Això va de volcans, lo Kelimutu

Després d’haver passat uns quants dies a Labuan Bajo i haver gaudit del vida a bord i dels dracs de Komodo, toca moure’ns. En pocs dies hem de volar cap a Vietnam i encara estem molt lluny d’on hem d’agafar l’avió. A més, encara volem fer una última visita a un altre volcà, lo Kelimutu.

images1

Foto extreta de Google

Així que després de molts dies de no barallar-nos amb el transport indonesi, agafem un minibus que en portarà fins a Ende, per allà després agafar un altre bus que ens deixarà al nostre destí, Moni. Per variar en aquest país, el trajecte es torna tota una processor 😦 Primer ens deixen en el lloc més remot de Ruteng, un poble que hi ha a quatre hores de Labuan Bajo i a vuit d’Ende. Després d’una llarga espera de tres hores, pugem a un altre bus que ens deixarà a Ende.

El camí passa entretingut, gràcies a un indonesi que es mareja amb les corves i per desgràcia seva, les vuit hores de camí passen només per corves, així que ja us podeu imaginar que les ha passat putes. No fa cas dels nostres consells i no para de vomitar! Per altra banda, hem conegut a un nord-americà que fa nou anys que està viatjant i que era pastor; i no d’ovelles 🙂 Ens ha explicat que va tenir que marxar d’Estats Units perquè li van dir que era un perill nacional, jejeje Realment tot un personatge 😀

A les onze de la nit arribem a Ende, després d’haver marxat de Labuan Bajo a les vuit del matí i després de cobrir poc més de tres-cents quilòmetres 😦

A Ende, ens hi passem un parell de dies. És un poble que no té res d’especial però el wifi era molt bó i l’Ursu tenia que avançar feina del practicum. De totes maneres, per no tenir res especialment turístic, ens ho hem passat d’allò més bé quan hem sortit a donar alguna volta pels mercats locals.

Ende (33)Ende (35)

El fet de no haver-hi pràcticament turistes, ajuda que la gent del lloc no estigui tant pervertida. Això ha fet que puguéssim caminar pel mig del mercat entre moltes rialles i moltes demandes de fotografies, una cosa gens vista a Indonèsia, fins al moment 🙂

Ende (1)Ende (2)

Ende (3)

Ende (16)Ende (17)

Axí que hem pogut gaudir una mica de la gent local i de la seva vida quotidiana sense ser assetjats pels agents turístics.

Ende (18)Ende (20)

Ende (24)

Ende (11)Ende (8)

Després d’estar un parell de dies a Ende, anem cap a Moni…

Ende (42)

…aquest és el poble que serveix per anar a visitar el volcà Kelimutu, famós per tenir tres llacs en el seu cràter, cadascún d’un color diferent.

images

Foto extreta de Google

Arribem a Moni al migdia i ens instalem al Homestay més econòmic que trobem i exactament on ens deixa el bus. El poble no té res més que un sol carrer envoltat de Homestays i restaurants. Tot això està barrejat amb la zona més local i alguna esglèsia.

Moni (29)Moni (34)

Per cert, no ho hem dit abans però l’illa de Flores, sobretot els pobles que estan a l’interior són majoritàriament catòlics, fet que provoca un paisatge inusual en un país majoritàriament musulmà. En canvi, els pobles que estan localitzats a la costa són principalment musulmans.

Moni (33)Ende (32)

Moni és un poble tranquil i rodejat de camps d’arròs, ideal per relaxar-se i relacionar-se amb la gent local. Venen moltes ganes de quedar-s’hi uns quants dies però no podem…

Moni (9)

Moni (2)Moni (5)

Moni (3)

Després de dinar i discutir per una moto, anem a treure diners al poble del costat que està a dotze quilòmetres. Uns mals comptes i un augment inesperat del preu de l’entrada; fa que ens quedem sense diners per poder marxar cap a Maumere, així que marxem cap allà abans de que es faci fosc.

Moni (8)

La desgràcia ens persegueix i després de perdre la tarda, esperant que carreguessin de diners el caixer, ens trobem que la targeta no funciona perquè no és visa! No podem treure diners de cap manera. Quan arribem a Moni li comentem al propietari del Homestay i ens diu que no ens preocupem que trucarà un amic seu perquè l’endemà ens porti fins a Maumere i quan arribem allà ens portarà fins a un caixer per poder-lo pagar 🙂 Encara queda gent bona a Indonèsia 😛 Un cop tot solucionat, sopem i anem cap a dormir, demà toca altra vegada llevar-se molt aviat per poder veure la sortida del sol.

Bon dia! És molt aviat però si volem veure com surt el sol per sobre dels llacs del Kelimutu, ja ens podem espavilar 🙂 Agafem la moto i comencem a pujar carretera amunt. Parem per pagar com dos “Pepes” l’entrada i seguim fins que arribem al pàrquing. Un cop allà, comencem a caminar amunt i en un tres i no res tenim a dos dels llacs sota nostre. Encara no podem apreciar gaire la varietat dels colors, però sí que podem gaudir de la sortida del sol 🙂

Kelimutu (12)Kelimutu (9)

Kelimutu (14)

Una petita estona més tard el sol fa més acte de presència i això comporta que veiem els diferents colors entre els seus dos llacs bessons (Tibu Nua Muri Kooh Tai i Tibu Ata Polo) i l’altre que hi ha una mica més decantat que només es veu des de dalt de tot del mirador. Aquest últim és de color negre actualment. Els altres dos tenen colors similars però a l’alba és possible distingir-los bé. És curiós que cada llac tingui un color diferent tot i la seva proximitat. Aquest canvi cromàtic és resultat de reaccions químiques dels materials que contenen els llacs i la seva dèbil activitat volcànica que amb filtracions de gas; catalitzen les reaccions químiques que produeixen els canvis de color!

Kelimutu (31)

Kelimutu (29)

El Kelimutu és un lloc sagrat pels indonesis i les llegendes locals diuen que quan algú mor, el seu esperit se’n va cap al Kelimutu per submergir-se en algun dels tres llacs depenent de la seva edat i el caràcter. La gent gran va al Tiwu Ata Mbupu, els nens i joves que moren prematurament van al Tibu Nua Muri Kooh Tai i els dolents i egoístes van al Tibu Ata Polo (el llac encantat).

Kelimutu (62)

Passem a dalt del mirador una bona estona, gaudint de les magnífiques vistes que tenim davant nostre, però hem de fer un pensament i marxar cap avall. D’aquí poc més de tres hores ens passen a recollir i volem fer una aturada en unes cascades que hi ha ben aprop del poble.

Kelimutu (67)

Kelimutu (56)Kelimutu (42)

Kelimutu (35)

Les cascades estan situades a l’entrada del poble i per cinc minuts de caminada podem dir que estem molt satisfets! Són prou xules i a més l’aigua està calenta però aquí fa molt fred i a les vuit del matí no apeteix massa banyar-se!!! Va ser una llàstima tot el que ens va passar ahir amb l’intent de treure diners perquè no vam poder anar fins a unes aigües termals que hi ha a només quatre quilòmetres del poble. Llàstima però teníem altres preocupacions jejeje

Moni (13)Moni (20)

Esmorzem al homestay i en res ja tenim el taxi qeu ens deixarà al nostre últim destí d’Indonèsia, Maumere. Aquí no hi fem res en especial, l’Ursu aprofitar per anar deixant enllestit el seu primer treball del pràcticum i jo per relaxar-me i no fer res jejeje. D’aquí agafarem uns quants vols que ens deixaran a Hanoi però això ja us ho explicarem a la propera entrada.

Així que, bye bye Indonèsia!!!

• Agafem un bus per desplaçar-nos de Labuan Bajo cap a Ende. Preu de 250000 IDR/ persona i trajecte. Des de les 8 del matí fins a les 22h.
  • A Ende dormim al Safari Hotel on l’habitació doble costa 125000 IDR/ parella i nit. Roba de llit neta, tovalloles, lavabo dins l’habitació amb dutxa d’aigua freda, ventilador. Zona comú àmplia i el millor Wifi d’Ende.
  • Per anar des del nostre Guest House a l’estació de busos d’Ende on surten els busos per Moni agafem un bemo per 5000 IDR/ persona i trajecte.
  • D’Ende a Moni ens desplacem amb bus local. Costa 30000 IDR/ persona i trajecte. 3 hores de trajecte.
  • A Moni ens allotgem a Sylvester Homestay. 120000 IDR/ parella i nit amb esmorzar. Roba de llit neta, lavabo dins de l’habitació, tovalloles, aigua freda. És dels llocs més xungos en els que hem estat… Esmorzar inclòs (cafè amb llet o te + pancake de plàtan).
  • Lloguem una moto al nostre Guest House per 100000 IDR/ dia. Benzina a 7000 IDR/ litre en botiga de carrer.
  • Important: Fins al febrer de 2014 entrar al Kelimutu costava 20000 IDR i ara costa 150000 IDR/ persona a no ser que sigui festiu, moment durant el qual s’incrementa el preu. L’aparcament de moto costa 5000 IDR. És car però val molt la pena entrar.
  • A Moni no hi ha cap Hotel amb Wifi, si voleu podeu anar a la Oficina de Turisme, us donaran un mapa i a més, us podeu connectar a Internet.
  • A Moni no hi ha caixers, porteu diners en efectiu!!!!!
  • De Moni anem cap a Maumere amb una furgoneta que ens costa 60000 IDR/ persona i trajecte. Unes 4-5 hores. Amb bus local costa 40000 IDR/ persona i trajecte.
  • A Maumere dormim a Gardena Hotel, 100000 IDR/ parella i nit, esmozar inclòs (cafè o te + pa de motllo torrat amb melmelada). Habitació molt deixada però roba de llit neta. Tovalloles terrorífiques i lavabo molt brut. Ventilador, aigua freda. Wifi potent.
  • Al costat de l’hotel teniu un supermercat, warungs locals amb preus ridículs i un My Bread!!! En aquest lloc trobareu pastes i pa de motllo a bon preu, ens hem atiborrat a aquests preus!!!
  • Per anar del Guest House a l’aeroport de Maumere, optem per la moto amb conductor, 10000 IDR/persona. També podeu anar-hi amb bemo pel mateix preu o llogar un taxi per 50000 IDR.

Posted on 7 Novembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )