Primeres passes a Cornwall entre natura i llegendes

Havíem pensat anar cap a Liverpool a la Beatle Week però ens ho vam repensar perquè jo sortia de nits i li vaig proposar a Marc tirar cap a Cornwall, crec que ho vam encertar. Ara, sense dubtar-ho, si algú ens pregunta què cal visitar a Anglaterra, li direm que les Costwolds i Cornwall 🙂

Després d’unes quantes hores de viatge mentre jo dormia després d’un torn de nit; en Marc conduint conduint es va plantar a la costa sud oest d’Anglaterra. Cornwall també s’anomena Cornualles -per cert, ens sona fatal!- i això us sonarà a francès perquè França també té la seva zona amb el mateix nom. De fet, pensem que la zona anglesa és la cara B però no per això, menys interessant.

Jo m’he passat el viatge dormint i en Marc em desperta quan ja canvia el paisatge i som gairebé a Tintagel. Aquí comença la història del Rei Artur i després de visitar Tintagel i els seus paratges, no ens estranya gens. Encara no hem visitat Escòcia però pensem que potser Tintagel s’hi assembla una mica.

_dsc0131

Com sempre, el verd ho envaeix tot i ens agrada molt. El meu color preferit és el verd i aquí les tonalitats i els matisos són una bogeria 🙂 Aparquem a les afores del poble i ens rep una mossa anglesa d’uns 10 anys més espavilada que l’hòstia demanant-nos diners per aparcar. A mi m’assalten els dubtes però és una falsa alarma.

Comencem a caminar en direcció al castell entremig d’uns prats. Una cosa curiosa d’aquest país és que els footpaths són permissive or public. Si no hi fica res d’això, esteu entrant en una propietat privada i ja cal que vigileu…

_dsc0139

De cop apareixen uns penya-segats preciosos, plens de verd i banyats per aigües transparents de l’Atlàntic. Sempre havíem pensat en aquest oceà com un espai d’aigües feréstegues però aquí, sembla que els nostres estereotips es desfan perquè aquestes aigües també poden ser màgiques i dolces.

_dsc0152

De camí, ens trobem un cementiri; un més dels centenars que ja hem visitat en aquest país. Hi ha records de mariners internacionals que un dia van morir en aquestes aigües.

_dsc0141

Veiem les runes del castell una mica lluny, s’alça sobre una illa que durant l’Edat Mitjana, en època celta. tenia un pont de terra que el comunicava amb l’illa principal. Sembla que el castell va ser construït per Ricard, compte de Cornwall al segle XIII i cap al segle VI es troben referències al Rei Artur però les referències escrites que el catapulten a la fama, no apareixen fins al segle IX.

_dsc0160

Gaudim dels voltants imaginant contes i llegendes. Si fóssim nens, aquest és el lloc per excel·lència per al joc simbòlic! Sota el castell hi ha una cova i com que la llegenda no acaba aquí, aquesta és la cova de Merlí, el mag gal·lès més famós de tots els temps que va viure, presumptament, al segle VI i que va ajudar al Rei Artur a regnar a Camelot… I de llegendes, totes les que vulgueu: Excalibur, Tristà i Isolda,… i localitzacions arreu de Cornwall per situar tots aquests llocs màgics 🙂

_dsc0176

A Anglaterra les aigües són molt fredes però hi ha gent que es banya a les zones baixes dels penya-segats i algú amb una mica més de sentit comú, es dedica a descobrir la zona amb kayak. Aquesta zona està castigada per vents i tempestes freqüents, així doncs, la feina de pescadors i mariners ha de ser molt més dura que en mars plàcids i terres suaus.

Gaudim passejant pels penya-segats, respirem profundament per atrapar la màgia del lloc que ens envolta i fem el tomb al poble tot passant per l’Hotel Camelot 😀 Tintagel és un poblet petit però molt turístic i no ens enganyem, està ple de gent. De totes maneres, aquesta zona no és massa popular entre turistes internacionals i no està massificat. El racó més bonic és l’Oficina de Correus, un edifici de pedra del segle XIV.

_dsc0180

Marxem cap a Port Isaac per carreteres sinuoses i poc transitades que fan el viatge més senzill. Aquest indret és un petit poble pesquer de postal decorat amb aquest estil tan britànic que ens fa prendre consciència de cada detall.

_dsc0182

Ens trobem amb carrers empedrats i petits comerços que et fan perdre el nord encara que la decoració no sigui el teu fort.

Ha sortit el sol i els nens que caminen en sentit contrari i cara amunt; es queixen i ploren. Només es calmen amb bons gelats i és que a aquesta gent, els encanten els dolços.

Ja veiem el port, minúscul i amb quatre barques petites. L’aigua és transparent i aquests indrets envoltants de muntanyes verdes ens estan començant a robar el cor. Per tant, si en algun lloc us voleu perdre; aneu a Port Isaac.

_dsc0186

Tornem cap amunt i desfem el camí. Volem arribar caminant a Port Gaverne. Aquests dos poblets pesquers estan units per menys de 500 metres i les vistes que ens acompanyen són espectaculars. Aigües transparents, penya-segats folrats d’una catifa verda i poca gent. La tranquil·litat només es trenca pels joves cridant mentre salten des de dalt.

_dsc0212_dsc0208

I avui, la nostra última parada serà el Far de GodRevy, la fotografia més famosa de tot Cornwall. Aquí Virgínia Woolf es va inspirar per la seva novela, To the Lighthouse, i no ens estranya gens. El far en sí, és un far qualsevol però l’entorn és màgic. De nou, planes verdes i penya-segats.

_dsc0216

Hi ha alguna platja on la gent es banya i aprofita les últimes hores de sol. Aquest indret d’Anglaterra també és famós pel surf i les seves onades.

Deixem el cotxe al macro aparcament on els anglesos fan barbacoes i els nens juguen i comencem a passejar en direcció al far. Sembla que tindrem sort i podrem gaudir d’una posta de sol com toca.

Caminem vorejant els penya-segats i de cop, veiem quelcom que es mou. Són foques 🙂 Aquests animals ens tenen ben entretinguts durant gairebé una hora. N’hi ha per tot arreu però hi ha una zona on juguen a la platja i és més senzill veure-les. Així que si no heu vist mai foques en el seu hàbitat, aquest és l’indret per gaudir-les perquè sembla que hi són tot l’any.

_dsc0254

Tornem davant del far. Agafem una manta, unes cerveses i unes patates i a gaudir de la posta de sol i de la vida perquè la vida és molt bonica, no creieu?

_dsc0280

I quan es pon el sol i acaba el dia anem a buscar un lloc per dormir.

_dsc0296_dsc0298

• Les distàncies són curtes entre pobles, màxim 30 minuts a 1 hora.
  • Tintagel: L’aparcament de l’entrada del poble costa 1,5 lliures (tot el dia) o si no hi ha ningú, hi ha l’honesty box. Els del centre són una mica més cars. No hi ha benzinera i teniu un parell de botigues i un parell de caixers (un d’ells, dins un restaurant) que podeu utilitzar per treure cash. L’entrada al Castell de Tintagel costa 7,90 lliures/ persona i està obert de 10 a 18h a diari. Evidentment nosaltres no hem pagat perquè el que queda del castell són quatre parets i teniu molts senders per caminar i gaudir de la zona i de les vistes.
  • Port Iaac i Port Gaverne: Arribar des de Tintagel són uns 15 minuts. Podeu aparcar per carrers secundaris a Port Isaac. A Port Gaverne s’hi ha d’arribar caminant des de Port Isaac, és molt petit i no hi ha més que una desena d’aparcaments.

Posted on 21 Octubre, 2016, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.