Un passeig per Aigüestortes

Diumenge, 6:45h del matí, sona el despertador i toca llevar-se. Ahir volíem anar a dormir a Aigüestortes però amb el fred que fa a la nit i amb la nostra furgo equipada al nostre estil, vam pensar que era una molt mala idea.

Esmorzem alguna cosa ràpida i comencem a fer camí. Quan arribem a Lleida, tenim una imatge de la Seu Vella i la lluna plena sobre seu, impressionant. Un regalet per donar-nos el bon dia i animar-nos 🙂

aiguestortes-2

Cap a les 10 arribem a la Vall de Boí. Ens parem a Barruera a fer un cafè. Aquí tot està mig tancat i tot va a mig gas. Potser octubre és aquella època entre temporada en la que aquestes terres menys treballen. Fa res que ha acabat l’estiu i la temporada d’esquí està al caure, si tot va bé. Ens plantem a la pastisseria La Mola i en Marc ha vist al que es va banyar al balneari amb El Foraster 😀

Decidim caminar la ruta “Planell d’Aigüestortes i Estany de la Llebreta” perquè ens sembla curta (14,6 Km) per passar el dia sense cap sofriment, amb 500 metres de desnivell i en aquesta època, serà molt tranquil.

Deixem el cotxe a l’aparcament de la Molina. Aquí ens trobem una caseta d’informació del Parc Nacional i una tanca que ens indica que no podem passar amb el nostre vehicle. Just davant de la caseta d’informació del parc, trobem un pal indicador que marca “Ruta de la llúdriga” i la seguim.

aiguestortes-5

Comencem a remuntar la vall de Sant Nicolau i hi ha algunes pujades suaus que voregen el riu.

aiguestortes-10aiguestortes-13

La vegetació i la humitat ens descobreixen alguns bolets!!!!

aiguestortes-28

Si mirem endarrere, veiem pics enfarinants que treuen el cap i que ens indiquen que ja s’apropa l’hivern. Els colors de la tardor també tenyeixen el paisatge i fan el recorregut més agraït als nostres ulls.

aiguestortes-9aiguestortes-23

Ens anem trobant algunes bordes, masos de pedra que servien de protecció als pastors. Bé, això crèiem perquè en aquestes alçades no s’hi cultiva res i després d’estudiar-ho, no estàvem massa equivocats perquè eren una mena d’estables pel bestiar i alhora, lloc per emmagatzemar palla i eines.

aiguestortes-41

Anem pujant ben sols i és d’agrair. De ben segur a l’estiu deu ser com el Montseny en època de bolets. Aquesta ruta és la més popular del sector d’Aigüestortes perquè en aquesta zona si vols caminades una mica llargues, ja tens els pics de Besiberri i Montardo però s’escapava de les nostres possibilitats aquest cap de setmana perquè hem de dormir en refugi i nosaltres no som gaire previsors. Anit vam decidir que veníem…

Arribem a l’Estany de la Llebreta i sorpresa! Pura màgia 🙂 Aigües transparents, colors de tardor, muntanyes enfarinades i calma, molta calma perquè no hi ha ningú.

aiguestortes-47

aiguestortes-49aiguestortes-66

aiguestortes-55

Si mirem cap amunt, direcció est, veiem un salt d’aigua que fa molt goig, és la cascada del Sant Esperit. Seguim pujant.

aiguestortes-77

Estaria genial poder-hi fer algun salt però el bany està prohibit. Algunes marmites tenen una profunditat de fins a 6 metres! Des d’aquí, les vistes de la vall són magnífiques i és un bon punt per adonar-nos que som tan petits…

aiguestortes-86

Seguim tirant amunt i anem trobant bestiar i fonts on refrescar-nos si fes calor. Com que fot fresca, només omplim les ampolles d’aigua!

aiguestortes-104

En res som al Planell d’Aigüestortes. Aquí hi ha un mirador que ens deixa unes vistes precioses, el del Sant Esperit a 1827 metres d’alçada.

aiguestortes-130

Recorrem el Planell d’Aigüestortes i els seus meandres amb calma però aquí ja es nota que la gent puja en cotxe. Per cert, l’Estany de la Llebreta amb els anys, es convertirà en un indret com aquest, és a dir, en zona de meandres i aigües tranquil·les.

aiguestortes-110aiguestortes-120

Busquem un racó i dinem que la gana empeny.

aiguestortes-124

Després de prendre’ns aquest descans, fem una volta per la zona i comencem a baixar per on hem pujat fins a l’Estany de la Llebreta; punt on fem un canvi i baixem per l’altra banda per fer la caminada més entretinguda.

aiguestortes-136

Caminem amb ganes perquè ens queda una bona estona fins a casa i comença fer fresca 🙂

aiguestortes-154

• Nosaltres hem cercat el nostre recorregut a Rutas Pirineos
  • Ruta Planell d’Aigüestortes i Estany de la Llebreta: 14,6km, 500 metres de desnivell. Aproximadament una durada de 4 hores. Màxim 1830m. Ben senyalitzat i acondicionat. Per fer amb nens. Molt senzill i alguns trams del recorregut transcorren per la pista asfaltada la qual cosa vol dir que no hi ha trams perdedors.
  • Ruta de la llúdriga: des de la caseta d’informació surt aquesta ruta que puja a l’Estany de la Llebreta i torna a baixar (es pot pujar per un costat i baixar per l’altra banda de l’estany). Creiem que com a màxim deuen ser dues hores de recorregut anada i tornada.
  • Planell d’Aigüestortes: Hi ha un itinerari adaptat per cadires de rodes.
  • Com arribar: Des de Pont de Suert, L-500 cap a la Vall de Boí. Passem Barruera i seguim fins que trobem l’accés a l’aparcament del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
  • A Barruera teniu una pastisseria, La Mola, on fan entrepans per emportar que tenen molt bona pinta.
  • No podeu accedir al parc amb el vostre vehicle però sí que hi ha opció de pagar un taxi que us deixi al Planell d’Aigüestortes.
  • Si hi aneu a l’hivern, teniu en compte la meteo i les nevades. Creiem que seria una bona recorregut per fer amb raquetes de neu.

Posted on 8 Desembre, 2016, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.