Comencem descobrint Croàcia a Plitviča Jezera

Després de quedar ben adormits en qüestió de segons; ens llevem amb molta energia per caminar pels llacs. Som a cinc minuts en cotxe de Plitviča Jezera així que ens ho prenem amb relativa calma i esmorzem sense presses. Hem comprat pa i provisions i ens hem cuinat l’esmorzar i alguna cosa per dinar.

Per cert, Croàcia ens sembla un país més apanyat que Bosnia i Herzegovina possiblement pel que fa a infraestuctures i evolució però la conducció és igual de dolenta, sinó pitjor que la bòsnia 😀

La idea és invertir-hi tot el dia als llacs de Plitviča però ja veurem, no ens agrada massa fer plans. Recollim i ens fiquem en marxa. En un tres i no res aparquem i comprem les nostres entrades d’estudiant 🙂 I res, al lio!

Plitviča Jezera forma part d’un parc nacional de Croàcia que des del 1979 és Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. El parc té 295km², és a dir que el que veurem és res comparat amb l’extensió d’aquest espai. Hi ha un total de 16 llacs enllaçats per 92 cascades i tot envoltat de bosc primitiu així que això promet!

Tot està força organitzat motiu pel quan ja hem estudiat quina ruta farem. N’hi ha unes quantes i tot està molt ben senyalitzat i fins i tot, teniu pasareles de fusta. Per tant, perdre’s és impossible. Hem aparcat a l’entrada número 2 (n’hi ha només dues) i decidim fer la ruta H que ens permet en unes 4-6 hores veure més o menys tota l’extensió visitable del parc.

Anem al punt de sortida i allà ens espera una espècie de bus camió que en Marc diu que val un dineral hehehe El bus passa cada 30 minuts i us deixa a l’inici de la ruta.

La veritat és que fa molt bon dia i si no fos per l’excés de gent (en ple octubre!) és un lloc ben tranquil que de ben segur podria fer les delícies del més exigent.

Tot és força verd i comencem a veure aigua i peixos. L’aigua té un color suau entre un verd i blau molt clar. Donem per suposat que la contaminació aquí és inexistent, l’aigua és excessivament transparent i podem veure els peixos nedant tranquil·lament.

Aquí la pesca està prohibida i de fet, en tot el parc no hi ha autoritzada cap intervenció humana. Quan veus aquestes aigües tan clares venen ganes de banayar-te i ull, que ara fa fred però no m’imagino en ple agost com pot ser de forta, la temptació.

Comencen a aparèixer les primeres cascades i passem llargues estones buscant la millor imatge del parc.

Parem en un banc que hi ha a un dels llacs més grans. Sembla un mirall i aprofitem aquest descans per gaudir de la calma i el cant dels ocells. Ho rematem esmorzant una mica més.

El camí es fa distret entre llacs, cascades i boscos fins que arribem al punt on una barca elèctrica ens creua el llac Kozjak. De nou ens retrobem amb la multitud.

Seguim poc a poc, amb calma intentant gaudir l’instant. Ens queda el plat fort, la cascada més alta de Croàcia, la Veliki Slap.

Ens trobem ben aprop d’aquest saltant d’aigua perquè la veritat és que el temps, ha passat volant. Baixem les escales per arribar a la Veliki Slap i quan la veiem no ens n’enamorem. Esperàvem més. De fet, portem tot el matí esperant quelcom espectacular que no arriba i sabem que aquesta última atracció era l’última oportunitat que teníem de marxar eufòrics.

Volem pensar que el problema és l’època de l’any en que ens trobem perquè ara les cascades baixen amb un filet d’aigua i ens neguem a marxar amb aquesta sensació. Anem fent el camí per marxar i quan arribem a dalt busquem la foto de les postals d’aquest racó. Les vistes són boniques però no pas com esperàvem. Ens hem tornat massa exigents? Ai, no ho sabem…

Tornem cap a l’aparcament dels busos una mica decebuts i de nou pensem que més val no anar als llocs amb les expectatives tan altes, és la única manera de gaudir com es mereix sense decepcions innecessàries.

Finalment en unes quatre hores hem fet el recorregut H, per tant, és senzill i els temps que marquen com a referència estan ampliats per fer-los còmodament en 6 hores. Aprofitem per dinar mentre esperem el bus que ens durà de nou a l’aparcament des d’on hem sortit aquest matí.

Ara ens hem assabentat que el mirador de Visovac (el de les fotos de postal!) està tancat pel deteriorament de l’accés 😦

Des de Plitviča Jezera, anem cap a Zadar on farem nit. Només ens separen uns 150km, així que som-hi!

• Als llacs ens hem allotjat gairebé a l’entrada en una Sobe a Rakovika perquè després de voltar desesperats i no voler-nos enlloc, aquí ens van obrir les portes però allò de “Pagant, Sant Pere canta!”, aquí no funciona gaire… 😀 Privatni Smještaj, Petar Hodak per 34€/255 KN per parella i nit. Habitació triple super neta amb tovalloles, nevera, taula i ventilador. A l’estiu ha de fer molta calor. Bon wifi, estris de cuina. Bany fora de l’habitació molt net amb assecador. Just a baix teniu una botiga per comprar provisions.

Plitviča Jezera:

• Entrada amb descompte d’estudiant 80KN/ persona.
  • Perfecte per anar amb nens.
  • Teniu opció d’entrada de 2 dies. No creiem que valgui la pena. Amb mig dia en teniu més que suficient.
  • Nosaltres hem fet la ruta H que està prevista per fer-la en 4-6 hores. Hi ha moltes més rutes, les més senzilles duren entre 2-3 hores i la més llarga entre 6-8 hores. El parc tanca a la nit!
  • Compte! L’aparcament, igual que l’entrada al parc, ens ha semblat un robatori. A l’aparcament heu de pagar 7 KN/ 1€ (aprox.) / hora!!!!! Us donen un mapa.

Posted on 25 Abril, 2017, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )