Dies de calma i recuperació a Labuan Bajo

Arribar a Labuan Bajo, a Flores no ha estat una tasca fàcil, còmoda ni tampoc curta, però bé això ja és normal en aquest país no? Hehehe En primer lloc i per ser breus, per sortir de la illa de Lombok, des de Kuta, vam utilitzar dues mini vans, un bus i un ferry per creuar fins a la illa de Sumbawa, només per aquest recorregut vam invertir un total de gairebé cinc hores.

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

lb (16)lb (18)

Un cop a la illa de Sumbawa, amb el mateix bus amb el que vam sortir des de Mataram a Lombok, creuem gairebé tota l’illa, parant única i exclusivament per sopar, durant set hores. Diem gairebé tota l’illa, perquè a les quatre del matí ens desperten i ens fan canviar de bus per pujar a un bus local. Aquest és tota una aventura, ple a vessar i amb gallines sueltes… En aquest hi estem unes dues hores més, fins que arribem a la ciutat de Sape.

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Aquí baixem i agafem un altre ferry que només nou hores més tard ens deixa al port de Labuan Bajo. Vaja al final unes trenta hores de camí i d’una gran multitud de vehicles per arribar a lloc, this is Indonèsia!!! I fins aquí el relat curt del periple del camí, bufffff… Per sort vam estar distrets amb una parella de francesos i amb en David, l’avi rodamón britànic que vam conèixer!

lb (49)

Quan arribem a Labuan Bajo, toca buscar lloc per dormir. Pensàvem que seria tasca senzilla i barata, doncs NO! Tot és caríssim i l’únic lloc que és barat i està en bones condicions està ple, així que avui tocarà gratar-se la butxaca i anar a dormir en un lloc que per nosaltres, és car. Tot i això, l’esmorzar serà buffet 😉 Durant la nostra cerca, l’Ursu es comença a trobar malament, agafant diarrea i febre. En primer lloc ens venen mals pensaments al cap, però després suposem que tot està relacionat amb el cansament del dia.

Avui ens llevem amb ganes de no fer res. Primer perquè l’Ursu s’ha aixecat millor pel que fa el tema febre però fatal per altra banda ja que s’ha llevat completament contracturada i no pot moure’s pràcticament. Així que esmorzem i ens fotem les botes amb el buffet i canviem de lloc, a l’hotel més econòmic, el Mutiara. Després anem a comprar bàlsam de tigre per poder-li fer un massatge a veure si la cosa evoluciona millor.

lb (65)

Per sort, a la tarda anem a connectar-nos a un dels pocs llocs del poble on hi ha una connexió mitjanament decent i l’Ursu es comença a trobar millor de tot plegat, això del tigre funciona…o potser ha estat el meu massatge? Hehehe Hem estat controlant llocs de massatge per aquí però no ens inspiren confiança, ara seria un bon moment per trobar un terapeuta indi, on s’han fotut?

lb (70)lb (67)

lb (71)

lb (75)lb (69)

Avui hem fet poca cosa més, revisar els llocs per anar a fer l’excursió a Rinca i Komodo per anar a veure els seus dragons i anar al Komodo Dive Center, centre d’immersions recomenat per en Joan i l’Èlia de www.voltantpelmon.com i per en Mario i l’Eva de www.viatgeaitaca.com per parlar dels preus de les immersions que volem fer els propers dies.

Vida abord i dragons de Komodo (2)

La resta dels dies que hem passat a Labuan Bajo, els hem dedicat a cuidar tant com hem pogut la contractura de cavall de l’espatlla de l’Ursu. Connectar-nos les estones que ella es trobava millor per treballar amb la uni. I jo, anar-me a connectar a un local d’internet per poder treballar amb el blog, sembla que el tinguem abandonat però no! Seguim treballant en ell però les males connexions enlenteixen les noves entrades 😦 També, ens hem dedicat a mirar què farem la resta de dies que passarem a Indonèsia i estudiar com estructurarem els mesos que ens queden abans d’entrar a Austràlia, no hi ha poca feina!

Labuan Bajo (158)lb (82)

Una de les coses que sí hem pogut gaudir pràcticament cada dia, han estat les màgiques i espectaculars postes de sol que hem pogut veure des del mateix poble o des del passeig que hi ha al costat del port.

Labuan Bajo (97)Labuan Bajo (100)

Labuan Bajo (178)

Labuan Bajo (182)Labuan Bajo (103)

Han estat IM-PRESSIONANTS!!! De les millors que hem vist 😀

Labuan Bajo (111)Labuan Bajo (131)

Labuan Bajo (113)

Labuan Bajo (118)

Labuan Bajo (125)Labuan Bajo (114)

En aquest poble poca cosa hi ha a fer si no véns a veure els dracs de Komodo o a fer immersions. De totes maneres, hem aprofitat quan l’Ursu s’ha trobat millor per anar a veure el mercat del peix del poble i donar alguna que altra volta.

Labuan Bajo (85)Labuan Bajo (86)

Labuan Bajo (108)

Labuan Bajo (161)Labuan Bajo (162)

Labuan Bajo (164)Labuan Bajo (165)

Finalment, després de molt barallar opcions, hem decidit que farem un vida a bord per les illes de Komodo i Rinca. Ens passarem quatre dies fent entre tres i quatre immersions diàries, en alguns dels millors llocs de tot el parc. Visitarem els dragons de Komodo a la illa de Komodo o Rinca i pel que ens han comentat, menjarem com dos reis!!! 😉

Així que fins aviat!!!!

Informació per altrs viatgers:

• A Labuan Bajo ens hem allotjat una nit al Garden Bungalow. L’habitació ens ha costat 220000 IDR/parella i nit. Són bungalows de fusta amb terrasseta. Roba de llit neta, mosquitera, ventilador, lavabo dins de l’habitació, tovalloles i paper WC. Amb el mateix preu entra l’esmorzar tipus buffet amb pancakes de plàtan, torrades, melmelada, mantega, Nasi Goreng, ous ferrats, amanida de tomata i cogombre, cafè i te. A primera vista l’hotel fa bona pinta però les habitacions tenen bastant a desitjar, sobretot el lavabo, pel preu que hem pagat. A més, no té connexió a internet.
  • La resta dels dies a Labuan Bajo els hem passat al Mutiara Hotel. És el més barat que hem trobat, la nit ens ha costat 125000 IDR/parella i nit amb esmorzar. L’esmorzar és un pancake de plàtan boníssim i cafè o te. No té connexió a internet. Les habitacions no fan bona presència però la roba de llit està neta, ventilador, tovalloles, lavabo a l’interior amb aigua freda i salada, paper WC. Zona comú exterior àmplia i mini terrasseta davant de la vostra habitació. També tenen dormitoris per 40000 IDR/persona i nit. Renten roba i suposem que bé de preu, els hem vist treballar molt aquests dies!
  • Per connectar-nos a internet, hem hagut d’anar sempre en algun que altre restaurant, amb la repercussió que has de prendre alguna cosa i en aquest poble tot el que està encarat al turisme i on hi ha menjar occidental, és exageradament moooooolt car! La millor connexió del poble és al Restaurant Osteria di Mare.
  • Hi ha un local just al costat del Mutiara Hotel per connectar-se a internet a 7500 IDR/hora, també podeu imprimir però no us podeu connectar amb wifi.
  • Per menjar, sempre hem anat en algun Warung amb preus locals. N’hi ha diversos.
  • Teniu molts caixers automàtics. També hi ha alguns supermercats.
  • A Labuan Bajo hem trobat i menjat pa de veritat. Hi ha diferents bakery’s, però nosaltres hem anat sempre a comprar-lo a La Cucina. Una barra de pa 20000 IDR i uns panets de pa 8000 IDR. També tenen pastissos de xocolata, de melmelada i magdalenes. El problema d’això és el seu preu, per un tros de pastís en demanaven 28000 IDR i les magdalenes estaven a partir de 16000 IDR.
  • Les immersions les hem fet per mitjà del Komodo Dive Center. El dirigeix un jove austríac i teníem bones recomenacions. Les immersions d’un dia estan a 1300000 IDR tres immersions amb tot l’equipament, l’entrada al parc de Komodo, l’esmorzar i el dinar (de bona qualitat i picoteo a totes hores!). Si fas més d’un dia et fan un 10% de descompte. Nosaltres ens hem decantat per fer un vida abord de quatre dies, amb tot inclòs. Si a algú li interessa i vol més informació, us podeu posar en contacte amb nosaltres.
  • A Labuan Bajo està ple d’agències per poder fer totes les activitats possibles: dos dies amb snorkel i visita als dragons de Komodo, visita d’un dia als dragons, trajecte de 4 dies i 3 nits amb vaixell amb visita als dragons, snorkel i menjar des de Labuan Bajo a Lombok o busos a qualsevol lloc de la illa de Flores. Abans de decidir fer el vida abord, vam mirar per fer 2 dies i 1 nit pel parc de Komodo, amb snorkel i visita als dragons a Rinca i Komodo i el lloc més econòmic que vam trobar ens sortia per 750000 IDR/persona. Amb aquest preu no entrava, l’entrada al parc 50000 IDR/persona, el guia que més o menys són 50000 IDR/persona depenen del grup i 50000 IDR per càmera de fotos.

Posted on 27 Octubre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )