Molts longeus i pocs ateus

Arribem a Vilcabamba quan ja és fosc. Hem passat un bon trajecte, fent cops de cap i admirant a través de les finestres els paisatges que caracteritzen aquest país. De moment Ecuador ens encanta, possiblement pel desconeixement que en teníem però tots els viatgers que ens hem anat trobant i que hi han passat, coincideixen en el mateix: Ecuador és preciós i desconegut!

Vilcabamba (11)

Ha plogut gairebé tot el camí i pensàvem que faria molt més fred, no és així. El clima aquí és suau. Busquem un allotjament sense massa dificultat. Ens quedem a l’Hostal las Margaritas, un lloc molt net i on ens deixen utilitzar la cuina, així que ens quedem. Si finalment no ens convenç, demà ja canviarem que avui estem cansats de no fer res.

Sortim a explorar el petit poble i ens plantem a la plaça. No sabem si tot l’Ecuador és així però aquest poblet és molt turístic i per cert, caríssim!!! Acabem sopant en un Asadero de pollastres per 2,5$ i mengem pollastre, patates, amanida i Coca-Cola. Avui anem a l’ample, gastant moltíssim i bevent una de les begudes que menys ens agraden 😀

Hem parat a Vilcabamba perquè és un lloc famós i amb renom a l’Ecuador. I per què? Doncs perquè aquesta zona del món és coneguda com el “Valle de la Longevidad”. Aquí hi ha gent que ha viscut 120 anys i no és estrany veure gent que passa dels cent anys!

Vilcabamba (8)

La màgia d’aquest poble es creu que radica en el baix índex de malalties (sobretot coronàries), l’estabilitat del clima, la temperatura suau tot l’any i l’aigua amb propietats especials. Aquí s’hi apleguen molt turistes que venen a fer el curiós i d’altres que s’hi instal·len per sempre.

El poble està envoltat per verd i muntanyes que ara llueixen més, suposem que per la pluja que no deixa de caure de manera intermitent.

Vilcabamba (15)

Vilcabamba (12)Vilcabamba (14)

A la plaça del poble s’hi concentren els negocis, l’església i els restaurants normalment portats per occidentals.

Vilcabamba (3)

Vilcabamba (21)Vilcabamba (4)

Vilcabamba (23)

Aquí han rebut visites de gent de tot el món i un dels personatges més especials que van rebre el 1970 va ser el mexicà Cantinflas, afectat per una malaltia cardiovascular 🙂

La veritat és que per començar a descobrir Ecuador ens ha semblat un lloc ideal i tranquil però el temps que no para de ploure, tampoc ens ha permès descobrir els voltants. Potser per aquest motiu, tampoc ens ha semblat un lloc tant especial. Sí que podem dir que aquí la gent és molt més simpàtica que a la veí Perú. A més, aquí hem pogut menjar pa com toca i fotre’ns algun cafè de veritat. I des de Vilcabamba ens en anem cap a Cuenca, una de les ciutats més grans i més boniques d’Ecuador.

De bon matí agafem un bus que en una hora ens deixa a Loja. Allà fem connexió i agafem un altre transport que ens deixarà a Cuenca. Com de costum, passem l’estona mirant per la finestra, gaudint dels paisatges d’aquest país. Tot és verd, no para de ploure i les muntanyes ploren aigua, cascades petites i grans que fan del trajecte, quatre hores de pura màgia. Us hem dit que aquest país ens encanta?

I en la nostra ruta cap al nord del país, arribem a Cuenca ben entrada la tarda. Aquí ningú t’ataca dient-te si vols un taxi o necessites un hostal. Si vols res, ho has de demanar. No hi estem avesats i se’ns fa estrany, la veritat…

Sortim per agafar un bus cap al centre que no tarda ni cinc minuts en passar. I en menys del que pensàvem, ja som a lloc. Ara només queda passejar-nos per aquesta carrers plens d’edificis colonials cercant un allotjament.

Cuenca (25)Cuenca (107)

Cuenca (53)Cuenca (57)

Tot lo barat està ple i ens estem desesperant perquè sembla que ens haurem de gastar força més del que teníem pensat. Per sort, ens parem a l’Hostal Borrero i hi tenen dormitoris a bon preu. Per avui ja en tenim prou així que ens quedem!

Cuenca (167)Cuenca (210)

Anem al mercat a fer quatre compres pertinents per poder cuinar el sopar i sortim a fer un passeig pel centre, quan para una mica la pluja. Per cert, al sud d’Ecuador ara és època de pluges així que no us recomanem que us hi pareu massa, els vostres plans no els podreu dur a terme!

Cuenca (227)Cuenca (100)

Cuenca (96)

A Cuenca, des del 2009, arriben els estrangers que s’hi instal·len en massa després que la revista International Living afirmava que era el principal destí en tot el món per retirar-se! A més, la revista alemanya Stern la qualifica com el millor lloc per passar els últims anys a l’Amèrica Llatina i el National Geographic diu que és una de les cinquanta ciutats històriques millors del món, toma ya!

Cuenca (79)Cuenca (68)

Potser ens sorprèn per la ciutat però no pel país, jo mateixa he pensat que Ecuador seria un bon lloc per viure, calma, muntanyes i bons aliments. Tinc un company de la Universitat que viu a Quito, fa anys que hi va venir i ara potser entenc el que la Marta, una noia que vaig conèixer quan treballava amb 16 anys envasant fruita, em deia. El seu fill no era feliç a casa, deia que la fruita no tenia gust de res i que la llet tampoc, ara entenc perquè ho deia… No hi ha ningú més savi que la canalla.

El centre històric de Cuenca va ser declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 1999, no és estrany perquè encara que surtis del centre pròpiament dit, l’arquitectura colonial o com ells diuen, republicana, és present arreu. El poble està net i ens han sorprès els cartells del governs que fomenten l’educació cívica a molts nivells, genial!

Cuenca (66)

Cuenca (158)Cuenca (207)

Cuenca és coneguda arreu del món pels seus barrets de palla Toquilla i és que durant la construcció del Canal de Panamà, a Cuenca s’hi va començar a fer barrets d’aquesta palla. Aquest barret es va convertir en una peça bàsica de la indumentària dels indígenes de la zona que perdura fins avui.

Cuenca (52)

Hi ha museus sobre els barrets que són gratuïts i allà també es pot comprar barrets a partir de 30$!!!

Cuenca (230)

Aquí també podem dir que les esglésies s’hi concentres a desenes, és una bogeria!

Cuenca (10)Cuenca (51)

Cuenca (27)

Cuenca (98)Cuenca (131)

Cuenca (239)Cuenca (240)

Cuenca (71)

Hem coincidit en algunes celebracions de diumenge a les esglésies i hem quedat astorats perquè la capacitat de concentració de gent que hem vist aquí, no l’hem vist enlloc més del món! El Papa Francisco deu estar content perquè les famílies acudeixen a la missa senceres i algunes persones, surten plorant. Hem preguntat si era un enterrament i no, no…

Cuenca (38)Cuenca (45)

El passeig del riu també és ben bonic, passa per la Calle Larga on hem trobat unes pintures murals a les parets que quadern perfectament amb la ciutat!

Cuenca (189)

Aquí hem passat un parell de nits esperant que el temps millorés però no ha estat així. Per aquest motiu, marxem cap a Baños de Agua Santa i deixem el Parc Nacional Cajas, per la nostra propera visita al país!

Vilcabamba:

• Ens allotgem a l’Hostal las Margaritas. És un lloc mooolt net amb bany a l’habitació molt net i d’aigua calenta. Ens deixen utilitzar la cuina i hi ha un boníssim wifi. Jardí i piscina. 20$/ parella i nit o 10$/ persona. Hi ha tovalloles, paper WC i sabó. TV.
  • De Vilcabamba agafem un bus (surten cada 15 min) cap a Loja per 1,65$. El trajecte dura aprox. 1 hora i arribeu a la Terminal on podeu agafar busos per qualsevol ciutat important del país.
  • Allà agafem un bus per marxar cap a Cuenca. Hi ha dues companyies, la Ejecutivo San Luis que costa 6,5$ i només té aquests horaris: 7:45h, 10:30h, 16:30h, 20h, 24h. L’altra companyia és Viajeros Internacional i costa 7,5$ però té molts horaris des de 2:00h fins a 00:30h, aproximadament cada dues hores. Nosaltres per problemes horaris marxem amb Viajeros Internacional, el trajecte dura aproximadament unes 4 hores. Per accedir a les andanes, heu de pagar 0,10$/ persona.

Cuenca:

• A Cuenca us deixaran a la Terminal Terrestre. Allà podeu agafar taxi, bus urbà o caminar 10 minuts. Nosaltres hem agafat bus urbà (0,25$/persona) que ens ha deixat a dos carrers del centre.
  • A la Plaça teniu Oficina de Turisme amb bons mapes. També hi ha Oficina de Turisme a l’estació de busos.
  • Hi ha força museus gratuïts, pregunteu a l’Oficina de Turisme.
  • Ens allotgem a l’Hostal Borrero (c/ Antonio Borrero, 5-47) en dormitori per 7$/persona i nit. Està molt net, l’habitació és de 4 persones, és àmplia i amb TV. Bon wifi. Espai ampli a baix (pati d’estil colonial), cuina a disposar amb pocs estris. Esmorzar no inclòs però abundant i per 3$. Bany d’aigua calenta a gas compartit, paper WC. Hi ha molts allotjaments entre 7 i 10$/ persona en dormitori amb cuina i esmorzar inclòs però nosaltres tot ens ho hem trobat ple!
  • Per l’esglèsia de San Blas hi ha un restaurant vegetarià amb bones opcions per berenar, esmorzar.
  • Al Restaurant la Cava (al costat de l’Akelarre, bar de tapes Espayol) hi ha menú de migdia bó per 2,75$ (primer, segon, postre i beguda). Els menús de migdia comencen als 1,75$.
  • Parc Nacional Cajas: Per arribar teniu dues opcions, anar amb la companyia Occidental des de la terminal per 1,25$ (la idea és sortir com molt tard a les 8:30h), trajecte d’una hora. L’altra opció és agafar qualsevol bus en direcció Guayaquil via Cajas.
  • Per anar cap a Baños de Agua Santa: Cal agafar un bus des de la terminal amb la companyia Santa per 9$/ persona (+ 0,10$ de Terminal). Hi ha una altra companyia però com que són unes 7 hores de trajecte, nosaltres hem preferit fer-ho de nit. Sortim a les 23:30h i arribem cap a les 6h del matí a Ambato (no hi ha res directe fins a Baños de Agua Santa). Un cop allà, s’ha d’agafar un altre bus cap a Baños de Agua Santa. A Ambato us deixen a la Terminal. Un cop allà agafeu un bus (surt el primer a les 5:10h) que costa 2$ (Taxa de terminal 0,20$) en direcció a Baños de Agua Santa i el trajecte dura una hora aproximadament.

Posted on 3 Juliol, 2015, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.