La badia del Drac, una de les 7 meravelles naturals del món

Halong Bay, creiem que és una de les visites obligades si veniu a Vietnam. Està catal·logada com una de les set meravelles naturals del món i a més, és Patrimoni de la Humanitat. Realment una vegada visitada aquesta contrada, podem donar fe de que es mereix aquests premis.

La llegenda diu que que quan els vietnamites lluitaven contra els invasors xinesos; l’emperador de Jade va enviar uns dracs celestials perquè l’ajudessin a defensar la seva terra. Aquests dracs escupien joies i jade i en el moment que tenien contacte amb el mar, aquestes es convertien en els illots que ara formen aquesta espectacular badia. Altres versions de la llegenda diuen que els illots es van formar en el moment que el drac es va llençar al mar i removent la cua va crear el que ara coneixem com a Halong Bay.

Halong Bay (40)

Per poder visitar aquest increïble racó, decidim agafar un tour des del mateix Guest House on ens allotgem a Hanoi. El propietari del Guest House ens arregla el preu per anar amb un vaixell “junco” de classe mitja entre mig dels més de 2000 illots de roca kárstica que sobresurten en el mar i que formen la badia. Al final i per sorpresa nostra, ens diu que pel mateix preu, anirem amb el vaixell de classe luxosa. I què us hem de dir? No ens importa gens! 😀

DCIM100GOPRO

Tots els tours de tres dies i dues nits a Halong Bay, més o menys fan el mateix encara que es contracti en diferents agències turístiques. Nosaltres farem una nit en el vaixell i una altra en uns bungalows a l’illa de Cat Ba, la més gran de Halong Bay. Entre les excursions més destacades que entren en el paquet; es visita la cova de Sung Sot, es navega entre mig d’una gran part dels illots que sobresurten des del fons del mar, es fa caiac, et banyes en una petita platja paradisíaca, es fa una classe de cuina i es visita una granja flotant de perles, entre d’altres activitats.

Halong Bay (30)Halong Bay (48)

El primer dia del tour ens traslladem des de Hanoi a Halong city. Un cop allà pugem en un vaixell petit que ens porta fins al vaixell en el que passarem gran part dels tres dies jejeje De camí al vaixell ja comencem a divisar les roques que donen nom a la badia. No fa massa bon temps i està tot mig enboirat però allà lluny s’aprecia l’espectacle que ens espera!

Halong Bay (14)

Halong Bay (10)Halong Bay (11)

Halong Bay (46)

Pugem al vaixell i… Òstia! Quin luxe de vaixell per dins, quedem tots tres bocabadats i és que per fora, tots els vaixells sembla que hagin de naufragar…

Halong Bay (26)Halong Bay (27)

Un cop a bord, ens coloquen als nostres camarots i mentre fem un beure de benvinguda, ens expliquen què farem i com aniran els tres propers dies. Al ser un tour organitzat, sabem que tot anirà a cop de pito, per això no ens agrada gaire fer tours. Tot i això, per poder visitar tota la badia, amb poc temps, creiem que la millor manera és fer-ho organitzat.

Halong Bay (20)Halong Bay (16)

Halong Bay (215)

La primera de les excursions que es fan, és a la cova de Sung Sot. Aquesta cova es calcula que té uns dos milions d’anys. A dins de la cova hi ha tres sales, sent la segona d’elles la més gran i espectacular. Està plena de tot tipus de formacions de roques, d’estalactites, estalacmites. Al sostre de les coves es poden apreciar ondulacions provocades pel constant va i ve de l’aigua durant molt i molts anys, espectacular! Estem descobrint les coves en aquest viatge i hem de dir que de moment, ens agraden molt!

Halong Bay (56)

Halong Bay (61)Halong Bay (66)

Halong Bay (80)

La visita transcorre per unes passarel·les que creuen pel mig d’aquestes impressionants formacions il·luminades de diferents colors, fent que encara sigui més increïble la seva visita.

Halong Bay (88)

Halong Bay (84)Halong Bay (71)

Halong Bay (101)

A la sortida d’aquesta hi ha un mirador, on es pot contemplar una petita part d’aquest espectacle visual, Halong Bay.

Halong Bay (59)Halong Bay (126)

Halong Bay (133)

La següent aturada la fem en una petita illa, on alguns gaudeixen d’un curt bany i d’altres, nosaltres entre ells; pugem fins a un mirador per gaudir de les vistes increïbles des d’una altra perspectiva. La llàstima, és el temps que està fent. Desgraciadament el cel està bastant cobert i amenaça pluja. De totes maneres, les vistes i el lloc segueixen sent impressionants.

Halong Bay (141)Halong Bay (149)

Halong Bay (163)

Abans de tornar cap al vaixell, ens acosten a unes cases flotants per tal de que fem una estona caiac. No sabem però si no s’han adonat que és gairebé de nit! De totes maneres, remem una estona pels voltants de les cases flotants i encara que sigui de nit, les sensacions són increïbles perquè de totes maneres les ombres dels illots es dibuixen entre mig d’aquesta foscor.

DCIM100GOPRO

Halong Bay (136)Halong Bay (50)

Per acabar la jornada, primer ens donen un veure a la coberta superior del vaixell i per fer una mica més de gana, posen música de ball de saló i aprofitem per moure l'”esqueleto” 🙂 Després del ball i el beure, sopem d’allò més bé entre unes quantes rialles. L’Ana no està conforme amb la quantitat de menjar que ens posen a la nostra taula i s’arma un bon circ!!! Passem la sobretaula jugant a cartes mentre els orientals (xinos i coreans) li foten fort al Karaoke!

Halong Bay (171)Halong Bay (174)

El segon dia de creuer, el comencem amb un bon esmorzar i amb una visita en una granja de perles. És una bona turistada però de tot s’aprèn alguna cosa i avui també hem après força. Qui ens havia de dir que s’havia de ser un artista per implantar les boletes de nàcar dins l’ostra? Doncs sí, aquesta gent té una traça que és digna d’admirar. Tot el procés és ben curiós i és que les perles naturals es formen quan un cos estrany s’introdueix dins l’ostra. Aquesta per la seva banda, reacciona cobrint lentament la partícula fins que passen una bona pila d’anys i la perla està llesta per posar a la venda. No totes les perles són com les que veiem a les botigues, n’hi ha que no són perfectes, està clar i d’això depèn el seu preu.

Halong Bay (179)Halong Bay (190)

Halong Bay (189)

Els treballadors d’aquestes fàbriques o granges de perles guanyen una mitjana de 150$ mensuals i penseu que viuen aquí mateix. Això ens fa pensar que no es mouen d’aquí per gairebé res… Jutgeu vosaltres mateixos!

Halong Bay (198)Halong Bay (204)

La visita l’acabem sota una intensa pluja que fa que ens acabem mullant en el camí des de la granja fins al “junco”.

Halong Bay (207)

Després d’aquesta visita, fem el check-out del vaixell de luxe per anar cap als bungalows a la illa de Cat Ba. El camí fins allà és entre mig d’un paisatge impressionant, els illots ens envolten per tot arreu i encara que la pluja no ha deixat de fer la punyeta durant tot el camí, el paisatge segueix sent d’allò més bonic. Les roques formen figures curioses i ponts naturals que semblen fets expressament perquè la nostra vista gaudeixi encara més de tot plegat. No tenim paraules per descriure la majestuositat del lloc.

Halong Bay (221)Halong Bay (362)

Halong Bay (366)

Quan arribem a l’illa de Nam Cat enmig de Lan Ha Bay ens trobem enmig de roques i calma, molta calma. No ens ho creiem massa, això és el paradís i no fa sol. Ens imaginem què passaria si fes un dia bonic i poguéssim gaudir com cal de la zona.

Halong Bay (247)

Halong Bay (298)Halong Bay (304)

Ens rep un pont de fusta que voreja tots els bungalows. No hi ha sorolls, només el remor de l’aigua contra el mur de contenció. El lloc és preciós i per sort, encara no s’ha trencat l’estètica d’aquest racó.

DCIM100GOPRO

Ens instal·lem al bungalow i anem cap a dinar. Els àpats estan sent molt bons i molt generosos, això fa que encara estiguem gaudint més d’aquest tour 😉 La tarda a l’illa la tenim lliure per fer el que volguem.

Halong Bay (240)Halong Bay (244)

Així que un cop deixa de ploure, agafem un parell de caiacs, un per l’Ursu i l’Ana i l’altre per mi, i anem a donar una volta pels illots més propers, parant en algunes platges desertes que trobem. Entre platja i platja i remada i remada, parem a fer els exploradors i busquem algun tresor perdut sense massa sort. La sort és estar en un lloc com aquest gairebé sols i poder gaudir d’aquests moments en la millor companyia.

Halong Bay (261)Halong Bay (265)

DCIM100GOPRO

Quin lloc, quines vistes, quina màgia, realment costa molt poder explicar les sensacions que un viu quan es troba en aquests racons que en regala lo món. Ho hem dit moltes vegades, però realment ens sentim molt afortunats per poder gaudir de tants i tants racons i per poder viure tantes experiències impressionants durant aquest llarg viatge 😀

Halong Bay (270)

El dia següent i últim del tour, fem poca cosa. A primera hora, fem el check-out del bungalow i marxem de la illa per tornar cap el vaixell que ens portarà a Halong city. Avui però anirem fins a Halong city amb el vaixell que havíem pagat, el de gama mitja. No està malament però podem dir que hem tingut molta sort, perquè no te res a veure amb el que vam gaudir el primer dia.

Halong Bay (413)

El trajecte és llarg i espectacular. No us podem dir exactament quin és el recorregut que fem perquè els guies tampoc ens expliquen massa però passem tot el matí entremig d’aigua i roques que sobresurten del mar. Màgic, realment màgic!

Halong Bay (316)

Halong Bay (320)Halong Bay (323)

Halong Bay (342)

Passem per algun poble flotant de pescadors. Costa creure que la gent visqui aquí, enmig del mar, enmig de la badia però sí. Hi ha gent que ha optat per aquest tipus de vida o simplement, no ha tingut elecció. Hem vist que a les cases flotants també hi ha gossos i no hem pogut deixar de pensar en com ho fan, com deuen passar-ho. Un gos vivint en un recinte de 3 metres quadrats enmig del mar? No corre? No passeja? A vegades més val no pensar…

Halong Bay (330)

Abans d’arribar a port, fem una classe de cuina vietnamita. Ens ensenyen a fer rotllets de primavera. Tots ho provem amb millor o pitjor destresa, però en el moment que ens diuen que allò serà el nostre dinar, l’Ursu i l’Ana es posen a la feina i en fan un bon grapat. Per sort el dinar s’acompanya d’altres coses, sinó potser haguéssim quedat amb gana jejeje Acabats de dinar arribem a port i amb molta pena; pugem al bus que ens retornarà a Hanoi.

Halong Bay (401)Halong Bay (404)

Aquesta ha estat una de les visites més espectaculars que hem fet durant el nostre viatge i si algú ens demana la nostra humil opinió només direm que es una visita obligada d’aquest país.

• Anem a Halong Bay a través del nostre Guest House (Especen Hotel, 13 Ngo Huyen, Old Quarter). Ens costa 2415000 VND/ persona. Agafem el tour de 3 dies i 2 nits.
  • Una de les nits és al vaixell i l’altra en un bungalow.
  • Per temes logístics ens posen en un vaixell de classe superior. Nosaltres havíem contractat l’Imperial Cruise i ens col·loquen al Luxury Imperial Cruise.
  • Tenim una habitació triple (Deluxe Twin Cabin) al vaixell molt neta i amb vistes, roba neta, aigua calenta, AC, ventilador, lavabo gran i amb dutxa genial, paper WC, sabó, xampú, respalls de dents, pinta,…
  • Al vaixell hi ha Wifi potent.
  • Els menjars són abundants i bons. L’única pega és que només donen aigua en escasses ocasions i l’únic que entra és el cafè/te de l’esmorzar.
  • Ens allotgem una nit a Catba Sandy Beach Resort un lloc màgic, tranquil i molt net. Està situat a Lan Ha Bay, un lloc per viure Halong Bay intensament i de manera tranquil·la. La nostra habitació és triple, amb bany a dins, ventilador, roba de llit i tovalloles molt netes. Paper WC, sabó, xampú. No hi ha wifi. El menjar bo i abundant.

Posted on 18 Novembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentaris.

1. Però quins paisatges més espectaculars, nois!!!! Ens tornaríem bojos fent fotos sense parar!!!
    Nosaltres tampoc som gens de tours organitzats, però a vegades és veritat que no hi ha cap altre remei que passar pel tubo. I si a sobre us canvien al vaixell més luxós, doncs encara millor.
    Tal com dieu, quina sort poder veure coses tan meravelloses com les que us esteu trobant en el vostre llarg viatge. I quina sort per nosaltres poder-les llegir!!!

Una abraçada.
    Manel i Cristina

• Gràcies parella, Vietnam ens ha agradat molt més del que esperàvem. Tots els comentaris que havíem llegit eren de pronòstic reservat però ens hem trobat amb un país molt complet, amb paisatges impressionants i gent molt amable. I si afegim que és molt barat, ja tenim tot el que necessitem! 😀 Ja pensem en quan tornar-hi! Abraçades i us seguim per la ruta australiana, d’aquí uns mesos ens tocarà a nosaltres i això que viatgeu amb el nostre mitjà de transport preferit… jajajaj