Un nou paradís a Railey i TonSay

La nostra propera aturada, després d’una tarda fugaç per Krabi i haver pogut enviar el treball de l’uni de l’Ursu, és Railey i Tonsay. Potser a gairebé ningú li sonaran aquests noms perquè al costat de krabi hi ha llocs més turístics com les illes de Phuket i Koh Lanta, entre d’altres. Els que escaleu segurament sabreu de què parlem però els que no escaleu, aquí també teniu un destí de platja magnífic i molt menys explotat que les illes veïnes.

Railey i Tonsay, conformen una península que està just al costat d’Ao Nang i de Krabi però l’única manera d’arribar-hi és amb barca, això fa que aquest lloc, encara sigui més especial. Railey és la zona on es troben els hotels i els restaurants més cars. En canvi a Tonsai, és on hi ha els allotjaments econòmics i on hi ha l’ambient dels escaladors. Aquest lloc està ple de parets per poder-hi escalar i la nostra intenció és fer-ho almenys un dia; sempre i quan, el lloguer del material sigui econòmic i estigui en bon estat.

Rai Leh i Tonsai (3)Rai Leh i Tonsai (1)

Arribem a Rai Leh des de Krabi però la nostra intenció és dormir a Tonsai, així que creuem des de la banda est a l’oest en menys de cinc minuts. Després caminem per la platja fins que arribem a unes roques que separen els dos llocs. Per sort hi ha un camí ben marcat que en pocs minuts ens deixa a peu de diverses vies d’escalada i a la platja de Tonsai. Quan la marea està baixa, podeu passar per la platja però l’horari de les marees hem vist que és indefinit…

Rai Leh i Tonsai (151)

Rai Leh i Tonsai (240)Rai Leh i Tonsai (236)

Rai Leh i Tonsai (138)

Allà comença l’activitat de sempre, buscar allotjament. Després de mirar-ne uns quants, trobem uns bungalows, que no tenen cap luxe però per nosaltres són més que suficient. Ja instal·lats, anem a donar una volta per la zona de Tonsai. En realitat en menys de 20 minuts li téns la volta donada a Tonsai. Nosaltres ens hem encantat amb tot el que hem pogut i hem anat inspeccionant tots els supermercats, restaurants, llocs per llogar caiacs i material d’escalada.

Rai Leh i Tonsai (429)

Amb la primera cosa que hem al·lucinat han estat els preus d’algunes coses com l’aigua, el repel·lent de mosquits o la crema solar! El preu està multiplicat per tres i per quatre. En canvi, la cervesa val el mateix que a qualsevol altre lloc de Thailàndia. Així doncs, hem aprofitat la ben entesa per fer el vermut amb una cerveseta i patates, matant la tarda amb una partida de cartes.

Rai Leh i Tonsai (421)Rai Leh i Tonsai (427)

Rai Leh i Tonsai (197)

Per altra banda, el tema d’escalar ho haurem de deixar per quan arribem a Austràlia i tinguem el nostre material. El preu del lloguer és desorbitat i amb el temps que fa que no escalem no ens sortiria massa a compte. Per sort, el preu del caiac, no es que sigui molt econòmic però encara ens ho podem permetre 😀

Rai Leh i Tonsai (259)

Rai Leh i Tonsai (338)

Rai Leh i Tonsai (269)

Tothom ens ha recomenat que anem a menjar al Mama’s Chicken i així ho hem fet en un parell d’ocasions. Realment es menja molt bé i els plats són abundants, cosa que els hi costa a aquests Thais. De totes maneres, la resta de les menjades les hem fet en un altre restaurant que hem trobat al final de la platja. No té nom i pràcticament no hi ha mai ningú això que es menja igual o millor que al Mama’s, i pel mateix preu.

Rai Leh i Tonsai (420)

Rai Leh i Tonsai (171)Rai Leh i Tonsai (173)

A més, en aquest restaurant téns espectacle gratuït, hi ha un ocell amb una pota que no té por de ningú. Mentre estàs menjant et volta per sobre la taula i si li fas alguna cosa t’intenta pessigar, què simpàtic! Per vigilar a l’ocell, hi ha un gat que va a per ell a la que pot jejeje

Rai Leh i Tonsai (297)Rai Leh i Tonsai (301)

Per les tardes la tònica de tots els dies que hem estat aquí, ha estat el dil·luvi universal amb tormentes d’escàndol. Això sí, després de la tormenta ja sabeu que ve la calma i a Tonsai es pot gaudir de postes de sol que et deixen perplex.

Rai Leh i Tonsai (246)Rai Leh i Tonsai (254)

Rai Leh i Tonsai (277)

Rai Leh i Tonsai (291)

Rai Leh i Tonsai (270)Rai Leh i Tonsai (391)

Un dels dies hem llogat un caiac només per mig dia, sabent que a les tardes, poca cosa es pot fer. Ens hem fotut un bon fart de remar i hem donat la volta a la península.

DCIM100GOPRO

Hem anat parant a algunes de les platges, una de les més boniques d’aquesta zona és la Phra Nang Beach i es troba ben a prop de Ray Leh.

Rai Leh i Tonsai (23)

Rai Leh i Tonsai (4)Rai Leh i Tonsai (9)

Rai Leh i Tonsai (11)

Sempre que hem trobat alguna petita ombra, ens hem parat per descansar i refugiar-nos de l’infern que ens cau.

DCIM100GOPRO

Algunes vegades hem pogut beure una mica d’aigua que es filtra de la mateixa muntanya, què fresca!!!

Hem seguit remant fins que hem arribat en una petita platja a la part est, el millor és que hem estat completament sols una bona estona. Allà hem decidit que teníem que fer el camí de tornada, que no era poc.

