Pac a Palawan!

Després d’un vol fins a Manila i un altre fins a Puerto Princesa, ja podem dir que som a l’illa de Palawan. Possiblement aquesta zona és la més turística de Filipines. Encara que, Puerto Princesa ens ha semblat una zona ben poc turística és una de les portes d’entrada a l’illa. Aquí hi farem una sola nit perquè l’endemà el matí anem cap a Port Barton, un lloc que ens han recomenat molt.

Puerto Princesa i Port Barton (1)Puerto Princesa i Port Barton (5)

Ens estem adonant que per visitar Filipines necessitaríem molt més d’un mes, el país és molt gran i per poder gaudir de tot plegat amb calma, un mes és ridícul però menys són dues pedres, no? Serem uns nou dies per l’illa de Palawan i ens aproparem a Coron. Haurem d’anar una mica per feina però cap problema, a Filipines sabem segur que hi tornarem, no sabem quan però. Filipines mola, mola molt!!!

Puerto Princesa i Port Barton (58)

Bé, a Puerto Princesa ens dediquem a fer poca cosa. Després de trobar un lloc prou econòmic i que està força bé anem a explorar el seu carrer principal. Ens arribem a la Catedral de la Immaculada Concepció, creada pels espanyols durant la seva llarga visita i on molt a prop de la mateixa porta, podem gaudir de l’esport nacional, el bàsquet. Això és alguna cosa del que els queda de la colonització americana després de fer fora els espanyols! Passem l’estona per l’esglèsia i amb una colla de filipines que volen que en Marc torni cap a casa, li diuen literalment: Tu marxa i que ella es quedi… Si més no, sospitós però ens arrenquen força somriures 😀

Puerto Princesa i Port Barton (78)

Puerto Princesa i Port Barton (74)Puerto Princesa i Port Barton (73)

Puerto Princesa i Port Barton (77)

Puerto Princesa es creu que deu el seu nom a la situació estratègica de la zona, amb un port apte per tot tipus d’embarcacions i en qualsevol època. Una altra història explica que el nom és per la princesa Eulàlia d’Espanya que va morir abans d’hora. Al parc del mateix nom, hi ha una estàtua de la princesa al lloc on es va proclamar la fundació de la ciutat el 1872. Ah! En principi Puerto Princesa és una ecociutat però a nosaltres no ens ho ha semblat, hem vist el mateix que a la resta de ciutats filipines, trànsit, soroll i un entorn gris.

Fem una volta pel mercat buscant preus competitius pel nostre pressupost i acabem localitzant alguna eatery i patisseries per l’esmorzar. També hem ficat coordenades a les màquines de cafè a 5 pesos. Els ritmes de vida aquí són força diferents i en un tres i no res, ens afanyem a anar a sopar, en cas contrari, ens ho trobarem tot tancat. I això fem, ficar-nos en un negoci local on gaudim del nostre arròs i les nostres verdures guisades. A mi m’agrada força però en Marc ja comença a estar saturat d’arròs i cassoletes!

Puerto Princesa i Port Barton (105)

L’endemà pel matí, ens llevem exageradament aviat i anem a l’estació de busos per agafar algun mitjà de transport que ens dugui cap a Port Barton. La informació que tenim no és molt bona i gens concreta i per això no ens la volem jugar. Així que, abans de que surti el sol estem de camí cap allà amb les motxilles a l’esquena. Per sort, trobem un tryciclero amb bona fe i ens porta pel preu real. No perquè ens ho hagi dit, sinó perquè venia amb nosaltres una local i ha pagat el mateix 🙂 La noia amb la que hem compartit trycicle ve de pares espanyols i ens ha explicat l’orgullosa que està de les seves arrels i clar, hem ficat en pràctica les quatre paraules que sabia d’espanyol. L’hem fet molt feliç 🙂

Puerto Princesa i Port Barton (109)

A l’estació ens passem mig matí fins que no surt la Van. Primer fent un cafè de més de dues hores amb el propietari del local. Després amb un suec i un francès que esperen la mateixa van que nosaltres… Hem acabat agafant una van perquè ens pensàvem que sortiríem abans i mentre esperàvem ha sortit el bus però teníem les nostres motxilles a la furgo que estava recollint gent per la ciutat, shit!!! De totes maneres, no ens ha sortit del tot malament perquè tampoc hem pagat cap burrada de més.

Hem sortir unes 4 hores més tard cap a Port Barton en una van plena a vessar de guiris enfadats. Nosaltres ja hem après a prendre’ns les coses amb calma i tranquil·litat, fent-te mala sang, aquí no s’arregla res… Hem arribat fins a Roxas passant per entorns verds i hem deixat endarrera el trencant cap a Sabang, el riu subterrani que és maravella natural del món. Nosaltres no el visitarem, no tenim temps i a Vietnam vam visitar les coves subterrànies que creiem, no tenen res que envejar-li. Entrem en un camí de sorra, ja gairebé hi som, només queda una hora! Arribem i veiem camps d’arròs i un entorn rural impressionant que mor al mar.

Puerto Princesa i Port Barton (121)

L’aigua és d’un blau clar terrorífic i sí, creiem que hem aterrat en un altre paradís. Així doncs, benvinguts a Port Barton.

Puerto Princesa i Port Barton (162)

Després d’instal·lar-nos al Busero, el nostre allotjament a peu de platja i voltar una mica pels carrers sense asfaltar, busquem un lloc per dinar. Acabem al Paella i allà ens trobem l’Àlex, un noi de Badalona que ha acabat odontologia i ha decidit viatjar pel món, molt bona decisió 😉

Puerto Princesa i Port Barton (119)

Puerto Princesa i Port Barton (113)Puerto Princesa i Port Barton (117)

Amb ell ens passem una llarga estona xerrant fins que ens adonem que gairebé és mitja tarda. No ens martiritzem perquè el temps ens segueix fent la guitza i no està l’ambient per anar-se a revolcar per la platja. Al final, quedem per sopar. Per la tarda explorem la platja i els voltants buscant una mica de calor i esperant que demà llueixi el sol com ens mereixem.

Puerto Princesa i Port Barton (131)Puerto Princesa i Port Barton (158)

Puerto Princesa i Port Barton (161)

Sopem amb l’Àlex i allà tornem a xerrar i xerrar. Com a Siquijor, si la companyia és bona i les converses també, el temps passa sense donar-te’n. Per cert, si voleu seguir les històries i el viatge de l’Àlex, podeu fer-ho aquí: Reflejos de un Viaje

Puerto Princesa i Port Barton (128)

Avui ens llevem sense presses i anem a buscar un lloc per esmorzar una mica econòmic. No fem sort perquè tot és caríssim per aquí. Al final, acabem esmorzant d’allò més bé al mateix guest house per un preu una mica elevat per nosaltres però avui ho rebentem!

Després d’esmorzar anem cap a una cascada que està a una hora de camí del poble. El camí passa pel mig de la selva i algun que altre camp d’arròs per acabar en el seu últim tram, pel costat del mateix riu on cau la cascada. El corriol no està massa fresat i ens trobem algunes serps que no fan cara de bons amics. I nosaltres amb sabates descobertes!

Puerto Princesa i Port Barton (155)Puerto Princesa i Port Barton (150)

Quan ja queda menys de mitja hora per arribar, hi ha un check-point per signar el llibre de visites i per fer una donació obligada, però no era una donació? Ser turista és el que té.

Arribem després de perdre’ns algunes vegades i mullar-nos els peus i estem completament sols. Això ens fa passar una bona estona de tranquil·liatat i alguna remullada d’en Marc a les aigües fredes de la gorga. No és res espectacular però està bé per fer-hi una caminada i per la tranquil·litat que es respira. Quan portem una bona estona comença arribar gent i decidim marxar cap al poble; ja és hora de dinar i l’estòmac no perdona.

Puerto Princesa i Port Barton (133)

Puerto Princesa i Port Barton (142)

Avui anem a dinar al Gayana, un lloc que ens va recomenar en Jordi, el noi que vam conèixer a Siquijor. Una gran recomenació, perquè els plats són generosos i a més et regalen una Coca Cola amb el dinar. Les ofertes ens encanten jajaja Tot just quan estem per marxar una parella ens crida, són més catalans, això n’està ple! És el lloc més remot de tots els que hem estat i és on estem trobant a més gent de casa. Són en Dani i la Núria. També estan fent un llarg viatge per un any. Quedem amb ells per sopar perquè si ens asseiem ara, ja tenim tota la feina feta.

Passem la tarda contemplant el mar mentre treballem una estona. Les onades cada cop trenquen més fort i fa fresca, s’acosta l’hora de saciar la gula. En Xavi i la Txell d’Estem de Vacances ens van dir que no ens podiem perdre l’snorkel a Port Barton i ja ens agradaria, però el temps no està massa de part nostra i ens reservarem pels propers dies en altres indrets.

Puerto Princesa i Port Barton (116)

Encara que el temps no ens acompanya, en Marc no es pot estar i no vol marxar d’aquí sense fer-se una remullada en aquestes aigües. Ens passem una estona davant mateix del Guest House, fent-nos fotos a la palmera més fotogènica que hem vist en tot el viatge. És una llàstima que estigui completament tapat perquè no deixa que llueixi gaire.

