Entre meravelles i negoci a Phi Phi Islands

Marxem de Krabi de bon matí per anar un o dos dies cap a les Phi Phi Islands. Molta gent el que fa és agafar un tour organitzat des de Krabi o Ao Nang, per anar fins a l’illa on es troba la Maya Bay i veure altres indrets del voltant, però nosaltres hem pensat fer-ho diferent. Anar fins Phi Phi Don, l’illa habitada i per la tarda, agafar un tour de mig dia per anar a Phi Phi Le, a veure què passa.

Phi Phi Island (1)Phi Phi Island (4)

En poc més de dues hores, arribem a la illa de Phi Phi Don, concretament al port de Ton Sai Bay i és en aquest moment quan veiem que això no és el que pensàvem trobar. Està plena de turistes amb ganes de festa, malament. Quan baixem de la barca ja veiem que això és com Lloret o potser més bèstia 😦 A més, tot és caríssim, només baixar de la barca ens han fet pagar per accedir a l’illa :O

Phi Phi Island (41)

Només sortir del moll, algú ens crida. És una noia de Barcelona que treballa aquí en un centre d’immersions i ens fa un plànol en un tres i no res i ens explica on podem dormir barat. Moltes gràcies!

Trobem un lloc per dormir i busquem un tour cap a Phi Phi Le per aquesta mateixa tarda. Fem una volta per l’illa esperant que sigui l’hora de marxar en un Long Tail Boat a veure mar i illes 🙂 L’illa és paradisíaca, la platja de sorra blanca i l’aigua transparent només es veuen deteriorades per la multitud de gent que hi ha en aquest indret. Semblem tontos, mira que pensar que seríem els únics amb aquesta idea 😀

Phi Phi Island (25)

En aquest lloc ja hem vist que menjar barat és impossible, TOT és turístic i fins i tot el 7Eleven és més car! Hi ha alguns locals nocturns que regalen begudes alcohòliques als turistes que es fiquin a fer combats de Muay Thai i de retruc, a entretenir a la clientela…

Esperem l’hora al lloc on hem comprat el nostre tour i allà ens passa l’espera més ràpida gràcies a dos marrecs que no paren de buscar-nos per jugar jejeje

Phi Phi Island (33)

Ens recullen i anem cap al port, comença el tour en Long Tail Boat!!!

Phi Phi Island (37)

Primera aturada a la Monkey Bay, una petita cala, amb unes aigües impressionants que està plena de monos cabrons que ens entretenen una estona. Després de molt poca estona allà i de que l’Ursu posés el cul en remull (no s’ha pogut resisitir a la tentació) tornem a pujar a la barca.

Phi Phi Island (62)

Phi Phi Island (60)Phi Phi Island (57)

Següent aturada Loh Samah Bay, passant abans per davant de la Viking Cave. Una cova que veiem de passada i una miiiiica lluny 😦

Phi Phi Island (68)

Arribem a Loh Samah Bay, un petit golf rodejat de muntanyes i remullat per unes aigües turqueses i cristal·lines. Ens banyem una bona estona i quan ens diuen que ja n’hi ha prou, tots tirem cap a munt. És l’hora de dinar i gaudim del nostre arrosset 🙂

Phi Phi Island (79)

Phi Phi Island (107)

La putada de fer el tour per la tarda és que el sol està una mica baix i això fa que hi hagi alguns llocs on no toqui el sol i les nostres fotos no siguin el reflex real de com veiem aquest lloc. Sovint creiem que les fotos no fan justícia al que veuen els nostres ulls però això us ha de motivar per emprendre el viatge a aquests indrets!

Phi Phi Island (257)

Phi Phi Island (70)

Phi Phi Island (249)                                                                                                                                                                                                          Banyats i amb la panxa enganyada per una mica d’arròs, tirem fins a Pileh Bay. Aquí ens donen unes ulleres i un tub una mica ronyós per fer snorkel. La veritat es que el fons marí no és tant agraït com tot el seu exterior, que és espectacular.

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

De totes maneres, gaudim una estona de la poca vida submarina que trobem i de tot el que ens envolta, que no és poc!

Acabades totes aquestes activitats, ara toca la platja que fa que hi hagi una gran quantitat de turistes i que els preus pels tours siguin una mica elevats, anem cap a la Maya Bay!!!

Phi Phi Island (122)Phi Phi Island (114)

En aquesta platja, es va rodar la pel·lícula d’en DiCaprio, La Playa. Quan arribem quedem els dos com una mica decepcionats, primer per la grandíssima quantitat de gent i barques que hi ha per tot arreu i també perquè pensàvem que seria una platja una mica més tancada i una mica més petita. Creiem que l’única manera de gaudir d’aquest lloc completament sols és amb un tour privat a primera hora del matí o dormint amb el teu propi vaixell 😉

Phi Phi Island (129)

Phi Phi Island (147)Phi Phi Island (154)

Phi Phi Island (143)

Allà ens deixen estar una hora, fet que aprofitem per fer quatre fotos, algunes intentant fer-ho amb un angle impossible per no enganxar a ningú i després ens banyem a les aigües turqueses d’unes de les platges més famoses del món.

Phi Phi Island (191)

Phi Phi Island (139)

Phi Phi Island (185)Phi Phi Island (117)

L’ultima aturada, després de marxar de la Maya Bay, la fem en mig del mar per poder veure la posta de sol.

Phi Phi Island (240)

No ha decepcionat, el cel s’ha posat completament roig per un costat i amb un cel ple de núvols amenaçant una gran tormenta per l’altre costat, impressionant!!!!

Phi Phi Island (324)

Phi Phi Island (269)Phi Phi Island (329)

Phi Phi Island (295)

Un cop retornats a la illa, anem a dutxar-nos i a sopar una mica. No ens costa decidir-nos per agafar quatre coses de llocs de carrer i anar a sopar al primer lloc que trobem a la platja, asseguts a sobre d’un pneumàtic.

Phi Phi Island (341)

Acabats de sopar, deixem els que volen festa que la gaudeixin, perquè nosaltres anem a dormir, demà ens volem llevar aviat per anar fins al mirador de l’illa per després sortir amb el primer vaixell cap a Krabi. Allò és més tranquil, més barat i per si falta gent, nosaltres els ajudarem 😛

Així fem, ens llevem molt aviat i ens encaminem cap al mirador. A aquestes hores del matí, tot és diferent. Tot està tranquil, està tot tancat, no hi ha pràcticament ningú amb l’excepció de la gent del país que s’encamina cap a les seves botigues i alguns guiris que encara sembla que estiguin de festa, mig zombis pels carrers…

Phi Phi Island (356)

Phi Phi Island (352)

Phi Phi Island (384)

Però el més surrealista està per arribar. Estem gairebé a dalt del mirador a aquestes hores del matí i sí, hi ha una dona que ens fa pagar entrada o no podem pasar. En primer lloc no portem ni un duro i en segon, si haguéssim portat calers tampoc haguèssim pagat. És impressionant que et facin pagar per tot encara que la culpa és dels mateixos turistes, que van amb les carteres plenes, i no tenen problema en pagar per tot. Com que ells només estan aquí un mes i per ells és tot tant barat, això fa que la gent del país pensin que tots som rics i que quan veuen un turista, pensin que som un dòlar amb potes. La gent, el turista, tots plegats en el moment que viatgem hauríem de aprendre de fer una mica de turisme responsable perquè els llocs i les persones no degenerin al ritme que ho fan…

Phi Phi island (351)

Després de la visita fallida al mirador, només ens queda fer una cosa, esmorzar i anar cap al port per tornar cap a Krabi. Arribem al port i després de fer dit amb èxit primer amb un camió i després amb una parella molt maca, arribem al nostre Number 7 Guest House. Allà aprofitarem per ficar-nos les botes amb el nostre amic del pollastre a l’ast (1/2 pollastre 64 Bhats) i perquè l’Ursu pugui entregar el treball de l’uni. A més, comprarem els bitllets per marxar el dia següent cap a un lloc que tenim moltes ganes de visitar.

• Anar de krabi a Phi Phi Don amb ferri costa 250 Bhats/ persona i trajecte. El pier de Krabi està a uns 4-5km del centre del poble possiblement. Per anar la companyia amb qui compreu el tiquet us hi aproparà. Per tornar no. Nosaltres per tornar vam fer dit amb èxit. Tornar amb un tuk tuk o moto us costaria 50 Bhats/persona. El ferry us deixa a Tonsai Bay. Els vaixells depenent de la companyia que contracteu surten a les 9am i 1:30 pm amb Andaman Wave i 10:30 i 3 pm amb PP Family/ Chaokon Travel. El trajecte dura aproximadament 2 hores.
  • Per entrar a Phi Phi Don us faran pagar 20 Bhats/ persona.
  • Per trobar allotjaments barats, tal com sortiu del port, gireu a la dreta i el primer carrer que trobeu a l’esquerra l’aneu seguint. A partir d’allà, comenceu a preguntar. Per la majoria de dormitoris tètrics ens demanaven uns 250 Bhats/ persona i nit.
  • A Phi Phi Don ens allotgem a Tara INN Guest House per 600 Bhats/ parella i nit. Habitació neta, roba de llit neta, tovalloles, paper WC. Lavabo d’aigua salada i freda a dins la mateixa habitació. Ventilador i bon wifi a la recepció. Dels millors llocs que vam veure per aquest preu!
  • Vam contractar un tour de mig dia (13:30 a 18:30h) per anar a Phi Phi Leh per 350 Bhats/ persona. Inclou: dinar, aigua, coca-cola i fruita a mitja tarda. El transport és un Log Tail Boat amb coberta pel sol i també inclou material per fer snorkel en condicions pèssimes. Si teniu el vostre snorkel, no us el deixeu. Es visita Monkey Beach, Pileh Bay, Viking Cave, Maya Bay (La Playa) i es veu la posta de sol des del mar.
  • El Viewpoint de Phi Phi Don avui en dia és de pagament a totes hores, 20 Bhats/ persona. Ens vam llevar a les 6 del matí per no trobar ningú i hi vam trobar la cobradora…

Posted on 7 gener, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.