Explorant el delta del Mekong

El tour que fem al Delta del Mekong, es tracta de fer tres dies i dues nits, visitant algunes de les parts més importants d’aquest gegant. Com vam dir, aquesta era la única manera que ens quedava per poder-ho visitar, només tenim tres dies, el quart volem cap a Thailàndia i fer-ho per lliure, com ens agrada, no era viable. Així que en aquesta entrada, us explicarem el que hem fet i el que tots els tours fan per aquí.

Així sense començar a explicar-vos, només dir que no ho recomanem gens. Si heu vist el Mekong en altres indrets com a les Quatre Mil Illes a Laos o a l’Est de Cambodja, tindreu un record més verge i intens del Mekong. A Vietnam, la vida al Mekong no discorre com a altres països veïns. Entre mig de cases de fusta i xapa i barquetes de pescadors, trobareu edificis de ciment que us faran pensar: Què faig jo aquí?

Delta Mekong (376)

El primer dia ens recullen amb una furgoneta i comença l’aventura del cop de pito per veure-ho tot i potser alguna cosa més, si es pot! La primera aturada la fem després de dues hores de carretera a My Tho. Aquí pugem en un petit vaixell de fusta a motor que ens porta fins a un mercat flotant.

Delta Mekong (4)Delta Mekong (10)

Ens expliquen que és molt més autèntic que qualsevol mercat flotant que poguem visitar a Thailàndia, perquè aquí la gent local ve a vendre el seu producte a l’altra gent del país i fins i tot; venen d’altres països com Cambodja, que per cert, està aquí mateix!

Delta Mekong (13)Delta Mekong (17)

Delta Mekong (18)

Una de les coses més curioses que observem, és que perquè la gent sàpiga que ven cada embarcació, posen el seu producte lligat a dalt d’un pal, i així tothom sap “que se cuece”, molt ben pensat, sí senyor!

Delta Mekong (189)

Delta Mekong (162)Delta Mekong (184)

Les aigües del Mekong no ens deceben, estan marronoses i baixen amb una força més pròpia del mar que d’un riu.

Delta Mekong (370)

Després de donar un parell de voltes pel mercat i abans de marxar cap a la següent visita, es para una barca plena de fruita i cocos, per vendre’ns fruita per un bon pico. Això que ens han dit que és un mercat local… Caiem a la tentació i acabem comprant una bossa de mango. Aquesta fruita ens porta pel camí de l’amargura, mos encanten 🙂

Delta Mekong (21)Delta Mekong (29)

Ens hem posat les botes amb el mango, amb pinya que ens han donat i amb una mica de Jack fruit i ara sí, marxem amb la mateixa barca cap a un tipus de cooperativa. Aquí ens ensenyen com tracten l’arròs i els diferents productes que fan amb ell. Des de l’arròs inflat, al paper d’arròs, caramels d’arròs amb mel o coco i acabant pel vi d’arròs. Tota la gamma de l’arròs!

Delta Mekong (31)Delta Mekong (34)

Acabada la demostració, ens conviden a probar tots els seus productes i també ens conviden a comprar-los, què putes!! Amb nosaltres però, no tenen massa sort, sortim ben tips i no ens gastem un duro!

Sense temps per respirar, tornem a pujar a la barca, aquest cop direcció cap a dinar 😀

Delta Mekong (52)

En el primer dia de tour, ens entra el dinar, i si pensaven que ens sorprendrien, no ho han aconseguit. Com no podia ser d’altra manera, hem acabat menjant arròs, amb acompanyament. Després de dinar, ens han donat vint minuts de temps lliure per caminar pels voltants.

Delta Mekong (61)Delta Mekong (67)

Delta Mekong (74)

Aquest racó és per perdre’s tot un dia, està ple de diferents arbres fruiters com jack fruit, durians i plataners. També està ple de caminets i cases de gent local on fan vida amb tota tranquil·litat, fins que una colla de guiris apareixem per allà 😀

Delta Mekong (64)

Delta Mekong (76)Delta Mekong (70)

En la poca estona també hem presenciat un accident de moto, un d’aquests vehicles, ha caigut al canal. Diem canal per dir alguna cosa però es que no és estrany que passi, per camins on ben just passa una persona caminant, van com animals!