Puerto Princesa i Port Barton (171)Puerto Princesa i Port Barton (165)

El sopar torna a ser llarg entre aventures i alguns consells per Sud Amèrica. No ho sap ningú encara però els canvis de plans que vam dir que van haver a Cebu, tot just quan vam arribar a Filipines; faran que acabem fent la volta al món a la nostra manera. Així que ja ho sabeu, quan sortirem de Filipines anirem a passar fred a Turquia, potser passarem per Iran però es bastant difícil. Farem una parada tècnica a casa per arreglar temes pendents i després volarem cap a Sud Amèrica per passar-hi quatre, cinc, sis o potser més mesos viatjant. Un cop proves aquesta droga a veure qui és el xulo que pot parar-ho!

Doncs bé, ara que ja sabeu un petit secret, ens anem a dormir que demà marxem cap a El Nido!!!!

Puerto Princesa:

• L’aeroport de Puerto Princesa està a uns 15 minuts caminant del centre, Rizal Avenue. Tot sortint de l’aeroport ja teniu llocs per llogar motos. Un trycicle ens demanava 10 PHP/ persona fins al centre, vam seguir caminant.
  • Sortint de l’aeroport teniu el Punt d’Immigració on podrieu renovar el visat, si us cal.
  • A Puerto Princesa ens allotgem a Duchess Pension. L’habitació doble amb roba de llit neta i tovalloles ens costa 350 PHP/ parella i nit. El lloc està molt net i l’estan renovant, teniu una zona comú molt àmplia i tranquil·la. El bany és compartit i està impecable. El Wifi costa 20 PHP per estada, és a dir, pagueu un cop i l’utilitzeu quan vulgueu.
  • Teniu força llocs locals per menjar barat i alguna pastisseria de camí al mercat.

IMPORTANT: A Port Barton i el Nido no hi ha caixers per treure diners! Així que haureu de portar diners suficients.

• Per anar de Puerto Princesa a Port Barton agafem un trycicle a les sis del matí (no hi havien jeepneys) per 20 PHP/persona que ens deixa a la San José Bus Terminal. Si hi aneu de dia i agafeu un jeepney, qualsevol que vagi a New Market us hi deixarà. Hi ha uns 7km. Un cop allà, hi ha diverses opcions: 1) Bus local que surt a les 9h del matí si hi ha suficient gent per 250 PHP/ persona 2) En principi hi ha un jeepney a les 7:30h del matí, nosaltres no el vam trobar. 3) Una van compartida per 350 PHP/ persona (opció que vam escollir). Al migdia hem arribat a Port Barton.

Port Barton:

• A Port Barton en general hi ha electricitat des de les 5:30 PM a les 12PM. El wifi però, funciona igual.
  • El poble és molt petit i no hi ha pèrdua, quan arribeu ja sou a primera línia de platja.
  • A Port Barton ens allotgem al Busero a primera línia de platja. Habitació doble neta, roba de llit neta i tovalloles. Lavabo compartit amb dutxa d’aigua freda i paper WC, molt net. Teniu wifi lent i zona comú al pis de dalt amb hamaques i taules per treballar. 500 PHP/ parella i nit. Hi ha opcions més econòmiques però tot estava full. Al Busero teniu esmorzar per 100 PHP (2 ous ferrats, salsitxa gran, formatge, melmelada, mantega i 3 llesques de pa de motllo casolà i grans).
  • Hi ha un lloc econòmic per menjar, el Gayana (està davant de l’escola), allà trobareu cassoles amb arròs i Coca-Cola per 50PHP (no demaneu beguda, sinó no us portaran el que us toca!). També hi ha hamburgueses vegetals gegants per 75 PHP. Al restaurant Paella també hi ha alguna opció econòmica i combos de l’estil pasta carbonara, pa i fruita (i aigua gratuïta) per 120 PHP. En general Port Barton té pitjors infraestructures i és més car que la resta de llocs per on hem passat.
  • Hem anat a les cascades i ens han obligat a fer una donació… Hem deixat 10PHP. Per arribar-hi: Seguiu la platja direcció cap a l’est i al final, veureu que surt un camí a mà dreta, seguiu-lo i anireu veient indicacions. A vegades és una mica perdedor i us recomanem que aneu ben calçats perquè hem vist algunes serps pel camí. Més o menys tardareu 1 hora en arribar.
  • Pels tours sabem que els podeu treure entre 250 i 300 PHP/ persona. Nosaltres no n’hem fet perquè feia mal temps.
  • El bus del matí cap a Roxas surt a les 8h i pels turistes costa 150 PHP. Trajecte d’una hora aproximadament.

Posted on 28 febrer, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.