De nou en ruta, cap a Lima!!!

Després de passar pràcticament un mes per casa i arreglar tot el que teníem pendent, tornem a preparar les motxilles a última hora, per variar, sopem i anem a dormir ben aviat… No, no, anem a dormir molt tard gaudint de les últimes hores al sofà xerrant sobre les aventures que ens esperen 🙂

A les cinc tenim el despertador sonant i sense fer gaire el romancer, ens llevem. Prenem el cafè amb llet i ens despedim de la mare de l’Ursu i de la petita Rita, fins d’aquí uns mesos. Encara no sabem quant de temps estarem fora, quatre, cinc, sis, set mesos… Els calers marcaran una mica el temps i què farem. Així que ens haurem d’exprimir més el cervellet per no gastar!

Així doncs, posem rumb cap a l’aeroport de Barna i en menys del que esperàvem ja estem esperant el nostre primer vol direcció a Madrid. Allà ens esperen en Luís i en Nicky, els amics que vam conèixer viatjant per la Índia, quines ganes!!!

De nou en ruta (3)

Arribem a Madrid amb un pèl de retard i agafem el metro per anar cap al centre. Després de poc més de mitja hora i un parell d’escales, arribem a Sol, sota una intensa pluja. L’alegria se’ns emporta als quatre, ens retrobem després de moolt de temps. Al Luis el vam veure al juliol a Bangkok però al Nicky no l’havíem vist des de Udaipur (Índia), quina alegria!!!!

Anem a dinar en un restaurant de montaditos, mengem fins a reventar entre rialles i aventures passades, presents i futures. Això de viatjar, un cop t’ha picat ja no es pot parar, ells tampoc li saben posar fre i ben fet que fan! Amb la panxa plena, en Luís ens fa una ruta guiada, sota la pluja, pel centre de Madrid.

Passem per la Plaza Mayor, anem mirant per les alçades de Madrid per no perdre’ns res, tirem cap al Palacio Real i parem a la Catedral de l’Almudena. Madrid ens agrada molt i ja l’havíem visitat abans però fer-ho de la mà d’algú que es coneix bé racons i història, és un luxe. Gràcies nois!

Remuntant el camí, entrem al Corte Inglés i pugem fins a dalt de tot. Allà podem gaudir d’unes vistes increïbles de la Gran Via i dels seus voltants. A més, aquí, podem fer la primera foto del dia perquè la pluja no ens ha deixat treure la càmera.

De nou en ruta (6)De nou en ruta (9)

L’última parada la fem al seu niuet d’amor, un pis petit però molt acollidor a Lavapiés. Aquí passem una llarga estona xerrant i rient. És una pena que hàgim de marxar però l’avió no ens espera, així que anem tots quatre cap a la boca de metro més propera i ens despedim, fins aviat. No sabem on serà, segurament amb en Luís a Madrid o a Lleida però amb en Nicky, segurament serà a la Xina, per l’agost marxa allà una temporada. Així que, tenim l’excusa perfecta per visitar un país que ens ha quedat molt pendent, yujuuuuu! Hasta pronto chicos, esperamos veros pronto donde sea. Gracias por vuestro tiempo y cariño, os queremos mucho!

Després de 13 hores de vol tranquil·les, arribem cansats a Lima, ja estem al Perú! Només arribar, anem a prendre un cafè per despertar-nos i per preparar-nos per l’aventura que ens espera fins que no arribem a casa de l’Álvaro i la Laura, els couchsurfers que ens acolliran aquesta nit.

Per sort ens ha passat unes indicacions per poder arribar a casa seva, el problema és que nosaltres som turistes i els preus per nosaltres s’incrementen de cop, només veure’ns. Així que el taxi que ens havia de costar uns 7 o 8 Sols fins a l’estació de busos, de cop costa 50 Sols, potser per la inflació del dia…

Finalment decidim anar cap a l’estació de busos que hi ha fora l’aeroport i allà comencem a prendre paciència perquè cap bus vol pujar-nos, anem massa carregats! A més, un noi només veure’ns ens ha dit: -Os van a engañar! Collons, quins ànims!

Després d’una llarga estona, apareix una van amb bona fe i ens carrega. Aprofitem perquè ens indiquin el viacrucis a seguir per arribar a Chorrillos. Finalment i després de tota l’aventura, arribem amb temps suficient. Així doncs ens podem relaxar en un petit bar de sucs, hidratant-nos amb la papaia que fa una calor! Hem vist que estem en bon lloc perquè els menús de migdia són molt barats i aprofitem per dinar per 6 Sols. Ara sí, benvinguts al Perú!

Lima (1)

El 1535 es va fundar Lima pels espanyols amb el nom de Ciutat dels Reis en una regió agrícola coneguda pels indígenes com a Limaq. Lima es va convertir en la ciutat més important durant el règim espanyol a l’Amèrica del Sud.

Amb la panxa plena, només ens falta agafar un altre bus i arribarem a casa de l’Álvaro i la Laura. Mitja hora més tard i amb un sol que mataria a un mort, arribem a casa seva. Per sort, la Laura ja està a casa, amb les seves dues nenes, bé dues gossetes, la Perú i la Luna. A aquesta parella els encanten els animals i recullen gossos del carrer. La última en arribar ha estat la Perú, un típica gossa peruana d’aquestes sense pèl que és molt graciosa 🙂 La Laura marxa un moment ha fer uns encàrrecs i quedem morts completament! Després ens desperta la guitarra de la seva amiga i quan ens lleven aprofitem per passejar amb les gossetes pel barri i prendre un emoliente, una beguda típica de la gent de les muntanyes del Perú, està boníssim!!!

A casa ens espera l’Álvaro que just acaba de treballar. Sopem uns entrepans que ells acostumen a fer els caps de setmana per vendre a domicili, els Killah!!! Boníssims 😀

Lima (6)

Després de sopar fem una volta amb el cotxe pels voltants de Chorrillos. Passem primer per casa els pares de la Laura, el seu pare és molt divertit i és coneixedor de la causa catalana jejeje Seguim amb la ruta però al ser de nit, no podem gaudir massa del que ens mostren. Ens plantem en una platja on l’Álvaro ha passat moltes hores de petit, al Surco. Un cop a casa, de pèt a dormir, per sort nostra perquè estàvem els dos morts. Ens despedim d’ells perquè demà ells marxaran molt aviat i nosaltres anem cap al centre de la ciutat. Muchas gracias chicos por acojernos en vuestra casa y esperamos volver a veros pronto, tal vez cuando volvamos por Lima o cuando os acerquéis vosotros. Mil gracias!

El dia següent, marxem cap a Miraflores, un dels barris més fins de Lima, sinó el que més. Només hem de fer una feina que feia temps que anyoràvem, buscar un lloc per dormir 🙂 Per sort, trobem La Casa del Mochilero, un lloc que està prou net i que és molt barat. L’únic inconvenient és que sempre està ple i hi ha estones que sembla una casa de bojos.

Aquí ens hi hem estat sis dies i pràcticament no hem fet res. L’Ursu ha aprofitat per estudiar i entregar el que tenia pendent de la Universitat i de tant en tant, hem sortit a fer un passeig per esbargir-nos. Finalment ha entregat a temps!!! També hem coincidit amb moltíssims viatgers, bàsicament sud americans d’Uruguay, Argentina, Xile i Colòmbia dels que hem après moltes coses i altres maneres de viatjar 🙂

Entre estudiar i estudiar, hem aprofitat per visitar el barri de Miraflores, el barri més pijo de Lima i només dir-vos que qui només veu això, no veu Lima perquè Lima no és aquest barri. A nosaltres passar unes hores a Chorrillos ens va permetre veure la cara B de la ciutat, una zona més aviat pobra i amb cedros (les cases a les muntanyes) on la gent paga seguretat privada per evitar els robatoris a casa seva. També la Laura i l’Álvaro ens van explicar que les zones segures no són cap farol, és una realitat. Un tros de platja és segur i l’altre ja no…

Lima (27)Lima (31)

A Miraflores hi ha ordre, neteja, gossos ben cuidats i vestits i gent amb molts diners. No és un lloc lleig però tampoc té res d’especial. Ens hem apropat al Malecón, la zona de la platja que dóna a l’Oceà Pacífic que atreu amb les seves aigües mogudes a surfistes de tot el món!

Lima (67)

Lima (16)Lima (20)

Lima (29)

La zona és molt bonica i es nota que pertany a Miraflores perquè està molt ben cuidada i envoltada de parcs on la canalla del barri té pistes d’Skate, pistes de bicis de cross i tot el que us pugueu imaginar.

Lima (26)Lima (58)

Lima (70)

Ens apropem a l’Esglèsia de la Verge del Miracle, just al centre i al costat mateix d’un parc on els llimencs passen l’estona amb els fills, les parelles, els animals. El parc, en dies festius es converteix en un lloc de trobada dels vells joves de la zona, aquí fan una mena de playback i tots a ballar! La gent més gran que no pot, acudeix en cadira de rodes i contempla l’espectacle amb cara d’il·lusió, ens ha encantat!

Lima (39)

Lima (32)Lima (43)

Lima (34)Lima (53)

Lima (38)

Al costat mateix del parc, hi havia una exposició una mica friki sobre la Maternitat que no ens ha acabat d’agradar… Descrivia gràficament l’alletament, les connexions mare-fill, l’espai del joc i una història una mica macabra d’una parella que va perdre un fill i va fer com si l’haguèssin tingut i s’hagués fet gran manipulant fotos, dates, temps i a la gent que veia el seu perfil de Facebook.

Un dels dies quedem amb la Sara, una amiga peruana que vam conéixer quan vam venir fa 5 anys! Quedem al Manolo, un restaurant cafeteria d’un espanyol que fa xurros amb xocolata. Avui ens la clavaran però bueno… Mentre l’esperem, apareix un català amb el que passem una bona estona fins que apareix la Sara.

Lima (14)

Quan som al cafè, tenim uns nois xilens a la taula del cantó i un d’ells pateix una lipotímia així que actuo una miqueta i ens acaben pagant els xurros jejeje Gracias Marco, a cuidarse!

I passem l’estona amb la Sara xerrant de la vida i dels passat però sobretot, dels plans futurs. El món és molt gran i ben aviat esperem retrobar-nos en algun racó! Ens fem la foto de despedida i de nou, catalans! Quina plaga 😀

L’últim dia, el vam aprofitar per anar a visitar la Plaza de Armas i els seus voltants. Ha estat interessant perquè era diumenge de rams i hem pogut gaudir d’una processor a l’estil andalús. Aquí però no són tant devots com a les terres andaluses. De la gran quantitat de gent que hi havia, només hem vist una dona plorar al veure al Cristo penjat de la creu 😀

Lima (143)

Lima (145)Lima (175)

Lima (169)

Lima (167)Lima (213)

Lima (172)

La Plaza de Armas és el centre de la ciutat des de l’època dels conqueridors espanyols. El Rei Carles I d’Espanya va dictar el 1523 les Ordenanzas para la fundación de ciudades del nuevo mundo, que venia a ser la distribució arquitectònica de la ciutat a partir d’una plaça principal característica. Tot i això, Lima ja exisitia com a centre urbà abans de l’arribada dels espanyols. El 1535 Pizarro va plantar al mig del solar destinat a la Plaza de Armas la fusta que serviria de columna per impartir justícia als condemnats.

Lima (134)

Lima (125)Lima (137)

Abans d’arribar a la Plaza de Armas, hem passat per la Plaza de San Martín, on hem pogut veure peruans manifestant-se, ordenadament i amb música local. Les reivindicacions eren degudes als talls de carreteres i enfonsament de cases per les últimes pluges, molt intenses.

Lima (108)

Lima (93)Lima (89)

Lima (103)Lima (87)

Lima (90)

Des d’allà, hem pujat cap a la Plaza de Armas per un dels carrers més occidentals de la zona, el Jr Unión. És un carrer ple de botigues i restaurants, amb preus elevats. El que fa bonic aquest carrer, són els edificis colonials pintats de diferents colors. Perú i Sud Amèrica són color i ens encanta!

Lima (109)Lima (111)

Lima (123)

Lima (188)Lima (189)

A la mateixa Plaza de Armas hem presenciat el canvi de guàrdia al Palau del Govern.

Lima (130)Lima (126)

Lima (216)

La Plaça ens ha recordat molt a les Places d’Armes de Cusco i Arequipa, encara que aquestes últimes ens agraden més que la de Lima. Al centre de la plaça es troba la Basílica Catedral de Lima on avui ha tingut lloc l’ofici religiós i des d’aquí, posteriorment, ha sortit la processó de Diumenge de Rams.

Lima (163)

Lima (180)Lima (183)

Lima (211)

També ens hem desviat per alguns dels carrers laterals de la Plaza, on hem pogut seguir gaudint de més i més edificis colonials i de dones fent i venent les palmes per beneir. El perímetre està ple d’esglésies i hem aprofitat.

Lima (191)Lima (199)

Lima (200)Lima (122)

Lima (118)Lima (224)

Lima (206)Lima (234)

Lima (221)Lima (229)

Lima (222)

L’últim indret que hem visitat, pel centre de Lima, ha estat el barri Xinès. Un carrer ple de botigues i restaurants xinesos, amb molt poc d’encant. Suposem que la nostra percepció està influïda pel fet d’haver passat gairebé un any per Àsia.

Lima (235)

Poca cosa més podem dir que hagim fet per Lima, només que hem agafat un bus que ens deixarà a Cusco després de 24 hores. Allà i passarem un o dos dies, per fer un remembering del nostre pas per aquest indret tan especial, fa uns 5 anys. I d’allà, anirem cap a Puno a visitar el Llac Titicaca però no ens avancem més…

Fins aviat!

• A Lima ens allotgem a Casa del Mochilero, està situat a Cesareo Chacaltana 130-A, després d’una rotonda a l’Avinguda José Pardo (Miraflores). El preu en dormitori és de 15S/ persona i nit. El lloc està net, els banys són compartits amb aigua calenta i paper WC, no hi ha tovalloles. Hi ha espais comuns, wifi, TV i cafè i aigua calenta tot el dia gratis. Podeu utilitzar la cuina. Hi ha opció de pagar menys i dormir a terra en un matalàs. El lloc està bé i ho recomanaríem si no fos perquè amb tantíssima gent, és difícil estar còmode. Hi ha gent que viu al Guest House durant mesos i allò és un campi qui pugui.
  • Per anar des de l’aeroport fins a Miraflores, teniu dues opcions: pagar un taxi al preu que els hi sembli als taxistes (no hi ha meter i heu de pactar el preu) o sortint de l’aeroport, a mà dreta, hi ha un “paradero” on paren busos i vans que et deixen allà per pocs Sols. Un dels problemes que podeu tenir és que si us veuen carregats, no us deixin pujar. Tingueu paciència perquè sempre hi ha algú que us deixarà pujar. Nosaltres el primer dia ens vam allotjar amb CS al barri de Chorrillos i per anar fins allà, ho vam fer amb una van (2 PEN/persona) i 2 busos (1 PEN/ persona i trajecte, és a dir 2 PEN/ persona en total).
  • Per la zona de Miraflores hi ha molts supermercats on podeu comprar matèria primera o menjar cuinat molt barat. Els restaurants acostumen a ser cars per la nostra butxaca. Hi ha algun lloc amb menú del dia a partir de 9PEN per la zona amb beguda, primer i segon. Quedareu mooolt tips!
  • Per moure’s per Lima, la millor manera és fer-ho amb busos, que et porten per tot arreu o també amb el Metropolitano. Aquests també és un bus però que funciona de la mateixa manera que funciona el metro de qualsevol ciutat. Té el seu propi carril i les seves estacions elevades. El preu per recorregut és entre 0,50- 2,50 PEN. A banda, has de comprar una targeta que costa 5 PEN més. Si no vols comprar la targeta el millor és demanar algú que et passi la seva targeta i li dones els diners del recorregut, demaneu sense problema que “os den crédito”.
  • Per anar des de Miraflores fins al centre de la ciutat, allà on hi ha la Plaza de Armas i altres edificis emblemàtics, la millor manera és agafar el bus blau número (Corredor Azul) 301 des de l’Ovalo de Miraflores fins al carrer Tacna o una mica abans (preu del bitllet 1,20 PEN/persona i trajecte). Haureu de caminar unes quantes quadres però en menys de 10 minuts sempre estareu a lloc.
  • Si voleu marxar amb bus des de Lima a qualsevol indret del país, teniu diferents companyies de bus qua fan molts recorreguts diferents. La companyia que tothom recomana i que és un pel més cara que les altres és Cruz del Sur. També hi ha la de Civa amb preus per totes les butxaques i preus semblants a Cruz del Sur. Amb també bona reputació hi ha Ormeño o Tepsa, no sabem que tal perquè no les hem utilitzat. A més d’aquestes podeu trobar Flores, amb no tanta bona reputació però nosaltres la vam utilitzar fa 5 anys quan vam venir i no en tenim cap queixa. Totes elles us permeten comprar els bitllets per internet o directament a les seves oficines. Recordeu que a Lima no hi ha una Terminal central de busos, si no que cada companyia té la seva central. Per més informació us deixem una pàgina on hi ha diferents noms de companyies i on podeu anar a les seves pàgines webs.
  • La majoria de companyies de bus es concentren al barri de la Victoria, a la parada de l’Estadio Nacional. Des de Miraflores podeu arribar allà amb el bus blau 301 també per 1,20 PEN/ persona i trajecte.
  • Nosaltres hem viatjat fins a Cusco amb Civa amb el seu bus econòmic, Econociva i el trajecte ens ha costat 80 PEN/persona i trajecte. Hem comprat els bitllets per internet i després el dia de la sortida, heu de presentar-vos a l’estació mínim 1 hora abans per bescanviar bitllets i carregar equipatge. El bus no està malament però després de gairebé 24 hores i només 2 parades, ja sabeu… Sortim a les 13:40h i arribem a Cusco, a la Terminal Terrestre (2,4km del centre, es pot fer caminant) a les 12h del dia següent.

Posted on 3 Abril, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentari.

1. Retroenllaç: De Puno a Lima! |

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )