Com enamorar-se d’Anglaterra: les Costwolds

Tenim el cap de setmana lliure i tot i que estem en ple agost, aquí el sol apareix quan vol. Sembla que aquest cap de setmana ens respectarà i ens decidim a visitar la zona dels Costwolds. L’àrea és totalment rural i està completament esquitxada de petits poblets que et fan tornar als llibres i pel·lícules de l’època medieval. Ara que ja som a casa, creiem que aquesta zona és del millor que hem vist en aquest país. Així doncs, si ens hem enamorat d’un lloc d’Anglaterra i Gal·les és dels Costwolds, totalment in love 🙂

Aquesta zona té una forma de triangle i una bona manera d’apropar-s’hi és des d’Oxford, està molt aprop. Des d’allà es pot anar baixant fins arribar a Bath o Bristol, dues ciutats grans amb bones connexions també. La millor manera de recórrer la zona és amb el vostre vehicle de lloguer. Nosaltres hem equipat a la guarro la Berlingo i a gaudir!

Aquí només hi ha prats, vegetació, camps, poblets i més poblets trets d’algun dels contes que llegíem de petits. El paisatge és ben verd però la verdor també la trenca el color groguenc dels prats acabats de segar. Aquí també hi ha pagesos i John Deere’s 😀 De fet, alguns d’aquests prats ens han recordat les valls d’Alfés i la Segarra a finals de primavera però a Anglaterra, som a l’agost i sembla que ben just acaben de segar.

Costwolds (191)Costwolds (193)

Als Costwolds hem vist la vida rural en el seu màxim esplendor i aquesta zona també va ser famosa pel comerç de la llana. El que sorprèn al visitant i fa la zona màgica és la pedra groguenca que envaeix totes les construccions dels pobles que ens anem trobant, nou o vell, tot és construït amb calcari color crema que regala els ulls amb formes senzilles però de gran bellesa.

Costwolds (172)

Nosaltres hem anat de Guildford fins a Stratford upon Avon en dues hores de cotxe. Aquí va néixer, viure i morir Shakespeare i a més, és un poble moooolt bonic. Ens ha agradat tant el nom com tot el conjunt perquè no us sembla que el nom és genial també? A nosaltres ens encanta!

Costwolds (22)

Stratford és una ciutat que ens ha semblat gran però si ens endinsem pel seu casc històric, sembla que els anys no hagin passat en aquest poble medieval. L’estil Tudor hi predomina i el contrast de les cases amb el blanc i el color fosc de les fustes i travessers que vesteixen les façanes fan del lloc un racó ben idíl·lic.

Costwolds (90)

Aquí tot gira al voltant de Shakespeare perquè aquesta fou la ciutat que va veure néixer el dramaturg i el va acollir fins que va morir, amb més o menys fortuna. Nosaltres no hem entrat a la casa perquè en tenim prou en veure-la per fora i respirar l’ambient del poble. A més, tampoc anem massa sobrats de temps…

Costwolds (5)

Anem baixant per Henley Street esquivant xinesos i japonesos. Llueix el sol i la multitud es barreja amb els músics de carrer, l’olor de cafè i l’ambient d’un dissabte al matí. La nostra propera parada és la Holy Trinity Church, lloc on està enterrat Shakespeare i part de la seva família.

Costwolds (80)

Costwolds (76)Costwolds (78)

Costwolds (71)

Anem fent un passeig per la vora del riu Avon i podem gaudir veient les barques que passegen turistes, la gent fent pic-nic i gaudint d’un dels pocs dies assolellats que ens ha regalat l’estiu.

Costwolds (25)

La veritat és que les esglésies i el seu entorn ens agraden molt en aquest país. Del gòtic anglès, per dins no acostumen a impressionar però els cementiris i els jardins són brutals i les coses typical english ens flipen. Aquí les àvies del poble fan cafeteria a preus populars dins l’església i pots prendre un cafè amb llet, un te o un pastís home made a preus molt competitius hehehe

Tornem cap al centre passant pels jardins Bancroft on ens trobem algun espectacle teatral gratuït que atreu autòctons i forans. La visita quedaria completa assistint a alguna obra de teatre però no tenim temps.

Costwolds (82)Costwolds (83)

La nostra propera parada ja ens durà de ple a les Costwolds, ens en anem cap a Broadway! Arribar en aquest poble ja és tot un regal. Comencem a canviar l’autopista per carreteres secundàries, desertes i amb corbes sinuoses que passen pel mig de prats i poblets de pedra groguenca.

Recorrem els carrerons de Broadway, aquest poblet de conte que tant ens ha agradat. El carrer principal és ple de restaurants, antiquaris, botigues i petits comerços decorats amb un bon gust exquisit.

Costwolds (100)

Costwolds (109)

Ens aturarem a Chipping Campden, un altre poble per enamorar-se. Aquí hi ha haver un dels mercats medievals de la llana més importants d’Europa i de fet, el porxat del mercat és un dels edificis que més ens han agradat.

Costwolds (113)

Anem caminant poc a poc cap a l’església de Sant Jaume i hi passem una estona vaguejant pel seu cementiri. A Anglaterra trobar una església oberta és un autèntic miracle!

Costwolds (120)

D’aquí ens en anem a buscar un lloc per sopar tranquil·lament, cosa difícil en aquest país doncs les àrees de servei no abunden però avui estem de sort i trobem una zona de pic-nic que tanca a les 22h, encara tenim temps!

Preparem el sopar i ens bevem unes cerveses fins que comença a lluir la posta de sol. En aquest moment fem camí cap a la Torre de Broadway, un lloc que ens ha permès gaudir d’un sunset espectacular 🙂

Costwolds (133)

Fem l’última parada a Stow-o-the-Wold, un altre racó de les Costwolds on passarem la nit i on fa molt vent!

L’endemà ens llevem amb molta energia i arranquem buscant un lloc per esmorzar prop de Bourton-on-the-Water. Un cop allà aparquem i ens dirigim al centre. Sorpresa! Ens trobem amb un dels pobles més bonics que hem vist fins ara 🙂 Aquest indret és anomenat la Venècia dels Costwolds i el nom li queda gran, és clar, però el lloc té un encant especial.

Costwolds (141)

El poble està travessat per un riu, el Windrush i els seus ponts de pedra. Hi ha dos dits d’aigua i els ànecs juguen a nedar contra corrent. A la vora del riu també hi ha petits restaurants, tea rooms i comerços on els anglesos aprofiten per fer un typical english breakfast amb ous i mongetes 😀

Costwolds (164)

Costwolds (149)

I anem cap a Bibury, segons tots els rànquings, el poble més bonic d’Anglaterra! Arribem per una carretera petita i ens sembla que està molt amagat. De cop i volta apareix igual que la massa de japonesos i xinesos que trenquen la màgia. Els anglesos saben que trenquen la màgia perquè els fiquen els cartells de “no passar” en xinès i japonès expressament per ells.

És bonic però nosaltres de moment ens quedem amb Bourton-on-the-Water sense cap mena de dubte.

Costwolds (215)

Creuem el riu Coln i voltem per Arlington Row, el carrer més famós d’aquest indret. És preciós però potser ens esperàvem més, molt més. Les cases d’aquest carrer eren originàriament dels cosidors que hi van viure a partir del segle XVII. Ara és de la National Trust i entenem que no hi viu ningú.

Costwolds (208)

Ens aturem a Tetbury, una altra joia. Al centre del poble hi ha les restes d’un dels mercats medievals de la llana més importants de la zona. Ara està decorat amb colors groguencs i moltes flors.

Costwolds (240)Costwolds (245)

Recorrem amunt i avall els seus carrers fins a l’església i no ens cansem de veure racons decorats amb tant bon gust que ens sembla que la gent potser no fa res més que cuidar tots els detalls.

Costwolds (253)Costwolds (257)

Finalitzem la nostra descoberta d’aquest racó a Castle Combe, un imperdible! Aquí només hi ha 350 habitants i segurament que a la resta dels pobles que hem descobert no n’hi ha massa més però aquest racó amagat, sembla un punt perdut de la geografia anglesa.

Costwolds (293)

Ens perdem pels seus carrers, enamorant-nos de cada racó i buscant capturar amb la càmera aquelles imatges que quedaran a la nostra ment per sempre més.

Costwolds (270)Costwolds (278)

Costwolds (287)

Costwolds (274)Costwolds (267)

Passegem fins al pont i veiem el que volíem, aquella imatge dolça de les guies de viatge que ens confirma que ens hem enamorat de Castle Combe per sempre més. Ara no veiem estrany que aquí s’hagin rodat múltiples pel·lícules com War Horse, d’Spielberg.

Costwolds (283)

• La zona s’ha de visitar amb cotxe de lloguer o el propi vehicle. No veiem factible fer-ho amb transport públic a no ser que disposeu de molt temps.
  • Val la pena revisar la previsió del temps si es vol visitar la zona perquè són poblets per caminar-los i gaudir-los i per tant, millor que faci bon temps o almenys que no plogui. No hi ha grans museus ni llocs tancats on amagar-se.
  • La majoria d’aparcaments de la zona són gratuïts a la nit. Durant el dia, ronden les 2-4 lliures tot el dia.
  • El nostre rànking dels Costwolds de més a menys imprescindibles (Stratford Upon Avon no l’incloem): Bourton on the Water, Castle Combe, Bibury, Chipping Campden, Tetbury, Broadway i Stow on the Wold.

Stratford Upon Avon

• Shakespeare birthplace Trust Aquesta gent gestionen tot el que es pot veure relacionat amb el dramaturg: Shakespeare’s Birthplace, Harvard House, Hall’s Croft, Anne Hathaways’s Cottage and Mary Arden’s Farm. L’entrada més barata per entrar a la casa on va néixer costa 17,50£
  • Holy Trinity Church: s’ha de pagar per veure la tomba de Shakespeare. 3£ o 2£ amb descompte d’estudiant

Stow on the Wold

• Hi ha dos aparcaments gratuïts durant la nit. Un al centre del poble (amb banys que podeu utilitzar pagant 0,20£) i un altre al Supermercat Tesco.

Posted on 5 Setembre, 2016, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.