Sense descansar, anem cap a un altre racó del riu. Aquí canviem la barca de motor per una de rems. A nosaltres ens porta una dona, que a cop de rem ens passeja per un rierol amb molta poca aigua i infestat de mosquits. Per sort per ella, només naveguem durant poc més d’uns dos cents metres, anem els tres i l’hem fet suar!

Delta Mekong (99)

Delta Mekong (81)Delta Mekong (91)

Delta Mekong (85)

Al final del curt trajecte, baixem i anem a una casa on ens canten cançons típiques de la zona. I ens tornen a donar menjar!

Delta Mekong (98)

Delta Mekong (95)Delta Mekong (78)

Delta Mekong (108)

Després del recital, només queda l’última activitat del dia. Fer una altra vegada un parell d’hores de carretera i anar a dormir a un Homestay a Can Tho. Arribem de nit per extranyes circumstàncies o mal entensos entre guies turístics.

Baixem del nostre bus i caminem un parell de quilòmetres entre la foscor seguint un marrec d’uns 10 anys, és l’únic de la família que parla un anglès perfecte.

Allà hi sopem i com que arribem a hores tempestives, el curs de cuina que hem de fer, s’anul·la! Per sort, el curs de cuina es tractava de fer rotllets de primavera, i nosaltres ja en teníem la mà trencada de quan vam anar a Halong Bay ;P Així que sopem i fem una partida de cartes amb un francès estudiant d’oceanografia que està fent un màster a Vietnam. I aviat a dormir, demà ens torna a tocar un dia frenètic ple d’activitats!

Delta Mekong (125)

Segon dia de tour. Ens llevem ben d’hora i esmorzem. Després d’esmorzar anem a veure un altre mercat flotant. El mercat de Cai Rang és el més gros i important de tot el delta.

Aquí veiem com la gent viu a les barques on venen les mercaderies, estan preparades per la vida diària i no fan potser més de 12 metres d’eslora les més grosses. Què deu ser dels nens del Delta? Sovint pensem en els infants que viuen en aquests llocs, són grans i responsables perquè la vida els diu que ho han de ser…

Delta Mekong (352)

Delta Mekong (163)Delta Mekong (193)

Delta Mekong (198)

Aquí ens passem mig matí donant voltes pel mercat i fent com ahir, parant al costat d’una barca que ven pinya i tornem a caure!

Delta Mekong (179)

Delta Mekong (172)Delta Mekong (176)

Com que sembla que ahir no ens va quedar clar com tractaven l’arròs i quins productes feien; avui, després de la visita al mercat, tornem anar a una cooperativa per veure els diferents procesos de l’arròs. Avui però, veiem com fan els fideus d’arròs i com els tallen, què ràpid!!! Més els hi val ser ràpids, amb el fart que se’n fan en aquests països, no ens imaginem com seria si el procés fos totalment manual. De nou, ens tornen a donar teca, quina fartanera! Hem de dir però que ens dóna forces per seguir amb el ritme asfixiant del tour.

Delta Mekong (205)

Delta Mekong (209)Delta Mekong (222)

Encara no ens n’hem adonat, que tornem a estar a sobre la barca. Propera parada: Una granja de granotes. Sí, se les mengen a la brasa i les cuinen a dotzenes. També fan serps a la brasa, quins menús…

Delta Mekong (242)Delta Mekong (236)

Delta Mekong (238)Delta Mekong (255)

Anem a dinar amb una parella mexicana, en un restaurant local i ens passa l’estona volant parlant de política mexicana i espanyola.

Ja només queden tres hores de furgoneta fins a l’última aturada del dia, a Chau Doc. Aquest poble ens ha agradat bastant, és lloc de connexió amb Cambodja, és lloc fronterer. A més té una zona a la vora del riu molt animada on hi ha paradetes de menjar al vespre i la gent aprofita per fer esport. Aquí es nota que venen menys turistes perquè els vietnamites són més simpàtics i curiosos 🙂

Delta Mekong (259)

Anem a fer un cop d’ull al mercat del poble, per cert, ple d’encurtits amb unes olors… Aprofitem per comprar uns dels mangos més barats de Vietnam, demà ens sol·lucionaran l’esmorzar.

L’últim dia el fem a Chau Doc, els seus pobles flotants i les piscifactories. La gent dels pobles flotants es dedica majoritàriament al cultiu de peixos.

Delta Mekong (270)

Delta Mekong (271)Delta Mekong (278)

Delta Mekong (293)

La majoria tenen una piscifactoria sota de casa seva. Pel que ens ha dit el guia, per molt que tinguin una barraca de xapa a sobre del riu, treballen molt i facturen el doble! Que estan forrats, encara que no ho sembli!

Delta Mekong (308)

Delta Mekong (374)Delta Mekong (381)

Visitem una de les casa-piscifactoria i la gran quantitat de peixos que hi viuen alimentats amb pinso. Amb nosaltres venen uns nois d’Astúries i Cádiz que es distreuen alimentant als animals i veient com lluiten per una engruna d’aquest pinso que deu estar boníssim. No ens menjaríem un peix d’aquests de cap de les maneres, o sí…

Delta Mekong (294)Delta Mekong (301)

La propera aturada és al poble d’una minoria ètnica d’aquesta regió, la Champa. Arribem al poble en barca, sembla que realment ens endinsem als manglars i que la cosa s’anima. El poble no té res d’especial i la gent es com tota la resta que viuen pels voltants, no hi ha res que els identifiqui. Bé, el seu idioma, però per nosaltres que no entenem res del vietnamita, ens seria impossible saber si són o no d’aquesta ètnia. Aquesta és la turistada més gran del dia. Per no tenir, aquest poble no té ni les coses mitjanament arreglades. Volem dir que tot i ser una turistada de les grosses, ho tenen tot tan deixat que fa pena.

Delta Mekong (337)Delta Mekong (339)

Delta Mekong (351)

Delta Mekong (347)Delta Mekong (346)

Es salven els nens del poble, com sempre, que seria de nosaltres sense els nens! Curiosament si vas per la part del darrera, te’n adones que caminant dos minuts surts al poble de veritat, amb carreteres asfaltades, què us havíem dit?

Delta Mekong (338)

Delta Mekong (358)

Anem a veure la mesquita que fa alhora d’escola. Els nens aquí aprenen vietnamita i també musulmà. Aquí la gent és força més intel·ligent que a casa nostra, si es poden aprendre dos llengües, millor no?

Delta Mekong (348)

Després d’aquesta altra visita fugaç, toca pujar a la barca que ens porta fins a la furgoneta. Després de sis hores de carretera, farem cap a Ho Chi Minh.

Demà a primera hora del matí marxem amb molta pena de Vietnam. Proper país… Thailàndia. Acabarem de visitar el sud i els voltants de la capital.

Per últim, només dir que si veniu a Vietnam i aneu sobrats de temps, no està malament el delta de Mekong, tampoc us espereu res de l’altre món. Nosaltres anàvem amb moltes ganes i expectatives, després d’haver visitat diferents parts d’aquest increïble riu, i aquesta part és la que menys ens ha agradat.

Fins aviat!!!! A Thailàndia!!!!!

• El tour al Delta del Mekong, el podeu contractar en una gran infinitat d’agències que hi ha a Ho Chi Minh. Més o menys, totes tenen els mateixos preus, però si busqueu sempre n’hi ha alguna que ho fa un pèl més barat.
  • Els tours són des d’un dia a tres dies, i les activitats són pràcticament les mateixes que hem fet nosaltres. Es pot escollir dormir en un Homestay o en un Hotel. Amb l’opció d’hotel no entra el sopar, amb el Homestay sí i a més, podeu veure com viu una família d’aquesta part de Vietnam.
  • Si teniu suficient temps, la nostra recomenació, es fer-ho per lliure però calculeu uns 4-5 dies. Potser no veureu tant però l’experiència, de ben segur, serà més gratificant.
  • Si es fa per lliure, les barques que van al mercat de Can Tho, comencen a les 7:30 a.m. És una llàstima, perquè el millor seria anar-hi molt més aviat, per veure al mercat real que s’activa a les 4 del matí.
  • El preu del tour de 3 dies/2 nits ens va costar 880000 VND/ persona. Sí, una pasta! Inclou 2 esmorzars, 1 dinar, 1 sopar, allotjament (1 dia Homestay, 1 dia Hotel), guia de parla anglesa, entrades, transport amb bus i barques. Ah! I toooots els snacks!!!

Posted on 7 Desembre, 2014, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.