La tornada ha estat d’allò més bona. Aprofitant que la marea baixa hem passat entre mig de la platja de Phra Nang i dels rocs que hi ha just davant, allà es crea un lloc on la gent pot passar caminant per arribar fins a les pedres de l’altra banda.

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Mentre estàvem passant, en Marc s’ha llençat a l’aigua com un animal i ha sortit amb 20 Bahts del fons 🙂 Però el millor ha estat quan només pujar, s’ha tornat a llençar i a sortit amb 20 Bahts més. Una petita pregunta: Qui és el capullo que es va a banyar amb els calers a la butxaca??? Per nosaltres cap problema, però realment hi ha gent per tot. Uns van llençant i els altres van recollint 😛

La ruta amb caiac ha acabat en una petita platja que hi ha al costat de Tonsai. Allà ens hem tornat a banyar fins que ha arribat l’hora de tornar el caiac. La feina ha estat nostra per fer-ho, amb la marea baixa no hem pogut arribar massa prop de la sorra. Els Thais ens han vist amb els bitllets assecant-se al sol i clar, després d’explicar-los com havia anat el tema, ens han preguntat on havíem anat a fer snorkel… No saben ná!!!

Rai Leh i Tonsai (145)

L’altra dia que hem estat per aquí, hem fet el que un pot fer quan està en un lloc on el millor són les seves platges. Doncs sí, heu encertat, hem anat a posar-nos com gambes al sol, sobretot en Marc a la Phra Nang Beach. Hem passat el dia a la platja fins que ha començat a tronar i a ploure, per variar… Ah! Per cert, aquí hem dinat molt bé per molts pocs Bhats a les barques-restaurant que aparquen a la sorra 😉

Rai Leh i Tonsai (335)Rai Leh i Tonsai (316)

Rai Leh i Tonsai (337)

Volíem pujar fins al mirador i al Lagoon que hi ha a l’illa, però el camí estava bastant malament, per culpa de les pluges insistents d’aquests dies i hem desistit. Ho deixem per quan tornem, perquè algun dia tornarem.

Quan hem marxat de Ray Leh, hem tornat a Krabi, amb prou feina, perquè ningú va cap allà. Això fa que els senyors de les barques et vulguin cobrar el doble perquè la barca per Krabi no s’omple mai més… Així que després de conéixer una parella de Chile i Califòrnia i passar dues hores esperant; decidim marxar cap a Krabi via Ao Nang, potser serà més senzill. Però tenim un cop de sort i un barquer intel·ligent, ha preferit marxar amb nosaltres dos sols a no guanyar res.

Com que hem tornat un dia abans del previst a Krabi, aquest dia l’hem aprofitat per tornar a llogar una moto i perdre’ns pels seus voltants. L’excursió ha estat força entretinguda. Ens hem trobat un lloc amb elefants i uns paisatges increïbles. Quan hem tornat només ens ha faltat agafar les maletes i pujar al nostre bus de retorn cap a Bangkok.

Krabi (132)Krabi (133)

Krabi (130)

Krabi (125)Krabi (118)

A Bangkok, només hi hem estat un dia i hem aprofitat per trobar-nos amb en Carles i la Cristina 🙂

Ara sí que deixem Thailàndia per un temps. El nostre camí de moment ja no passarà més per aquí però volem tornar algun altre cop, potser d’aquí uns anys. Proper destí… Myanmar, Burma o Birmània com us agradi més!

Fins llavors, ens veiem allà!!!!

• Comprem un bitllet per anar en barca de Krabi a Railey East per 150 Bhats/ persona i trajecte. El vaixell surt a partir de les 9am però només quan està ple. El trajecte és d’aproximadament 1 hora.
  • Des de Railey anem cap a Tonsai. De Railey East creueu cap a Railey West i d’allà, teniu algunes opcions: a) Anar en barca per 50 Bhats/ persona b) Caminar per un petit sender que surt del final de la platja c) Si la marea està baixa, passar per la platja però el tema de les marees és distret!
  • A Railey TOT és més car! I a Tonsai res és barat 😦
  • A Tonsai dormim a Garden Forest Resort en bungalows senzills amb bany a dins (aigua freda i tovalloles), ventilador, roba de llit neta i mosquitera. 400 Bhats/ parella i nit. Hi ha alguna cosa més barata però és molt cutre i aquí a les tardes no ha parat de ploure, això vol dir aigua segura a dins ( A més precari, més aigua).
  • Tonsai té diverses ofertes d’alimentació per turistes. Els preus locals no existeixen per a nosaltres. S’emporta la fama la Mamma’s Chicken i les racions són generoses i els preus no estan malament. Nosaltres però, hem anat a diari a menjar cap al final de la platja (a 5 minuts caminant de tot el tinglado), al costat de l’únic negoci de lloguer de kayaks de l’illa. El negoci el porten dues dones molt simpàtiques que us atiparan. No és barat però com res a Tonsai. Cafè amb llet fresca 20 Bhats, Iogur casolà, fruita i muesli 60 Bhats, Hamburguesa de ternera gegant 80 Bhats.
  • Atenció: Una ampolla de 1,5L d’aigua a Tonsai costa 40 Bhats!!!! Compreu les de litre per 10 Bhats. Porteu líquid de mosquits, xampú, crema solar, etc. des de Krabi. Els preus són una estafa a Tonsai!! (Triplicats i quatriplicats).
  • Llogar un kayak 2 persones 1/2 dia (4 hores) costa 300 Bhats. Us donaran jaquetes salva vides i bossa estanca. El lloguer per un dia és de 500 Bhats.
  • Llogar material d’escalada per dues persones per un dia costa 1300 Bhats i mig dia 800 Bhats. No us donen guia. Preus abusius! Teniu opció de fer tours per fer psicobloc.

Posted on 8 gener, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.