Primer contacte amb el fons marí de Bali

A dos quarts de set del matí toca el despertador, toca esmorzar, en menys de dues hores estarem a sota el mar 🙂 Un cop esmorzats ens presenten el nostre Dive, en Yogi, un noi de només 23 anys del país. Fem el briefing i carreguem botelles i la resta de trastos al camionet. Pugem i amb un tres i no res estem carregant-nos els “jackets” amb les botelles a l’esquena, la primera immersió que farem és a la del vaixell enfonsat durant la Segona Guerra Mundial, el U.S.A.T. Liberty Wreck. A falta de fotos nostres us deixem algunes fotos extretes del nostre amic Google, que faríem moltes vegades sense ell ;P

Immersions (6)Immersions (5)

El 1963 els tremolors associats a la erupció del Volcà Agung del que per cert, des de Tulamben es tenen unes magnífiques vistes; van portar el vaixell fora de la platja i deixant-lo entre els 9 i els 30 metres de profunditat, quina maravella! Aquest per tant, és un vaixell per principiants com nosaltres però també per a experts doncs es troba a 40 metres de la platja i és un dels més segurs del món. Porta gairebé 50 anys sota l’aigua i s’ha omplert de coralls de tot tipus, esponges enormes i mils de peixos que viuen aquí!

mapa liberty

Aquí és habitual veure peixos lloro gegants, llavis dolços, mils de nudibranquis, bancs de barracudes, peix escorpí, cavallets pigmeu, meros gegants, peix gripau pallasso, peixos lleó,… En total es creu que hi viuen unes 400 espècies de peixos i 100 espècies pelàgiques s’hi apropen al llarg de l’any.

En aquest lloc, el bó i/o dolent, depenent de com es miri és que les immersions són des de platja i no fa falta agafar cap vaixell per enfonsar-se. Si téns el teu equip doncs, pots gaudir d’una de les millors immersions del món només pagant l’ampolla d’aire 😉 Aquí la platja no és gens idíl·lica perquè més que sorra, hi ha roques i molt grosses!

Immersions (14)Immersions (27)

Només ens falta inflar el jacket, posar-nos les aletes i col·locar-nos les ulleres ben posades. Ja som a dins l’aigua, fent els últims ajustaments de l’equip i amb res comencem a desinflar el jacket i cap avall!

Immersions (16)Immersions (31)

La visibilitat sembla prou bona, més o menys aconseguim veure uns 20 metres. Comencem a veure una gran quantitat de peixets petits de color blau elèctric amb alguna taqueta groga. L’Ursu està tranquil·la, ahir m’explicava històries que no se’n recordava de tal, de qual,… Així que això fot moooooolt bona pinta!

De cop i volta, ens apareix la popa del vaixell enfonsat, el U.S.A.T Liberty Wreck, és molt gran, el vaixell fa uns 120 metres d’eslora i en principi el recorrerem tot. Fins i tot entrarem a dins d’algun compartiment que no té cap tipus de dificultat. Us deixem alguna foto extreta de Google, com no, ja que no vam pode tirar cap foto. Almenys així us podeu fer una idea del que vam veure.

images2images1

Anem resseguint el vaixell, mentre anem veient la multitud de vida que han portat les restes d’aquesta màquina de la Segona Guerra Mundial. De tant en tant, ens creuem amb algun Trigger fish, pel que no ho sabeu són uns cabrons del mar, i si invaeixes el seu territori t’ataquen sense cap mena de contemplació, per sort els hem pogut veure d’aprop i no ens han fet res 😀 Per altra banda, sembla que aquí no són tan agressius com a Thailàndia, ja va bé, no estem per sortir corrent!

En Yogi s’atura de cop i ens ensenya una família de peixos pallassos, Nemos pels amics, però encara són molt petits i no tenen els colors típics taronja i blanc, sinó que són negres i amb taquetes blanques, què xulos! Viuen en una anèmona minúscula!!!

Seguim sense cap tipus de pressa i arribem a la proa, a uns 23 metres de profunditat, la rodegem i comencem el camí de tornada, encara ens queda una mica més de la meitat del tanc, o sigui que encara podem gaudir una bona estona més.

Just quan estem a la proa del vaixell, quedem tots dos flipant, tenim just a davant un banc de cinc o sis peixos lloro búfal. Aquest peix és gros de collons, no direm mides perquè tampoc les sabem i amb les ulleres tot es veu un 30% més gran 😉 Aquest animal té de particular un nyanyo al cap, fent-lo si més no, diferent. Quan acabem d’observar el petit banc, arriba el més espectacular, ens en passa un d’ells a tocar de nosaltres! IM-PRE-SSIO-NANT!!! L’Ursu ha fotut un bon crit de l’emoció 😀

Quan sortim del xoc, seguim el recorregut de tornada. En aquest moment, entrem a dins d’un del compartiments. És molt gros i està en molt mal estat, com la resta del vaixell. Hi ha moments que si no sabèssis que estàs veient un vaixell enfonsat et costaria reconèixer-lo A dins del compartiment, seguim veient la gran vida que hi ha, peixos i de corall. Per cert, no ho havíem comentat encara, però de corall n’hi ha per avorrir i encara està en molt bon estat. N’hem vist de totes mides i colors 🙂 A més, ens hem enamorat de les gorgonies gegants que es mouen al ritme de l’aigua i les corrents, què bonic!

gorgoniasimages

La botella ja s’està acabant, això vol dir que ja toca fer el camí de sortida, així que anem acabant de reseguir el vaixell, aturant-nos en cada lloc on veiem més fauna i acabant amb una petita raya que es mou com per despedir-nos. Ara si que ja estem pujant i sortint a l’exterior, ha estat fantàstic!

Immersions (23)

Bones sensacions després de tants dies sense baixar, gran immersió, molts i molts peixos de totes mides i colors, molt i molt corall. Només hi hagut una pega, no poder fer fotos de tot el que hem vist 😦 De totes maneres els nois de Dive Concept ens en han passat unes quantes perquè tinguem records, què seria de nosaltres sense els records?

Després d’aquesta fantàstica immersió, tornem cap al centre per descansar i agafar forces. Prenen alguna cosa en companyia d’uns nois francesos i un senyor de Valladolid i esperem per la següent immersió. Preguntem on serà aquesta, ens diuen que la farem a la Drop Off Wall, una paret plena de vida, de peixos no gaire grossos però que podrem gaudir de molts diversitat i de molts coralls. Té bona pinta, no? Aquesta paret és la conseqüència de l’erupció del volcà el 1968, és una llengua de lava que esperem que tingui mooolta vida!

Immersions (7)

Doncs després de la curta espera, tornem a pujar a la furgo per anar al següent punt d’immersió. Per cert, aquí totes les immersions es surten des de la mateixa platja, pel simple fet que els millors llocs de buseig estan a dos pases de la costa. Tornem a carregar-nos les jackets amb les noves botelles i entrem cap a dins del mar. Allà tornem a ajustar-nos l’esquip i amb un tres i no res, en Yogi ens diu que anem cap avall!

En el primer moment quedem una mica parats, perquè allà no hi ha paret ni hi ha res, només pedres i sorra negra. Però de cop i volta, ens trobem amb una paret de la que no veiem el fons. Ens comencem a trobar els primers coralls gegants davant nostre, un peix globus que anava a la seva, un caballet de mar, minúscul però impressionant alhora 🙂 Per si no n’haguéssim vist prous a l’altra immersió, ens tornem a trobar els Trigger Fish. En Yogi ens avisa que ha trobat a dins d’un forat un Lion fish, un peix no molt gros que té unes aletes que semblen plomes!

Seguim amb la immersió, de moment, molt millor que la del U.S.A.T Liberty Wreck, creuant-nos amb centenars d’Angel fish, bancs de peixos que no en sabem el nom però que feien molt de goig i amb grans quantitats de corall de tots els colors i mides, tant dels tous com dels durs, realment no tenim paraules per descriure tot el que hem viscut i hem vist.

Després de les immersions toca recordar i asimilar tot el que hem viscut i alhora omplir el Dive log (el llibre d’immersions). Entre conversa i conversa amb uns nois francesos de Lyon i un home de Valladolid, en el que hem coincidit en les dues immersions però en grups diferents; se’ns fa l’hora de dinar. Així que agafem la moto, anem a dinar al lloc on ahir vam sopar i quan acabem anem a donar una volta cap al poble d’Amed, parant abans per refrescar-nos.

Immersions (36)

Immersions (39)Immersions (44)

Amed està situat a poc més de 10 quilòmetres de Tulamben. També és un poble conegut per fer-hi immersions, encara que algunes també les fan al Liberty. El poble està molt millor que Tulamben, vaja que és més poble hehehe Donem una volta per allà i ens enfilem al mirador que hi ha al final del poble per veure les vistes que s’ofereixen, realment molt boniques. Amed és un petit poble de pescadors que d’aquí uns anys té pinta que estarà massificat, així que si voleu venir, doneu-vos pressa. Ara per ara, encara us podreu trobar la platja plena de porcs i gallines que campen lliurement!

Immersions (59)Immersions (55)

Immersions (54)

Immersions (52)

Immersions (63)Immersions (64)

Després de passar una llarga estona per Amed, tornem cap a Tulamben per sopar i preparar motxilles, demà toca tornar cap a Ubud. De camí, ens anem parant per fer quatre fotos als paisatges que rodegen Amed, paisatges de muntanyes pelades perquè estem en època seca i de camps d’arròs amb gent treballant a ple rendiment.

Ruta motera (215)Ruta motera (217)

Avui ens llevem amb piles carregades i amb les forces suficients per tornar a Ubud, el camí és tranquil exceptuant els llocs que discorren pels pobles més grans, encara que aquesta part de l’est de l’illa és molt més tranquil·la i rural que la resta del que hem anat veient fins ara.

Ruta motera (218)Ruta motera (223)

Ruta motera (221)

Ruta motera (226)

Ruta motera (222)Ruta motera (224)

Unes quatre hores més tard d’haver engegat la moto pel matí comencem a veure el caos d’Ubud, només toca arribar fins al Homestay i anar a fer tot el que hem de fer per demà poder marxar cap a les Gili Island, més concretament a Gili Air. Aquesta és l’illa que està situada més a l’est d’aquestes illes. Nosaltres hi anirem amb l’slow boat, tot per estalviar-nos uns quants calers. La putada és que no podem fer-ho pel nostre compte, vaja si que ho podríem fer com ens agrada, però ens la juguem a que ens surti més car i que no arribem fins d’aquí tres dies. A veure qui és el xulo que se la juga…

Fins aviat!!!

• Comprem un bitllet combinat per arribar d’Ubud fins a Gili Air. El bitllet ens costa 180000 IDR/ persona i trajecte. Inclou: Transport des del Guest House fins al port de Padangbai on s’agafen els ferrys per Lombok. Allà agafem un ferry cap a Lombok que tarda aproximadament unes 4,5h. Un cop allà, agafem un mini bus que ens porta des de Mataram (a Lombok) fins al port de Bangsal per agafar la barca local fins a Gili Air. Recorregut aproximat de 12h.
  • El bitllet de Fast Boat fins a les Gili Air al mateix port de Padangbai costa 200000 IDR (si el compreu on venen els bitllets per l’Slow Boat). Sinó prepareu almenys 400000 IDR/ persona.
  • El bitllet d’Slow Boat de Padangbai fins a Mataram (Lombok) costa 45000 IDR però un cop allà no hi ha res, només furgonetes de transport privat per la qual cosa si no teniu res contractat i sabent com són els indonesis, la broma us pot sortir molt més cara que comprant el paquet sencer…

Posted on 18 Octubre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.