a menjar unes cornes casolanes mooolt bones i a fer un cafè. Mentre fem el cafè parlem com podem amb un home d’allà i li preguntem com podem fer per veure les terrasses sense haver de pagar, perquè clar, aquí també s’ha de pagar per entrar, i no poc. Ens comenta que abans d’arribar a les terrasses d’arròs ens en trobarem d’altres i aquestes són gratuïtes, gràcies a Déu!

Ruta motera (38)

Tornem a pujar a la moto i cap allà! Quant portem pocs metres comencem extensions de terrasses d’arròs que ocupen totes les muntanyes i que arriben fins on allarga la nostra vista.

Ruta motera (76)Ruta motera (77)

Ruta motera (82)

Ruta motera (81)Ruta motera (83)

Ruta motera (87)

Ruta motera (88)Ruta motera (91)

Ens aturem cada poc a contemplar l’espectacle, estem hipnotitzats. Realment són precioses i no cal pagar! 😀

Ruta motera (85)Ruta motera (96)

Ruta motera (102)

Ruta motera (103)

Ruta motera (97)Ruta motera (99)

Després de gaudir de les vistes dels camps d’arròs, seguim amb el nostre recorregut. Aquesta vegada cap al temple d’Ulun Danu. Aquest temple és famós perquè està a dins d’un llac que es troba a dalt de les muntanyes. Quan arribem allà, és hora de dinar, així que a complir, i a dinar. Aquí estem força alts i fa fred així que anem buscant el sol. Aquest país té uns contrasts tèrmics increïbles, fa calor i de sobte ens estem pelant de fred 😦 A més, per aquí abunden les venedores de maduixes, com pot ser que hi hagi maduixes amb aquest fred?

Ruta motera (117)

Ruta motera (129)                                                                                                                                                                                                                                                             Després d’haver menjat, seguim la carretera fins al temple, però com que ja estem farts de pagar per avui; decidim que no hi entrem i mirarem de gaudir de les vistes des d’algun embarcador que hi ha al voltant del mateix llac.

Ruta motera (132)

Tornem a pujar a la moto per dirigir-nos al nostre últim destí del dia, anem cap a Lovina. És un bon lloc per poder anar a fer avistaments de dofins, cosa que no farem perquè ja ho vam fer a Sri Lanka i també és un bon lloc per fer immersions, pel que sabem dels companys Mario i Eva de Viatge a Ítaca. Així que després d’uns quants quilòmetres més, arribem al nostre destí. Trobem un Homestay al preu que estem trobant a tota l’illa 150000 IDR amb esmorzar inclós i ben a prop de la platja.

Ruta motera (190)Ruta motera (155)

Quan estem instal·lats anem a veure la posta de sol, avui ha estat un regal… A més, ha estat amenitzada per un noi local que tocava la guitarra mentre anava caient el sol, realment increïble. Lovina, concretament la part de la platja és un lloc tranquil, un poble de pescadors amb sorra volcànica. Aquí hi ha poca gent i entre això i la posta de sol, pensem que ha estat una parada més que justificada 😉

Ruta motera (141)Ruta motera (147)

Ruta motera (151)

Ruta motera (144)Ruta motera (152)

Avui ens llevem amb la intenció d’arribar a Tulamben o Amed, dos llocs per fer immersions però no sabem on ens quedarem fins que estiguem allà, tot dependrà del preu que ens donin per fer les immersions i per dormir. Abans però volem anar a veure les vistes del Gunung Batur, un dels volcans de l’illa i el que està més actiu.

Ruta motera (194)

Per arribar fins allà, hem de tornar a fer un bon grapat de quilòmetres, encara que de tant en tant ens anem aturant per veure el paisatge, descansar el nostre cul que per cert, ens està quedant quadrat i per prendre alguna cosa. Al cap d’una bona estona arribem a dalt de la muntanya que precedeix la pujada al volcà. Les vistes són fantàstiques, tenim el Batur davant amb el llac del mateix nom als seus peus i un altre volcà ben aprop seu. Ha estat pesat pujar i arribar fins aquí, però la pallissa ha merescut l’esforç 🙂

Ruta motera (195)Ruta motera (208)

Ruta motera (213)

Ara només ens queda baixar una carretera que és més empinada del que ens pensàvem i fer uns quants quilòmetres més per arribar al nostre destí. Així que sense pensar-ho gaire, tornem a pujar a la moto, amb una mica de mal de cul i cap allà anem.

A mitja tarda arribem a Tulamben i comencem a inspeccionar tots els centres de busseig i hotels que hi ha; feina feixuga perquè en aquest poble no hi ha res més que hotels i centres d’immersions. Quant ja en portem uns quants de registrats, veiem una furgoneta que va plena de submarinistes. Per contra, a les altres empreses no hi hem vist a pràcticament ningú, així que creiem que ha d’estar prou bé. Seguim inspeccionant fins que passem pel centre, el Dive Concepts. Preguntem i per sorpresa nostra a la recepció hi ha una noia d’Astúries que ens proprociona els preus de les immersions i l’allotjament.

Immersions (8)

Decidim quedar-nos i demà farem dues immersions, ja tocava, des de Koh Tao no havíem tornat a posar-nos una botella a l’esquena 😀 Així que ens instal·lem, preparem tot el material per demà i anem a inspeccionar els pocs llocs que hi ha per menjar en aquest poble. Bé més que un poble és la carretera principal i a costat i costat només hi ha hotels, centres d’immersió i alguna que altra botiga per poder comprar. Un cop tot revisat i amb un lloc localitzat per anar a menjar durant la nostra estada, tornem cap al nostre hotel a dutxar-nos i a posar a carregar la GoPro, que demà té feina 🙂

Immersions (4)Immersions (1)

Sopem i anem cap a dormir, demà ens hem de llevar aviat per fer la primera immersió 😀 Quan estem a punt d’anar a dormir, preparo la GoPro i just en el moment de tancar-la, se’n va tot a la merda!! S’ha trencat la peça que serveix per tancar la càmera hermèticament, no pot ser, quina putada!!! Demà no podrem fer cap foto del fons marí 😦 No hi podem fer res, anem cap a dormir i esperem que demà tinguem dues immersions fantàstiques. Bona nit!

CONTINUARÀ…

• A Lovina ens allotgem a Pondok Wisata Puri Mandahara Guest House. A peu de platja. 150000 IDR/ parella i nit. Roba de llit neta, lavabo dins l’habitació, tovalloles, aigua freda i paper WC. Ventilador. Wifi al restaurant, esmorzar inclòs i wifi correcte.
  • Temple de Taman Ayun: 15000 IDR/ persona. Aparcament oficial gratuït.
  • A Tulamben ens allotgem a Dive Concepts (empresa de busseig). 100000IDR/ parella i nit. Roba de llit neta, ventilador, tovalloles, lavabo dins habitació, aigua freda. Wifi correcte. Fem immersions amb ells, 2 Fun dives 500000 IDR/ persona (Liberty Wreck i Drop Off Wall).
  • Menjar a Tulamben és car, igual que comprar al supermercat. Hem trobat algun Warung amb preus una mica més raonables però de 25000 IDR no baixa cap plat. Esmorzem al nostre Guest House per 25000 IDR (pancake de plàtan + suc de fruita natural + cafè i/o te tot el que vulgueu).

Posted on 17 Octubre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )