I si celebrem els Reis a Malapascua?

Deixem amb molta pena Myanmar, un país que ens ha enamorat, per anar cap a un nou destí, bastant desconegut, al menys per nosaltres. Marxem cap a Filipines i la nostra primera aturada és a l’illa de Cebu. Un cop arribem allà, començarem a mirar i planificar una mica el mes que estarem per aquest país perquè a dia d’avui encara no sabem què farem exactament 😛

El poc que sabem de Filipines és que va ser una colònia espanyola durant 300 anys. Això fa que molts dels carrers de totes les ciutats tinguin noms en espanyol i moltes de les paraules que utilitzen siguin també en el mateix idioma, a veure quants Fernández ens trobem! 😛

Així que aterrem a Cebu, recollim les motxilles i treiem els primers Pesos del caixer, anem cap a fora a buscar algun taxi que ens porti fins al centre de la ciutat. Preguntem als guiris que veiem per allà si volen compartir taxi però cap d’ells va cap al centre, mala sort perquè ens haurem de gratar fort la butxaca 😦

Després de tenir un primer i ràpid contacte amb les afores de la ciutat i que el taxi ens deixi a la rotonda de Fuente Osmeña, comencem a buscar allotjament. Els preus són molt elevats pel nostre escuet pressupost però si volem dormir a cobert no tenim més remei que passar pel tubo, així que un cop allotjats anem a buscar algun lloc per menjar.

Primer però fem una aturada al Seven Eleven i aprofitem per fer un cafè de veritat, acabat de moldre!!!! Ens ha costat 20 Pesos, una fortuna però hem passat una boníssima estona amb uns expatriats que treballen per les Nacions Unides, tot uns personatges de Nova Zelanda.

Cebu està situada a les Visayas Centrals i és després de Manila el centre econòmic i mercantil més important de filipines. A simple vista i després del primer contacte, no ens ha semblat una ciutat bonica. L’únic que ens ha cridat l’atenció són els noms en espanyol i els jeepneys, el mitjà de transport per excel·lència en aquest país.

_DSC0144

En aquesta ciutat va arribar l’explorador portugués al servei dels espanyols, Magallanes allà pel 1521 i el que va fer, va ser plantar la creu i batejar els natius a la fe catòlica però en Lapu-Lapu el va matar i no va ser fins el 1565 que Miguel López de Legazpi va tornar-hi a desembarcar però aquest cop, amb uns centenars d’homes.

La creu segueix en peu i creiem que potser simbolitza el llegat més important dels espanyols en aquestes terres, la religió. Perquè us hem de dir, que poca cosa més queda per aquí…

Avui, sembla que tinguem el Banc Central Europeu a les nostres ordres i estem disposats a gastar! Així que després de passar-nos pràcticament un mes menjant arròs a diari, decidim tirar la casa per la finestra i anar a menjar una pizza, yujuuuuuu!!!!!

El sopar ens ha sentat de nassos i per no anar a dormir tan plens, anem a donar una curta volta pels voltants de la plaça Fuente Osmeña. Allà veiem que estan preparant i engalanant el Santo Niño, una petita figura que simbolitza el patró de la ciutat. Estan preparant-lo perquè en pocs dies es celebra la seva festa, el Sinulog. És la festa per excel·lència d’aquesta ciutat, on es concentra una gran multitud de gent fent balls i segurament bebent com animals, sembla que els hi agrada això de beure. A més, els preus dels hotels i guest house es mulitipliquen gairebé per tres, així que haurem d’estar lluny d’aquí si no volem quedar arruinats en quatre dies.

Després de mirar i mirar el que farem, avui ha estat un dia de moltes decisions i de molts canvis de plans amb tot el que teníem previst fins a dia d’avui. Però bé, això us ho anirem explicant poc a poc. El que si podem dir és que la primera aturada serà a la illa de Malapascua, al nord de Cebu. Així que cap allà anem!!!

Malapascua (1)

El dia següent ens llevem de bon matí i anem a esmorzar uns pastissos (aquí la bolleria es porta molt i és molt barata) així que ja pronostiquem que l’acabarem avorrint però de moment… Tot això ho reguem amb un bon cafè acabat de moldre del 7Eleven i aprofitem perquè el nostre amic i guarda de seguretat del supermercat ens expliqui quin Jeepney agafar per anar cap a l’estació del Nord.

L’illa de Malapascua fa un any més o menys va rebre l’impacte directe del tifó Iolanda i això ha fet que hagi quedat pràcticament arrasada. De totes maneres, la gent segueix fent la seva vida tranquil·lament, entre mig de lluites de galls i mirant de tirar endavant gràcies a la pesca, al turisme i a les immersions. Perquè si alguna cosa no es pot negar, és que Filipines té uns dels millors fons marins del món! Nosaltres tenim en ment fer una immersió exclusiva pels taurons guineu o Thresher Shark, una espècie difícil de veure en altres contrades.

Malapascua (18)Malapascua (27)

Per arribar fins allà, posem a prova la nostra paciència amb els precaris transports i les difícils i llargues connexions per arribar a destí. Així que per començar, hem de fer primer un recorregut de pràcticament cinc hores en bus fins a Maya, el poble més al nord de l’illa de Cebu i allà pujar a una bangka, típica embarcació de Filipines, durant mitja hora més per arribar a l’illa.

Malapascua (86)

Malapascua (9)

Les vistes són increïbles, el verd i les palmeres ens fan pensar que ens hem transportat directament a l’illa de Lost però no, som a Filipines, un paradís una mica oblidat pel turisme potser perquè cau una mica lluny de tot o potser perquè no saben explotar el país turísticament. El fet és que per sort nostra, podem gaudir d’aquest paradís gairebé sols. I què dir? Ens encanta! Arribem al port de Maya i les aigües són un indicador del tipus de platges que ens anirem trobant en aquest país…

Malapascua (88)

Un cop a Malapascua anem directes a buscar allotjament i tot seguit, a buscar un lloc per demà fer la immersió per anar a veure els taurons.

Malapascua rep el seu nom dels temps de la colonització espanyola, un 25 de desembre de 1520 els espanyols van quedar embarrats aquí pel mal temps. I aquest nom tan lleig us assegurem que no fa justícia a una illa tan bonica!

Amb la feina feta, ens relaxem i anem a donar una volta pel poble que no fa més de 2 quilòmetres de llargada per 1 d’amplada. Aquí la vida passa tranquil·la, aquest lloc és turístic però res a veure amb el que havíem vist fins ara. Els locals fan la seva i l’illa és recorreguda per corriols, gairebé no hi ha asfalt i no hi circulen cotxes.

Malapascua (24)Malapascua (21)

Malapascua (17)

A Filipines hi ha mooolts galls i és que aquí encara es porten les baralles de galls, concretament en aquest lloc es duen a terme els dissabtes i diumenges. Per sort, no hi serem!

Malapascua (19)

Demà ens hem de llevar moooooolt aviat per fer la immersió, així que a sopar i a dormir.

Són les quatre del matí i sona el despertador, toca llevar-se i anar cap al centre de immersió que per sort el tenim just al costat del mateix Guest House. Arribem, prenem un cafè amb llet i marxem cap a la bangka que ens ha de portar fins a lloc. El fet de llevar-nos tan aviat és només perquè la millor hora per poder veure aquests animals és a primera hora del matí, tot just quan surt el sol. Així que bon dia de Reis!

Marxem cap al punt d’immersió amb una mica de fred, sobretot per l’hora que és. Quan arribem a lloc encara és de nit però ja comença a treure el cap el sol per l’horitzó, així que ens comencem a preparar i a posar-nos tot l’equip perquè en poca estona saltarem.

DCIM100GOPRO

El tauró guineu acudeix al lloc d’immersió, Monad Shoal gairebé diàriament, és l’únic lloc del món on això succeeix. És una estació de neteja natural de peixos i el tauró guineu ve a netejar-se quan trenca l’alba!

Dit i fet, tots preparats, doncs tots a l’aigua!! Comencem a baixar i tot perfecte però quan arribem a tocar els 30 metres de profunditat, veig que el meu regulador perd aire i no poc, li dic al Dive però poc pot fer, això vol dir que faré una immersió curta i amb una mica d’angoixa 😦

Per sort, al poc d’estar a baix, el Dive ens diu que s’aproxima el primer tauró! El tenim a escasos tres metres de nosaltres i és realment espectacular, gairebé deu fer uns tres metres de llargada i el que el fa diferent a tots els altres taurons, és la cua que té, impressionant!!!! Tot seguit, s’acosta un altre tauró, aquest ens torna a passar a pocs metres i el podem tornar a gaudir d’allò més. Per sort, ens passen molt a prop perquè la visibilitat és molt dolenta i si ens haguèssin passat una mica més lluny no els haguèssim vist. Val a dir que en aquesta immersió no es veu res més que els taurons, no espereu peixos, no espereu corall, res! Degut a la poca visibilitat que vam tenir, les fotografies que vam fer van ser bastant dolentes per això us deixem un parell de fotos del Google per tal que pogueu veure el tauró com cal.  La primera foto és la nostra 😦

DCIM100GOPRO

taurotiburon-zorro

Veig que tinc l’aire just per pujar amunt, així que li dic al Dive i junt amb ell i l’Ursu marxem amunt. Ha estat una experiència brutal, poder veure aquest taurons tant a prop nostre! Ara només toca tornar cap a l’illa i anar a esmorzar, anem amb l’estòmac vuit i tenim gana! 😛

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

La resta del dia la passem donant voltes per l’illa i banyant-nos allà on trobem la millor platja. Per desgràcia, moltes de les platges estan bastant brutes per culpa dels tifons que han afectat l’illa en els últims mesos i els habitants tampoc tenen com a prioritat la neteja, prou feina tenen per arreglar les seves pròpies llars que bàsicament consisteixen en estructures de fusta i xapa.

Malapascua (95)

Malapascua (92)Malapascua (109)

Malapascua (124)Malapascua (101)

Malapascua (97)

De totes maneres, gaudim d’allò més caminant pels poblets que hi ha i de la gent de la illa, són encantadors!! Així passa el nostre dia de Reis, entre taurons guineu i una illa de somni, què més podem demanar?

Malapascua (132)Malapascua (93)

Per cert, els propietaris del Guest House on ens allotgem ens han explicat una mica la història que van viure amb el tifó Iolanda, el tifó que va arrasar una gran part del centre de Filipines. Ens han explicat que quan se’ls va comunicar que s’aproximava un gran tifó, ningú en va fer cas. Tots els habitants de l’illa es van quedar a casa seva tranquil·lament, deien que era un tifó més! El fet és que no va ser desallotjada i per sort no va morir ningú. Veure per creure perquè a l’illa no queda pràcticament cap palmera en peu! Ara però quan els avisen que s’acosta un nou tifó tots corren cap a l’illa de Cebu 😉

Malapascua (107)

L’últim dia que hem estat per aquí, ens hem dedicat a fer poc més que el dia anterior. Hem caminat pels voltants i hem anat a alguna platja. Avui però l’aigua estava molt moguda i no convidava gaire a ficar-s’hi.

Malapascua (136)Malapascua (135)

Malapascua (117)

Així que ens hem dedicat a fer fotos i a gaudir d’aquest magnífic indret i de les seves postes de sol i com no, de la seva gent! El lema turístic de Filipines és: It’s More Fun in the Philipinnes!! I ara entenem perquè.

Malapascua (138)

Malapascua (147)Malapascua (144)

Malapascua (141)

Des d’aquí, marxem altra vegada cap a Cebu, per fer-hi una nit més. Per sort encara no són les festes del Santo Niño. El dia següent anirem cap a Dumaguete a l’illa de Negros però amb parada a Oslob per passar-nos l’ètica pel forro i anar a veure els taurons balena. Però això, us ho explicarem a la propera entrada. Fins aviat!!!!

Cebu:

• A l’aeroport de Cebu hem agafat un taxi amb preu tancat per anar cap a la Plaça de Fuente Osmeña, 475 PHP, un robatori.
  • Ens allotgem a C’est la Vie Pension. Habitació doble per 699 PHP/ parella i nit. Roba de llit neta i tovalloles, TV i aire condicionat. Lavabo a l’interior, dutxa d’aigua freda, paper WC i sabó. Força net i bon wifi. Zona comú a la planta baixa àmplia.
  • Per anar cap a Malapascua anem en Jeepney (2 trasbords: De Fuente Osmeña a Metro i de Metro a North Bus Terminal) fins a l’estació del Nord per 8 PHP/persona i trajecte, per tant, 16 PHP. Un cop allà, agafem un bus local per 163 PHP que en aproximadament 4 hores us deixa a Maya. Fareu una parada per anar al lavabo i menjar alguna cosa.
  • Un cop a Maya, heu d’agafar una bangka (barca) que en més o menys 30 minuts us deixarà a Malapascua per 100 PHP/ persona. Si la marea està baixa us demanaran 20 PHP més per arribar en barca petita a la barca gran, nosaltres no hem volgut pagar i no ha passat res…

Malapascua:

• A Malapascua ens allotgem a BB’s Lodge, habitació doble senzilla amb ventilador i bany compartit amb dutxa d’aigua freda per 400 PHP/parella i nit. No hi ha wifi i teniu tovalloles.
  • A Malapascua teniu algun restaurant local com el Bobo’s Eatery on hem menjat per 40 PHP (arròs i cassoleta de porc, verdures o peix). Us donen aigua gratuïta i el cafè 3 en 1 costa 10 PHP.
  • Esmorzem a Ging Ging Restaurant amb preus que ronden els 80 PHP amb pa de motllo casolà amb mantega i melmelada o ous + cafè amb llet.
  • Fem una immersió amb Safety Stop Dive Shop, una botiga de gent local molt maja. La immersió costa 1200 PHP + 150 PHP de taxes diàries d’entrada al parc. El preu del material està inclòs. El material no és el millor del món però està correcte.
  • Per sortir de Malapascua les primeres bangkes surten a les 8 del matí quan estan plenes.

Posted on 15 febrer, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.