Entre temples i el pont de teka més llarg del món

Avui ens hem llevat molt aviat per agafar un pick-up a Mandalay i poder aprofitar el dia per allà. El trajecte dura aproximadament dues hores i l’hem passat distrets contestant a les preguntes dels curiosos que volen saber. I si volen saber, sabran! Hem fet una petita parada per fer un cafè i anar al lavabo i a partir d’aquest moment; hem començat a baixar cap a Mandalay. La carretera és un zig-zag preciós que ens porta a un descens per muntanyes d’un verd caduc.

I en res, ens plantem a Mandalay i comencem a caminar cap a destí. Unes franceses ens van recomanar el Royal Guest House i anem cap allà directes. Hi ha lloc i és estrany perquè acostuma a estar a tope. Ja sabem perquè: El lloc està mooolt net i és de lo més baratet que hi ha per aquí. Ens quedem dues nits així que ja caldrà que ens espavilem a recórrer la ciutat.

La zona on estan els allotjaments és una zona comercial dividida en gremis i hi ha grans botigues d’altaveus i equips de música. També hi trobem roba de la llar, electrodomèstics i hardware o el que vol dir el mateix en aquests països: Material de fontaneria, ferreteria,…

Mandalay (189)

L’endemà ens llevem amb energia i il·lusió per passar el dia de ruta! Esmorzem el que ens donen i anem a llogar la nostra moto per tirar el carrer 84 direcció cap al sud. En aquesta ciutat sí que hi ha motos (Si recordeu la nostra entrada de Yangón, en aquella ciutat les motos estan prohibides) i moooltes i és força caòtica, així que paciència. La idea és veure alguns llocs de Mandalay i anar pels voltants i en això estem! Mandalay és l’antiga capital reial de Birmània i els seus voltants són una mina de pagodes i temples. Un dels llocs més destacats és el Palau de Mandalay però passem de pagar perquè hem llegit que no val la pena i perquè intentem (si és possible) no finançar la junta militar que governa Myanmar.

Carreguem la màquina de petroli i gas cap al nostre primer destí. El caos del trànsit espanta una mica però poc a poc t’hi vas habituant. Ens perdem entre carrerons per arribar al monestir de teca, el Shwe In Bin Kyaung. Els voltants són una processó de monjos i monges budistes amb el vestuari habitual (vermell i taronja pels homes i rosa per les dones).

Abans d’arribar caiem en un altre monestir del que no sabem el nom i on hem conegut un monjo ansiós per aprendre anglès. Hem quedat amb ell per demà i possiblement hi passem el dia. Ja es veurà…

Ens plantem allà on voliem anar. Arribem al monestir de teca, ens descalcem i anem passant. És preciós i ara mateix l’estan restaurant, amb la qual cosa la fusta de l’interior pintada d’un marró molt fosc, encara llueix més. Aquest monestir data de 1895 i va ser construït pels xinesos, quin bon gust!

Mandalay (2)

Mandalay (13)

D’aquí ens encaminem cap a la Mahamuni Paya. Aquí hi ha una imatge de Buda d’or, la més famosa de Myanmar. Entrem i anem gaudint de l’ambient, tots els feligresos es congreguen als peus de la imatge de Buda. Els homes poden tocar la figura i afegir-hi paper d’or que li va donant espessor a la bèstia.

Mandalay (49)

Mandalay (52)

Coincidim que hi ha alguna festa local i mireu quines imatges hem aconseguit, tot color i el color transmet vida i alegria. Ens encanta Myanmar i Àsia en general!

Mandalay (29)

Mandalay (35)

Després d’un cafè i quatre xurros, seguim direcció a Amarapura. I què hi ha aquí? Doncs entre d’altres coses, el pont U Bein, el pont de teca més llarg del món. Arribem al creuament que va cap al pont i el veiem en la llunyania, no ens pararem perquè volem venir a la posta de sol.

Mandalay (60)

Mandalay (58)Mandalay (59)

Seguim el nostre camí cap a Sagaing entre camins de sorra i carreteres a mig asfaltar plenes de vehicles que van i venen. Arribem al pont, l’Ava Bridge que atravessa el riu Ayeyarwady. Habíem llegit que cal pagar però hem comprovat que en cap dels dos ponts que creuen el riu cal pagar, almenys pel que fa a les motos.

Mandalay (67)

Fem una parada abans de creuar, encara no hem arribat però ja divisem temples i pagodes per avorrir enmig de les muntanyes que passen de tonalitats verdes a marronoses i seques. Estem impressionants i és que si hi ha un lloc al món carregat d’aquest tipus de temples religiosos, aquest és Myanmar i esperem no acabar saturats perquè deixem Bagan pel final 🙂

Mandalay (65)Mandalay (69)

Pugem amb la moto fins a la Sagaing Hill per tenir unes bones vistes de la vall i del panorama en conjunt. Sagaing és un centre religiós i monàstic i aquí molta gent ve a fer meditació i vipassana. Aquest lloc, durant sis anys (1760-1764) va ser capital reial de Birmània.

Mandalay (81)

Nosaltres no hem pagat res i hem gaudit d’unes visites impressionants que ens han fet passar més temps del previst contemplant l’espectacle que es succeïa davant dels nostres ulls.

Mandalay (83)Mandalay (90)

Quan baixem parem en una escola budista internacional en la que coneixem un monjo molt simpàtic i a més, hi ha unes fotografies de temples budistes de tot el món. En reconeixem una bona pila!

Mandalay (77)Mandalay (103)

Mandalay (99)

I després de dinar en un lloc local, tirem cap a Mingun. Comencem a passar per carreteres una mica menys en condicions que es fan estretes i passen per petits poblets amb gent que deixa boniques imatges a les nostres retines: Nenes cosint, nens jugant amb rodes de bicicleta, carros estirats per bous,… Imatges i més imatges que van passant a la mateixa velocitat que passen els quilòmetres recorreguts.

Trobar el camí correcte no sempre és senzill però els birmans us ajudaran, així que no deixeu de baixar de la vostra moto i preguntar. Només això, ja és tota una experiència de mirades curioses i somriures.

Aparquem la nostra moto i anem direcció a la Mingun Paya, les runes d’una estupa inacabada que si s’hagués acabat seria la més gran del món feta amb totxanes. I si us pregunteu per què no la van acabar us ho explicarem. Està a mitges perquè un astròleg va preveure que quan s’acabés, moriria el rei!

Mandalay (104)

Després de pujar fins a dalt descalços (com si tinguessin les coses en condicions i netes!) i gaudir d’unes vistes magnífiques, anem a veure la campana més pesada en funcionament en diversos moments de la història.

Mandalay (110)Mandalay (111)

Mandalay (113)

La Mingun Bell pesa 90 tones i des de l’any 2000, ha estat desbancada per una campana xinesa. Aquí en principi s’ha de pagar però no ens han demanat res… La campana és molt gran però no ens ha semblat res imprescindible.

Mandalay (146)

D’aquí marxem cap a la Hsinbyume Paya, una pagoda blanca molt fotogènica en la que passem una bona estona. I se’ns fa tard i volem veure la posta de sol així que haurem de començar a tirar cap a Amarapura de nou.

Mandalay (132)

Mingun ens ha semblat un poble tranquil i molt bonic i aquí pensem que potser ens haguéssim pogut quedar algun dia més però les coses han anat així. La pagoda blanca té un estil arquitectònic curiós ple d’onades i està inspirada amb el Muntanya Neru (la muntanya de l’univers budista).

I molt a pesar nostre, marxem d’aquest poble quan comença a caure el sol pensant que no arribarem per veure la posta de sol al U Bein Bridge. Ens costa marxar, la gent torna a casa del camp i desfer el camí cap a Amarapura es converteix en un espectacle que ens atrapa.

Arribem ben justos per poder fer unes quantes instantànies d’aquest màgic indret amb el sol amagant-se. No és estrany que sigui un dels indrets més fotografiats del país. Aquest pont medeix 1,2 quilòmetres i avui en dia, encara està en ple rendiment.

Mandalay (155)Mandalay (168)

Mandalay (184)

I molt contents i satisfets per tal com ha anat el dia, tornem cap a Mandalay a sopar i a dormir. Demà farem dia de descans fins al vespre. Anem direcció a Bagan!!!!!

• A Mandalay ens allotgem a Royal Guest House, és un lloc molt net! Amb gent un pèl massa servicial (t’obren la porta per entrar i sortir!) amb mal wifi (com a tota la ciutat) i amb esmorzar inclòs. Les habitacions són petites però està molt net i la roba de llit i tovalloles també. Lavabo compartit i dutxa d’aigua calenta. 17$/ parella i nit.
  • Per entrar al Palau Reial i en algunes Pagodes cal pagar una entrada de 10$ que va íntegrament a la Junta Militar del Govern.
  • Lloguem un moto manual al Garden Guest House per 8000 Kyats tot el dia. El petroli va entre 900 i 1000 Kyats/ litre. Trobareu botigues de carburant per tot arreu amb ampolles d’aigua.
  • Amb un mapa cutre i les indicacions dels locals (només cal seguir el carrer 84 cap al sud) arribareu a U Bein Brigde, Mingun i Sagaing (20 km Mandalay). Nosaltres amb un dia hem fet prou per visitar-ho tot.
  • Al carrer 27 amb 85 trobareu moltes parades de carrer per menjar mooolt barat, bo i abundant. Menjar indi i birmà a partir de 300 Kyats/ plat. També teniu parades de dolços, us ho deixaran tastar tot!
  • Comprem un bitllet de bus al nostre Guest House per marxar cap a Bagan amb un night bus. Ens costa 11000 Kyats/ persona. Us recullen al vostre Guest House cap a les 18:30h i el bus marxa de l’estació ( a 30 min en vehicle del centre) a les 21:30h. Arribareu a Bagan cap a les 2:30h del matí i us deixaran a 4 Km de Nyaung U. Si voleu caminar us estalviareu 5000 Kyats de trajecte/ persona i a sobre, us pararan perquè pagueu l’Entry Fee de 15$.

Posted on 7 febrer, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentaris.

1. Ooooh! Aquest U Bein Bridge és espectacular. Quines fotos més xules! El capvespre encara el devia fer més màgic…
    Gran post, nois.
    Que continueu gaudint de la ruta!!!

Manel i Cristina

• Gràcies parella, doncs sí l’U Bein Bridge és una altra maravella d’aquest món tan gran. Anar amb presses no ens va permetre gaudir del lloc com tocava però no ens podem queixar 😉 Estem en contacte, Úrsula i Marc