Pa amb tomata a Hanoi

Arribem a Hanói després d’una marató aèria i un últim viatge per Indonèsia ple d’aventures, com no podia ser d’altra manera. El primer vol va ser d’allò més normal, el segon el vam agafar després de més de tres hores de retard. Aquest ens tenia que deixar directament a Jakarta però resulta que l’avió que teníem d’agafar va tenir algun tipus d’avaria i ens van fer pujar en un altre avió direcció a Surabaya, a la mateixa illa de Java. Un cop allà, vam tornar a esperar una hora llarga més i després, per fi, vam volar a Jakarta. La cosa no acaba aquí, quan arribem a Jakarta, toca anar fins a la nostra Terminal però com que és molt tard el bus que passa cada vint minuts no arriba… Per sort, trobem un conductor d’un bus privat que s’ofereix a portar-nos a lloc sense pagar, no ens ho creiem!!!!

20141018_10331020141018_130857

La resta del viatge ha estat d’allò més normal. A Jakarta dormim a la T3 des d’on opera Air Asia perquè demà al matí agafem un vol cap a Kuala Lumpur. Vam dormir als peus d’un caixer automàtic a dos passes del lavabo. En aquesta terminal teniu butaques còmodes, bon wifi i supermercat!!!

20141018_19201020141020_050417

La segona nit la passem a l’aeroport de Kuala Lumpur al mateix lloc on vam dormir fa uns mesos, a la terminal KLIA2, un lloc d’allò més acollidor. La moqueta és prou calenta i hi ha lavabos, endolls i bon wifi per tot arreu! A més, vam tornar al nostre restaurant indi a preus rebentats per degustar un bon dhal fry!!! Yummyyyyyyy 🙂

20141020_050506

De bon de matí agafem el vol cap a Hanói i arribem cansats i amb gana. Així que esmorzem una mica al mateix aeroport, uns entrepans de pernil dolç (esperem que no sigui gos) prou bons. La gana fa miracles 😀 Un cop amb l’estòmac ple, agafem el bus que ens deixa ben aprop de l’Old Quarter.

Ens trobem amb una ciutat, i no sabem si un país; molt més desenvolupat del que esperàvem, molt més net i organitzat.

Hanoi (47)

Quan arribem comencem a buscar un lloc per dormir i en menys del que ens pensem trobem l’Especen Hotel, no el de la Lonely sinó un altre amb el mateix nom. L’autèntic no podem dir què tal és, però aquest ha estat el millor Guest House en el que ens hem allotjat durant tot el nostre viatge. Molt net, tant l’amo com els treballadors molt amables, uns esmorzars increïbles, cervesa gratuïta a totes hores, wifi acollonant i qualsevol cosa que volguessis, t’ajudaven aconseguir-ho. A més, per anar a Halong Bay ens han arreglat el preu i per un preu de vaixell econòmic hem anat al de luxe 😉

Hanoi (308)Hanoi (265)

Bé, el primer dia a Hanói l’hem dedicat a descansar de l’últim trajecte i l’Ursu ha aprofitat per seguir treballant. La primera nit en aquest hotel ha estat com ser a Maials uns moments, de cop hem sentit com tocaven les campanes de la Saint Joseph Cathedral 🙂

Hanoi (13)

En canvi, el segon dia ha arribat l’Ana! Passarà tots els dies que estiguem a Vietnam amb naltros. Un cop s’instal·la, aprofitem la tarda per donar alguna volta i per parlar dels plans i perspectives que tenim sobre aquest país.

Hanoi (74)

Hanoi (19)Hanoi (90)

Hanoi (48)Hanoi (66)

Hanoi (68)

Hanói està banyada pel Red River i la ciutat està plena de llacs, la majoria no massa espectaculars.

Els carrers de l’Old Quarter són plens de restaurants i botigues per a turistes però entremig de tot això, hi ha l’essència de la capital de Vietnam. Carrers i carrerons que s’entrecreuen pels carrers principals que porten a negocis locals de menjar de carrer amb taules baixes i cadires que semblen d’un parvulari que fan de restaurant on degustar plats a base de noodles o arròs i birra local.

Hanoi (15)Hanoi (27)

Hanoi (14)

Hanoi (291)

Hanoi (25)Hanoi (57)

Entre tot això, ens anem trobant amb mercats locals plens de verdures molt guapes, fruita, carn (també de gos) i peix! No podem oblidar-nos de les dones vietnamites que corren per aquestes contrades amb aquesta imatge típica amb la que us il·lustrem a continuació…

Hanoi (293)Hanoi (294)

Hanoi (110)

Hanoi (24)Hanoi (40)

Hanoi (303)Hanoi (296)

A l’hora de sopar, avui tenim festival i del gros. L’Ana ens ha portat pernil salat, fuet, formatge i oli d’oliva. Ah!! I Nocilla!!! 😀 Així que avui soparem com reis, a més aprofitem que a Vietnam hi ha pa per fer-nos pa amb tomata i per arrodonir la nit; ens fotem una ampolla de vi de Dalat (cap al sud del país) que ens costa encara no dos euros. No es el millor vi que hem begut però no ens queixarem 😉

Hanoi (78)Hanoi (80)

Hanoi (82)

Comencem un nou dia a Vietnam i avui l’Ursu no podrà fer gaire cosa, ha de presentar la feina i encara no ha acabat. Així que amb l’Ana, anem a donar una volta pels carrers de l’Old Quarter. Podem veure que cada carrer s’hi troben diferents gremis, des del gremi dels ferrers al de les espècies, joguineria i disfresses. Aprofitant que arriba el Halloween, tenen totes les botigues plenes de carabasses jejeje Ens perdem pels carrrers durant tot el matí, fins que arriba l’hora de dinar i ens anem a trobar amb l’Ursu perquè faci un break!

Hanoi (87)Hanoi (93)

Hanoi (95)Hanoi (97)

Hanoi (116)

Hanoi (103)Hanoi (105)

Hanoi (113)Hanoi (114)

Per la tarda donem una volta pels voltants i pel llac Hoàn Kiém. El llac està situat enmig de l’Old Quarter i li dóna una mica de pau. La ciutat és famosa per la quantitat de motos que hi circulen! Nosaltres ens n’esperàvem més.

Hanoi (71)

En un extrem del llac hi ha una Pagoda, la Ngoc Son i també hi ha un petit pont vermell de fusta preciós que apareix en moltes imatges que podeu trobar sobre Hanói. A dins del llac es situa l’illa Tortuga. Per cert, a Vietnam la tortuga és símbol de llarga vida!

Hanoi (61)

A part d’això no fem gaire cosa més. Bé, tornar a sopar com reis perquè encara tenim suficient menjar del que va portar l’Ana per repetir i continuar amb uns postres a base de plàtan banyat amb Nocilla ;P Quin festí!!!!

Aquest matí anem tots plegats a visitar el Temple de la Literatura. Aquests Temple és un lloc tranquil i amb uns jardins molt cuidats. Aquest temple en honor a Confuci es va construir el 1070 i va ser la primera Universitat de Vietnam que va funcionar durant 700 anys.

Hanoi (144)Hanoi (146)

Hanoi (154)

Hanoi (158)

Hanoi (169)Hanoi (204)

Quan sortim d’aquí marxem a veure el Mausoleu de Ho Chi Minh. Amb la desgràcia que quan arribem, ens trobem que està tot tancat des de principis de setembre fins a principis de desembre perquè porten el cos de Ho Chi Minh a Rússia perquè restaurar-lo. Increïble!!! Cuiden millor a un mort que a un viu! Jejeje Ho Chi Minh és un ídol nacional, va aconseguir el fi de la colonització francesa i de fet; es va canviar el nom de l’antiga capital del país, Saigon, per anomenar-la Ho Chi Minh en el seu honor. En entrades posteriors, us explicarem més coses sobre el líder comunista.

Hanoi (240)

Hanói està ple de símbols comunistes i imatges del jefe però la veritat és que ens ha semblat un lloc mooolt capitalista i amb zones amb unes botigues que ja poden tremolar París o Londres 🙂

Hanoi (218)

Hanoi (223)

Allà mateix hi ha la One Pillar Pagoda, aquesta petita pagoda en forma de flor de lotus va ser destruïda durant la guerra i ara mateix; no queda res de l’original. També hi ha l’opció de visitar el museu de Ho Chi Minh, no ho fem. El museu des de fora té un aire soviètic encisador 😀

Hanoi (239)

Després d’aquest fracàs, seguim caminant fins arribar a la Tràn Quóc Pagoda. És un petita pagoda que hi ha dins del West Lake, res espectacular però hem estirat una mica les cames. Després d’una curta visita des de fora anem a dinar a un Loteria, el McDonald’s de Vietnam, no és que sigui el que més ens agrada però per no menjar arròs una altra vegada…

Hanoi (246)Hanoi (250)

Fem una volta pel barri francès i arribem fins al Thièn Quang Lake per caminar una mica.

Hanoi (133)Hanoi (132)

Hanoi (141)Hanoi (135)

Avui tornem a sopar el mateix dels últims dies, amb la pena que és l’última nit que gaudirem d’aquest menú. El que més fot és que no sabem quan tornarem a menjar pernil 😦 Avui sopem aviat perquè demà marxem a Halong Bay tres dies i dues nits i ens venen a recollir ben aviat.

Bona nit!!!

• Des de l’aeroport de Hanoi a l’Old Quarter agafem un bus (sortint de l’aeroport a mà dreta, bus vermell i petit) que ens costa 40000 VND/ persona i trajecte que dura aproximadament 1 hora. Ens deixen a Quang Trung i d’aquí al centre hi ha dos minuts caminant. A l’aeroport trobareu taxi i minivans que són més cars que el bus. També teniu busos locals que van a Hanoi però us deixaran lluny de l’Old Quarter i si aneu carregats, potser haureu de pagar un extra per transport fins allà. Nosaltres per comoditat i preu vam triar la primera opció.
  • Especen Hotel o Green Backpackers Hostel:
  • No és l’autèntic però per nosaltres és el millor lloc on ens hem allotjat durant tot el viatge. L’adreça és 13 Ngo Huyen, a l’Old Quarter ben aprop de la St Joseph Church. L’habitació doble costa 12$ (nosaltres regatejant l’hem tret per 10$), roba de llit neta, tovalloles, AC, ventilador, televisió de plasma, lavabo dins a l’habitació net, aigua calenta, paper WC, sabó, xampú, respall de dents. Esmorzar inclòs. Els posteriors dies ens allotgem al dormitori. 4$/ persona i nit amb esmorzar inclòs. Roba de llit neta, tovalloles, AC, lavabo dins al dormitori, aigua calenta.
  • El Wifi és molt potent, teniu ordinadors per connectar-vos, webcam, etc.
  • L’esmorzar inclou: Panet, ou fregit, cogombre i tomàquet, cafè amb llet o te, platàs de fruita. Si en voleu més, ens atrevim a dir que podrieu repetir.
  • Podeu reomplir la vostra aigua gratuïtament i fresca! Podeu agafar aigua calenta quan vulgueu.
  • Si veniu d’una excursió i ja no teniu habitació, podeu dutxar-vos gratuïtament i us donaran tovalloles.
  • Ens han convidat a birra, a pa, a fruita, a cafès, a esmorzar quan no ens tocava…
  • Només podem dir coses bones d’aquesta gent, són super atents, us ajudaran en tot i us donaran el que en un altre cantó us cobraríen.
  • Nosaltres repetiríem i recomanem moltíssim el lloc 🙂
  • La gran part de coses que s’han de veure a Hanoi són a l’Old Quarter i per aquest motiu, podeu fer-ho tot caminant, si voleu.
  • Temple de la Literatura: Amb carnet d’estudiant les entrades costen 10000 VND/persona. Sense descompte 20000 VND/persona. Obert a diari de 8am a 5pm.
  • Lotteria és una espècie de McDonalds vietnamita, el menjar està bé però el servei és diferent per dir alguna cosa. Entre 10 i 14h hi ha Happy Hour i un menú amb beguda, patates i hamburguesa costa 35000 VND.
  • El Mausoleu de Ho Chi Minh està tancat de setembre al desembre. No hem pogut entrar, clar. Durant aquest període porten el cos a restaurar cap a Rússia. Tampoc haguéssim pogut entrar perquè no anàvem arreglats per a l’ocasió.
  • Comprem un bitllet de bus nocturn per anar de Hanoi a Sapa. Ens costa 230000 VND regatejant (el preu de sortida és 270000 VND). Ens recullen al nostre Guest House i ens porten al lloc de sortida. Bus amb seients semi reclinats, mantes, Wifi i lavabo. El trajecte dura unes 6 hores. Sortim a les 21h.
  • Trobareu mils de llocs locals per menjar a bons preus. I a Hanoi donar-se un homenatge tampoc surt tant car! A la majoria de restaurants una Tiger de 660ml costa 10000 VND, la birra local costa 5000 VND i al nostre Guest House vam degustar una ampolla de vi de Dalat per 50000 VND (la primera ampolla de vi del viatge!).

Posted on 12 Novembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.