Gili Air, el paradís del corall mort

Bon dia a tothom! Avui el dia comença molt aviat, a les sis estem esmorzant, amb discusió prèvia amb els del Homestay perquè no ens volien fer l’esmorzar tan aviat. Tenen uns collons com pinyes, després d’haver-nos estat aquí un bon grapat de dies i haver llogat la moto amb ells, encara posen problemes per donar-nos una trista llesca de pa amb un remenat d’ous i quatre talls de fruita. Sort que ens acompanya en Pico, el gos, aquest és el més agradable de la família 😉

Acabats d’esmorzar anem cap al punt on havíem quedat que ens vindrien a buscar. Arribem una mica abans, amb l’esperança que seran puntuals, doncs JA! No ens fan esperar molt però puntuals, els que es diu puntuals, no són aquest individus. A més, quan som a sobre, pensem que ja marxem cap a Padangbay, doncs tampoc! Ara toca anar de ruta per tot el poble recollint a gent i més gent fins omplir la furgoneta. Això no és tot, encara toca anar a omplir el dipòsit de benzina. O sigui, que al final enlloc de sortir a les set acabem, sortint cap al vol de quarts de nou, buffff… Quina paciència que has de gastar amb aquesta gent.

Per sort, encara no una hora més tard, arribem al port. Aquí toca altra vegada la xerinola d’aquesta gent. Els que tenen pasta i van amb el fast boat a un costat, els pringats i sense un duro que van amb l’slow boat, cap a l’altre. Un cop això, toca intentar colar-te el fast boat a preus d’escàndol, el doble del que valia a Ubud. No és per matar-los? Al final els quatre que anem amb l’slow boat ens porten fins al moll i allà toca tornar a esperar una hora llarga.

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

El vaixell per variar tampoc arriba a l’hora, però per sort no ens fa esperar gaire. Així que arriba pugem ens situem i ens relaxem, per fi! El viatge és tranquil, la mar està molt calmada, així que l’Ursu aprofita per fer algun cop de cap i jo per mirar d’anar posant al dia el grapat d’entrades que tenim endarrerides. Així que ja sabeu, a la que poguem us començarem a atacar amb noves històries!

Gili Air (11)Gili Air (14)

Gili Air (7)

Gili Air (16)Gili Air (17)

Quatre hores i mitja més tard, arribem al port de Bangsal, allà ens esperen per pujar-nos a una furgoneta per anar cap a les Gili Air. Dins del que cap encara està sortint més bé del que ens pensàvem el recorregut, amb algun que altre retard però força bé 🙂 Així que pugem i cap a les Gili Air que hi falta gent! …o no! Hehehe

DCIM100GOPRO

A primer cop de vista, Lombok és veu molt menys desenvolupat que Bali o Java, així que això ens agrada. El trajecte passa per platges de somni i palmeres, molt idíl·lic!

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Arribem al poble de Senggigi per deixar a un rus que venia a la furgo amb naltros i ens diuen que són les cinc i que a aquesta hora ja no surten més vaixells cap a les Gili, no pot ser! Ens havíem avançat dient que tot estava sortint massa bé 😦 De totes maneres després de lluitar una estona amb els diables, aconseguim que ens duguin al port per comprovar que és veritat el que diuen. Així que, cap allà anem, amb un conductor que no en té ni idea de conduir i que a més, sembla que vagi trepitjant ous, sembla que ho faci expressament perquè no arribem mai més…

Arribem a les sis al port d’on surten els vaixells locals cap a les Gili i es demostra una vegada més, que són uns grans ca…brons! En un tres i no res, estem a sobre d’una barca local que ens deixarà a l’illa de Gili Air. Per sort o per desgràcia, som els únics que anem a Gili Air i els altres, han de passar la nit a Senggigi per pofer arribar a destí… No hi ha manera, aquesta gent t’esgota cada minut del dia i cada vegada que has de tractar amb ells.

En poca estona arribem a l’illa, el viatge ens regala una bonica posta de sol però la gran putada per nosaltres és que ja és negra nit, o sigui que costarà una mica més trobar lloc per dormir. A més, hi ha molt poca llum al carrer, fent més difícil la nostra tasca. Hem vingut amb la barca amb un noi italià i una noia de Madrid i no és per res, però quan busques allotjament desesperat i barat a aquestes hores, ser quatre persones no ens fa gràcia. Això que ens havien dit que ells ja tenien lloc…

DCIM100GOPRO

Després de mirar uns quants Homestays i hotelets que gairebé estan tots plens, al final en trobem un que ens deixa l’habitació amb esmorzar i wifi per 200000 IDR, és caríssim! Però també és el més barat que hem trobat 😦

Gili Air (96)Gili Air (100)

Gili Air (160)Gili Air (161)

Ens hi instal·lem i anem a sopar al lloc més barat que trobem, essent bastant car pel nostre pressupost, però bé té vistes al mar i per veure la posta de sol i hi ha música tranquil·la de fons, sona la Garota de Ipanema 🙂 Acabats de sopar anem cap al Homestay que l’Ursu ha d’estudiar i ha d’aprofitar, que demà volem fer platja amb tranquil·litat 😀 De camí cap a casa, mirem el cel i sorpresos, ens adonem que tenim tot un espectacle davant dels nostres ulls, la via làctea per nosaltres solets 🙂 Ens en anem més que contents a dormir, què més podem demanar?

Gili Air (106)Gili Air (122)

Gili Air (108)

Gili Air (130)

Gili Air (134)Gili Air (107)

Bon dia! Avui ens llevem sense despertador, esmorzem i marxem primer de tot, a buscar un lloc barat per allotjar-nos. Missió impossible! El curiós d’aquest racó d’Indonèsia és que en molts llocs t’ofereixen cuina però no hem trobat cap lloc per comprar a preus raonables.

Després d’això, anem a buscar un raconet per posar-nos com dues gambes i refrescar-nos a les platges d’aigua cristal·lina que té l’illa. Quan el trobem, ens emportem una petita decepció, banyar-te aquí és una mica perillós perquè està ple de corall mort i el més fàcil és que t’acabis tallant el peu. Quina aventura entrar a l’aigua!

DCIM100GOPRO

Gili Air (97)Gili Air (145)

El bó d’aquest lloc és que tot i ser petit, sembla que la gent hagi desaparegut, no es veu ningú 🙂

Gili Air (118)Gili Air (123)

Després de passar tot el matí en remull, anem a fer una volta amb tranquil·litat. En aquest racó no hi ha motos, ni cotxes. La gent es desplaça a peu, en bicis de rodes gegants per poder anar per la sorra i amb carro de cavalls! Els camins són de sorra, l’asfalt no ha arribat però per contra, els hotels luxosos, restaurants de preus impossibles i botigues de souvenirs, estan a l’ordre del dia.

Gili Air (102)

També hi ha molts centres de busseig que curiosament són dels més espectaculars que hem vist i tots tots tots tenen una piscina! Ja ens fotriem una bona remullada, ja!

DCIM100GOPRO

Tornem a buscar un raconet per banyar-nos que no tingui tant de corall mort i on poguem banyar-nos amb més tranquil·litat, impossible!!! Tot està igual, encara que ens posem a dins l’aigua amb les xancletes hem de vigilar per no acabar-nos tallant. Així que quan estem farts de fer peripècies per no fer-nos mal, anem cap a buscar un lloc molt local per dinar per quatre duros. Aquí tot està encarat al turisme, això fa que els preus siguin elevats, molt més que a la resta de llocs que hem estat d’Indonèsia.

Gili Air (129)Gili Air (148)

Gili Air (144)

Mentre dinem, parlem de què fer aquests dies, i després de parlar-ho molt, decidim amb molta pena que demà marxarem de l’illa. Tot és molt car pel nostre ajustat pressupost i a més, les platges no acaben de ser com esperàvem. Esperàvem una platja com la de Koh Rong a Cambodja i bé, ens hem trobat amb unes aigües impressionants però que no són tant bones pel bany com esperàvem. Marxarem cap a Kuta Lombok, amb l’esperança que allà sigui tot més barat i que les platges siguin més del nostre agrat.

La resta de la tarda l’aprofitem per passejar una estona i descobrir curiositats de l’illa, com el seu transport. Aquí no hi ha motos ni cap tipus de vehicle motoritzat. Això ha comportat que cada vegada que sentíem que venia algun carro estirat per cavalls, com que tots porten cascabells, a l’Ursu li donava per cantar: Corre corre caballito, corre por la carretera… hehehe

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Al matí següent, ens llevem molt d’hora, ens fotem un senyor esmorzar i tirem cap al port. Marxem cap a Kuta Lombok, a veure quines aventures ens depararà avui el recorregut. Adéuuuuu!

DCIM100GOPROGili Air (186)

DCIM100GOPROGili Air (187)

• Ens allotgem a Kokowa Homestay. Habitació doble estil bungalow amb terrassa, taula i cadires. Lavabo dins l’habitació, aigua freda, roba de llit neta, ventilador, tovalloles, paper WC. Wifi correcte, esmorzar inclòs. 200000 IDR/ parella i nit.
  • A l’illa hi ha algun Warung local on podreu menjar per poques rúpies però amb quantitat escassa… És l’únic lloc on podem dir que hem passat gana!!!
  • Tot el que vulgueu comprar en botiguetes locals (no hi ha cap botiga gran ni supermercat) val 10 vegades més del seu preu real. Ja sabeu, sou turistes i teniu la cartera plena!
  • El preu fixe d’un Fun Dive són 400000 IDR, a tots el centres de busseig costa el mateix i el preu és inamovible.
  • Llogar material per fer snorkel costa 25000 IDR Ulleres i tub. Si voleu aletes, 10000 IDR més.
  • Hi ha tot d’agències que us organitzaran el que vulgueu amb preus desorbitats. Comprem un bitllet combinat per anar fins a Kuta Lombok (en principi són pocs quilòmetres). Ens costa 200000 IDR/ persona i trajecte. El bitllet inclou: Barca Local fins al port de Bangsal. Transport en mini van fins a Kuta Lombok. Al port us intentaran fer pujar en un carro de cavalls que haureu de pagar. Si no voleu pagar, només heu de sortir del port i caminar recte fins al Taman Sari Homestay and Restaurant que està a menys d’un quilòmetre. Allà us espera la van. Allà hem esperat un parell d’hores per sortir i en aproximadament a les 13h hem arribat a Kuta Lombok ( 5 hores en total).

Posted on 20 Octubre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.