Arribem a Myanmar!!!

Després de visitar durant uns quants dies Thailàndia i la seva capital, marxem cap al nostre proper destí, Myanmar. Un país que tots el que l’han visitat, diuen que és un dels llocs més autèntics de tot el sud est asiàtic i del que tothom surt, completament enamorat. Així que, cap allà anem, a veure què ens trobem…

L’entrada a Myanmar la fem per Yangon o Rangon, l’antiga capital del país. Ara hi ha una altra capital que van crear el 2005, Naipyido, coses curioses. El 80% del país està completament prohibit pels turistes; és a dir, no es pot visitar. Alguna de les zones que no es poden visitar tenen plantacions d’opi i en d’altres, encara hi ha guerrilles lluitant pel mig de la selva. Birmània va se gobernada per una dictadura militar i ara, tot i que en principi estan segons ells en una “Democràcia amb disciplina”; les tortures són legals, els mal tractaments diríem que també i no es té dret a un judici just en aquestes terres. Per tant, es vulneren constantment els drets humans. La repressió aquí és brutal, no es pot allotjar estrangers a casa…

Arribem a l’aeroport de Yangon i el primer que fem un cop tenim el visat segellat i les maletes a les nostres mans, és marxar caminant direcció a la parada de bus que va cap al centre de la ciutat, només està a uns dos quilòmetres de l’aeroport. Si agafem el bus ens estalviarem uns quants calerons només arribar perquè els taxis des de l’aeroport al centre et surten per una bona picotada, a no ser que trobis algú per compartir-lo. De totes maneres, sempre és més econòmic moure’s amb transport local i molt més entretingut, és clar!

Quan estem a punt d’arribar a la parada del bus, ens trobem un noi local que parla un anglès perfecte, que ens acompanya i ens ensenya quin és el bus al que hem de pujar. Acabem de posar els peus al país i ja tenim les primeres mostres del que tothom parla, del bon tracte de la gent local. Quan arriba el bus que ens porta cap a la Sule Pagoda, pugem i allà veiem que la gent té una petita semblança als indis, tots són molt xafarders i no ens treuen l’ull de sobre. Ens saluden i intenten parlar amb nosaltres encara que no tinguin ni punyetera idea de parlar anglès. Això acaba de començar i ens agrada molt!!!

Després d’una hora en bus, arribem a Sule Paya, ara només toca caminar fins on tenim l’hotel reservat per la primera nit, l’Everest Hotel, el més barat que hem trobat per internet. No acostumem a reservar mai, però arribant a les hores que hem arribat no ens volíem complicar la vida a buscar allotjament per després no trobar-ne. A més, l’allotjament en aquest país és caríssim i possiblement si no tens reserva feta, no trobis res que s’adapti al teu pressupost.

Arribem al xiringuito on passarem la nit. És un dels llocs més barats que hem trobat i alhora és caríssim!! I el millor: Està fet una bona merda. L’edifici està en pèssimes condicions i l’habitació està… De moment el pitjor lloc on hem estat amb diferència. Per sort, estem curats d’espants i després de preguntar preus en altres hotels que hem anat trobant de camí a l’Everest, hem decidit que ens hi quedarem una altra nit 😀 Estan com putes cabres demanant els preus que demanen, ni que estiguessin oferint el Ritz però resulta que el 80% se l’emporta el Govern. Després de deixar maletes, l’únic que hem fet ha estat anar a sopar uns bons fideus, una birra Myanmar i dormir.

Avui ens llevem amb ganes de fer tot el que es pot fer en aquesta ciutat, demà volem marxar i aquí només tornarem l’últim dia per anar cap a l’aeroport. Per tant, si ens deixem de veure alguna cosa avui, no tindrem oportunitat de tornar-ho a fer. Esmorzem bastant bé, tot sigui dit, i ens posem a caminar com dos animalons 🙂

Primera aturada de la ruta del dia, un mercat que ens trobem entremig d’uns carrerons, ben a prop del mateix hotel. Aquí posem en pràctica la primera paraula birmana que hem après. Deixem anar Mingalabes (hola) a tort i a dret, amb la resposta corresponent i acompanyat d’un somriure. Tot això es barreja entre mirades curioses de la gent.

Seguim caminant i ens trobem la St. Mary’s Cathedral. Una esglèsia molt grossa, construïda pels anglesos en la seva etapa d’anar conquerint tot el que trobaven i que va ser restaurada fa molt pocs anys.

Hem entrat a dins i podem dir que és l’esglèsia més bonica que hem vist per tot el sud-est asiàtic, amb uns vitralls dignes de les macro esglèsies que hi ha arreu d’Europa.

La botiga de la catedral està plena de pessebres i arbres de Nadal, se’ns fa estrany però sembla que aquí això també es celebra.

Seguim caminant cada cop amb més calor; anem direcció a la Sule Paya. Ahir quan vam arribar la vam poder veure de nit, però també la volem veure de dia i puntualitzem, per fora. L’entrada a la Pagoda és de 3$, sabem que no són molts calers però no ens agrada gaire pagar per veure-ho tot, i menys quan sabem que els diners de les entrades de tot arreu en aquest país, van destinades majoritàriament al govern.

Birmània és el paradís de les pagodes, estupes o com li vulgueu dir. Aquí el 89% de la població practica el budisme Theravada i els monjos també són a tot arreu!

Veiem la Sule Paya, des de fora, i els edificis del seu voltant, el City Hall i el Independence Monument. Seguim pel carrer de Mahabandoola Rd, fins que arribem al trencant que puja cap a la Shwedagon Paya.

Allà fem una aturada per pendre alguna cosa i descansar de la calor que està fent. Un cop mig rehabilitats, seguim de camí cap a la Pagoda. Abans però ens trobem amb una Pagoda recoberta de vidres, la Sein Yaung Chi, en la que estem una estoneta pràcticament sols.

Estem a prop de la Shwedagon Paya, comencem a veure-la a la llunyania i veiem com treu el cap entre mig d’arbres. Quan la tenim just davant veiem que abans d’aquesta hi ha una altra Pagoda, la Maha Wizaya Paya. No es tan gran com la seva veïna, però fa prou patxoca i a més, es gratuïta. Així que hi entrem i donem una volta per la seva part exterior i interior. Aprofitem per seure una mica i descansar de la calor i de les hores que portem caminant.

Abans d’entrar a la Shwedagon Paya, decidim primer dinar una mica i després anar fins al jardí que hi ha ben a prop d’aquí, el Kandawgyi Park.

Aquí i pasem una bona estona, caminant pel passeig de fusta i pel mig dels jardins, observant els monjos que venen a caminar per aquí i suposem que a desconectar una mica de tot el dia estar resant jejeje També podem gaudir de l’espectacle dels enamorats a Yangon, s’amaguen sota els paraigües per fer-se quatre petons 😀

Quan sortim anem directes cap a la Shwedagon Paya. L’entrada és molt cara però en Ramón, el noi que vam conèixer a Thailàndia al Juliol, ens va explicar que podíem entrar sense pagar. Així que hem provat si era factible fer-ho. Només podem dir que Ramón, quan ens tornem a trobar, esperem que ben aviat i en algun racó del món, et debem al menys una cervesa 😉 Merci!!!! Sense adonar-nos ens trobem a dins gaudint d’aquesta gegant Pagoda i de tot el que l’envolta.

Donem alguna que altra volta pel voltant de la Pagoda, tota il·luminada, fins que emprenem el camí de tornada cap a la Sule Paya.

Allà està ple de restaurants indis i aprofitem per recordar sabors. Anem al New Delhi i ens posem les botes de Dhal i reompliments d’altres salses que no paren de posar-nos al plat!

Sortim ben tips, però encara ens queda un racó de l’estòmac buit per posar-hi un flam típic del país boníssim i una boleta de gasulla, un postre indi. No ens podem ni moure, però hem de tornar cap a l’hotel i el tenim un tros lluny. Sembla però que el temps ens vol ajudar a que hi arribem abans i es fica a ploure de mala manera. Així que ens toca córrer algun tros per no quedar com ànecs. Al final arribem sense mullar-nos gaire i amb el menjar una mica avall jejeje

Ens llevem ben aviat per esmorzar i carregar motxilles per anar cap a l’estació. Avui marxem cap a Bago, una ciutat a dues hores de camí en tren. Aquí també hi ha Pagodes i temples, a part de la Pagoda més alta de Myanmar, però això ja us ho explicarem a la propera entrada. Així doncs, fins ben aviat!!!

• Per sortir de l’aeroport de Yangon teniu algunes opcions: a) Agafar un taxi per 10$ o b) Caminar des de la sortida de l’aeroport cap a la dreta uns 20 minuts fins que veieu “Welcome to Myanmar”, allà creueu el carrer i aneu a la parada de busos. Els busos tenen el número en Birmà per la qual cosa no entendreu res. Pregunteu quin bus va a la Zona de Sule Pagoda i cap problema. El bus costa 200 Kyats però si porteu maletes o motxilla us cobraran 250 Kyats. Més o menys el trajecte dura 1-1,5h
  • Ens allotgem a Everest Hotel, 16$/ parella i nit. És dels pitjors llocs en els que hem estat durant tot el viatge! Habitació doble en estat de runa pràcticament, roba de llit regular, ventilador. Lavabo compartit en el mateix estat i dutxa d’aigua freda. Esmorzar abundant i bó inclòs. Wifi lent.
  • Per la zona de Sule Pagoda teniu molts llocs per menjar i teteries. Un restaurant indi en el que hem menjat és el New Delhi Restaurant (Dalh i chapati, 1000 Kyats). Pel carrer trenta hi ha una botiga de dolços i un lloc de Lassi molt concorregut. A banda d’això, teniu mil llocs de carrer per menjar barat amb te gratuït i cafè prou bo.
  • Tot el que es pot veure a Yangon es pot fer caminant. I així ho hem fet.
  • No hem entrat a Sule Pagoda, costava 3$.
  • Hem entrat a Shwedagon Pagoda, l’entrada costa 8$ però podeu entrar sense pagar: Entreu per la porta principal i descalceu-vos (porteu bossa de plàstic o algo si no us cobraran!), passeu l’arc de seguretat i seguiu amunt fins que a mà esquerra veieu una porta petita que surt a una espècie de jardí. Camineu fins que veieu una altra porta amb escales. Entreu i passeu el segon arc de seguretat, camineu cap a dalt i un cop allà, tireu a l’esquerra. Ja sou a dins 😉 Vigileu, a la dreta hi ha el control de pagament.
  • Hem entrat al Kandawgyi Park, l’entrada costa 2$/ persona i tanquen a les 6 de la tarda.
  • Comprem un bitllet de tren a l’estació unes hores abans de que surti (és suficient) per anar de Yangon a Bago. Hi ha diferents horaris i assortit. El bitllet en Ordinary Class vol dir seients de fusta incòmodes i viatjar amb la gent local. Teniu opció d’Upper Class però per 2 hores no creiem que valgui la pena. El bitllet ens va costar 450 Kyats/ persona i trajecte en Ordinary, en Upper costa el doble. El preu per turistes és diferent al dels locals, evidentment. Els bitllets de tren S’HAN de PAGAR en kyats.

Posted on 11 gener, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.