Kuta Lombok, tranquil.litat, surf i platges de somni

Sortim de Gili Air una hora més tard del previst en una barqueta local que va plena a vessar. Al mateix port on arribem, ja ens volen timar. Pugeu al carro de cavalls, ens diuen, sí home! Comencem a caminar buscant el restaurant on tenim esperant la nostra mini van. Al cap de menys d’un quilòmetre sota el sol que cau, som a lloc. Aquí hi ha molta costum d’entre transport i transport, portar-te a qualsevol negoci (principalment un restaurant) perquè facis algun consum. Passem dues hores esperant ajeguts per terra i xerrant amb els venedors de pulseretes que amb molta fe, s’apropen a nosaltres.

Quan algú es decideix, pugem al vehicle i sembla que tot va bé fins que arribem a Senggigi. Allà la furgoneta para i ens deixa a nosaltres i a una parella de britànics. Hem d’esperar un altre transport! I això fem, esperar una hora més. Ja som a prop, així que amb aquesta furgoneta (si ve) ja serem a lloc, no? En aquest país sovint quedem parats perquè algunes vegades pensem que no vindrà ningú a recollir-nos, has de confiar cegament en ells i és una feina dura, la veritat…

Apareix una furgoneta que ja va plena però pugem nosaltres quatre i dos persones més. I en aproximadament un parell d’hores més, ja som a lloc!

Arribem a Kuta Lombok i les primeres sensacions són molt bones, aquí en ple setembre hi ha algun turista però poca cosa. A més, l’ambient és molt rural. Els voltants estan plens de palmeres, un paissatge més aviat sec i dessolat i casetes de palla i bambú per tot arreu. Estem en un lloc més del nostre estil. I és que a vegades, el que els hi agrada a uns no els hi agrada a uns altres però nosaltres en els llocs més rurals, és on ens sentim més feliços i a gust.

Lombok (271)

Amb això no volem dir que a Kuta Lombok no hi hagi pirates ni turistes, tot el contrari, però aquí encara queda gent autèntica i quan surts del carrer principal, estàs de ple a la Indonèsia més rural.

Lombok (108)

Se’ns apropa un home i ens diu que per 100000 IDR té habitació. En Marc puja a la seva moto i jo em quedo amb les motxilles esperant on ens han deixat. De mentres, ve un vailet que ven pulseretes. El nen és molt graciós i s’ha emocionat perquè som catalans. L’enganyo una miqueta i li dic que en Marc coneix en Messi i innocent (encara li queda un bri d’innocència) em pregunta si sabem quan vindrà en Messi a Kuta Lombok! El nen es queda amb mi perquè espera en Marc, vol quedar amb ell per fer un partidet 😀

Quan torna en Marc, ja ve amb una moto, em carrega a mi i les bosses i marxem cap a Roy’s Homestay! Passem per camins de terra que estan especialment secs en aquesta època i deixem endarrera cases de palla i bambú on la gent viu tirada per terra, el bestiar campa per on vol i els nens corren despullats. No tot són luxes a Indonèsia. Aquesta part més rural ens recorda a Cambodja i a Laos…

Lombok (1)

El nostre Homestay és un lloc tranquil que tenen força ben cuidat i està ple d’habitacions estil bungalow amb terrassetes. A més, està molt net! Ens quedem! Volta per aquí el fill gran de la casa, un nen que sembla en Piraña de Verano Azul però que no passa dels quatre anys i que corre per aquí en boles. La llàstima és que aquest nen ja sap que als turistes no els hi ha de dir ni mu, no s’apropa per a res a nosaltres ni tan sols respon quan li dius alguna cosa…

Lombok (252)Lombok (253)

Lombok (248)Lombok (89)

Aquí només el jefe parla anglès, la resta de la família, tot i ser un homestay, no es comuniquen per res. De fet, de homestays m’hem trobat més aviat pocs perquè es fiquen aquesta etiqueta però a la pràctica; són hotels montats en un terreny familiar i ells campen per aquí. Res més autèntic, no vingueu esperant estar com a casa fora de casa.

Lombok (90)Lombok (252)

Deixem trastos, contemplem una mica com passa la vida i anem a dinar. Hem vist venint que hi ha un Warung local aquí mateix, així que allà anem. El lloc es diu Mario, d’en Super Mario Bross 😉 Mengem molt bé i barat, tot apunta que serà el nostre lloc de capçalera.

Lombok (256)Lombok (259)

Passem la tarda recorrent el poble i revisant restaurants i supermercats cercant els preus més competitius hehehe Cau un sol de justícia però arribem a casa sencers.

Reposem i intentem connectar-nos al wifi però no hi ha maneres així que quan es fa fosc, agafem el camí de terra que ens porta directes al Warung Mario a sopar! Jo menjo un pollastre amb una salsa de coco molt bona i en Marc es tira al Nasi Goreng, un plat d’arròs amb una barreja de tot el que tenen pel restaurant i coronat per un ou fregit al capdamunt. Tips, anem cap a casa a fer el cafè i a gaudir de la fresqueta que corre. Bona nit!

Lombok (269)Lombok (270)

Bon dia! Són les set del matí i fa un sol que crema. Els primers rajos ja arriben a la nostra terrassa així que esmorzar es converteix en esport de risc. Ens cruspim el nostre banana pancake que per cert, és dels millors que hem provat i ens fem un bon cafè amb llet de sobre.

Lombok (316)

Lombok (310)Lombok (314)

Lombok (318)

Ens preparem i agafem la nostra moto, avui anem cap a la platja. Aquí hi ha platges per tot arreu, així que només cal decidir agafar dreta o esquerra i en poca estona et plantes en platges de somni en les que sovint, ets l’únic banyista! Genial!

Lombok (50)

Agafem la drecera cap a l’esquerra. La primera parada la fem a la platja Tanak Beak Beach, aquí es troba l’hotel més luxós de tot el poble, el Novotel. Hem de deixar la moto un pèl decantada de la mateixa platja, perquè rarament, hi ha una colla de pirates que et cobren per aparcar. És una platja molt bonica amb aigües d’un blau cel o turquesa, un color molt dolç que no sabríem definir. Al fons, trenquen les onades amb molt mala llet. La platja és ben llarga i hi ha alguns coralls morts però res a veure amb les platges de Gili Air. El paisatge de Lombok i de les seves costes és ple de muntanyes i de pics més petits que sobresurten al mar, l’estampa és genial i a més, com que estem sols, la màgia es multiplica!

Lombok (51)Lombok (34)

Lombok (2)

Lombok (101)

Lombok (17)Lombok (32)

Estem una bona estona remullant-nos i prenent el sol. Aquí la sorra és molt curiosa, són boletes i això ja ens va bé perquè no ens enguarrem massa 😀

Lombok (4)Lombok (35)

Per cert, un matí que ens volíem remullar ben aviat, ens vam trobar amb la marea baixa, podent observar aquest espectacle…

Lombok (65)

Lombok (57)Lombok (61)

Lombok (67)

Quan ens cansem, agafem la nostra moto i marxem a cercar més platges! Ens anem perdent per diversos camins que porten a diferents platges. Arribem en una que no té nom, almenys no sabem com es diu però és increïble. No hi ha pràcticament ningú i l’aigua es veu de diferents tonalitats de color blau. La màgia queda una mica truncada per les escombraries…

Lombok (41)

Lombok (47)Lombok (45)

Lombok (42)

Aquí no ens banyem perquè volem arribar a la platja Tanjung Aan, així que anem cap a la moto i del no res, apareixen dos nens que ens diuen que hem de pagar el pàrquing. No hi ha manera d’estar tranquil en aquest país. Ens fiquem direcció a una de les platges més recomanades d’aquest lloc.

Lombok (68)Lombok (71)

Donant voltes i més voltes, arribem a la platja esperada, creuant per una carretera en molt mal estat i plena de vailets que no paren de demanar-te calers, és una vergonya! Quan arribem ens tornen a demanar calers per aparcar la moto, però els hi diem que és molt tard i que només la volem veure i després a la tarda tornarem, així que entrem sense pagar. La platja és fantàstica, però plena de gent i baretos. Estem dos segons perquè tenim gana i si després tornem, ja aprofitarem per fer fotos i banyar-nos, així que cap a dinar!

Lombok (70)

Al final no hem tornat a la platja, hem aprofitat per connectar-nos, l’Ursu ha de treballar amb el pràcticum de la uni i primer és l’obligació i després la devoció 😉 A part de treballar hem fet poca cosa més. Bé, hem descansat i ens hem relaxat una bona estona hehehe

Avui volem inspeccionar la part oest del poble, però primer ens hem de tornar a connectar, primer per la uni i després per treballar amb el que farem la resta de dies que ens queden a Indonèsia. Després de donar-li moltes voltes a l’assumpte i veure que és molt car i que no tenim suficients dies, no volarem fins a Sulawesi, una altra illa d’aquest gegant país. Així que aprofitarem millor els dies per recorrer com es mereix l’illa de Flores i rodalies.

Lombok (255)

Passejant pel poble ens trobem una sorpresa, unes nenes musulmanes que ens volen vendre pulseres, què estrany! La sorpresa ve donada perquè ens comencen a dir que no els agraden els turistes perquè tots som cristians! Els expliquem que nosaltres no som cristians, que no practiquem cap religió ni creiem en Déu. Es queden mortes i intentem explicar-los que s’ha de respectar a tothom, està difícil, són molt petites però ja estan enverinades. Una llàstima!

Per la tarda, anem de camí cap a les platges de l’oest i la primera que trobem, és una platja que s’arriba pel mig de plantacions de tabac i de quatre cases de canyes i xapa.

Lombok (147)Lombok (152)

En aquesta platja no hi ha ningú, fa més d’un quilòmetre de llarg i estem completament sols, això és impressionant!!! 🙂

Lombok (113)

Lombok (117)Lombok (131)

Lombok (114)

L’aigua està molt neta i es barrejaria amb el cel si no fos per les onades que trenquen al fons, una maravella 😀

Lombok (136)

Lombok (132)Lombok (135)

Lombok (141)

Ens banyem i juguem com dos nens, aquí hi fem més de mitja tarda, buscant tresors i trobant anells naturals impressionants que l’Ursu s’ha emportat!

Lombok (112)Lombok (138)

Lombok (127)

Marxem a veure la posta de sol des d’algun altre punt de la illa. Ahh! Per cert, per molt sols que estàvem, no us penseu pas que no ens han vingut a demanar calers per aparcar la moto quatre crios que no s’aixecaven més d’un metre de terra. I a més, hem tingut una inesperada visita d’una dona que recollia brossa, la platja fa més d’un quilòmetre però s’ha assegut amb nosaltres i a començat a parlar en indonesi 🙂

Lombok (155)Lombok (157)

Arribem a la platja de Mawun, després de conduir durant una llarga estona per una carretera envoltada de diferents plantacions i poblets molt rurals. Aquí ens tornen a demanar que paguem, però per l’hora que és, els hi diem que no. La posta de sol, ha estat de les millors que hem vist fins ara.

Lombok (159)Lombok (179)

Lombok (224)Lombok (232)

Lombok (160)Lombok (161)

Les vistes són impressionants, muntanyes de fons, unes quantes barques de pescadors que marxen cap a treballar i el sol que a poc a poc, s’amaga darrere de les muntanyes. Amb harmonia, uns quants núvols decoren el cel, una posta de sol màgica per una tarda increïble 😉

Lombok (175)

Lombok (167)Lombok (169)

Lombok (205)

L’Ursu durant la posta de sol s’ha dedicat a fer quatre poses de ioga i a gaudir d’aquella magnífica estona hehehe Quan tornem cap a casa, si mirem endarrera, veiem el cel d’un color rogenc i taronja per sobre de les valls plenes de plantacions de tabac i palmeres, de somni!

Lombok (192)

Lombok (197)Lombok (201)

Lombok (209)

Aquest matí anem a connectar-nos altra vegada per mirar si hi ha cap tipus de novetat a la uni i d’allà marxem cap a la platja, on ahir vam viure la posta de sol. Quan fa poc més de dos o tres quilòmetres que hem passat el poble, sonen les alarmes, hem punxat la roda de darrere!!! Óstia quina putada, però què hem de fer, arreglar-ho i seguir el nostre camí, així que tornem enrere, estones caminant i estones a sobre la moto i en poc més de mitja hora trobem un mecànic. Ens arregla la punxada i tornem a fer camí cap a la platja, només hem perdut una hora!!

Lombok (276)

Després d’haver arreglat la punxada a uns sis quilòmetres i després d’haver vist un altre mecànic, tornem a punxar!!!! No pot ser!!! Per sort, aquesta vegada ha passat just al costat del mecànic. Amb aquest decidim canviar la càmera, perquè la que portàvem està inservible. Ens posa una altra càmera que no és nova, ens diu que no en té, ho arreglem i sorpresa, no portem un duro! Així que l’Ursu es queda allà esperant-me i jo marxo cap al Homestay a buscar calers.

Lombok (283)

Quan passo altra vegada per on hem rebentat roda la primera vegada, torno a rebentar!!! Això és per desesperar-se!! Aquesta vegada decideixo arribar fins al mecànic a sobre la moto i a gas! Em veu arribar i li explico el que ha passat, ell sembla que flipi, però jo encara més! En res em posa una càmera nova, aquesta sí. Marxo a buscar diners i li comento al propietari del Homestay, ell com si res, a més de trobar-ho tant normal. Després de tota l’aventura, arribo per fi allà on he deixat l’Ursu i on m’han posat la primera càmera que en res s’ha estripat, li llenço als morros i li dic que no li penso pagar ni un sol duro. Pugem a la moto i marxem cap a la platja del Novotel, s’ha fet molt tard, hem perdut pràcticament tota la tarda i no hi ha gaires ganes de fer molts més quilòmetres en moto. I si tornem a punxar?

Lombok (290)

Per sort, durant la resta de la tarda a la platja, passem una estona molt divertida amb els nens que venen pulseres. Ens han dit que van a l’escola però no ens ho creiem massa. També ens han dit que les mares fan les pulseres i que ells les venen per la platja als turistes, tots tenen diners. No creieu que això és desgraciar a la canalla? Nosaltres sí, aquests nens no passen dels deu anys i saben més que nosaltres, estan desgraciats de per vida però si t’ho pares a pensar fredament, en aquest país, no tenen massa més opcions.

Lombok (294)Lombok (292)

Bé, la màfia de les pulseres ens ha comentat que hi ha unes noies per la platja que van vestides molt curtes i són prostitutes. Ells ho saben perquè el tiet d’un d’ells en té, hem flipat! Diuen que canten als Karaokes, així que ja ho sabeu, els Karaokes a Indonèsia són cases de nines.

Curiosament, les noies que van curtes, han volgut unes quantes fotos amb mi i això hem fet, volien fotos doncs han tingut fotos. Una d’elles m’ha apretat el nas i no sabia massa bé a cuento de què venia la brometa. M’han explicat amablement que a Indonèsia tothom té el nas xato i que els fa gràcia que jo el tingui més prominent 😀

Lombok (291)

S’apropen més mafiosos de les pulseres i entre ells, hi ha un vailet que no passa dels cinc anys tot desdentegat. És el més espavilat! Totes les companyes ens intenten vendre les pulseres a 10000 IDR però ell els comenta que ens facin l’oferta! El menut diu: 2×1!!! Passem una estona prou divertida i al final li acabo ensenyant la cançó del Sol, solet. No costa massa treure-li un somriure!

Lombok (296)

Quan el sol cau, conviden al Marc a jugar a fútbol en un camp improvitzat per roques. Acabem de passar la tarda amb ells i marxem cap a casa a descansar i a fer l’últim sopar al Mario Warung, demà marxem cap a Flores!

Lombok (299)Lombok (301)

• Ens allotgem a Roy Homestay, és un lloc una mica apartat del xivarri i força tranquil. Habitació estil bungalow amb roba de llit neta, lavabo a dins (aigua freda), tovalloles, ventilador. Esmorzar inclòs i cafè i te durant tot el dia. El Wifi no funciona més que per whatsapp i poca cosa més. 100000 IDR/ parella i nit. És dels llocs més nets que hem trobat en tot el viatge. No recomanem el lloc, el propietari és un pirata que us intentarà col·lar alguna nit més de les que heu estat…
  • Lloguem una moto al mateix Guest House per 50000 IDR/ dia. Per anar de platja a platja necessitareu una moto, una bici o unes bones cames perquè amb el sol que cau, quedareu desintegrats si penseu caminar…
  • En aquesta illa no existeix el Check-in ni el registre per llogar un vehicle, ni res de res. Així que esteu atents a quan heu arribat i no perdeu el compte, us intentaran col·lar més dies. Les motos de l’illa en general, estan en mal estat i us poden ficar una peça perquè porteu la taula de surf, si penseu fer-ne.
  • No hi ha benzineres, així que podreu ficar gasolina en botigues locals que la venen per litres (7000 IDR/ L, preu fixe), estan per tot arreu.
  • Com que les motos estan en males condicions, us avisem, hi ha mecànics per tot arreu. Nosaltres hem pagat: 10000 IDR/ reparar càmera de pneumàtic i 40000 IDR/ càmera nova.
  • Mengem sovint a Mario Warung, el lloc està molt net, són simpàtics i fan menjar bó i abundant. Només menjar indonesi. Plats a partir de 10000 IDR fins un màxim de 30000 IDR. Preparen menjar per emportar. Sucs de fruita a 8000 IDR i aigua gran a preu de supermercat 5000 IDR.
  • Teniu algun supermercat i paradetes de fruita per la zona amb preus elevats.
  • Per xupar wifi anem a Join Cafe. El wifi funciona millor que a d’altres llocs però no podem dir que correctament. Els preus són correctes tot i que les racions no són tan abundants com a Mario Warung. Sucs de fruita molt bons per 7000 IDR.
  • Comprem en una agència, la més barata que trobem un bitllet combinat de van+bus+ferry des de Kuta Lombok fins a Labuanbajo (Flores). Trajecte d’unes 30 hores amb sopar inclòs: 375000 IDR/ persona. El bus és molt còmode i nou. El trajecte inclou: Van de Kuta Lombok fins a l’estació de busos de Mataram (Sortim a les 12:30h, 1,5-2h). A les 15h surt el bus de Mataram fins a Labuhan Lombok (l’embarcador pel ferry que creua a l’illa de Sumbawa). El trajecte en bus dura unes hores i el ferry per creuar, 2-3 hores. Un cop allà, tornem a pujar al bus i seguim atravessant tot Sumbawa fins Bima. Allà canviem a un bus local fins a Sape (l’altre punt on agafarem ferry fins a Flores). Arribem a Sape a les 7h del matí i a les 8h agafem el ferry fins a Flores (10 hores més de trajecte).

Posted on 23 Octubre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.