Un any al Nido, un bocí de paradís

Hem arribat al Nido amb les expectatives altíssimes, el Nido pensàvem que era acrònim de paradís, de niuet fantàstic, de màgia. No se exactament com explicar-ho però sovint moure’t amb expectatives prefixades és dolent i això ha passat. Parem a l’estació de busos que està una mica allunyada del centre neuràlgic del poble. Poc a poc, mentre camineu, ja anireu veient que això és un Benidorm, a la filipina!

El Nido (6)El Nido (319)

Com sempre ens reben al crit: Room? Room?? Doncs no, anem directes on ens han recomanat, al Bunakidz Lodge, un lloc molt senzill i barat amb el que han coincidit uns quants viatgers. No ens ho pensem gaire, la família és ben maja i comptant que el nostre nivell d’exigència ha disminuït amb el pas del temps, ens quedem.

Com ja hem dit, el Nido, el poble, no destaca per cap bellesa determinada. És un petit poble transformat en una urbs turística plena d’hotels, restaurants amb preus desorbitats i negocis per fer tours. El més bonic són els seus voltants, l’entorn és kàrstic i verd perquè no para de ploure. El passeig marítim està ple d’allotjaments i restaurants i la platja plena de bangkes, no llueix massa si som sincers. Ja sabem però que la gràcia està en els seus racons amagats als que has d’arribar en barca. I a això hem vingut 🙂

El Nido (329)El Nido (12)

El Nido forma part de l’arxipèlag de Bacuit, un paradís a la terra envoltat per 45 illes, les illes que qualsevol algun cop ha somniat. De fet, per aquestes contrades és on està localitzada la platja de “The Beach” encara que es rodés a la Maya Bay de Thailàndia. Per cert, per rodar la pel·li, van fer la Maya Bay encara més paradisíaca, amb la mà de l’home, és clar.

El Nido (231)

Els tours són excursions programades que duren aproximadament tot el dia i amb el us podeu fer una idea de la bellesa de l’entorn d’aquest lloc tan preciós. Creiem que qualsevol dels tours pot ser vàlid per veure i sentir l’essència d’aquest lloc. Tot i que ens hagués agradat decantar-nos per fer-ne un parell, el nostre pressupost no ens ho permet i el preu més competitiu era pel tour A i aquest hem fet! Després de cercar llocs barats amb totes les comoditats, hem quedat contents amb el preu i demà ens en anem d’island hopping o el que és el mateix, saltar d’illa en illa 🙂

I comença el dia ben tapat, com de costum però nosaltres ens llevem il·lusionats. Avui anem a descobrir aquest trosset de paradís a la terra!!! Pugem una mica tard a la bangka, sí, és una embarcació tradicional filipina i som uns quants, però anem prou còmodes. La marea estava una mica alta i de bon matí ja ens hem pogut estrenar a la platja, per pujar al nostre mitjà de transport.

El Nido (16)

El Nido (124)DCIM100GOPRO

L’aigua és tan clara i transparent que estem impressionats: Això sí que és el paradís!!! A estones llueix el sol i nosaltres anem fent parades per descobrir els màgics racons que la natura ha construït perquè els homes puguem gaudir. Jutgeu els colors blaus i verds de l’aigua, són màgics. L’entorn de roca kàrstica fa la resta 🙂

El Nido (59)

El Nido (123)El Nido (157)

DCIM100GOPRO

Vam ser no fa massa mesos a Vietnam, a la Badia de Halong i era preciós però Bacuit no té res que envejar-li. Tot i haver turistes, som pocs i això fa que puguis gaudir molt més del lloc. Ens quedem amb Filipines, aquest paradís desconegut per la multitud que tant ens està agradant.

El Nido (22)

El Nido (45)El Nido (175)

DCIM100GOPRO

Cada tour passa per un seguit de llocs dessignats prèviament però els grumets del nostre vaixell, ens porten on toca esquivant a les masses. Així que no podem demanar més. Gaudim d’aigües cristal·lines, coralls preciosos i no massa quantitat de peixos.

A Filipines el corall i el fons marí estan força malmesos per les pràctiques pesqueres que s’han dut a terme fins fa poc. Era habitual pescar amb dinamita, fent explotar el fons marí i destruïnt ecosistemes sencers. Tanmateix, a dia d’avui això està prohibit i el fons es recupera lentament.

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Cada cop que saltem a l’aigua ens fiquem les nostres ulleres i agafem el tub, ens submergim així en un paradís submarí que ens regala aquest indret, el nostre viatge i la vida. Sempre pensem que afortunats per poder fer el que volem i gaudir de llocs que només havíem somiat però a Filipines, tot es magnifica.

DCIM100GOPRO

Parem en platges desertes sortides de qualsevol pel·lícula o postal, sorra blanca, aigua transparent, jo, silenci,… No, silenci no, però no està de més somiejar.

Naveguem poc, gaudim molt i ens tornem a aturar, en llacs al mig del mar només accessibles per forats de roca. Atravesses l’aigua i la paret i apareixes en universos paral·lels. Un llac enmig del mar? Sí, és possible.

Les aigües en general són tranquil·les però adentrar-se per aquests racons et fan descobrir una calma extrema. L’aigua trenca molt suau, la remor és subtil i el paisatge queda dibuixat per la sorra blanca, l’aigua d’un blau irreal i les palmeres que ho acaben de fer més paradisíac, si és possible. On som? , ens preguntem.

El Nido (230)

Parem a dinar peix, carn, verdures, fruita i arròs. Per nosaltres aquest dinar és una festa! I mengem fins que agafem un bon mal de ventre 😀

DCIM100GOPRO

El somni només es trenca perquè les aigües del Nido ara mateix estan plenes de medusses que ens deixen la pell com un mapa de l’arxipèlag però no ens fa decaure i cap a l’aigua.

El temps empitjora, comença la mala mar i es tapa de cop però és hora de tornar cap al poble, així que acabem el dia més que satisfets!

El Nido (233)El Nido (185)

DCIM100GOPRO

Els dies successius s’aixequen amb el cel tapat i amb pluges intenses. Ens decidim a caminar fins a la platja de Las Cabañas quan s’obre alguna escletxa de sol. Quan ens plantem allà, contemplem l’espectacle, una platja llarga i paradisíaca pràcticament buida per nosaltres sols, llàstima que comença a ploure i hem de tornar per on hem vingut.

El Nido (312)

Aquí hem complert 1 any de viatge, quan fa quatre dies que vam marxar de casa i semblava que el dia no hagués d’arribar mai… Ha passat 1 any!!!! Ara estem convençuts de que això no ho pot parar ningú, així que farem el possible perquè els viatges segueixin fluint per sempre més. De moment però, ja sabeu que canviarem de rumb i allarguem l’assumpte un temps indefinit 🙂

El Nido (340)

Res més, us deixem amb informació gràfica del paradís 🙂

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

El Nido (117)

IMPORTANT: Al Nido no hi ha caixers per treure diners, només hi ha llum de les 2PM a les 6AM i haureu de pagar una entrada Eco-Tourism Development Fee (ETDF) que costa 200 PHP (serveix per 10 dies).

• El bus del matí de Port Barton cap a Roxas surt a les 8h i pels turistes costa 150 PHP. Trajecte d’una hora aproximadament.
  • Un cop a l’estació de busos de Roxas, hem agafat un bus de la companyia RORO que ens ha costat 150 PHP/ persona. Hem tardat unes 3,5 hores en arribar al Nido. Hi ha opció d’agafar van compartida que costa uns 250 PHP regatejant.
  • El bus us deixarà a la terminal del Nido i des d’allà, sortiu a mà dreta i camineu uns 10 minuts fins al centre (C/ Rizal).
  • Ens allotgem a Bunakidz Lodge en habitació doble amb bany a dins per 500 PHP/ parella i nit. Roba neta, tovalloles, sabó, paper WC i ventilador. Cafè del matí gratuït. Bany d’aigua freda. Bon wifi, zona comú petita a baix i gent molt amable. Si sou una persona sola, costa 400 PHP.
  • Davant de l’esglèsia teniu un lloc local barat per menjar cassoles per 60 PHP amb arròs. Hi ha opcions barates d’hamburgueses i barbacoa però en general, tot és car.
  • Si voleu anar fins a Coron, teniu un vaixell lent (bangka) que tarda 7 hores i que surt gairebé cada dia pel matí, sobre les 8:30h. El preu del bitllet a gairebé tot arreu és de 1800 PHP/ persona però a nosaltres ens ha costat 1400 PHP ( i quan marxàvem l’hem vist per 1300 PHP). Inclou dinar, aigua i hi ha wifi.
  • Hem fet el tour A per 800 PHP/persona. Inclou dinar, aigua, la barca i el material per fer snorkel. El preu oficial són 1200 PHP però a gairebé tot arreu podeu apretar. Si no voleu el dinar, també us sortirà més barat. El tracte ens ha semblat immillorable i el dinar abundant i molt bo. Ens han proporcionat tovalloles.
  • Llogar una moto per un dia costa entre 400 i 700 PHP. Benzina més o menys a 70 PHP/ litre.
  • Platja de Las Cabañas: Bon lloc per veure el sunset. Aproximadament a 4km del Nido. Anar-hi amb trycicle són aproximadament 150 PHP. Nosaltres l’hem agafat de tornada i ens ha costat de Las Cabañas al Nido 30 PHP (els dos).
  • Al Nido hi ha oficina de correus i enviar una postal internacional costa 40 PHP.

Posted on 2 Març, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.