L’illa del Foc

Agafem un ferry a primera hora del matí al port de Dumaguete, direcció al proper destí, la petita illa de Siquijor. Amb menys d’una hora ens presentem al port del mateix nom. Allà comença la mateixa història de sempre, discutir preus amb els conductors de trycicle, que ens demanen barbaritats per portar-nos fins al poble de San Juan. Per sort, just abans que sortim a la carretera apareix un noi amb bona fe i per 25 pesos cadascú s’ofereix a portar-nos.

Abans d’arribar a San Juan ens trobem els tres Guest House que coneixem per allotjar-nos els propers dies, el JJ, el Miranda i el Lorna’s End’s of The World. El primer que mirem és el Miranda i sense pensar massa, ens hi quedem. No és el més normal per part nostra no mirar altres llocs, però amb el preu que ens donen i com està el local en sí no tenim cap dubte, hem encertat 😛

Un cop instal·lats, anem a la part posterior del Guest House que té una magnífica terrassa amb vistes directes al mar. Un mar d’una aigua tan transparent que sembla que estiguem en un altre planeta. Allà ens trobem amb l’Iñigo i l’Oihana, una parella vasca que estan viatjant durant uns sis mesos per Tailàndia, Filipines i Malàisia.

Siquijor (259)

També coneixem una parella d’argentins, la Bárbara i en Dario. Ells porten una mica més que tots nosaltres junts viatjant, fa gairebé dos anys que viatgen amb una tenda de campanya i fent dit. Quina aventura!

Siquijor (247)

Després d’estar una estona amb ells xerrant i explicant-nos batalletes apareix l’Antonio i en Paco, un noi de Sevilla i l’altre de Múrcia. Tots dos s’han instal·lat aquí a Siquijor, al menys per un any per estudiar anglès. No ens extranya que hagin vingut aquí per estudiar anglès, perquè per poc més de dos eurillos l’hora els hi fan les classes. A part, l’anglès que tenen els filipins és realment molt bo en general.

Siquijor (310)

Just abans d’anar a dinar, apareix en Pau, el noi de Sabadell que vam conèixer a Dumaguete. També està buscant lloc per dormir però el nostre Guest House l’hem acabat d’omplir nosaltres. I s’instal·la just davant…

Nosaltres anem a dinar a pocs metres, en una parada de carrer on fan tot tipus de menjar filipí i a preus competitius per la nostra butxaca!

Siquijor (3)

Siquijor (160)                                                                                                                                                                                           Mentre estem dinant, apareix un noi que està buscant allotjament que també és de Barcelona. En Jordi s’asseu amb nosaltres a dinar i passem una llarga estona xerrant. Abans d’acabar de dinar apareix en Pau i el dinar s’allarga encara més. Realment quan estàs amb bona companyia i converses interessants, el temps passa volant. Finalment, en Jordi acaba compartint habitació i llit amb en Pau 😛

Siquijor (248)

El temps no ens acompanya massa però per sort a Siquijor gaudim de la tranquil·litat, de postes de sol que ens regalen imatges d’una altra dimensió i de les experiències i la companyia d’altres viatgers.

Siquijor (16)

Siquijor (8)Siquijor (5)

Siquijor (186)Siquijor (155)

Siquijor (190)

Aquesta petita illa que es podria bordejar en un dia te força mala reputació entre els filipins perquè es suposa que és una illa mística on a dia d’avui encara hi ha pràctiques de màgia negra, chamanisme i coses per l’estil dutes a terme pels mangkukulams. Hem de dir que no em sentit a l’ambient males energies, tot el contrari. La gent per aquí és senzilla i molt simpàtica i costa poc fer-te al lloc. Tant és així que ens hem quedat en aquest indret gairebé una setmana sense saber massa bé ni com ni per què.

Siquijor (148)Siquijor (25)

En aquest indret de Filipines és on hem vist menys turistes i on passar-hi dies no ens ha augmentat el pressupost. Sempre que hem coincidit amb algun viatger posteriorment, coincideix en que Siquijor és un lloc per perdre-s’hi si el que busques és un lloc barat, poc explotat i autèntic.

Siquijor (231)

Hem passat el dies rodejant l’illa amb moto i ens hem arribat fins a les Cambugahay Falls, unes cascades gratuïtes on et pots banyar en aigües transparents que donen joc per fer una mica l’animalet. I això hem fet, saltar des de la liana i testejar tot tipus de salts gairebé sols en un ambient idílic.

Siquijor (97)

Siquijor (93)

Siquijor (113)Siquijor (117)

DCIM100GOPRO

Circular en moto per aquest indret és anar amb calma, sense trànsit i contemplant entre mig de la verdor platges d’un blau immaculat, palmeres i gent corrent amunt i avall. Potser no és gaire però nosaltres no necessitem res més! I a més, les carreteres estan en bon estat.

DCIM100GOPROSiquijor (48)

Siquijor (22)

Ja que estàvem a Lazi, hem aprofitat per donar-nos una volta pel convent del poble que ara està reconvertit en escola i museu. I a davant mateix hi teniu l’esglèsia de Sant Isidre Llaurador. Llàstima que l’estat de conservació dels vestigis a Filipines deixen molt que desitjar perquè en un entorn ple de palmeres, verd penetrant i platges per tot arreu, trobar-te amb aquests llocs sobta i si estigués com cal, seria màgic. L’esglèsia està construïda amb corall, pedres marines i fusta. No seria interessant conservar-la?

Siquijor (126)Siquijor (127)

Aprofitem l’hora del dinar per coincidir amb en Pau i dinem plegats a Lazi, uns calamars amb arròs per quatre duros. Nosaltres aprofitem per comprar un pastís de plàtan boníssim a la pastisseria del poble i xino xano anem tornant cap a San Juan.

Siquijor (33)

Agafem la moto i ens perdem en dies successius sense destí per racons que amaguen una bellesa difícil de definir. A Siquijor el que avui és terra, fa poc devia ser mar. Hi ha restes de la intrusió del mar per tot arreu. Igual que per tot arreu hi ha restes de corall mort, de closques de petxines tan grans que mai les haguèssim imaginat.

Siquijor (64)

Siquijor (74)Siquijor (245)

Les platges són paradisíaques i la gent aquí viu del mar i al mar. Els nens ens criden, els adults ens pregunten. Les cares somrients surten de tot arreu i cau la nit. I seiem amb els nostres amics a explicar-nos com a anat el dia, a arreglar el món i a somiar amb nous viatges.

Siquijor (24)

Siquijor (15)

I el dia següent s’aixeca igual, vida tranquil·la, esmorzars eterns i algú fica seny i decideix aixecar-se de la taula per fer el dia profitós. De nou, cau el sol i observem l’horitzó des de les hamaques. Paisatges increïbles, colors vius del taronja al vermell passant pel morat, reflexions, pensaments i il·lusió perquè som aquí.

Siquijor (173)

Siquijor (171)Siquijor (166)

Siquijor (38)

Sopem al pont amb tots els que hi som envoltats pel remor del Karaoke i parlant de somnis i viatges. Quin ens havia de dir que seríem tan feliços a Siquijor?

• Agafem un ferry des del port de Dumaguete (5 minuts caminant des de Harold’s Mansion) direcció el port de Siquijor. El trajecte dura uns 45 minuts i costa 150 PHP/ persona. Hi ha diversos horaris i depenent del mateix el preu es variable entre 130 i 210 PHP.
  • Un cop a Siquijor, agafem un trycicle cap a San Juan per 50 PHP.
  • Ens allotgem a Miranda Guest House en habitació doble senzilla amb lavabo a dins. Roba de llit neta, ventilador i tovalloles. Costa 300 PHP/ parella i nit. Tenen habitacions més cares i alguna per 150 PHP/ parella i nit només amb un llit o matalàs a terra. Disposeu de cuina i bon wifi. Hi ha talls elèctrics sovint. Encara que no hi hagi llum, curiosament hi ha wifi.
  • Al mateix Miranda Guest House lloguen motos per hores, 25 PHP/ hora. La benzina està més o menys a 46 PHP/ litre en ampolles de Coca-Cola! També podeu comprar 1/2 litre.
  • IMPORTANT: A Siquijor hi ha un ATM però no podreu treure diners. El caixer més proper que teniu a mà és a Larena i és l’únic de l’illa que accepta Mastercard i Visa.
  • Teniu molts llocs per menjar local barat, moltes pastisseries i també podeu comprar peix fresc i si disposeu de cuina, vosaltres mateixos. Una peix de ració costa aproximadament uns 30 PHP. A Lazi teniu una pastisseria gran que fa pastissos de plàtan molt grans per 30 PHP.
  • Tornant a San Juan des de Lazi, teniu una lleteria on podeu comprar llet fresca i iogurs.
  • A les cascades de Lazi, les Cambugahay Falls, s’ha de pagar l’aparcament de la moto 10 PHP. L’entrada és gratuïta i val la pena per passar una bona estona.
  • Les millors platges són la Paliton Beach i la platja del Coco’s Resort a la que podeu accedir sense pagar.

Opcions des de Siquijor a Bohol:

1. Hi ha un ferry ràpid diari a la 1:50 PM des del port de Siquijor que costa uns 900 PHP i us deixa al port de Tagbilaran (Bohol).
  2. Des del port de Larena teniu un ferry que per 200 PHP aproximadament també us deixa en 4 hores al port de Tagbilaran i surt a les 7 PM. Durant la nostra estada aquest ferry estava espatllat i no el vam poder agafar.
  3. Agafem un ferry del port de Siquijor a Dumaguete a les 5:50 AM per 130 PHP/ persona (A aquelles hores hi arribem en auto-stop, no hi ha jeepneys ni trycicles tan d’hora). Un cop a Dumaguete, agafem un jeepney per anar cap al port de Sibulan (10 PHP/ persona). Allà agafem un Pump Boat (barca local) per 45 PHP/ persona per anar cap a Liloan. Important, el port de les barques locals està una mica més a l’esquerra del port de Liloan i us podeu estalviar uns diners si us hi apropeu. Un cop a Liloan, agafem un bus fins a Argao (Port de Talot Waarf) per 96 PHP, en 3 hores ens plantem allà i estem de sort perquè el ferry cap a Tagbilaran surt només a les 4AM, 12:00 AM i 20 PM i costa 180 PHP /persona i trajecte. L’agafem pels pèls! El trajecte és d’aproximadament 3 hores.

IMPORTANT: A Filipines SEMPRE haureu de pagar la taxa del port, no és gaire però tot suma i ens toca els collons! Una altra cosa molt important és sempre revisar els horaris dels ferris perquè són variables i molts cops no surten per mal temps i/o avaries. El millor és mirar pàgines web i premsa local on surten els horaris de les diferents companyies.

Posted on 21 febrer, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )