De Puno a Lima!

Avui comencem el retorn cap a Perú però per tal que no sigui tant llarg el trajecte; pararem a Copacabana i des d’allà, decidirem si parem a Puno o a Cusco per fer el recorregut menys pesat. La idea és tornar a Lima de nou. Així que agafem un bus a primera hora del matí des de l’estació de La Paz i en unes tres hores arribem a Copacabana.

de camí cap a Perú (1)de camí cap a Perú (8)

de camí cap a Perú (8)

Encara no hem aterrat i ens diuen que els propers dos dies s’espera una aturada de tot el transport i si volem arribar enlloc; hem de marxar avui mateix. Així que sense pensar-ho massa, tornem a pujar en un altre bus. Marxem cap a Puno i en un tres i no res, som a la frontera. Podem dir que ja som a Perú segellant de nou el passaport!

de camí cap a Perú (10)

Arribem a Puno a mitja tarda i només arribar, tornem a preguntar per l’endemà, poder marxar. L’aturada es concentra principalment al sud del Perú, així doncs, estem al lloc ideal i per tant, tenim 48 hores per gaudir d’aquesta màgica ciutat.

Sortim de l’estació de busos, buscant algun lloc per dormir. No caminem massa i trobem un lloc molt barat així que sense pensar-nos-ho deixem trastos i anem a comprar el sopar. Acabem menjant pa i res més, estem empatxats de patates fregides i galetes. I amb força fred, en un tres i no res, quedem completament fregits.

L’endemà tornen els típics problemes d’aquest països. No hi ha aigua calenta i el wifi funciona com el cul. Així que després de barallar-nos una estona, marxem a buscar un altre hostal. Per sort, en trobem un que està mooooolt bé i decidits unànimement; ens hi quedem 🙂

Puno II (1)

Durant el dia d’avui, no hem fet res d’especial. Hem sortit pel centre i hem gaudit una estona de la tuna peruana.

Puno II (12)Puno II (15)

I avui hem aprofitat i hem anat a sopar pizza!!!! On ens han ofert el millor preu i algun suplement gratuït, ens hem quedat. Ens han ofert una copa de vi i un got de pisco, una beguda típica del país. Tot molt bo 😀 Puno està ple de pizzeries per la zona guiri del centre i tots els locals tenen forn de llenya, així que avui no ens en hem pogut estar.

Puno II (20)Puno II (21)

El dia següent va estar força més divertit. Pel matí vam viure l’aturada total de la ciutat i amb prou feines vam poder esmorzar. A més, els piquets donaven voltes pels carrers fent tancar algunes botigues i parades de carrer obertes. Mentrestant hem pogut parlar amb un home sobre l’aturada i altres problemes del país. Al final, el que ens sembla genial de Perú és que la gent surt al carrer sempre, no com a casa. Aquí la gent lluita pels seus drets i per causes de país que afecten a altres zones. De Puno a Arequipa hi ha 300 km, us imagineu a gent sortint al carrer a Lleida perquè volen muntar un parc comercial al centre de Barcelona? Jo no…

Per cert, us preguntareu el motiu de l’aturada. Doncs el fet és que, tot el sud de Perú s’ha solidaritzat amb un poble que hi ha a pocs quilòmetres d’Arequipa, on volen construir-hi una mina d’una empresa estrangera, concretament, mexicana. A més, aquest poble el tenen en Estat d’excepció durant 60 dies i els militars no deixen que arribi cap tipus de notícia ni per ràdio ni premsa ni televisió. De fet, els militars tenen el poder per detenir qualsevol persona sospitosa d’actes violents. Per tant, amb aquestes aturades s’intenta desbloquejar la repressió, la desinformació i les decisions en bloc preses pel govern sense la opinió del poble. Bé pels peruans! De totes maneres, només dir que el nombre de morts (A 24 de maig, 4 morts) i ferits és considerable.

Per la tarda però, tot ha tornat més o menys a la normalitat. Les botigues han obert sense cap tipus de problema i el transport s’ha restablert. Nosaltres hem aprofitat per comprar els bitllets de bus per marxar demà cap a Lima i per comprar alguna cosa per sopar. Gràcies a això, hem pogut viure un parell de situacions insòlites i d’allò més divertides. Llàstima que no hem pogut fer cap fotografia, perquè els moments han estat de pel·lícula 😀

En primer lloc, hem vist com unes quantes cholitas que tenien les seves corresponents parades de menjar al carrer, es discutien en mig de tothom. Resulta, pel que hem entès, que una venia més que l’altra i a partir d’allò s’han començat a tirar els plats pel cap, literalment. Tot un espectacle, fins que ha arribat la policia. A partir de llavors encara hem rigut més, perquè li deien a la dona agressiva que s’acostés i ella els engegava, sense cap mena de problema. A tot això, la gent es fica en tot el fregat i hi ha l’espectador que crida: -Maliciosa! A més, hi havia un noi que ha estat gravant-ho tot sense malícia que ha sortit escaldat. Del no res, ha sortit un altre noi dient-li a la policia que aquell noi ho havia gravat tot i sense voler, s’ha trobat enmig del fregat. L’acusador deia així: – Él tiene la prueba, él lo grabó todo, él sabe lo que pasó, aquí hubo pelea… I de mentre, l’assenyalava amb el dit 😀

Això però no acaba aquí. Quan hem acabat de sopar, hem sortit a fer un emoliente i allà mateix hi havia un noi jove cridant com un boig i empenyent a una noia. Suposem que anava una mica més begut del compte. Un cop l’han reduït i se l’han emportat, han començat a regirar el cotxe del noi. Quan un dels policies ha trobat una ampolla de cervesa a dins, ho ha ensenyat a la gent. Ha estat com quan el torero li talla les orelles i la cua al toro i les ensenya al públic. Aquí teniu la prova! Molt bo, tot plegat!!

El dia següent marxem cap a Lima. Ens esperen unes 24 hores força distretes amb la companyia Julsa, una colla d’impresentables.

Lima II (6)

Només arribar a Lima, marxem directes cap a Miraflores a la Casa del Mochilero, aquí vam ser-hi quan vam arribar fa uns dos mesos a Sud Amèrica. Per sort, tenen lliure el mateix llit en el que vam estar l’altre cop 🙂 Passem la tarda a l’hostal, descansant de la pallissa del bus i posant-nos al dia amb els capítols de Game of Thrones. I res més!

Avui ens llevem amb ganes de fer alguna cosa més, però pel matí l’Ursu ha d’aprofitar per treballar amb la Universitat i se’ns fa mig dia. En canvi, per la tarda, anem a donar una volta pel barri de Barranco, el que diuen que és el més bohemi de tot Lima.

Arribem a Barranco en bus i ens trobem amb un barri tranquil amb cases d’estil colonial i creiem, que amb molts diners. La gent passa la tarda estirada a la gespa, passejant els gossos o fent poca cosa, en definitiva.

Lima II (38)Lima II (35)

Aquest barri va ser inicialment un balneari per gent de classe mitja alta de la gent de Lima i d’altres indrets del món. Tot i això, amb el desenvolupament de la ciutat, Barranco s’integra a la metròpoli.

Lima II (60)Lima II (63)

Lima II (55)

Caminem fins al Puente de los Suspiros, un pont de fusta molt petit amb força història a les seves espatlles. Va ser construït el 1876 per unir els extrems de la trencada i permetre el pas de les riberes dels carrers Ayacucho i Ermita. També va suportar la Guerra del Pacífic i ha estat reconstruït.

Lima II (58)

Lima II (51)

Lima II (50)

D’aquí baixem cap a Bajada de los Baños per on els pescadors, fa anys, baixaven a la platja. Avui en dia és un petit carrer ple de flors vermelles, amb carrerons de conte, ple de restaurants i d’artesans que baixa fins al mar.

Lima II (73)

Lima II (26)Lima II (77)

Lima II (22)

Lima II (80)Lima II (84)

Lima II (89)

D’aquí pugem cap a la plaça que allotja l’església de la Ermita on hi ha uns músics tocant, mentre una parella gran, balla amb un ritme impressionant. El ritme el duen a la sang!

Lima II (94)Lima II (92)

Lima II (45)

Quan ens en cansem, tornem a pujar al bus i marxem de nou cap a Miraflores. Avui ens fiquem al dia de Game of Thrones i marxem cap a dormir. Demà toca llevar-se molt aviat per anar cap a Huaraz, una ciutat entre mig de la Cordillera Blanca i la Cordillera Negra.

Ens trobem allà. Fins aviat!!!

Copacabana

• Arribem a Copacabana amb intenció de quedar-nos fins l’endemà però hi ha una parada de transport a Perú per problemes amb els miners i fins divendres no hi haurà busos, així que decidim marxar cap a Puno (Perú).
  • A Copacabana comprem un bitllet de van compartida amb la companyia Diana Tours, els horaris per marxar cap a Puno són 13:30h o 18h. Hem marxat a les 13:30h i amb parada a la frontera hem tardat aproximadament unes 4 hores fins a Puno. El preu és de 30Bs. Si aneu amb bus pot costar fins a 40Bs.

Puno

• A Puno ens allotgem a Virgen de Chapi Hostal per 20 Sols/parella i nit. Habitació doble amb roba de llit neta i TV. Bany compartit d’aigua tèbia durant el dia no massa net. Bon wifi. Ens hem canviat per problemes amb el personal de l’hotel. No ho recomanem.
  • Les altres dues nits ens allotgem a l’Hostal Maya, gairebé nou i en molt bon estat de conservació. Totes les habitacions tenen llum natural, bany a l’habitació d’aigua calenta durant el dia. Roba de llit neta, TV i wifi a l’habitació. 35 Sols/parella i nit.
  • De Puno marxem cap a Lima directes. Marxem amb la companyia Julsa a les 14:30h, preu de 130 Sols amb àpats inclosos en seient llit a la part de baix +1,50 Sols de Terminal. Sí, anem de marquesos perquè són 24 hores de viatge!!!! No repetiríem amb aquesta companyia perquè la comoditat està molt bé però el servei és pèssim i el menjar de lo més ranci que hem vist mai. Arribem a L’estadi de Lima cap a les 15h. Allà podeu agafar el bus 301 cap a Miraflores per 1,20 Sols.

Lima

• Ens allotgem com l’anterior cop a la Casa del Mochilero (Chacaltana, 130-A) per 15 Sols per persona en dormitori però tenim llit de matrimoni. Està molt net, bany compartit net d’aigua calenta. Cuina, TV, bon Wifi. L’ambient és essencialment sud americà, s’està a gust però hi ha possiblement massa gent, és la única pega.
  • Els busos urbans costen entre 1 i 1,20 Sols.
  • Per anar de la Casa del Mochilero (Chacaltana, 130-A) fins a l’agència Cruz del Sur a la zona de la Victòria podeu arribar-hi en bus per 1,20 Sols. Just davant del super Vivanda del c/ José Pardo hi ha una parada de bus, agafeu la línia marró que va a Javier Prado Este, 1108 i en uns 20 minuts ja hi sereu. Només caldrà que creueu el carrer pel pont de vianants.
  • Cruz del Sur té bones ofertes per Internet. Nosaltres hem comprat un bitllet amb ells per anar a Huaraz per 29 Sols/persona amb la tarifa més barata que no és res més que us asseieu en seients separats però després si queden seients buits, podeu seure plegats si aneu dos. Trajecte de 9 hores sortint a les 9:30h del matí. Horari diürn més barat que nocturn. Inclou molt bona atenció, WC amb paper WC, dinar a elecció (carn, pollastre, vegetarià) amb beguda.
  • Per a més informació sobre Lima, podeu consultar la entrada de quan vam ser-hi fa dos mesos aquí.

Posted on 11 Juny, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )