Surrey Hills, un espai per descobrir poc a poc

Nosaltres vivim a Surrey (es pronuncia saaguei!!!) i per aquí tenim un espai natural molt xulo, les Surrey Hills. La veritat és que aquí de muntanyes ni una però hi ha alguns turons i podem aprofitar per caminar perquè els paisatges són molt verds i esquitxats de poblets amb cases de conte.

De moment ens és força complicat coincidir però quan podem, sortim a explorar la zona. Normalment sortim pels voltants del riu Wey, un afluent del Tàmesis. Aquest indret ens regala calma, un espai per fer esport i per fer unes fotos impressionants!!! Per cert, a Guildford va morir Lewis Carroll, potser així pel nom no us sona però és l’escriptor d'”Alícia al país de les meravelles” i aquí hi ha la seva tomba. Ara m’ha vingut al cap perquè quan anem cap al Wey river, hi ha una placa que explica una mica la història de l’Alícia. Aquest senyor també va ser acusat de ser el famós Jack el Destripador, però qui sap…

Guildford (17)Guildford (47)

Bé, la cosa és que un diumenge vam decidir anar cap a Shere, un poblet enclavat enmig de les Surrey Hills. La Cristina i el Carles (uns catalans que també viuen a Guildford) ens havien comentat que era un poblet molt bonic i ens va semblar ideal per explorar un diumenge que amenaçava pluja.

Surrey Hills (1)

Ara sabem que és molt senzill arribar-hi però us assegurem que ens vam ben liar per arribar-hi. Tot i això, va valer molt la pena, les carreteres per on vam passar ens van dur a explorar raconets de conte, d’aquests tan habituals en aquest país.

Efectivament ens vam trobar amb un poblet super bonic. Als poblets d’Anglaterra, els blocs de pisos no es porten gaire i l’estètica dels pobles es manté bastant. Recorrem els seus carrerons i espais verds fins a l’església i el cementiri. Oh, els cementiris! No sabem que tenen, potser és la calma que ens agrada tant.

Surrey Hills (24)Surrey Hills (15)

Sortim cap a la zona més turística i quins carrers tan bonics! Aquí hi ha els típics racons que si no fos pel fred, serien ideals per fer el vermut o la cerveseta. Però a tot s’acostuma la gent i encara que faci fred, mos encanten les terrasses jajaja

Surrey Hills (2)Surrey Hills (27)

Anem al cotxe cap a dinar el nostre tupper d’amanida de pasta i després tirem cap a caminar una estona. Ens endinsem per carreteres sinuoses que en uns quants quilòmetres ens porten a l’aparcament de Leith Hill, molt aprop de Dorking, un altre dels pobles grans dels voltants.

Caminem uns deu minuts i som a dalt, fa fred però les vistes des d’aquesta petita muntanya són espectaculars. Són menys de 300 metres i és la segona muntanya més alta del sud d’Anglaterra… Tenim Surrey als nostres peus! Què us sembla?

Surrey Hills (41)

El passat diumenge vam decidir sortir a caminar sense més i vam buscar una caminada curta que ens portés per paisatges diferents. A les Surrey Hills en teniu unes quantes encara que les indicacions no són massa bones i si no teniu un GPS, caldrà utilitzar el sentit comú ben sovint.

Nosaltres vam mirar la pàgina oficial de les Surrey Hills. Aquest paratge natural és anomenat Area of Outstanding Natural Beauty, el que vindria a ser quelcom similar a un parc natural perquè creua tot el comptat de Surrey gairebé! Si mireu la pàgina que més avall us enllacem, trobareu moltes activitats per fer: caminar, anar en bici, córrer, visitar monuments o simplement, relaxar-vos per aquest indret tan verd.

Surrey Hills (73)Surrey Hills (58)

Potser un diumenge no és el millor dia de la setmana per visitar un parc natural en aquest país però tot i que hi ha gent, no es pot comparar amb les multituds de casa nostra.

En Marc treballa fins les deu del matí els diumenges i per aquest motiu, vam triar una cosa més aviat curta, el Chilworth Walk, una caminada de 5 milles i circular ( aproximadament uns 8 quilòmetres) encara que a la pàgina web en trobareu de llargues. De totes maneres, podeu allargar-les com vulgueu perquè veureu corriols per tot arreu!

Anem en cotxe fins a Chilworth, un poblet que queda al costat de Guildford. Aquí tots els pobles són molt bonics i és molt agraït fer quilòmetres. Per sort nostra, avui fa sol! A veure que aguanta també però sortim ben animats amb els nostres entrepans.

Surrey Hills (86)Surrey Hills (75)

Deixem el cotxe ben aprop de l’estació de trens de Chilworth i ens endinsem per un corriol que hi ha just passant l’escola. Aquí els camins són suaus, molt verds i sempre plens de fang. Ara ja sabem perquè s’utilitzen les botes Hunter a Regne Unit, pels tolls d’aigua i fang. No com a casa nostra que són super cool quan fa fred jajaja

Caminem pel mig de la malesa i ens anem trobat amb records del que algun dia no massa llunyà van ser molins de pòlvora (els gunpowder mills). La veritat és que semblen restes d’una colònia tèxtil o alguna cosa per l’estil perquè està ben enclavat just a la vora el riu, el Tillingbourne, però no, la realitat és una altra. Enmig d’aquest bosc es donava feina a gairebé 400 persones. Aquestes fàbriques salvatges es van fundar el 1646 per la companyia de les Índies Orientals perquè com ja sabeu, els britànics sempre han estat a tot arreu també. Allò de la Gran Bretanya, la gran era un somni conqueridor del segle XIX quan es van convertir en els més poderosos d’occident.

Surrey Hills (70)Surrey Hills (62)

Passem un llac on hi ha pescadors i alguna ànecs i gallines que campen tranquils però no podem entrar-hi, només poden entrar els pescadors.

Surrey Hills (66)

Així doncs, seguim camí i després de sortir uns segons a la carretera, pugem per un corriol rocós i tancat que ens recorda a les muntanyes de casa per uns segons. De cop, tot s’obre i virem a l’esquerra per endinsar-nos per valls ondulades que fan el recorregut més dolç encara 🙂

Surrey Hills (83)

Tot passejant pels prats, de cop apareix el cap de la Catedral de Guildford. Seguim xino xano fins que ens endinsem per un altre corriol que en breu ens portarà cap a Chantry Cottage. Aquí anem pujant per un bosc molt poblat i humit i caminem una bona estona pensant que ens hem perdut perquè no ens creuem ningú.

Estem a la primavera i aquí l’espectacle de les flors és impressionant. Tot caminant ens hem trobat amb una zona on tot el sotabosc és un mantell de flors morades. Preciós!

Surrey Hills (98)

Seguim algun senyal en direcció a les North Downs Way fins arribar a la carretera.

Surrey Hills (118)Surrey Hills (106)

La creuem i comencem a pujar suau fins a l’esglèsia de Santa Marta. Un racó tranquil i molt bonic amb un cementiri dels anglesos, és a dir, ple de calma.

Surrey Hills (109)

Aquí fem la nostra parada per dinar però no ens enganyem, a la que puges 100 metres en aquest país, fot un vent que ull! Dinem ràpid i morts de fred, tirem muntanya avall fins a les vinyes i les llames!!! Seguim un camí a l’esquerra que ens durà fins al riu per vorejar els molins de pòlvora i tornar al punt de partida!

Surrey Hills (119)Surrey Hills (124)

Surrey Hills (125)

Surrey Hills (123)Surrey Hills (130)

Fins aviat!!!

• A la pàgina de les Surrey Hills teniu informació pràctica de rutes en bici, a peu, pobles per visitar, etc. Les rutes són detallades però més val portar GPS.
  • Informació sobre les Chilworth Gunpowder Mills
  • Més informació sobre Surrey en general: allotjaments, què visitar, on menjar, etc.

Posted on 2 Mai, 2016, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )