Zadar, el regal de la costa Dalmàcia

Arribem a Zadar a mitja tarda, hi ha força sol encara i ens dirigim a Bilinje per trobar allotjament. Tenim alguns llocs localitzats de preu econòmic però finalment acabem en una sobe genial. Un mini apartament nou de trinca amb tot el que necessitem per 20€ la nit, ens quedem! La dona és molt maja i ens ha explicat que el seu fill va ser a Lloret de Mar de viatge de final de curs i va tornar malalt. Hem dissimulat tant com hem pogut…

Deixem trastos i anem a fer la compra per demà esmorzar. Seguidament ens dirigim a la ciutat de Zadar, ja som al bell mig de costa Dalmàcia 🙂 Aquesta ciutat no arriba als cent mil habitants però la veritat és que sembla molt més gran.

Aquí tot l’aparcament és de pagament així que deixem el cotxe tant lluny com podem del centre i comencem a caminar vorejant el port tenyit del blanc de vaixells i velers. L’estampa és ben bonica i el millor arriba quan atravessem la porta Terraferma que data del segle XVI i té esculpit el lleó de Sant Marc, símbol de Venècia. Aquesta és una de les entrades que barren el pas a la ciutat antiga.

El Zadar antic és esculpit per una pedra blanca preciosa i els carrers són plens de llambordes. La veritat és que ens ha sorprès força més del que esperàvem potser perquè només veníem amb la idea de fer parada per veure l’Orgue del Mar i la Salutació al Sol.

Caminem entre la gent i l’ambient mediterrani que es respira en aquest racó ens recorda el passat venecià de la ciutat. Poc a poc ens aproximem per la part interna a l’Orgue del Mar, inaugurat el 2005. La veritat és que quedem… ben astorats. No sabem si és exactament la paraula, esperàvem un orgue i ens hem trobat unes escales amb forats però són escales màgiques! L’aire que prové del mar entra pels forats i efectivament, es produeix el so d’un orgue que fa aquesta zona, un racó màgic.

Uns metres més enllà ens trobem amb l’anell de la Salutació al Sol que de nit, s’il·lumina de colors canviants i de fet, no és res més que l’energia solar que la plataforma a carregat durant el dia. Genial!

Hi ha una bonica posta de sol amenitzada per una boda croata amb una espècie de Tuna. La veritat és que anima a qualsevol i la meitat dels turistes que rondem per aquí acabem ballant ben animats 😀

Deambulem pel casc antic, ple d’edificis i esglèsies que són els supervivients d’una guerra. La realitat és que costa imaginar-se que aquí es va patir una guerra i suposo que tot plegat és pel fet que aquí, la recuperació ha estat molt més ràpida que a la veïna Bosnia i Herzegovina. Amb això volem dir que a Croàcia, si no vols, no hauries de topar-te amb cap rastre de guerra.

Comprem uns talla de pizza molt barats i unes cerveses i anem a l’Orgue del Mar a degustar-les mentre passa davant nostre un degoteig de gent que va i ve passeig amunt, passeig avall.

Bona nit 🙂

L’endemà ens aixequem ben aviat, esmorzem i recollim trastos. La idea és fer una volta per Zadar amb una bona llum del sol i anar tirant cap a la propera aturada de les nostres mini vacances: Trogir!

Recorrem Zadar amb relativa calma perquè sembla que la ciutat i en especial el casc antic, es desperten poc a poc. Ens emborratxem dels colors blancs de la pedra que conforma edificis i carrers i no podem parar de fer fotos.

Trobem vestigis de l’antic Fòrum Romà que data del segle I aC. – III dC. Just al davant hi ha l’església de Sant Donat, del segle IX de forma circular.

Durant la visita a la ciutat sempre veureu un campanar, és de la Catedral de Santa Anastàsia, a la que no hem entrat. Volíem pujar a la torre però és diumenge i estava tancada, així que res.

Anem a comprar-nos alguna cosa per dinar i xino xanet cap a Trogir falta gent!

• A Zadar ens hem allotjat a Bilinje, un poble que està a uns 8 quilòmetres i ens hem quedat en un apartament familiar nou de trinca per 20€/parella i nit (per 4 persones). AC. Llit doble més sofà llit. Tovalloles, cuina amb tots els estris i menjador. Espai exterior. Armaris. Bany amb dutxa, paper WC. Bon wifi i gent molt maja. Aparcament inclòs i espai exterior.
  • Només passar la porta Terraferma, a mà dreta i un carrer on fan mercat de fruites i verdures a bon preu.
  • La torre de la Catedral de Santa Anastàsia està tancada els diumenges.

Posted on 5 Mai, 2017, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )