Si algun dia desapareixem, serem aquí!

Ens llevem de bon matí i anem a comprar quatre pastes a la Midtown Bakery del Nido per regar-les amb el cafè 3 en 1 que ens donen al nostre Guest House. Recollim trastos i anem cap al port, avui ens espera un viatge llarg fins a Coron. Mentre som al port apareixen en Sami i un manresenc. Curiosament en Sami és americà i viu a Qatar però parla català…

Coron (2)

Passem les hores a la bangka mirant a l’horitzó, fent cops de cap i xerrant amb ells. Cap a les deu del matí ja ens donen el dinar i al cap d’unes hores, ja comencem a albirar el paradís. No sortim d’un que ens fiquem en un altre! Treuen el cap illes paradisíaques sense rastre de l’home i penso, que si em perdés, voldria fer-ho aquí.

Coron (3)Coron (25)

Coron (29)

La primera impressió és més que bona, els paisatges kàrstics encara són més impressionants que al Nido i les aigües són de les més boniques que hem vist fins ara. El color és increïble, la transparència irreal i el blanc de la sorra i les palmeres, li donen el toc d’illa de “Lost”.

Coron (33)

Puntualment arribem al port de Coron i apareix en Ricardo (havíem llegit sobre aquest senyor al blog de viatges de Voltant pel Món). Sí, és un pesat i és l’únic coronenc que s’ha arribat al port a caçar turistes. L’hem vist, s’ha presentat i ens ha agafat un atac de riure 🙂

Els nois marxen en trycicle i nosaltres comencem a caminar cap al poble xino xano. A Coron hi ha alguns allotjaments assequibles però està tot ple. En Marc es queda en una cantonada i marxo a la cerca i captura d’un lloc amb les tres B. Impossible!

Després de dues hores caminant, parem al Zuric Hotel, al carrer principal. Està molt net i regatejant hem aconseguit un preu que ens sembla correcte. Deixem trastos i ja s’està fent fosc.

Coron (445)Coron (34)

Sortim a fer una volta exploratòria i ens trobem una parella de francesos amb els que vam coincidir al Nido. Ens expliquen que ells van arribar ahir i el viatge en bangka va ser d’allò més distret per la mala mar. Així doncs, sembla que encara hem estat de sort.

Cerquem un lloc barat per sopar i hi ha poca cosa, Coron és molt turístic i això es nota. Acabem menjant unes hamburgueses de 2×1 i localitzem una màquina de cafè de 5 pesos. Més que suficient. Amb la panxa plena, comencem a mirar llocs per fer un tour de l’estil dels del Nido. Aquí són molt més cars i és que per entrar a les platges, illes i llacs, s’ha de pagar una mitjana de 100 pesos/ persona.

Coron (444)

Hem anat al port per agafar una bangka privada però no ens surt a compte, així que acabem pactant per demà l’Ultimate Tour. Aquest costa 1500 PHP amb dinar, entrades i passeig. El material per fer snorkel es paga a part. Els preus són excessius perquè tot i que Coron és turístic no us imagineu Thailàndia, aquí no hi ha pràcticament ningú! Per altra banda, si a Coron no fas Island Hopping, poca cosa més pots fer. Les platges a pocs quilòmetres del poble són lletges, així que t’has de moure en barca sí o sí.

I comença un nou dia, com de costum, ben tapat. Ens llevem igualment animats i ens preparem perquè avui serà un gran dia. Ens recullen per anar fins al port que curiosament no està a més de 2 minuts caminant… Això és Àsia! Allà esperem a que vagi arribant la gent i s’ompli la bangka. Per pujar-hi baixem per una pendent, si et despistes a l’aigua vas! Molts cops pensem que aquests països no són aptes per totes les edats. Penso en la meva mare, encara que volgués, no podria visitar aquests racons. Les facilitats no són les mateixes que a casa i per exemple, el fet de pujar a la barca per la gent gran, ja és un problema. Deixant de banda les reflexions, arrenquem direcció al paradís.

Coron (37)

No fa sol però igualment els colors de l’aigua són màgics. Ens imaginem com seria amb un sol radiant i tornem a la realitat. El tour que hem escollit, l’Ultimate, és el més car però ens porta per tots els llocs que volem visitar.

Coron (43)

Així doncs, després de deu minuts navegant, arribem a la primera platja perduda que just al costat té una bona zona de coralls. Ens costa saltar a l’aigua, fa fred i el vent no para però un cop a l’aigua, tot s’oblida. Els coralls no són impressionants però és suficient i la vida submarina no està gens malament. Tot i això, està ple d’eriçons de mar i cal anar amb compte per no prendre mal.

No tenim roba suficient, no esperàvem aquest temporal i l’única manera que veig per protegir-me del fred, és amb la jaqueta salva-vides.

Coron (161)

Seguim rumb cap a l’Skeleton Wreck. Aquí la gent acostuma a venir per bussejar en vaixells japonesos enfonsats de la Segona Guerra Mundial. El lloc on ens dirigim acull un petit vaixell pesquer que està a pocs metres de profunditat i per tant, fent snorkel, n’hi ha suficient per veure’l i fins i tot, tocar la proa.

A mi bussejar entre vaixells enfonsats, de moment, no m’agrada gaire. En Marc hi té més deliri. Possiblement sempre havia pensat en trobar-me amb vaixells com el Titanic i clar, sovint el que et trobes és un tros de ferro. Cal fer mans i mànigues per adonar-te que allò és un vaixell o més ben dit, el que queda d’ell. El que sí que m’agrada és veure com la natura s’adapta, com aquesta estructura morta està coberta de vida i envoltada de peixos.

DCIM100GOPRO

Saltem a l’aigua i en menys de 50 metres, mirant cap avall, ja es veu el vaixell que està a escassos metres d’una de les mils de platges desertes i paradisíaques d’aquest indret de Filipines, dels més verges, per cert!

L’espectacle comença quan un xinès comença a donar plàtan als peixos, es congrega una multitud al voltant. Siusplau, no feu coses com aquestes. Alimentar als peixos amb menjar que no és el propi no fa cap bé als animals!!!

Seguim passant per platges on no hi ha ningú, on la sorra blanca i el color de l’aigua es fusionen fent-nos pensar que estem somiant però és hora de dinar i parem perquè la tripulació cuini el tiberi.

Coron (177)Coron (168)

Coron (238)

Aquí si que no estem sols, hi ha una família filipina celebrant un aniversari i no podem parlar de calma.

Coron (174)

Començo a caminar platja amunt, platja avall i penso: Els filipins saben el que tenen? Segurament sí.

Coron (171)

Després de dinar, anem cap al Twin Lagoon i sí, hi ha dos llacs enmig del mar i de paisatges kàrstics impressionants sortits d’una pel·lícula. Un dels llacs és gran i allà aparquem la bangka, només cal saltar i creuar un forat i allà està el llac petit. El fons marí no és res impressionant però arribem just en hora baixa i no hi ha ningú. La calma és impressionant però el més curiós és que les aigües d’aquests dos llacs són calentes a diferents profunditats. I no ens enganyem, amb el fred que fa, ha estat una experiència única!

Coron (249)

Coron (243)Coron (251)

DCIM100GOPRO

Arribem al punt estrella del recorregut, el llac que segurament tots haureu vist algun cop en les imatges de llocs paradisíacs, llocs irreals, llocs que cal visitar abans de morir. Estem parlant del Kayangan Lake. Mai havíem vist un color blau tan bonic i unes formacions fetes pels capricis de la natura d’aquesta bellesa. Diuen que aquest és el llac més net de Filipines i no ens ha semblat pas el contrari. Com a curiositat, aquest lloc el mantenen els membres de les tribus Tagbanua. Si voleu saber més sobre aquesta gent, podeu llegir el blog de la Marta aquí http://elmundoesmipueblo.com/2014/06/12/la-tribu-calamian-tagbanua-de-coron/

Coron (307)

Per arribar a dalt i veure el que ens espera, cal pujar unes quantes escales, uns centenars però val la pena. Aquí hem gaudit de les vistes més boniques sobre el mar fins al moment. Què us sembla?

Coron (313)

Coron (301)Coron (305)

Coron (323)

Finalment anem cap a Siete Pecados, una zona de coralls increïbles que ha ficat la cirereta del dia al pastís. Aquest indret ens ha semblat el millor lloc de la zona per practicar snorkel.

Ens haguéssim passat aquí hores i hores, llàstima que no hem arribat a l’hora. Hem vist serps, coralls de colors preciosos, alguna gorgònia, formacions coral·lines increïbles, peixos, molts peixos i en especial algun peix pallasso i els malèfics Trigger Fish!!!

L’endemà el dia s’aixeca amb un sol radiant i decidim agafar una moto per explorar els voltants de Coron. Quan surts del poble et trobes amb entorn totalment rural i verd només trencat per petits poblets i alguna església que sobresurt intentant treure el cap.

Coron (415)

Hem llogat una moto de semi cross perquè aquí tota la xarxa viària està en força mal estat i aprofitem per ficar-nos per llocs als que no arribaríem caminant.

Coron (417)

Agafem la directa per camins de terra passant per poblets on segurament no s’hi perd ningú. La gent ens mira encuriosida i ens saluda efusivament. Molts cops pensem que el turisme (nosaltres també) fa molt mal en llocs com aquest. Tots cerquem un lloc únic amb experiències genuïnes, però si hi arribem nosaltres, vol dir que algú hi ha passat abans. L’únic que pot marcar la diferència llavors és el consum responsable o millor dit, els viatges responsables. Potser som una mica etnocèntrics però pensem que si no es viatja amb baix pressupost, fer realment un turisme responsable, s’escapa de les nostres mans però d’això ja en parlarem en una altra entrada.

Passem la tarda a les Hot Springs, les aigües termals. El lloc no té res de l’altre món però una parella que vam conèixer ens ho van recomanar i hem picat. Hem passat una bona estona remullant-nos en aigües que arriben gairebé als 40º i amb la calor que fa a l’exterior, hem hagut de ser curosos per no agafar una lipotímia!

Coron (419)

Coron (424)Coron (442)

Des de la piscina es veu el mar i hi ha un passeig de fusta entre els manglars molt idílic.

Coron (421)

I així ens despedim de Coron perquè demà volem cap a Manila!

• Des del port al centre no hi ha més de 15 minuts caminant així que la nostra opció va ser caminar. Un trycicle no us hauria de costar més de 20 PHP.
  • Ens hem allotjat a Zuric Hotel, tot estava petat i aquí hem aconseguit una habitació doble molt neta amb tovalloles, sabó i paper WC i lavabo privat d’aigua freda per 500 PHP/parella i nit. Ventilador i wifi que funciona prou bé. Zones comuns àmplies a baix i a dalt. Si voleu esmorzar, són 100 PHP/persona i en principi l’habitació més barata costa 800 PHP/parella i nit.
  • Hem fet l’Ultimate Tour que va a Siete Pecados, Kayangan Lake, Twin Lagoon, Smith Beach, Skeleton Wreck, Las islas de coral i CYC Beach. 1500 PHP/persona amb dinar i entrades incloses. No inclou la màscara i l’snorkel (150 PHP/persona).
  • Hem llogat una moto per 500 PHP al Brujita. Per moure’t per fora del poble aquí es necessita una moto de semi cross i això és el que us donaran… Us proporcionaran un mapa amb les coses més interessants.
  • Hem anat a les Maquinit Hot Springs. Entrada 200 PHP/ persona. Obert fins a les 20h i anar-hi al vespre deu ser interessant, nosaltres hi hem anat a mitja tarda i no hi havia ningú. No cal que gasteu els diners, no val la pena. Hi ha descompte d’estudiant.
  • La van a l’aeroport (a 20Km del centre) ens ha costat 150 PHP/persona. El trycicle ens demanava 500 PHP/ dos persones. Sabem que hi ha jeepney que surt del mercat cap a les 10 del matí direcció San José però no ens interessava ser a l’aeroport tant aviat.
  • L’aeroport de Coron és de lo més rudimentari que us pugueu imaginar, no hi ha arcs de seguretat i TOT és manual. La taxa de sortida de l’aeroport ens ha costat 75 PHP/ persona. Vol Coron-Manila.

Posted on 4 Març, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentaris.

1. uuuauuu! com canvien els preus…el juny del 2013, el mateix tour em va costar 750 pesos…! by the way, m’ha encantat, si desapareixeu us buscaré segur!! 😉

• Els preus estan desorbitats i creiem que no són proporcionals. T’imagines quan costarà el dia que Filipines despegui? Sort que hem arribat en bona època 😀 Al final si desapareixem, ens trobarem tots allà mateix jejeje Una abraçada fins a Canadà!!!

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )