Pagodes i temples al costat del riu del Perfum

Després d’haver quedat enamorats i encantats amb Phong Nha i les seves increïbles coves, ens movem una mica més cap al sud per arribar a Hue, una altra ciutat Patrimoni de la Humanitat. Aquesta vegada, per sort, no haurem de fer moltes hores de bus. Des de Phong Nha fins a Hue només hi tenim mig dia de camí 🙂

Només arribar a Hue, ens trobem a un vietnamita que ens diu que té un hotel a 5$ la nit per persona, amb l’esmorzar inclòs. Com que sabem que des d’on ens ha deixat el bus fins a la zona d’hotels més econòmics de la ciutat hi ha una estona, aprofitem perquè ens porti fins allà amb moto. Un cop hem vist l’hotel i hem tornat a discutir el preu, sense cap mena de dubte, decidim quedar-nos, l’habitació és de luxe!!!!!

Hue (6)

Avui fem poca cosa més, donem una petita volta per les rodalies de l’hotel. Hue és molt bonic, té grans jardins i tot està molt ben arreglat amb bon gust i força harmonia. El pont que atravessa el riu del Perfum o en vietnamita Song Huong (quin nom més evocador, oi?) resta il·luminat i ens convida a un bon espectacle de llums però ens avisa del caos que possiblement viurem amb la moto per aquí, hi ha centenars de conductors aplegats en un espai molt petit! Qui va dir por?

Hue (9)Hue (13)

Sopem i mirem què farem l’endemà. També juguem una estona a cartes, ens hem aficionat al Remigio i en Marc de moment ens porta un clar avantatge perquè l’Ana li llença sempre totes les cartes. Haurem de depurar la tècnica 😀 Després de la partida, marxem a dormir, demà ens llevarem aviat per visitar la part més important de la ciutat, la Ciutadella. Bona nit!!!

La nostra visita a la ciutat de Hue està dirigida a visitar la seva Ciutadella, una gran fortalesa construïda al segle XVII que va ser declarada Patrimoni de la Humanitat l’any 1993. Hue era l’antiga capital imperial i la seva extensió i estil eren similars a la Ciutat Prohibida de Pekín, un lloc que tenim pendent! L’interior de la gran Ciutadella està plena de palaus, temples i fosses; no és estrany sabent que abarca un perímetre d’uns deu quilòmetres quadrat, no? Per desgràcia, bona part del seu interior està en obres i per aquest motiu, no es pot visitar gran cosa. De totes maneres, tot el que es pot visitar és realment espectacular!

Hue (19)

Hue (16)Hue (30)

Comencem el recorregut en una de les zones que es troba en més bon estat i de les que més ens ha agradat de tot el recinte, el pabelló de Hiem Lam. Aquest temple, és l’edifici més alt de tota la Ciutadela, és un edifici de tres plantes construït de fusta i totxanes.

Hue (42)

Al pati exterior d’aquest pabelló hi ha les nou urnes dinàstiques. Aquestes urnes, són urnes funeràries, construides de bronze i representen els nou emperadors de Vietnam. En el seu interior, no hi queda completament res, degut a que van ser buidades entre els anys 1835 i 1837.

Hue (52)

A l’altre costat del patí ens trobem el Temple The Mieu. Aquí hi pasem una estona veient els diferents altars que s’hi troben. L’edifici és increïble, però hem de seguir la visita, és tard i vol ploure, i ho diem literalment 🙂

Hue (62)

Hue (61)

Hue (53)Hue (65)

Seguim caminant per tot aquest immens recinte, quan ens trobem amb una casa preciosa que antigament era utilitzada com a hospital.

Hue (73)

Quan arribem a la Ciutat Púrpura Prohibida comença a ploure amb moltes ganes, això fa que ens haguem de refugiar en una gòndola, durant una llarga estona. Quan sembla que afluixa una mica passegem una mica per la ciutat prohibida on en el seus temps, només els privilegiats podien entrar. A dins hi havia diversos palaus i els apartaments de l’Emperador. Només alguns eren privilegiats, no han canviat tant les coses…

Hue (40)

Hue (71)Hue (87)

Hue (88)

Ens dirigim cap al Teatre Reial. Podem veure el seu interior i abans que torni a ploure amb més ganes, anem cap a un jardí que hi ha molt a prop, dins de la mateixa Ciutadella. Quan estem allà, el temps ens dóna una petita treva i comencem a caminar amb la intenció de sortir del recinte.

Hue (117)

Un cop a fora, parem per observar el gran màstil que hi ha fora amb la bandera del Vietnam onejant, estem davant de la torre de la bandera o Ky Dài que des de diferents punts de la ciutat ens pot servir de referència per saber on està la Ciutadella.

Hue (34)

Després de fer les fotografies corresponents a la plaça i al màstil amb la bandera, anem a visitar el museu Bao Tang o el museu de les relíquies de les diferents dinasties vietnamites. Hi ha una bona colla d’estris de cuina, vaixelles, joies, roba, armes, mobles,…

Hue (136)

Parem un segon en un museu que està tancat però podem visitar l’exterior on hi ha diferents aparells militars de la guerra de Vietnam, com avions, un helicòpter i diversos tipus de tancs.

Hue (22)

Hue (21)Hue (25)

Hue (24)

La resta de la tarda la passem donant voltes pel costat del riu que atravessa Hue. Fa uns dies a Hanoi, vam trobar uns nois de Cádiz i ens van recomenar que anèssim a veure les Tombes Reials que hi ha pels voltants de la ciutat, així que els hi farem cas, a veure que mos trobem!

Avui el dia comença molt tapat, però de totes maneres lloguem unes motos per anar a visitar les diferents tombes que hi ha per aquest voltants. Per altra banda, també aprofitarem per anar a algunes pagodes que estan una mica apartades per anar-hi caminant.

Hue (142)

Al final, de totes les tombes que hi ha pel voltant, només hem aconseguit trobar-ne un parell. De totes maneres, no hi hem entrat.

El que sí que hem fet, ha estat gaudir dels paisatges que hi ha al llarg del camí. Ens endinsem en una part de Vietnam molt més rural i per sort, ens anem trobant amb pagodes minúscules, temples budistes, esglèsies cristianes amb aires xinesos… Una delícia!

Hue (160)Hue (167)

Hem parat en un restaurant local a dinar una mica d’arròs amb pollastre i herbetes de les seves (morning glory) i comencem a desfer el camí per passar a visitar algunes pagodes i cap a casa!

Comença a ploure i estem en un monestir budista on descansem una mica i alguns aprofitem per fer migdiada 🙂

Hue (188)Hue (190)

Hue (194)

Hue (195)Hue (198)

Enfilem el camí cap a Hue i seguim el passeig del riu del Perfum fins a la Thien Mu Pagoda, que té forma hexagonal. Hi ha un embarcador al davant mateix per això creiem que una bona manera d’arribar fins aquí és en barca.

Hue (214)

L’entrada és gratuïta i ens ha sorprès molt gratament. Aquesta pagoda té set alçades i és la més alta de tot Vietnam.

Hue (215)Hue (217)

Els jardins estan molt ben cuidats i hi ha una bona pila de bonsais. És un lloc tranquil i si esteu de sort, podreu presenciar alguna ceremònia budista.

Hue (230)

Hue (228)Hue (221)

En aquest recinte hi ha el cotxe del monjo budista Thich Quang Duc que es va immolar en un carrer molt transitat de Saigon (l’actual Ho Chi Min) l’onze de juny de 1963. Aquest home protestava per l’opressió budista que patien de mans del Primer Ministre Ngo Dinh Diem.

Hue (229)

Va arribar amb el seu Austin de color blau cel que està exposat a la pagoda, va baixar, es va ficar en posició de lotus i es va immolar.

El succés és recordat perquè va immortalitzar el moment un fotògraf del New York Times, David Halberstam. Curiosament, el cor del monjo no es va cremar 😉 I d’aquí ve l’expressió “Quemarse a lo bonzo”, és a dir, en senyal de protesta.

images

Per cert, la imatge d’aquell moment ha estat declarada com una de les millors fotos de la història en diverses ocasions. I sense saber-ho, a Vietnam ens anirem trobant amb moltes fotos tràgiques que són considerades de les millors de tots els temps.

Des d’aquí, hem fet una excursió d’un dia a la Zona Desmilitaritzada, la D.M.Z. Això però, us ho explicarem en una nova entrada que escriurem properament, val molt la pena!!!!

• Ens allotgem a Home Hotel. L’habitació triple de luxe ens ha costat 15$ (és a dir, 5$/ persona i nit) amb esmorzar inclòs. L’habitació està neta, amb roba de llit blanca, tovalloles netes cada dia, aire acondicionat, nevera, televisió de plasma (no la utilitzem però…), lavabo a dins l’habitació amb banyera i dutxa, aigua calenta, sabó, paper WC, xampú, respall de dents. Wifi potent i zona comú a baix àmplia. Són molt atents encara que els preus dels tours i lloguer de vehicles és car. Esmorzar a base de cafè amb llet o te + pancake de plàtan o entrepà de truita.
  • Just al costat del Home Hotel teniu el restaurant Risotto que té menjar bó i a bon preu. Tenen happy hour a la tarda i us donaran gratuïtament una gerra de cervesa, unes torradetes amb tomàquet natural i de postre fruita. Així que depèn com us ho mireu, surt a compte sopar en aquest lloc perquè el que t’estalvies per un costat, després t’ho gastes per l’altre en un lloc de menjar local.
  • També hem trobat un lloc local a base de brases on hem sopat alguns cops costelles de porc a la brasa i plat d’arròs al vapor per 30000 VND / plat i persona. Després del restaurant Risotto, gireu el primer carrer a la dreta i després d’uns 50m ja ho teniu a mà esquerra.
  • Lloguem una moto semiautomàtica per 5$/ dia
  • L’entrada per la Ciutadela Patrimoni de la Humanitat costa 105000 VND/ persona. No hi ha descomptes. Amb l’entrada s’inclou la visita al museu Bao Tang que val la pena per veure relíquies vietnamites com roba, estris de cuina, monedes, mobles, etc.
  • Per entrar a les tombes Reials s’ha de pagar una mitjana de 80000 VND/ tomba.
  • La Pagoda Thien Mu és gratuïta però us voldran fer pagar per l’aparcament 5000 VND (aparqueu una mica més lluny!)
  • Comprem un bitllet de bus (Sleeping bus) per anar fins a Hoi An per 4$/ persona. Trajecte de 4-5 hores.

Posted on 27 Novembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )