Croeso i Gymru, benvinguts a Gal·les!!

Com que teníem dos dies lliures i podíem coincidir, vam decidir fer una escapada per conèixer una mica més d’aquest país que ens acull. Després de barallar diferents opcions vam decidir anar cap al nord de Gal·les, una de les nacions celtes i terra del rei Artur. Personalitats com Lawrence d’Arabia, Tom Jones, Ken Follet, Anthony Hopkins i molts d’altres; són originaris d’aquest racó.

Hem escollit el nord de Gal·les perquè allà hi ha muntanyes i castells i ens sembla una combinació prou interessant. Jo faig diumenge un long day o dia llarg (he treballat 12 hores de 7 del matí a 19:30h de la tarda, gairebé res), en Marc em recull i després d’una dutxa ràpida comencem a fer quilòmetres. Dimarts no tenim classes d’anglès perquè és un bank holiday (una festa en vermell del calendari) així que tot rodó. Hem equipat la Berlingo com hem pogut i allà dins dormirem 🙂

Conduïm unes tres hores i decidim parar. Sembla que som aprop ja; així que fiquem fre de mà, mengem alguna cosa i preparem el llit. Estem morts!

Gal·les té poc més de tres milions d’habitants i gairebé el mateix nombre d’ovelles. Sí, sí, estan per tot arreu…

_DSC0107

_DSC0120_DSC0119

_DSC0128

L’endemà ens llevem aviat, fem un mos i a la carretera! Sembla que els paisatges no són massa diferents dels de la zona de Surrey, almenys de moment. Prats molt verds ho envaeixen tot però les construccions de les cases, ens agraden més a Guildford i voltants amb el seu estil british que tant ens agrada.

_DSC0144

La cosa s’anima poc a poc. Ens trobem racons una mica més muntanyosos i ja queda poc per arribar a la nostra primera aturada: Llangollen. Per cert, quan entrem a Gales flipem amb el gal·lès, és impronunciable i aquí les dues llengües són oficials.

_DSC0017_DSC0010

Llangollen és un poble petit però ben animat i ple de turisme on destaquen les seves cases blanques amb entramat de fusta, és el primer cop que les veiem i això té un nom: és l’estil Tudor, del període Tudor (final de l’època medieval entre 1485 i 1630). Mos encanta!

_DSC0019_DSC0015

El poble és travessat pel riu Dee i hem aprofitat per fer un passeig per la seva vora. Una de les atraccions principals del poble és el tren de vapor que va arribar per primer cop al poble el 1865. Ara és un tren turístic que surt els dissabtes de l’estació d’estil Victorià!

_DSC0012

Com a curiositat cal citar les senyoretes de Llangollen que van viure al poblet; són un exemple de lesbianisme històric molt interessant del 1800! Casa seva avui en dia és un museu 🙂

Ens hem perdut pels carrerons d’aquest indret de Gales i ens hem topat amb postals com aquestes…

_DSC0026

_DSC0027

De Llangollen emprenem camí cap a Conwy, una de les ciutats més famoses de Gal·les. Aquesta ciutat té un dels castells més vistosos del Regne Unit i va ser una de les fortaleses més importants de l’època medieval al país. Però aquí els romans ja hi van fer parada perquè resulta que era molt bon lloc pels musclos i avui en dia, tenen un museu dedicat al musclo! Admirem als gal·lesos i als anglesos en general: són uns cracks!

El castell va ser construït per Eduard I durant la conquesta de Gal·les, entre el 1283 i el 1287, per tant, pensem que encara van anar prou ràpid, no? Per cert, com era d’esperar és Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO des de 1986.

_DSC0065

Entrem a la ciutat pel pont que ens deixa el mar a la dreta i el castell a l’esquerra. La marea és baixa i les barques queden una mica allunyades. Només arribar ja ens trobem amb aquestes postals i la muralla que dibuixa el perfil de la ciutat. No podem esperar més!

_DSC0042

_DSC0036

Aparquem i sortim a descobrir aquest indret carregat d’històries, llegendes i alhora; imaginem batalles, traïcions, morts, històries d’amor, tanquem els ulls i encara sentim cavalls i gent caminant pels seus carrers. Què fàcil és somiar, oi?

Les muralles es poden recórrer sense pagar i això hem fet, caminar-les i observar el que ens regala aquest racó del nord de Gal·les. Hem decidit no entrar al castell. Segur que hauríem après molt però la decisió ha estat unànime perquè aquí es paga per tot i molt, moltes lliures.

_DSC0040

Després de recórrer les muralles i els carrers del poble, ens passegem pel port entre la multitud per despedir-nos i seguir cap al següent destí: Caernarfon!

_DSC0044

Aquest poble amb un castell gran i abocat al mar ens ha agradat molt. Com a la majoria de llocs de Gal·les, el castell va ser construït pel Rei Eduard I d’Anglaterra per sotmetre als gal·lesos i perpetrar el domini anglès.

No volem desmerèixer Conwy però Caernarfon ens ha agradat més. Potser és el poc turisme que hi ha o potser per les seves casetes de pescadors de colors que fan de les vistes un regal pels nostres ulls.

_DSC0090

_DSC0085

El passeig de la platja -una d’aquelles platges només aptes pels valents- ens aboca als típics pubs anglesos en els que relaxar-se després d’una llarga jornada.

_DSC0082_DSC0094

Nosaltres però seguim cap a la nostra següent parada, Llanberis. Aquest poble ja es troba dins de Snowdonia, el Parc Nacional que acull la muntanya més alta del Regne Unit.

Fa fresca i les muntanyes ja treuen el cap. Sí, aquí també s’escala i aprofiten la zona al màxim. Botigues de muntanya, gent totalment equipada, gent menys preparada però tots amb el mateix objectiu: pujar Snowdon, la muntanya més alta de Gal·les i Anglaterra: 1085 metres. Aquí Sir Edmund Hilary s’entrenava per pujar l’Everest 🙂

_DSC0105_DSC0099

Si no vols pujar caminant, pots pujar amb el Railway que va començar a funcionar el 1896 i que porta els passatgers fins al cim.

Nosaltres per desgràcia no tenim temps per caminar per aquestes contrades, ja ens agradaria ja… Sabem que és una terra plena d’històries i llegendes doncs aquí va néixer el Rei Artur i només amb això, ja tindríem prou feina 😀

_DSC0100

Seguim fent quilòmetres fins la última aturada del dia però ens desplacem poc a poc per carreteres de muntanya amb llacs, prats, ovelles i rierols que ens fan estimar aquest racó. Com ens agraden les muntanyes!

_DSC0102_DSC0134

Arribem a Beddgelert, un dels poblets més bonics que hem vist per aquí. El travessa el riu Glaslyn i nosaltres travessem el seu pont buscant un lloc per fer una merescuda cervesa 🙂

Quan cau el sol fem mans i mànigues per trobar un bon racó per passar la nit perquè estem ben morts de quilòmetres, la veritat.

L’endemà ens llevem d’hora i ens remullem al riu, esmorzem i a fer quilòmetres cap a Guildford.

• A les àrees de servei del Regne Unit teniu dues hores d’aparcament gratuït. Després haureu de pagar i no val no fer-ho perquè us arribarà una multa com una casa! La mitjana per nit són 5 lliures i unes 6 hores aproximadament. A les àrees de servei teniu restaurant, lavabos, màquines de cafè i ATM’s.
  • Per les carreteres no hi ha llocs per parar-se ni per dormir.
  • Pàgina oficial Visit Wales

Posted on 31 Agost, 2016, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )